متاورس ممنوع شد

12
0
متاورس ممنوع شد

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال (WSJ)، دو سناتور آمریکایی نامه‌ای به مدیر عامل شرکت متا ارسال کردند و اصرار داشتند که متا فوراً انتشار اپلیکیشن واقعیت مجازی Horizon Worlds را برای نوجوانان متوقف کند؛ زیرا انتشار آن می‌تواند حاوی همان نقص‌هایی باشد که برنامه‌های اینستاگرام و مسنجر آن برای کودکان و نوجوانان داشت.متاورس ممنوع شد.

متاورس ممنوع شد

Horizon یک نرم ‌فزار متاورسی است که به کاربران امکان دسترسی به جهان‌های مجازی و آواتارها را می‌دهد. این پلتفرم که دسامبر گذشته راه‌‌اندازی شد، قصد دارد 500000 کاربر فعال ماهانه را در نیمه اول سال 2023 جذب کند. از ژانویه، Horizon بیش از 200،000 کاربر فعال ماهانه 18 ساله و بالاتر داشت.
ثبت نام در این پلتفرم فقط برای افراد بالای 18 سال مجاز بوده و متا برای رسیدن به هدف تعیین‌شده، در ماه فوریه تصمیم گرفت تا Horizon را به روی نوجوانان 13 تا 17 ساله در اواخر این ماه باز کند.
اما سناتورهای مارکی و بلومنتال معتقدند چنین تصمیمی با خطرات قرار دادن نوجوانان در معرض محتوای نامناسب همراه است و اکنون از زاکربرگ خواسته‌اند که فوراً چنین برنامه‌هایی را متوقف کند.
سناتورها، برای اثبات ادعاهای خود، به سابقه ناتوانی متا در محافظت از مخاطبان جوان خود در برابر محتوای نامناسب اشاره کردند.
علاوه بر این، سناتورها به گزارشی در سال 2021 اشاره کردند که سرویس اینستاگرام آن را برای دختران نوجوان سمی می‌دانست. آنها خاطرنشان کردند که سابقه شکست متا باعث شده است که این پلتفرم، والدین، پزشکان اطفال و سیاست‌گذاران را از دست بدهد.
سناتور مارکی در بیانیه‌ای که برای WSJ ارسال کرد، گفت:

متا اکنون نمی‌تواند از جوانان روی پلتفرم‌های خود محافظت کند، بنابراین مارک زاکربرگ حق ندارد نوجوانان بیشتری را به غرب وحشی متاورس بکشاند.

cryptopotato

5/5 - (4 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس