واتس اپ اکنون رسما از انتقال چت بین iOS و اندروید پشتیبانی می کند

47
0
انتقال چت بین iOS و اندروید

واتساپ مدتی بود که مشغول آزمایش روش‌های انتقال تاریخچه چت بین آیفون و اندروید بود و امروز سرانجام از این قابلیت رونمایی کرد. اگرچه تا امروز هم روش‌هایی با استفاده از برخی اپلیکیشن‌ ها برای انتقال چت بین پلتفرم‌های مختلف وجود داشت، اما این روش‌ها معمولاً رایگان نبودند و استفاده از آن‌ها سخت بود. امکان انتقال چت بین iOS و اندروید در واتس آپ فراهم شده است.

واتساپ در توییتر نوشت:

یک راه جدید برای اینکه چت‌هایتان را همیشه پیش خود نگه دارید. امروز، شما می‌توانید از قابلیت انتقال تاریخچه چت‌ها از اندروید به آیفون یا برعکس استفاده کنید. اکنون شما این آزادی را دارید که از هر دستگاهی که میخواهید استفاده کنید، بدون اینکه نگران از دست رفتن داده های خود باشید.

در حال حاضر که مشغول نگارش این مقاله هستیم، تنها انتقال از «اندروید به آیفون» در صفحه پشتیبانی واتساپ قرار داده شده است و برای انتقال چت‌ها از «آیفون به اندروید» باید از ابزاری به نام Move to IOS استفاده کنید. شما باید هم روی دستگاه گیرنده و هم فرستنده اپلیکیشن واتساپ را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

همچنین باید هم روی گوشی جدید و هم قدیمی، از شماره تلفن یکسانی استفاده کنید. در غیر این صورت، پیش از انتقال چت‌ها باید شماره تلفن خود را روی اکانت فعلی عوض کنید. همچنین اگر قصد انتقال از اندروید به آیفون را دارید، آیفون دریافت کننده نیز باید ریست فکتوری شده یا نو باشد.

واتساپ برای توسعه اپلیکیشن Mote to IOS با اپل همکاری کرده و این برنامه عملکرد خوبی برای انتقال داده‌ها از یک گوشی به آی او اس دارد. همانطور که در صفحه پشتیبانی نوشته شده، شما با استفاده از این برنامه قادر به انتقال اطلاعات اکانت، تصویر پروفایل، چت‌های گروهی و شخصی، تاریخچه چت‌ها، چت‌های تصویری و تنظیمات واتساپ هستید. تنها تاریخچه تماس‌های واتساپ یا پیام‌های انتقال پول را نمیتوانید منتقل کنید.

عدم امکان انتقال چت بین iOS و اندروید، یکی از بزرگ‌ترین ایرادات این پیام‌رسان بود که مدت‌ها کاربران را آزار می‌داد. اگرچه بسیاری از پیام‌رسان‌ها بدون هیچ دردسری امکان جابجایی و استفاده همزمان از چند دستگاه با یک حساب کاربری مشترک را می‌دهند، اما واتساپ می‌تواند فقط با یک شماره تلفن و روی یک گوشی هوشمند اجرا شود. لازم به ذکر است به تازگی هم واتساپ این امکان را به کاربران می‌دهد، بتوانند بدون نیاز به فعال بودن گوشی خود، از نسخه کامپیوتری WhatsApp نیز استفاده کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس