7 محصول با ارزش قدیمی اپل که امروز می توانند ارزش پول زیادی داشته باشند

64
0
محصول با ارزش قدیمی اپل

همه ما می دانیم که محصولات اپل گران هستند، اما کمیاب بودن برخی از این محصولات قدیمی اپل ارزش آنها را مضاعف کرده است. محصول با ارزش قدیمی اپل را در این پست بشناسید.

اگر شما یا خانواده‌تان چندین دهه است که محصولات اپل را می‌خرید، ممکن است بتوانید با فروش آن وسیله عتیقه، پول دریافت کنید. محصولات اپل به ارزان بودن معروف نیستند، اما ارزش خود را به خوبی حفظ می کنند. این در مورد محصولات قدیمی اپل بیشتر صادق است.

برخی از دستگاه های کلاسیک اپل حتی می توانند هزاران یا حتی صدها هزار دلار به فروش برسند. در اینجا هفت محصول قدیمی اپل را معرفی می کنیم که در نهایت می توانند برای شما درآمد کسب کنند. شاید زمان مناسبی برای تمیز کردن انباری شما باشد!

7.اپل iMac G3 با قیمت 300 دلار

اپل iMac G3
اپل iMac G3

iMac تاریخچه طولانی دارد و این داستان با iMac G3 آغاز شد. iMac برای اولین بار در سال 1998 منتشر شد و به سرعت قلب و ذهن بسیاری از مردم را تسخیر کرد. در زمانی که کلمه “کامپیوتر” بلافاصله تصاویری از برج های دسکتاپ بی رنگ و بژ را به تصویر می کشید، iMac G3 شکلی منحصر به فرد داشت و در 13 رنگ مختلف عرضه می شد.

اگرچه iMac G3 در آن زمان موفقیت بزرگی بود، اما فناوری به سرعت در حال حرکت است و بسیاری از مردم در نهایت iMac های قدیمی خود را دور انداختند. با این حال، موج اخیر نوستالژی برای محصولات کلاسیک اپل، ارزش این رایانه های کوچک را بالا می‌برد. iMac G3s معمولاً 300 دلار یا بیشتر در eBay به فروش می‌رسد و انتظار می‌رود قیمت ها افزایش یابد.

6.محصول با ارزش قدیمی اپل: اپل مکینتاش: 500 دلار

اپل مکینتاش

مکینتاش اصلی که در سال 1984 عرضه شد، یکی از مهم ترین محصولات اپل بود. بدون اولین مکینتاش، هیچ مکبوک، iMac و MacOS وجود نخواهد داشت. شاید اصلا اپل وجود نداشته باشد.

هنگام توسعه مکینتاش، اپل همان اشتباهاتی را که با Apple Lisa مرتکب شد، مرتکب نشد، که به زودی به آنها خواهیم پرداخت. در مقایسه با لیزا، مکینتاش جمع و جورتر، استفاده ی آسان تر و شاید مهم تر از همه ارزان تر بود. این عوامل باعث موفقیت زیادی برای مکینتاش شد و به همین دلیل است که رایانه های مدرن اپل هنوز «Mac» نامیده می‌شوند.

افسانه مکینتاش اصلی پابرجاست و این کامپیوترهای قدیمی می توانند در بازار قدیمی و مستعمل پول زیادی جابجا کنند. یک Apple Macintosh 128k که خوب کار می‌کند، 500 دلار یا بیشتر را در eBay خریدوفروش می‌شود.

5. iBook G3: با قیمت 2500 دلار

iBook G3
iBook G3

کاری که iMac برای کامپیوترها انجام داد، iBook برای لپتاپ ها انجام داد. iBook G3 که در سال 1999 عرضه شد، به گونه‌ای توانست توجه ها را به سوی خود جلب کند. این لپتاپ که به آن «شل تاشو» می‌گویند، شبیه هیچ لپتاپ دیگری در آن زمان و اکنون نیست. با گوشه های پلاستیکی روشن و شکل گرد خود، اواخر دهه 90 یا اوایل دهه 2000 توجه جلب می‌کرد.

می‌توانید تعداد زیادی iBook G3 را با قیمت چند صد دلار در eBay به فروش برسانید و مدل هایی با رنگ های خاص تر قیمت بیشتری دارند. اما، اگر یک مدل باز نشده یا مدلی در رنگ های کمیاب «POP ART II» دارید، می‌توانید با بیش از ۲۵۰۰ دلار از آن جدا شوید.

4. آیپاد اصلی The Original iPad: با قیمت 20000 دلار

آیپاد اصلی The Original iPad
آیپاد اصلی The Original iPad

هنگامی که اولین نسل آی‌پاد در سال 2001 وارد قفسه های فروشگاه ها شد، نحوه گوش دادن ما به موسیقی و نگاه ما به فناوری در کل تغییر کرد. آی‌پاد فقط یک پخش کننده موسیقی نبود، یک پدیده فرهنگی بود. خریداری آی‌پاد بیش از دو دهه به طول انجامید، تا اینکه سرانجام اپل در سال 2022 تولید آی‌پاد را متوقف کرد. اگرچه این بدان معنا نیست که دیگر آی‌پاد جدیدی وجود ندارد، اما قیمت‌های آی‌پاد قدیمی را به شدت افزایش داد.

اگر یک آی‌پاد اورجینال سالم دارید، انتظار داشته باشید که بتوانید آن را با بیش از 100 دلار به فروش برسانید. با این حال، اگر یک کلکسیونر هستید، آی‌پادهای نسل اول مهر و موم شده کارخانه‌ای می‌توانند با قیمت بیش از 20000 دلار در eBay به فروش برسند.

3.محصول با ارزش قدیمی اپل:  آیفون سری اول: 20000 دلار

آیفون سری اول
آیفون سری اول

آیفون اصلی که در سال 2007 عرضه شد، با ترکیب یک پخش کننده موسیقی، یک مرورگر وب و یک تلفن در یک بسته ساده و آسان، دنیا را تغییر داد. اگرچه در زمان عرضه می‌توانستید یکی از آنها را تنها با قیمت 499 دلار با اقساط دو ساله انتخاب کنید، اما این روزها، اگر می‌خواهید یک آیفون 2G جدید با نام تجاری جدید بخواهید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

می‌توانید یک آیفون اورجینال باز نشده و سالم را پیدا کنید که بیش از 20000 دلار در eBay به فروش می‌رسد. اما اگر می‌خواهید آیفون اصلی را در دست بگیرید و 20000 دلار اضافی ندارید، نگران نباشید. شما به راحتی می توانید مدل های کارکرده زیر 100 دلار را پیدا کنید. آنها ممکن است عالی نباشند، اما این شانس شماست که بخشی از تاریخ را در دست خود داشته باشید.

2. اپل لیزا: 36000 دلار

اپل لیزا
اپل لیزا

شاید تعجب کنید که بدانید همه محصولات اپل موفقیت بزرگی نداشته اند. Apple Lisa نمونه بارز آن است. Lisa در سال 1983 عرضه شد و به سرعت نام خود را به عنوان یک شکست تجاری بزرگ برای اپل به دست آورد.

در زمانی که برای کار با کامپیوتر نیاز به دانستن کدگذاری اولیه داشتید، Apple Lisa یکی از اولین کامپیوترهای شخصی بود که با ماوس و رابط کاربری گرافیکی عرضه شد. این یک شاهکار بزرگ برای سال 1983 بود. همانطور که گفته شد، قیمت بالای 9995 دلاری لیزا آن را کاملاً خارج از قدرت خرید اکثر مردم قرار می دهد. خیلی گران بود.

از آنجایی که لیزا فروش خوبی نداشت، اپل تعداد زیادی از آنها را تولید نکرد و آن را به یک محصول بسیار کمیاب و کلکسیونی تبدیل کرد. طبق گزارش Live Auctioneers، در سال 2013، یک Apple Lisa در حراجی به قیمت 36356 دلار فروخته شد.

محصول با ارزش قدیمی اپل: اپل 1 ، Apple 1: با قیمت 900000 دلار

اپل 1 ، Apple 1
اپل 1 ، Apple 1

وقتی صحبت از محصولات قدیمی اپل به میان می آید، Apple 1 بهترین محصول است. اپل 1 بسیار بیشتر از یک فناوری قدیمی است. این یک تکه از تاریخ است. اولین دسته از کامپیوترهای Apple 1 در واقع توسط خود استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، مونتاژ شدند. اپل 1 هرگز ارزان نبود، در ابتدا در سال 1976 با قیمت 666.66 دلار به فروش رسید. این قیمت امروز حدود 3200 دلار خواهد بود. همانطور که گفته شد، قیمت آنها اکنون می تواند کاملاً دیوانه کننده باشد.

در سال 2014، یکی از اولین واحدهای اپل 1 توسط خانه حراج Bonhams به قیمت 905000 دلار فروخته شد. تنها حدود 200 دستگاه اپل 1 تا کنون ساخته شده است، اما اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که یکی از آنها را در اطراف خود داشته باشید، می توانید به قول معروف، بار خود را ببندید.

آیا آیفون شما می تواند یک کلاسیک آینده باشد؟

اگرچه برخی از محصولات قدیمی اپل می توانند با مبلغ هنگفتی به فروش برسند، اما به یاد داشته باشید که ارزش هر چیزی به شرایط، نادر بودن و تقاضا بستگی دارد. با ارزش ترین مجموعه ها – محصولات اپل یا هر شرکت دیگری – تقریباً همیشه آنهایی هستند که استفاده نشده و پلمپ هستند. اگر مانند بسیاری از مردم هستید و محصولات اپل خود را برای استفاده، نه به عنوان سرمایه گذاری برای نوستالژی نسل های آینده خریداری کرده‌اید، انتظار نداشته باشید که از آنها ثروتمند شوید.

حتی اگر برخی از محصولات چند دهه قدیمی و فوق کمیاب اپل را که می توانند صدها هزار دلار به فروش برسانند، ندارید، آیفون یا مکبوک فعلی شما ممکن است در آینده ارزشی داشته باشد. به یاد داشته باشید، زباله های یک نفر گنج دیگری است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس