ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا در دوره کرونا که معرفی شدند

در بازه همه گیری جهانی Covid-19 در سال ۲۰۲۰، سرمایه گذاران اروپایی مشتاق ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا و تحویل ایمن مواد غذایی شده‌اند.

77
0
ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا در دوره کرونا

در بازه همه گیری جهانی Covid-19 در سال ۲۰۲۰، سرمایه گذاران اروپایی مشتاق ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا و تحویل ایمن مواد غذایی شده‌اند. سرمایه گذاران پیشرو تکنولوژی که تمرکز خود را بر روی تجارت الکترونیک گذاشته‌اند، اکنون به دنبال افزایش سرمایه گذاری خود در فناوری‌های جدید غذایی هستند.

طبق گزارش Forward Fooding، حتی اگر این سرمایه گذاری‌ها به رشد عظیم ۴۵۱ درصدی برسند، بخش تحویل مواد غذایی کمتر از ۱ درصد از کل بازار خرده فروشی مواد غذایی را شامل می‌شود. خبرنامه DigitalFoodLab و FoodTech تخمین می‌زنند که شرکت‌های نوپای فناوری غذایی در اروپا در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲/۴ میلیارد یورو سرمایه خصوصی جمع کردند، که ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۸ دارد. حتی اگر سرمایه گذاری در فناوری کشاورزی کاهش یافته باشد، سرمایه گذاران، آینده را در در استارتاپ های AgTech (فناوری‌های نوین کشاورزی) اروپا می‌بینند. بودجه استارتاپ‌های AgTech اروپایی، مانند سیستم عامل XFARM است، زیرا این منطقه اقتصادی در دسامبر سال ۲۰۱۹ ، ۳ میلیون یورو جمع آوری کرد.

۵ مورد از ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا

در اینجا پنج روش نوین وجود دارد که کارآفرینان اروپایی از فناوری غذا در طی این همه گیری استفاده می‌کنند را معرفی می‌کنیم:

۱) سکوی کشاورزان

ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا در کشاورزی

این سیستم عامل که توسط کشاورزان ایجاد شده است ، ادعا می‌کند که می‌تواند با بهبود آبیاری، حفاظت و کوددهی بر اساس داده‌های وارد شده به سیستم عامل XFARM و اتصال داده‌ها به سنسورهایی که برای مصارف کشاورزی طراحی شده‌اند‌، بهره‌وری یک مزرعه را به “حداکثر” برساند. دو نمونه از آن، به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی موجود است، که می‌تواند متناسب با نیازهای کشاورزی شما تنظیم شود.

به عنوان مثال، در مورد انگورهای برداشت پاییزه که به تغییرات آب و هوا بستگی دارد، نظارت بر آبیاری، حفاظت و کوددهی مناسب توسط محاسبات فناوری می‌تواند یک محصول مناسب برای آب انگور را تضمین کند!

۲) ساختارهای کمدی

ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا در پرورش گیاه

اگر شما یک کشاورز نیستید اما می‌خواهید محصولی برای خود پرورش دهید و جایی برای انجام این کار ندارید ، چه می‌کنید؟ Agrilution محصولی کم جا ولی مجهز به نام Farm Cupboards ارائه می‌دهد.

محصول اصلی آن که در آلمان ساخته می‌شود “Plantcube” است که تقریباً به اندازه ی یک یخچال کوچک است و می‌توان آن را در طراحی آشپزخانه قرار داد. درب شیشه‌ای آن جذاب است و لذت طراوت و تازگی کاهو، جعفری ، رزماری و آویشن را به منزل شما می‌آورد.

۳) محصولات زشت

ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا در بازیافت

یک تیم فنلاندی، استارتاپی موفق را در انگلیس به نام Oddbox ایجاد کرده است. یک سرویس تحویل مواد غذایی “نجات یافته” از مزارع محلی است که ممکن بود دور ریخته شوند.

این شرکت ادعا می‌کند میوه‌های تازه و خوشمزه را که به دلایلی همچون بزرگ بودن، کوچک بودن یا حتی زیاد بودن دور ریخته می‌شدند به چرخه مصرف باز می‌گرداند و آن را به دستان شما می‌رساند و آنها بر این باورند که اگر این مواد غذایی دور ریخته شوند، باعث تولید زباله‌های بیشتر شده که سومین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای است و سیاره ما را تهدید می‌کند.

۴) پاستای ایتالیایی

ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا در کیفیت

اینجا هیچ زباله‌ای نیست! مواد اولیه از مزارع کوچک ایتالیا به صورت فصلی برای تولید کیت ماکارونی استفاده می‌شود. شما می‌توانید دستورالعمل “کیت ماکارونی تازه ارگانیک و سالم به سبک ایتالیایی” را از وب سایت آن که به زودی راه اندازی می‌شود را انتخاب کنید و امیدوار باشید که در بازه یک روز آینده به دست شما برسد.

داخل این کیت دو کد QR وجود دارد؛ یک آموزش ویدئویی برای راهنمایی در مورد چگونگی تهیه و سرو ماکارونی به سبک سنتی و همچنین یک لیست پخش برای یک تجربه حسی کامل را شامل می‌شود.

این شرکت همچنین قصد دارد روشهای پرداخت معمول از جمله AMEX و ارز دیجیتالی  را ارائه دهد که به زودی در ایتالیا و ایالات متحده اجرایی خواهد شد.

۵) بدون احساس گناه

ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا در محاسبه کالری

یک برنامه که به شما این امکان را می‌دهد میزان مواد مغذی موجود در ماکارونی خانگی به سبک ایتالیایی را که به آن میگو و آروگولا اضافه کرده‌اید‌ را محاسبه نمایید، فقط کافی است با Foodvisor از وعده غذایی خود با یک تلفن هوشمند عکس بگیرید، در نتیجه از ارزش غذایی آن مطلع خواهید شد. این برنامه جذاب و کوچک همچنین به شما امکان می‌دهد یک دفترچه یادداشت داشته باشید و برنامه غذایی شخصی خود را محاسبه کنید و نیز برنامه‌های ورزشی خود را به آن اضافه کنید و از اجرایی کردن اهداف خود لذت ببرید.

ایده های خلاقانه تکنولوژی غذا می‌تواند به طور منطقه‌ای بهینه شود. به عنوان مثال در کشور ایران که با کمبود آب و بهره‌وری پایین کشاورزی همراه است، چنین ایده‌هایی بسیار کاربردی خواهد بود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس