مخترع آیپاد به هیئت مدیره شرکت Arm پیوست

43
0
مخترع آیپاد

«تونی فادل»، معاون سابق اپل که به عنوان «پدر آیپاد» شناخته می‌شود، ظاهرا قصد ندارد به این زودی‌ها بازنشسته شود. فادل (مخترع آیپاد) پس از ایجاد شرکت خود و فروش آن به گوگل، اکنون به هیئت مدیره شرکت طراحی تراشه Arm پیوسته است.

مخترع آیپاد و پیوستن آن به Arm

همانطور که توسط CNET گزارش شده، فادل اخیرا به هیئت مدیره Arm ملحق شده تا به این شرکت کمک کند که طراحی پردازنده‌های خود را بهبود بخشد، زیرا شرکت آرم قصد دارد فناوری خود را به دستگاه‌های بسیار بیشتری علاوه بر گوشی‌های هوشمند گسترش دهد.

سابقه فادل با شرکت Arm به مدت‌ها قبل از این نقش جدید بازمی‌گردد. در گذشته، او مسئول استفاده از تراشه‌های این شرکت در آیپاد و آیفون بوده است. معماری ARM به قدری کارآمد است که اکنون برای تراشه‌های کامپیوتری M1 و M2 اپل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تمرکز Arm بر مصرف کم انرژی

در این گزارش از تمرکز این شرکت بر مصرف کمترین انرژی ممکن، به عنوان بزرگترین دلیلی که باعث شده فادل جذب آن شود، یاد شده است. فادل می‌گوید با توجه به اینکه قدرت در حال حاضر یک محدودیت عمده برای رایانه‌های شخصی و سرورها محسوب می‌شود، تمرکز آرم روی مصرف کم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

او توضیح داد که انتظار دارد «ذهنیت سطح سیستم بیشتری» به Arm بیاورد، زیرا «در مورد مصرف‌کننده نهایی» فکر می‌کند. فادل توسط مدیرعامل شرکت، «رنه هاس» برای همکاری با آرم دعوت شد. هاس همچنین در جریان نمایشگاه Web Summit 2022 لیسبون، فادل را به عنوان عضو جدید هیئت مدیره شرکت معرفی کرده بود.
هنوز به طور دقیق مشخص نیست که فادل در Arm دقیقا چه کاری انجام خواهد داد، اما این اعلامیه در زمان مهمی برای این شرکت منتشر شده است. در سال 2020، اپل اعلام کرد که قصد دارد از پردازنده‌های اینتل دور شود و کامپیوترهای مک را به تراشه‌های مبتنی بر Arm خود مجهز کند. تراشه های Arm به طور گسترده توسط گوشی‌ها و تبلت‌ها و نه تنها توسط اپل استفاده می‌شوند.

همچنین در سال 2020، انویدیا از تصمیم خود برای خرید Arm به مبلغ بیش از 40 میلیارد دلار خبر داده بود. با این حال، این شرکت در اوایل سال جاری میلادی از تصمیم خود صرف‌نظر کرد.

منبع : cnet

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس