کارمند اپل به دلیل انتشار ویدیوی وایرال شده در تیک تاک تهدید به اخراج شد

33
0
کارمند اپل

در ویدیویی که در TikTok وایرال شده به مردم گفته شده است قفل آیفون‌های دزدیده شده را برای سارقان باز نکنند، ممکن است منجر به اقدامات انضباطی برای مهندس اپل شود. اپل به عنوان یک شرکت محرمانه قوانین و دستورالعمل هایی دارد که کارمندانش باید از آنها پیروی کنند تا بتواند وجهه عمومی خود را مدیریت کند. به نظر می رسد که این سیاست می تواند منجر به از دست دادن یک کارمند شرکت، پس از ارائه توصیه های ایمنی از طریق رسانه های اجتماعی شده است.

پاریس کمپبل مهندس سخت‌افزار اپل یک شبه با پست کردن ویدیویی در TikTok در پاسخ به ویدیویی در مورد آیفون دزدیده شده و تهدید قربانی به انتشار اطلاعات شخصی برای حذف اپل ایدی به شهرت رسید.

کمپبل در ویدیو توضیح می‌دهد که تهدیدها بسیار کم بوده است، زیرا داده‌های کاربر ایمن بوده و برای سارق قابل دسترسی نبوده است. کمپبل همچنین توضیح داد که تهدید به حذف اپل آیدی به این دلیل است که دستگاه را برای فروش مجدد آزاد می کند و سارق میتواند به جای فروش قطعات کل گوشی را بفروشد.

Campbell ادعا کرده است روز جمعه از یک طرف یک مدیر با او تماس گرفته شد که به او گفته بود ویدیو را حذف کند و اگر این کار را نکند، احتمالا از کار اخراج خواهد شد.

سیاست اپل به کارمندان توصیه می‌کند در مورد مشتریان اپل، سایر کارمندان یا هرگونه اطلاعات محرمانه در شبکه های اجتماعی صحبت نکنید. با این حال صحبت در مورد فناوری های شناخته شده و عمومی را به طور کامل ممنوع نمی کند.

همچنین شرکت اپل به کارمندان توصیه کرده است شغل خود را به عنوان یک کارمند اپل در شبکه های اجتماعی اعلام نکنند. در ویدیوی اصلی کمپبل می‌گوید: «در شش سال گذشته من یک مهندس سخت‌افزار معتبر برای یک شرکت خاص بودم که دوست دارد درباره میوه‌ها صحبت کند.»

کمپبل بعداً ویدیویی با عنوان “Dear Apple” منتشر کرد که صریحاً تأیید کرد که کارمند اپل است و منتظر پاسخ بیشتر در مورد ادامه کارش است. با این حال او امیدوار است، زیرا در سیاست‌های شبکه های اجتماعی گفته نشده است که نمیتوان خود را به عنوان یک کارمند اپل به‌طور عمومی معرفی کرد، فقط نباید این کار را به‌گونه‌ای انجام داد که وجهه شرکت بد نشان داده شود.

او گفت : من فقط چون برای اپل کار می کنم دانش زیادی را بدست نیاورده ام. من چون تحصیلات فنی و سابقه زیادی دارم، اپل من را استخدام کرده است. اپل هنوز در مورد این وضعیت اظهار نظر نکرده است.

پنهان کاری اپل موضوع اخیر گفتگوی یوتیوبر مارک رابر بود که در پادکست 4 آگوست درباره زمانی که در اپل بود صحبت کرد. رابر فاش کرد که زمانی که اپل 250000 مشترک یوتیوب داشت با او تماس گرفت و در ابتدا به او گفتند که دیگر نمی تواند ویدیوهای یوتیوب بسازد.

پس از بحث و گفتگو رابر و اپل با تاخیر انتشار ویدیوها به مدت سه ماه موافقت کردند تا بتواند فرهنگ شرکت را تجربه کند، همچنین او نمی تواند از اپل نامی ببرد.

بعدها وقتی از رابر خواسته شد که با مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی جیمی کیمل در تلویزیون ظاهر شود، با اپل تماس گرفت، اما پاسخ دن ریچیو نشان داد که او نباید ادامه دهد. اما رابر همچنان به کارش ادامه داد.

رابر بر این باور است که از نظر اپل هیچ مزیتی برای آنها وجود ندارد که من کارمند اپل باشم و طرفداران زیادی داشته باشم. اینفلوئنسرها به عنوان کارمندانی که طرفداران زیادی دارند «فقط جنبه منفی» برای اپل دارد، زیرا این شرکت «نیازی به من ندارد تا داستان آن‌ها را بیان کنم».

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس