مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی

92
0
مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی

آنها عالی به نظر می رسند، اما آیا واقعاً به یک صفحه نمایش لمسی نیاز دارید؟ مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی را در ادامه بخوابید.

صفحه‌نمایش‌های لمسی قبلاً تلفن‌ها و تبلت‌های ما را تسخیر کرده‌اند، اما آیا جایی در رایانه‌های لپ‌تاپ ما دارند؟

مطلب معرفی بهترین لپ تاپ های لمسی ( 2 در 1 ) در سال 2021 را هم بخوانید.

خب بستگی داره از کی بپرسی لپ‌تاپ‌های لمسی مطمئناً دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای هستند، اما نکات منفی نیز دارند که باعث می‌شود برای برخی از کاربران جذابیت کمتری داشته باشند.

بنابراین، چگونه یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی با یک لپ تاپ غیر لمسی مقایسه می شود؟

5 مزیت لپ تاپ های لمسی

چندین مزیت وجود دارد که لپ تاپ های لمسی را برای کاربران خاص جذاب تر می کند.

1.معمولا با صفحه نمایش بهتر می آید

 مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی
مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی

لپ تاپ های لمسی به طور کلی در مقایسه با انواع غیر لمسی صفحه نمایش بهتری دارند. منطق پشت این کار بر این واقعیت استوار است که شما در حال حاضر برای قابلیت لمسی هزینه اضافی می پردازید، بنابراین منطقی است که همه آن را روی سخت افزار بهتر قرار دهید. بنابراین، اگر به یک صفحه نمایش با کیفیت از نظر روشنایی، دقت رنگ و طیف رنگی نیاز دارید، یک کامپیوتر صفحه لمسی چیزی است که باید در نظر بگیرید.

همچنین، متوسط ​​اندازه صفحه نمایش لپ تاپ با صفحه لمسی 13 اینچ است، در حالی که لپ تاپ های سنتی از 11 اینچ تا 18 اینچ متغیر هستند. در نتیجه، گرافیست ها، عکاسان، فیلمبرداران و اساساً هر کسی که با رنگ کار می کند ممکن است ترجیح دهد از لپ تاپ صفحه لمسی برای دقت رنگ خود استفاده کند.

آیا می خواهید لپ تاپ خود را به یک مانیتور خارجی تبدیل کنید؟ نحوه استفاده از KVM برای ساختن رایانه شخصی خود به مانیتور دوم را بیاموزید.

2.ناوبری را آسان تر می کند

ویژگی صفحه نمایش لمسی در درجه اول به منظور ارائه یک رابط کارآمدتر و انعطاف پذیرتر برای پیمایش چندین پنجره به طور همزمان به کاربران توسعه داده شد. پیمایش در لپ‌تاپ‌های لمسی بسیار سریع‌تر و آسان‌تر است، به خصوص اگر به گوشی‌های هوشمند عادت دارید. کاربران تلفن های هوشمند ممکن است لپ تاپ های صفحه لمسی را برای استفاده طبیعی تر و شهودی بیابند.

یکی دیگر از مزیت‌های مرتبط نزدیک که اغلب مطرح نمی‌شود این است که لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی استفاده همزمان از یک کامپیوتر را برای دو نفر آسان‌تر می‌کنند، که می‌تواند برای یادگیری و آموزش عالی باشد.

3.برای کارهای هنری و طراحی بهتر است

 مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی
مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی

کاربران متمایل به هنر بیشتر به سراغ لپ‌تاپ‌های لمسی می‌روند، زیرا این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند طراحی، ترسیم و انیمیشن را آسان‌تر از استفاده از موس کنند. لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی نمی‌توانند با دقت و کنترل یک تبلت گرافیکی مناسب مقایسه شوند، اما می‌توانند برای انجام سریع طرح‌ها یا ویرایش واضح‌تر تصاویر مفید باشند.

4.صفحه کلید پشتیبان

اگر صفحه‌کلید داخلی شما از کار بیفتد و صفحه‌کلید خارجی ندارید، یک لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش لمسی می‌تواند به عنوان یک جایگزین عمل کند. همچنین احتمالاً نتایج بسیار بهتری نسبت به استفاده از صفحه کلید روی صفحه با موس به شما می دهد.

لپ تاپ با صفحه لمسی به این معنی است که در مواقع اضطراری که صفحه کلید شما کار نمی کند، می توانید به راحتی از رایانه خود استفاده کنید.

5.یادداشت برداری آسان تر

لپ‌تاپ‌های لمسی دردسر تایپ کردن روی صفحه‌کلید یا یادداشت‌ برداری را در هر کجا که می‌روید از بین می‌برند. این مانند روش سنتی ثبت یادداشت ها بر روی کاغذ است، اما لپ تاپ شما به عنوان یادداشت دیجیتال شما عمل می کند. اگر در محل کار یا مدرسه زیاد یادداشت برداری می کنید، ممکن است با یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی، به خصوص لپ تاپی که با قلم کار می کند، بهتر خدمت کنید. همچنین، اگر دانشجوی ریاضی هستید، لپ‌تاپ صفحه لمسی می‌تواند به معنای واقعی کلمه نجات‌دهنده باشد.

5 معایب لپ تاپ های صفحه لمسی

مانند بسیاری از ویژگی های اختیاری دیگر، صفحه نمایش های لمسی در لپ تاپ ها بدون معایب نیستند.

1.ارگونومی

اگرچه کار کردن با لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی سرگرم‌کننده است، اما استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها می‌تواند به دست‌ها، چشم‌ها، گردن یا کمر آسیب برساند و منجر به سندرم بینایی کامپیوتر و گزگز دست و بازو شود. علاوه بر این، اگر به طور انحصاری از صفحه لمسی برای کار با رایانه خود استفاده می کنید، ممکن است “بازوی گوریل” را تجربه کنید (جایی که بازوهای شما به طور خاص با استفاده از صفحه لمسی خسته می شوند).

با این حال، این اثرات تا حد زیادی به نحوه استفاده شما از ویژگی های صفحه لمسی بستگی دارد. شما می توانید با استراحت بین کار و انجام کارهای دیگر از این امر جلوگیری کنید. اگر ارگونومی یکی از دغدغه‌های اصلی شماست و انتظار دارید مکررا از صفحه نمایش لمسی استفاده کنید، باید به فکر تهیه یک لپ‌تاپ 2 در 1 باشید که به جای استفاده از یک قلم سنتی، با قلم کار می‌کند.

2. عمر باتری کوتاه تر

 مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی
مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی

لپ‌تاپ‌های دارای قابلیت لمسی معمولاً عمر باتری کمتری نسبت به لپ‌تاپ‌های غیر لمسی دارند، زیرا دیجیتالیزر صفحه لمسی همیشه روشن است. البته، می‌توانید آن را در Device Manager خود خاموش کنید، و تخلیه باتری ادامه می‌یابد، زیرا سخت‌افزار دیجیتایزر هنوز برای کار در پس‌زمینه انرژی می‌کشد. با این حال، این تخلیه باتری آنقدرها که برخی ادعا می کنند شدید نیست، حداقل در لپ تاپ های مدرن نیست.

با این حال، اگر برای استفاده مداوم یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش لمسی می‌خرید، باید یک باتری یدکی در دسترس داشته باشید. برای اطمینان از سالم بودن باتری لپ‌تاپ‌تان، این فهرست از ابزارهایی را که می‌توانند به نظارت بر سلامت باتری شما کمک کنند، بررسی کنید.

3. قیمت بالا

به طور طبیعی، عملکرد بیشتر به معنای برچسب قیمت بالاتر است، که برای رایانه های صفحه لمسی کمتر صادق نیست. یک صفحه نمایش لمسی و کمی بهتر ممکن است به نظر برخی از کاربران بد نباشد، اما برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند برای قابلیتی که دوست ندارند هزینه اضافی نپردازند.

4. دوام کمتر

 مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی
مزایا و معایب لپ تاپ صفحه لمسی

دوام یکی دیگر از معایب اصلی لپ تاپ های صفحه لمسی، به ویژه مدل های تبدیل شونده است. 2 در 1 به دلیل شکستن در لولا یا شاسی بدنام هستند. البته ضریب ساخت لپ تاپ مهم است، اما با این وجود، مکانیزم لولا در هر دو حالت تبلت و چادر تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که هزینه های تعمیر معمولا برای این نوع کامپیوترها بسیار بالاست. اگر لپ تاپی می خواهید که چندین سال دوام بیاورد، لپ تاپ 2 در 1 ممکن است بهترین انتخاب نباشد.

اگر لپ تاپ شما برای تعمیر خیلی دور است، هنوز هم می توانید قطعات آن را نجات دهید.

5. وزن اضافی

عملکرد صفحه نمایش لمسی در لپ تاپ می تواند وزن رایانه را افزایش دهد و حرکت آن را سخت تر کند. در بیشتر موارد، این نباید یک معامله شکن باشد، اما اگر لپ تاپ را حمل می کنید، باید در نظر بگیرید.

چه کسی باید لپ تاپ صفحه لمسی بخرد؟

مزایا و مشخصات لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی، ایده خوبی را در مورد اینکه این لپ‌تاپ برای چه کسی بهتر است، می‌دهد. به طور کلی، لپ‌تاپ‌های لمسی برای هنرمندان، طراحان گرافیک، ویرایشگران ویدئو، معماران و دانشجویان بسیار عالی است.

صفحه نمایش روشن و رنگ آن را برای هنرمندان ایده آل می کند تا از آن به عنوان یک تخته سفید دیجیتال استفاده کنند و به راحتی از ویژگی های طراحی موجود در نرم افزارهایی مانند Autodesk، AutoCAD، Photoshop، Illustrator و غیره استفاده کنند.

لپ تاپ های لمسی برای کارهای مربوط به مدرسه مناسب هستند. دانش‌آموزان می‌توانند هنگام تغییر دست خط خود به متن، رسم نمودارها و ترسیم نمودارها در یک لپ‌تاپ انعطاف‌ پذیر که به راحتی با لپ ‌تاپ غیر لمسی قابل دستیابی نیست، یادداشت برداری کنند.

آیا باید لپ تاپ صفحه لمسی بخرید؟

لپ تاپ های لمسی یکی از انعطاف پذیرترین دستگاه های موجود امروزی هستند. آنها از نظر زیبایی شناسی، با دقت رنگ و روشنایی عالی هستند. در حالی که آنها از نظر وزن، قیمت یا عمر باتری دارای اشکالاتی هستند، اما برای دانشجویان و هنرمندان به طور یکسان عالی هستند. اگر در این دسته قرار می گیرید، باید به فکر خرید لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی باشید.

اگر می‌خواهید استفاده از صفحه‌نمایش لمسی روی لپ‌تاپ را امتحان کنید و نیازی نیست لپ‌تاپ خود را در حال حرکت داشته باشید، یک لپ‌تاپ استاندارد تاشو با صفحه نمایش لمسی ممکن است بهتر از یک لپ‌تاپ 2 در 1 به شما خدمت کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس