8 راز ماشین حساب آیفون که باید بدانید

135
0
ماشین حساب آیفون

برنامه ماشین حساب داخلی قدرتمندتر از آن چیزی است که فکر می کنید. در اینجا، ما رازهایی را به اشتراک می گذاریم تا بتوانید از برنامه ماشین حساب بیشترین استفاده را ببرید. ترفند های ماشین حساب آیفون را در ادامه بررسی کرده ایم.

بسیاری برنامه ماشین حساب آیفون را به دلیل ظاهر ساده و رابط کاربری آن دست کم می گیرند. اما آیا می‌دانستید چیزی بیش از یک محاسبات ساده در آن وجود دارد؟

در اینجا، ما به برخی از ویژگی‌های پنهان در برنامه پیش‌فرض Calculator که می‌توانید در حین انجام محاسبات از آنها نهایت استفاده را ببرید، نگاه می‌کنیم.

1. آخرین رقمی که تایپ کردید را حذف کنید

صفحه‌های لمسی دقیقاً دقیق‌ترین سطوح برای تایپ نیستند، به‌ویژه که با هر فشار کلید، بازخورد لمسی دریافت نمی‌کنید. به همین دلیل است که اشتباه تایپ ارقامی که در برنامه ماشین حساب آیفون وارد می کنید آسان است.

با این حال، اگر این اتفاق بیفتد، لازم نیست محاسبات خود را دوباره راه اندازی کنید یا آخرین عدد را دوباره تایپ کنید. در عوض، فقط باید انگشت خود را به چپ یا راست روی شماره بکشید و برنامه آخرین رقمی را که وارد کرده اید حذف می کند.

همچنین اگر در میانه محاسبات هستید و به طور تصادفی عدد اشتباهی وارد کرده اید، می توانید C را فشار دهید تا ورودی خود را پاک کنید. این عمل آخرین عددی را که تایپ کرده اید حذف می کند و آخرین تابع ریاضی را که فشار داده اید برجسته می کند تا از سردرگمی جلوگیری شود.

2. اعداد را کپی و جایگذاری کنید

راه های مختلفی برای کپی کردن شماره فعلی در ماشین حساب شما وجود دارد. ساده ترین روش این است که روی عدد ضربه بزنید و نگه دارید تا دکمه کپی نشان داده شود. یا می‌توانید روی آن دوبار ضربه بزنید تا همان دکمه ظاهر شود.

همچنین می‌توانید از ضربه سه انگشتی روی صفحه ماشین حساب برای نمایش اقدامات کلیپ ‌بورد استفاده کنید، که دکمه کپی را نیز نشان می‌دهد. یا اگر دوست دارید از ژست‌های حرکتی آیفون استفاده کنید، می‌توانید ناحیه نمایش ماشین حساب را با سه انگشت فشار دهید، که عدد نمایش داده شده روی آن را کپی می‌کند.

اگر می خواهید عددی را روی ماشین حساب بچسبانید، ابتدا باید یک عدد در کلیپ بورد خود داشته باشید. سپس می‌توانید از روش‌های ضربه و نگه‌داشتن، دو ضربه سریع یا ضربه سه انگشتی برای نمایش دکمه چسباندن استفاده کنید. همچنین می توانید سه انگشت خود را روی صفحه ماشین حساب باز کنید تا اعدادی را که کپی کرده اید جایگذاری کنید.

3. آخرین نتیجه محاسبه شده را کپی کنید

همیشه می توانید شماره نمایش داده شده فعلی را با استفاده از روش بالا در برنامه ماشین حساب کپی کنید. اما اگر به آخرین نتیجه از ماشین حساب خود نیاز دارید، اما قبلاً برنامه ماشین حساب را بسته اید و فراموش کرده اید آن را کپی کنید، چه؟

نگران نباشید زیرا راه های متعددی برای کپی کردن آخرین نتایج محاسبه شده بدون باز کردن برنامه ماشین حساب وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید این است که انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا مرکز کنترل آیفون خود را نشان دهید، روی نماد ماشین حساب ضربه بزنید و نگه دارید و پنجره ای باز می شود که آخرین نتیجه را با دکمه Copy Last Result نشان می دهد.

فقط روی این دکمه ضربه بزنید، و باید آخرین نتیجه را در کلیپ بورد خود داشته باشید. اگر مرکز کنترل آیفون خود را سفارشی کرده اید و نماد ماشین حساب در آنجا نیست، همچنان می توانید از این عملکرد استفاده کنید. فقط کافی است برنامه ماشین حساب را در صفحه اصلی یا کتابخانه برنامه خود جستجو کنید و روی آن ضربه بزنید و نگه دارید تا همان پنجره ظاهر شود.

و اگر برنامه های زیادی دارید که نمی توانید برنامه Calculator را پیدا کنید، Calculator را در Spotlight Search تایپ کنید، سپس روی برنامه Calculator در نتایج ضربه بزنید و نگه دارید تا پنجره Last Result ظاهر شود.

4. کارکردهای علمی را آشکار کنید

وقتی ماشین حساب آیفون را در حالت پرتره راه اندازی می کنید، ساده به نظر می رسد. اما اگر می‌خواهید عملکردهای قدرتمندتری را آشکار کنید، کافی است در حالی که روی برنامه Calculator هستید، قفل جهت‌گیری پرتره گوشی خود را خاموش کنید و سپس آیفون خود را به سمت آن بچرخانید.

سپس این تلفن چندین عملکرد علمی پیشرفته را نشان می دهد. و اگر برخی از عملکردهای مورد نیاز شما اینجا نیستند، روی دکمه 2 ضربه بزنید تا عملکردهای بیشتری نشان داده شود.

5. محاسبات را مستقیماً از جستجو انجام دهید

در حالی که باز کردن برنامه ماشین حساب زمانی که نیاز به محاسبه چیزی دارید، منطقی است، آیا می دانستید راه سریع تری برای حل مسائل ریاضی وجود دارد؟ جستجوی Spotlight آیفون شما می تواند به سؤالات ریاضی برای شما پاسخ دهد – فقط معادله را مستقیماً روی آن تایپ کنید.

بنابراین، اگر نیاز به حل سریع مشکل دارید، می توانید از Spotlight Search استفاده کنید. حتی ممکن است آن را مفیدتر از برنامه ماشین حساب بدانید، زیرا نتایج را بدون فشار دادن علامت مساوی مشاهده خواهید کرد. این به شما امکان می‌دهد اعداد و توابعی را که تایپ کرده‌اید ببینید و به شما امکان می‌دهد بررسی کنید که آیا اشتباهی در ورودی خود داشته‌اید یا خیر.

6. از سیری بخواهید که مسائل ریاضی شما را حل کند

اگر کاری را با دستان خود انجام می دهید، مانند گرفتن یک متر نوار، باز کردن برنامه Calculator برای انجام برخی محاسبات ناخوشایند است. خوشبختانه سیری به اندازه کافی باهوش است که این کار را برای شما انجام دهد.

بنابراین، به جای استفاده از دستان خود برای یافتن پاسخ مسائل ریاضی خود، می توانید فقط چیزی مانند “هی سیری، 23.5 اینچ در سانتی متر چیست؟” یا “Hey Siri، 7% از 339 چقدر است؟”. با این کار، می توانید به سرعت محاسبات را در پرواز انجام دهید و سیری پاسخ را به شما دیکته می کند.

7. کاری کنید که ماشین حساب نتایج شما را دیکته کند

همچنین می توانید کاری کنید که برنامه ماشین حساب نتایج خود را دیکته کند. با این حال، ابتدا باید قابلیتی را فعال کنید که باعث می شود آیفون شما متن را با صدای بلند بخواند. می توانید این کار را با رفتن به Settings > Accessibility > Spoken Content > Speak Selection انجام دهید.

هنگامی که این را فعال کردید، شماره را در صفحه نمایش ماشین حساب انتخاب کنید و روی دکمه Speak ضربه بزنید تا نتیجه را بشنوید. به همین راحتی!

8. اندازه قلم را در ماشین حساب افزایش دهید

در حالی که ماشین حساب در حال حاضر یک صفحه نمایش بزرگ دارد، این ممکن است کافی نباشد، به خصوص اگر بینایی ضعیفی دارید. بنابراین، اگر می‌خواهید اعداد را بهتر ببینید، می‌توانید از تنظیمات Accessibility آیفون خود استفاده کنید.

به Settings > Accessibility > Per App Settings بروید، سپس روی Add App کلیک کنید. Calculator را در کادر جستجو تایپ کنید و روی نتیجه مناسب ضربه بزنید.

پس از بازگشت به تنظیمات Per App، روی Calculator کلیک کنید. در قسمت Display & Text Size,، روی Bold Text کلیک کنید و On را انتخاب کنید. به تنظیمات ماشین حساب برای هر برنامه برگردید، سپس روی متن بزرگتر ضربه بزنید. نوار لغزنده را در پایین به سمت راست بکشید تا اندازه فونت به حداکثر برسد. اکنون، از برنامه ماشین حساب استفاده کنید. اعداد بزرگتری را روی صفحه نمایش آن خواهید دید.

تقریباً به ماشین حساب شخص ثالث نیاز ندارید

برنامه پیش‌ فرض Calculator در آیفون شما در حال حاضر برای اکثر نیازهای شما قدرتمند است – فقط باید اسرار آن را بدانید تا بیشترین استفاده را از آن ببرید.

این مایه تاسف است که این برنامه سابقه ندارد، بنابراین اگر به یک رکورد از محاسبات گذشته خود نیاز دارید، باید از یک ماشین حساب شخص ثالث از اپ استور استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس