نحوه مشاهده زمان دقیق خواندن پیام واتس آپ

68
0
مشاهده زمان دقیق خواندن پیام واتس آپ

با خواندن این مقاله متوجه می‌شوید پیام واتساپ شما دقیقاً چه زمانی خوانده شده است و مشاهده زمان دقیق خواندن پیام واتس آپ چگونه است.

به لطف علامت هایی که در کنار هر پیام وجود دارد، فهمیدن اینکه آیا کسی پیام واتساپ شما را خوانده است یا نه، ساده است. با این حال، آیا می‌دانستید که می‌توانید زمان دیده شدن پیام های واتساپ را بررسی کنید تا متوجه شوید که مخاطب چه زمانی آنها را خوانده است؟

ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه زمان مشاهده پیام ها را در WhatsApp بررسی کنید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

نحوه مشاهده زمان دقیق خواندن پیام واتس آپ

برای اینکه ببینید پیام واتساپ شما در چه ساعتی خوانده شده است، ابتدا واتساپ را در گوشی خود باز کنید. پیامی را که به آن علاقه دارید پیدا کنید، سپس آن را به مدت چند ثانیه فشار دهید.

وقتی این کار را انجام می‌دهید، گزینه های جدیدی ظاهر می‌شود که بسته به پلتفرم شما متفاوت است. در اندروید، نمادهای جدیدی را در نوار بالا مشاهده خواهید کرد. روی «اطلاعات Info» ضربه بزنید. در برخی موارد ممکن است زیر دکمه منوی سه نقطه‌ای باشد. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، گزینه ها را در لیستی که روی آن ضربه زده‌اید ظاهر می‌شوند. اطلاعات را از فهرست انتخاب کنید.

با این کار زمان های تحویل و خواندن پیام شما نمایش داده می‌شود. Receive زمانی است که پیام شما در دستگاه شخص دیگر رسیده است، در حالی که «read» نشان می‌دهد که گیرنده واقعاً چه زمانی آن را باز کرده است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مطمئن شوید که علامت های واتساپ و تلگرام را درک کرده‌اید.

می‌توانید زمانی که یک پیام خوانده شده را در واتساپ مانند این برای چت های یک به یک و پیام های گروهی بررسی کنید. در چت های گروهی، می‌توانید زمان های تحویل و خواندن برای هر فرد را ببینید. برای جزئیات کامل، روی نام یک فرد در لیست شرکت کنندگان در یک چت گروهی ضربه بزنید.

به خاطر داشته باشید که در یک چت گروهی نمی‌توانید زمان خواندن پیام را برای پیام های دیگران ببینید. اگر شخص هنوز پیام شما را نخوانده باشد، به جای آن سه نقطه در قسمت Read خواهید دید.

با این حال، ممکن است با موردی مواجه شوید که در اطلاعات پیام واتساپ آمده است «Read» اما وقت ندارد. در این حالت، طرف مقابل احتمالا رسید خواندن واتساپ را خاموش کرده است. این یکی از راه های استفاده از WhatsApp با حفظ حریم خصوصی شماست. شخص دیگری نمی‌خواهد دیگران بدانند دقیقاً چه زمانی آنلاین بوده‌اند.

همچنین این احتمال وجود دارد که شخص دیگری پیام شما را در حالت آفلاین بخواند، شاید از ترفندی برای خواندن پیام ها بدون ارسال رسید خواندن استفاده کند.

می‌توانید با رفتن به تنظیمات > حساب > حریم خصوصی و غیرفعال کردن نوار لغزنده رسیدهای خواندن، رسیدهای خوانده شده را خاموش کنید. با این حال، انجام این کار از دیدن رسیدهای خوانده شده توسط دیگران جلوگیری می‌کند.

به خاطر داشته باشید که رسید خواندن همیشه برای چت های گروهی روشن است. این بدان معنی است که شما می‌توانید زمان خواندن پیام خود را در مکالمات یک به یک پنهان کنید.

نحوه مشاهده زمان دقیق خواندن پیام واتس آپ وب

می‌توانید فرآیند مشابهی را با استفاده از واتساپ وب دنبال کنید تا ببینید چه زمانی کسی پیام واتساپ شما را خوانده است. به سادگی گپ مربوطه را باز کنید و ماوس را روی پیامی که به آن علاقه دارید قرار دهید. روی پیکان کوچکی که در گوشه بالا سمت راست ظاهر می‌شود، و سپس اطلاعات پیام در منوی پرواز کلیک کنید.

یک نوار در سمت راست صفحه باز می‌شود، مشابه آنچه در برنامه های تلفن همراه وجود دارد. به شما زمان های تحویل و خواندن پیام شما را نشان می‌دهد. برخلاف برنامه تلفن همراه، فقط می‌توانید زمان های خوانده شدن را در چت های گروهی ببینید. زمان های تحویل برای گروه ها نشان داده نمی‌شود.

به یاد داشته باشید، اگر پیام علامت زده می‌شود “read” اما فاقد مهر زمانی است، احتمالاً رسیدهای خوانده شده توسط طرف مقابل خاموش شده است. اگر زمان خواندن برای کسی نمایش داده نمی‌شود، مطمئن شوید که رسید خواندن شما فعال باشد تا در آینده کار کند.

WhatsApp Read Times به شما اطلاعات بیشتری می دهد

احتمالاً اکثر اوقات به زمان خوانده شدن پیام های واتساپ اهمیتی نمی‌دهید، اما دانستن اینکه دقیقاً چه زمانی پیام واتساپ شما را خوانده است می‌تواند در برخی شرایط مفید باشد. برای مثال، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که پیام شما به یکی از عزیزان به مقصد رسیده است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس