تشخیص الکترونیکی دست خط چگونه کار می کند؟

52
0
تشخیص الکترونیکی دست خط

وقتی زمان وارد کردن متن بر روی صفحه نمایش فرا می رسد، بیشتر ما به فکر تایپ کردن روی صفحه کلید هستیم. اما راه های زیادی برای نشان دادن کلمات در مقابل ما وجود دارد. برای مثال، تشخیص صدا وجود دارد. همچنین توانایی نوشتن کلمات با دست وجود دارد. تشخیص الکترونیکی دست خط چطور است؟

بله، چندین دهه است که امکان وارد کردن متن با دست نوشته وجود دارد. چرا محبوب تر نیست؟ برای مدتی، به سادگی به اندازه کافی خوب نبود. اما برای بسیاری از مردم، این تغییر کرده است و بیشتر ما هیچ ایده ای نداریم.

چگونه کامپیوتر ها دست خط را تشخیص می دهند

تبدیل متن دست نویس به ورودی دیجیتال آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. از این گذشته، کلید “A” روی صفحه کلید حرف “A” را تولید می کند، مهم نیست چه کسی آن را فشار می دهد یا با چه شدتی کلید را می زند. در طرف مقابل، همه حرف “A” را کمی متفاوت از بقیه می نویسند.

برای درک اینکه کامپیوترها چگونه متن دست‌نویس را درک می‌کنند، اجازه دهید از فناوری‌های تشخیص دست‌نویس در حال اجرا استفاده کنیم.

. تشخیص نوری کاراکتر: این فناوری متن را هر بار یک کاراکتر تشخیص می دهد. معمولاً با اسکن متون چاپ شده با ماشین، مانند کتاب ها و مقالات روزنامه، استفاده می شود. اما اکنون اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که می توانند تصاویر دست خط را با استفاده از OCR به متن تبدیل کنند.

. تشخیص کاراکتر هوشمند: این روش استفاده از الگوریتم‌ها را برای درک بهتر کاراکترهای دست‌نویس اضافه می‌کند. برای اولین بار در دهه 90 ظاهر شد تا عملکردی مشابه OCR را ارائه دهد، در درجه اول برای تبدیل اسناد فیزیکی به فایل های دیجیتال. با این حال، ICR نمی تواند دست خط شکسته را بفهمد زیرا فقط یک کاراکتر را در یک زمان می خواند.

. تشخیص هوشمند کلمات: این رویکرد کل کلمات یا عبارات را تشخیص می دهد. IWR کلمات نوشته شده را با فرهنگ لغت کاربر مقایسه می‌کند تا حدس بزند یا پیش‌بینی کند که کسی می‌خواهد بنویسد یا قبلاً نوشته است. هم با دست خط چاپ شده و هم با خط شکسته کار می کند.

. یادگیری ماشینی: یادگیری ماشینی که اغلب با هوش مصنوعی ادغام می‌شود، به توانایی رایانه برای پیش‌بینی بر اساس مجموعه داده‌های دائماً در حال تکامل اشاره دارد. کامپیوترها می توانند دستخط را بهتر رمزگشایی کنند زیرا در معرض نمونه های بیشتری از نحوه نوشتن افراد قرار می گیرند.

برخی از این فناوری‌ها جدیدتر از سایرین هستند، اما بیشتر آنها ده‌ها سال است که وجود دارند. پس چرا تشخیص دست خط هنوز مانند جادو است؟ چه چیزی مانع از گیر کردن آن شده است؟

1. مردم از دستخط الکترونیکی آگاه نیستند

اکثر مردم به همان دلیلی که از لینوکس به عنوان سیستم عامل دسکتاپ خود استفاده نمی کنند، از دست خط به عنوان گزینه ورودی استفاده نمی کنند. آنها آگاه نیستند که این یک چیز است. لپ تاپ ها دارای صفحه کلید هستند. تبلت ها دارای صفحه کلید مجازی هستند. تازه نسبتاً اخیر است که هر دو با قلم های مخصوص نوشتن مانند Surface Pen (تصویر بالا) و Apple Pencil شروع به عرضه کرده اند.

حتی در آن زمان، بیشتر مردم به استفاده از این ابزارها برای یادداشت ‌برداری دست ‌نویس مانند یک نوت بوک فیزیکی فکر می‌کنند، نه استفاده از آن قلم‌ها برای رونویسی متن دیجیتال. با این حال معلوم است که می‌توانید از یک خودکار برای وارد کردن URLهای وب‌سایت استفاده کنید، نه اینکه فقط امضای خود را روی فایل‌های PDF امضا کنید. به عنوان مثال، ویژگی Scribble قلم اپل می تواند دست خط را به متن در هر زمینه متنی تبدیل کند و به تنهایی دلیل قانع کننده ای برای خرید قلم است.

2. تشخیص نادرست شخصیت

تلاش های اولیه مانند OCR شخصیت ها را در یک زمان تشخیص می دهد. این می‌تواند منجر به اشتباهات غیرمنتظره‌ای مانند کلمه پنیر شود که به‌عنوان «chease» انتخاب شود، زیرا تشخیص «e» دوم سخت‌تر بود، حتی اگر chease یک کلمه انگلیسی نیست.

بسیاری از ما به اندازه کافی در املای صحیح و بدون مواجهه با کامپیوتر مشکل داریم که شخصیتی را که می‌خواهیم بنویسیم درک اشتباه کنیم. بررسی املا به دلایلی وجود دارد. اگر از قبل کندتر از تایپ کردنتان می نویسید، نیاز به بازگشت به عقب و رفع اشتباهات تایپی ناشی از رایانه کمکی نمی کند.

3. منتظر باش…

وقتی استایل‌های خود را روی صفحه می‌کشید، دست‌خط شما فوراً ظاهر می‌شود، اما این بدان معنا نیست که رایانه آنچه را که نوشته‌اید می‌داند. باید مکث کنید و منتظر بمانید تا دستگاه اطلاعات را پردازش کند.

به عبارت دیگر، شما یک کلمه یا جمله می نویسید، قلم خود را بلند می کنید، منتظر می مانید تا نسخه دیجیتال آنچه نوشته اید ظاهر شود و سپس به نوشتن کلمه یا جمله بعدی می روید. بسته به سرعتی که روی صفحه کلید تایپ می‌کنید، مکث کردن می‌تواند باعث شود دستخط مانند یک کشیدن واقعی باشد.

این تأخیر هنوز در دستگاه‌های جدیدتر وجود دارد، اما در گذشته زمانی که پردازنده‌ها قدرت کمتری داشتند و پردازش اطلاعات بیشتر طول می‌کشید، حتی طولانی‌تر بود.

4. نیاز به سخت افزار اضافی و گاهی گران قیمت

سال‌هاست که اکثر کامپیوترها با صفحه کلید عرضه می‌شوند، نه قلم یا صفحه لمسی. اگر می‌خواهید کلماتی را روی صفحه بنویسید، باید سخت‌افزار اضافی بخرید یا پول بیشتری برای یک دستگاه تخصصی مانند یک تبلت طراحی با کیفیت بالا بخرید.

در حالی که صفحه نمایش های لمسی واقعاً همه جا حاضر شده اند، قلم ها هنوز تا حدودی به عنوان یک لوازم جانبی خاص باقی مانده اند. و مواردی که واقعاً می توانند دستخط شما را با دقت تکرار کنند، هزینه بیشتری نسبت به جایگزین های بی رمق، فوم و غیرقابل تشخیص دستگاه خود دارند که برای کلیک کردن روی آیکون ها و پیمایش رابط های روی صفحه نمایش مناسب تر هستند.

5. تایپ روی صفحه کلید به اندازه کافی خوب است

از آنجایی که بیشتر ما با کامپیوترها بزرگ شده‌ایم (یا به آن عادت کرده‌ایم)، افراد کمتری استفاده از صفحه کلید را دشوار می‌بینند. در بیشتر موارد، مردم به دنبال جایگزین نیستند. و هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، ترجیح عمومی برای دیکته صوتی است. تمایل به تعامل با یک کامپیوتر شخصی مانند یک نوت بوک گسترده نیست.

این بدان معناست که محققان، شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر کمتری وجود دارند که به بهترین شکل ممکن تشخیص دست‌خط را انجام دهند. و این سرمایه گذاری با توجه به اینکه آموزش کامپیوتر برای درک دستخط به جادوی بیشتری نیاز دارد تا آموزش رمزگشایی ضربات کلید.

تشخیص دست خط به طرز شگفت انگیزی خوب است (اما شما باید صبور باشید)

از همه اینها که بگذریم، اگر واقعاً می‌خواهید به جای تایپ بنویسید، اکنون زمان خوبی است که یک قلم را بردارید و ببینید تشخیص دست خط تا کجا پیش رفته است. اما قبل از قضاوت، بدانید که سخت افزاری که انتخاب می کنید و نرم افزاری که استفاده می کنید، هر دو تفاوت ایجاد می کنند. نوشتن روی BOOX Tab Ultra تجربه بسیار بهتری نسبت به قلم Moto G است. به عبارت دیگر، فقط به این دلیل که با ابزار اشتباه می نویسید، تجربه را از قلم نیندازید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس