مشکلات حریم خصوصی ChatGPT

52
0
مشکلات حریم خصوصی ChatGPT

ChatGPT می تواند کمی سرگرم کننده باشد، اما زمانی که بدانید چه مقدار داده خصوصی در مورد شما جمع آوری می کند، ممکن است آن را جدی تر بگیرید. مشکلات حریم خصوصی ChatGPT را در ادامه بررسی کرده ایم.

ChatGPT و توسعه‌دهنده آن OpenAI، انتقادات شدیدی از سوی دولت‌ها، کارشناسان حریم خصوصی و کاربرانی که نگران سیاست‌های حفظ داده‌های آن هستند، دریافت کرده‌اند. بنابراین، چت ربات هوش مصنوعی واقعاً در مورد شما چه می داند و از این اطلاعات برای چه منظوری استفاده می کند؟

بیایید به سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات آن نگاهی بیندازیم تا بفهمیم چه چیزی می‌داند و چقدر خطر حفظ حریم خصوصی برای شما به همراه دارد.

ChatGPT چه اطلاعاتی را ذخیره می کند؟

خط‌مشی رازداری ChatGPT تقریباً همه چیزهایی را که باید در مورد عادات نگهداری داده‌ها بدانیم به ما می‌گوید. اطلاعات خود را از سه منبع جمع آوری می کند:

. اطلاعات اکانتی که هنگام ثبت نام یا پرداخت برای یک طرح ممتاز وارد می کنید.

. اطلاعاتی که در خود چت بات تایپ می کنید.

. شناسایی داده هایی که از دستگاه یا مرورگر شما می گیرد، مانند آدرس IP و مکان شما.

بیشتر داده‌هایی که نگه می‌دارد بسیار نگران‌کننده نیستند. در واقع، این کاملاً استاندارد است—شما می توانید انتظار داشته باشید که تقریباً هر سایتی که در آن اکانت کاربری دارید این موارد را در مورد شما بداند.

خطر واقعی این است که داده ها را از مکالمات شما با ChatGPT جمع آوری می کند. هنگامی که از هوش مصنوعی استفاده می کنید، بسیار آسان است که اطلاعات خصوصی خود را به اشتباه به آن بدهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فراموش کنید سندی را که از آن می‌خواهید تصحیح کند سانسور کنید و ممکن است واقعاً دچار مشکل شوید.

اطلاعات اکانت و صورتحساب شما

OpenAI نام، اطلاعات تماس، اعتبار ورود، اطلاعات پرداخت و سوابق تراکنش شما را ذخیره می کند. فقط در صورت ثبت نام برای یک اکانت پریمیوم، مورد دوم را حفظ می کند. این اطلاعات اولیه هستند و تقریباً از هر وب سایتی که با آن اکانت کاربری دارید می توانید انتظار داشته باشید که آن را از شما جمع آوری کند.

اگر به شرکت ایمیل بزنید یا با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید، نام، آدرس ایمیل و محتوای پیام شما را ثبت می کند. به طور مشابه، اطلاعات تماس رسانه های اجتماعی شما و هر گونه اطلاعات شخصی را که در صورت گذاشتن نظر در صفحات اجتماعی آن به اشتراک می گذارید، ثبت می کند.

اطلاعات دستگاه شما

سرویس ChatGPT برخی از اطلاعات شخصی را به صورت خودکار از دستگاه و مرورگر شما جمع آوری می کند. این شامل آدرس IP، مکان، نوع مرورگر، تاریخ و ساعتی است که شروع به استفاده از ChatGPT می‌کنید و همچنین طول جلسه شما. ChatGPT همچنین نام و سیستم عامل دستگاه شما را بازیابی می کند.

OpenAI از کوکی ها برای ردیابی فعالیت مرور شما در پنجره چت و در سایت خود استفاده می کند. ادعا می کند که از این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل و نحوه تعامل شما با ChatGPT استفاده می کند.

اطلاعاتی که در چت قرار می دهید

ChatGPT رونوشت مکالمات شما را ضبط و ذخیره می کند. این بدان معناست که هر اطلاعاتی که در چت قرار می دهید، از جمله اطلاعات شخصی، ثبت می شود. به راحتی می توانید در دام دادن تصادفی اطلاعات خصوصی خود به ChatGPT بیفتید بدون اینکه متوجه شوید تا زمانی که خیلی دیر شده است، به خصوص اگر از آن برای تصحیح اسناد شخصی یا حرفه ای استفاده کنید.

استفاده از ChatGPT برای کارتان کمی خطرناک‌تر می‌شود زیرا اطلاعات محرمانه‌ای را که در مورد شرکتی که در آن کار می‌کنید، کارمندان و مشتریانتان تایپ می‌کنید ذخیره می‌کند. به عنوان مثال، اگر از آن برای جمع‌آوری بازخورد و سازماندهی آن در یک گزارش استفاده کنید، ممکن است ناآگاهانه اطلاعات تماس مشتریان خود را به آن بدهید.

سیاست حفظ حریم خصوصی بیان می‌کند که اگر قصد وارد کردن داده‌های شخصی را در چت دارید، باید به افراد درگیر اعلامیه‌های حفظ حریم خصوصی کافی ارائه دهید. همچنین باید رضایت آنها را جلب کنید و بتوانید به OpenAI نشان دهید که این داده ها را در چارچوب قانون پردازش می کنید. علاوه بر این، اگر اطلاعاتی را وارد می‌کنید که طبق GDPR به‌عنوان خصوصی تعریف شده‌اند، باید با OpenAI تماس بگیرید تا ضمیمه پردازش داده آن را اجرا کنید.

آیا ChatGPT مکالمات شما را ضبط می کند؟

بله، ChatGPT هر چیزی را که در آن تایپ می کنید ضبط می کند. خط‌مشی رازداری آن بیان می‌کند که وقتی از ChatGPT استفاده می‌کنید، ممکن است اطلاعات شخصی را از پیام‌های شما، هر فایلی که آپلود می‌کنید و هر فیدبکی که ارائه می‌دهید جمع‌آوری کند. این باعث می شود ChatGPT یک خطر امنیت سایبری نیز باشد.

همچنین بیان می کند که مکالمات شما ممکن است توسط مربیان هوش مصنوعی آن برای بهبود چت و آموزش بیشتر سیستم بررسی شود. بنابراین، اطلاعات شخصی شما نه تنها به خطر می افتد، بلکه برای مزیت OpenAI استفاده می شود.

چه کسی می تواند داده های ChatGPT من را ببیند؟

اطلاعات شخصی شما برای تعداد شگفت انگیزی از افراد و نهادها در دسترس است. OpenAI در سیاست حفظ حریم خصوصی خود بیان می کند که این داده ها را با:

. فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات.

. سایر مشاغل

. وابسته ها.

. اشخاص حقوقی.

. مربیان هوش مصنوعی که مکالمات شما را بررسی می کنند.

OpenAI اطلاعات بسیار مبهمی در مورد اینکه داده های شما را با چه کسانی به اشتراک می گذارد و به چه دلیلی ارائه می دهد. می گوید ممکن است اطلاعات شخصی شما را در اختیار فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات قرار دهد تا در رفع نیازهای کسب و کار و انجام عملکردهای خاص کمک کنند. این ارائه دهندگان شامل خدمات هاستینگ وب، خدمات ابری، سایر ارائه دهندگان فناوری اطلاعات، مدیران رویدادها، خدمات ایمیل و خدمات تجزیه و تحلیل هستند.

سایر قسمت ها ساده تر هستند. OpenAI داده های شما را با سایر مشاغلی که در جریان تراکنش ها، سازماندهی مجدد، ورشکستگی یا دریافتی درگیر هستند به اشتراک می گذارد. ممکن است داده‌های شما را با سازمان‌های مجری قانون به اشتراک بگذارد تا از سایر کاربران، عموم یا خود در برابر مسئولیت‌های قانونی محافظت کند.

OpenAI ادعا می کند که ممکن است اطلاعات شما را در اختیار شرکت هایی قرار دهد که با آنها نیز مرتبط است. در این مورد چیز بیشتری نمی گوید، به جز اینکه وابستگان آن باید از سیاست حفظ حریم خصوصی آن هنگام مدیریت داده های شما تبعیت کنند.

و در نهایت، کارکنان آموزشی OpenAI مکالمات شما را بررسی کرده و از آنها برای بهبود هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که آنچه در چت های خود می گویید با خط مشی های شرکت مطابقت دارد. اگر اطلاعات شخصی را در چت بات وارد کنید، مربیان می توانند آن را ببینند.

ChatGPT: دوست یا دشمن؟

ChatGPT و OpenAI اطلاعات زیادی در مورد شما جمع آوری می کنند. برخی از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند، مانند جزئیات حساب و اطلاعات دستگاه، کاملاً عادی هستند. اکثر سایت ها این کار را انجام می دهند.

با این حال، هر گونه اطلاعات شخصی را که وارد ربات چت می کنید نیز جمع آوری می کند. این یک خطر واقعی حریم خصوصی است. بدتر از همه، این اطلاعات را در اختیار مربیان هوش مصنوعی خود قرار می دهد.

لازم نیست استفاده از ChatGPT را به طور کامل کنار بگذارید، اما باید اقداماتی را برای محافظت از خود انجام دهید. مهمتر از همه، شما باید قبل از زدن ارسال، هرگونه اطلاعات خصوصی را از دستورات خود حذف کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس