6 سوال که نباید از ربات‌های چت هوش مصنوعی پرسید!

122
0
سوال که نباید از ربات‌های چت هوش مصنوعی پرسید

همانطور که چت ربات های هوش مصنوعی به طور فزاینده ای محبوب می شوند، مهم است که از محدودیت های آنها آگاه باشید. در اینجا شش چیز برای جلوگیری از پرسیدن این ربات ها وجود دارد. سوال که نباید از ربات‌های چت هوش مصنوعی پرسید؟!

احتمالاً در مورد ChatGPT یا یک چت ربات هوش مصنوعی مشابه شنیده اید و حتی از آن استفاده کرده اید، مگر اینکه زیر یک سنگ زندگی کرده باشید. اگرچه استفاده از این چت‌بات‌ها مطمئناً سرگرم‌کننده است، اما اگر ندانید چه کار می‌کنید می‌تواند خطرناک باشد. این چت‌بات‌ها محدودیت‌هایی دارند و مهم است که بدانیم آن‌ها چیستند.

1. تشخیص پزشکی

چت ربات های هوش مصنوعی در بسیاری از کارها خوب هستند، اما ارائه تشخیص های پزشکی دقیق یکی از آنها نیست. مطمئناً، ممکن است همیشه اشتباه نکنند، اما اعتماد به یک ربات چت برای تشخیص بیماری به جای پزشک، مانند جستجوی علائم شما در گوگل است.

یک ربات چت به سادگی اطلاعاتی را که از اینترنت به دست آورده است و ممکن است درست یا نادرست باشد، خلاصه می کند. مهمتر از آن، سابقه پزشکی یا تحمل شما نسبت به برخی مواد را نمی داند و از این رو نمی تواند قضاوت کند که چه نوع درمانی برای شما مناسب است.

اینترنت تمایل به اغراق در مسائل دارد، بنابراین جای تعجب نیست که چرا بسیاری از افرادی که علائم آنها را جستجو می کنند، دچار هیپوکندری و اضطراب شدید می شوند. استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی می تواند همین اثر را تکرار کند و اوضاع را بدتر کند. به خاطر خودتان، برای مشاوره پزشکی با چت بات مشورت نکنید.

2.سوال که نباید از ربات‌های چت هوش مصنوعی پرسید: بررسی محصول

یک ربات چت هوش مصنوعی می تواند به راحتی قیمت و مشخصات محصولی را که ممکن است به آن علاقه مند باشید فهرست کند، اما هرگز نمی تواند محصول را بررسی کند. چرا؟ زیرا بررسی محصول طبق تعریف شامل نظر شخصی، تجربه و قضاوت بازبین است.

عکس

هوش مصنوعی توانایی دیدن، بو کردن، لمس کردن، چشیدن یا شنیدن را ندارد، بنابراین ادعاهایی که در مورد یک محصول – هر محصول، نه فقط فناوری – در “بررسی” آن می‌کند، ناصادقانه خواهد بود.

به عنوان مثال، یک ربات چت هوش مصنوعی نمی‌تواند حس در دست گوشی، وضوح بلندگو، کیفیت موتور لرزش، قابلیت اطمینان حسگر اثرانگشت، روان بودن نرم‌افزار و تطبیق پذیری آن را تجربه کند. سیستم دوربین

اگر به دنبال دریافت توصیه‌هایی در مورد محصولاتی هستید که باید بخرید، مطمئن شوید که از یک ربات چت بخواهید تا نظرات موجود را خلاصه کند. شما باید از یک ربات هوش مصنوعی استفاده کنید که بتواند در وب جستجو کند، مانند Bing با ChatGPT داخلی.

3.سوال که نباید از ربات‌های چت هوش مصنوعی پرسید: مشاوره حقوقی

ممکن است تیترهایی داشته باشید مبنی بر اینکه ChatGPT با موفقیت امتحانات دانشکده حقوق ایالات متحده را پشت سر گذاشته است، و اینکه چت ربات های هوش مصنوعی در راه ورود به دادگاه های ما در سال های آینده هستند. این باید تکان دهنده باشد، اما یک جستجوی سریع به شما می گوید که ما در واقع از سال 2015 سعی کرده ایم هوش مصنوعی را وارد سیستم حقوقی خود کنیم!

برخی از شرکت‌ها قبلاً دستیاران حقوقی تخصصی هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند، حتی آنها را به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه برای وکلای انسانی بازاریابی می‌کنند. این مفهوم به وضوح برای افرادی که نمی توانند دومی را بپردازند، شایستگی دارد، اما مشکلات این به اصطلاح وکلای هوش مصنوعی بسیار واقعی است که نمی توان نادیده گرفت.

تفاوت آشکار این است که چت ربات های هوش مصنوعی فاقد عقل سلیم هستند. چیزهایی که به طور غریزی برای ما انسان ها بدیهی هستند باید در چت بات ها برنامه ریزی شوند، که باعث می شود توانایی آنها در استدلال منطقی کمتر شود.

مهمتر از آن، یک وکیل انسانی می‌تواند به دنبال شواهد جدید باشد و خارج از چارچوب فکر کند تا راه‌حل‌ها و حفره‌های هوشمندانه‌ای پیدا کند. اما یک ربات چت هوش مصنوعی فقط می تواند از داده هایی که شما ارائه می دهید استفاده کند و آنها را به روشی از پیش تعیین شده پردازش کند. یک وکیل هوش مصنوعی همچنین هدف مناسبی برای هکرها خواهد بود تا داده های حساس بسیاری از افراد را به طور همزمان بدزدند.

4. اخبار

استفاده از چت ربات‌های هوش مصنوعی به‌عنوان منبع خبری سه مشکل اصلی را ایجاد می‌کند: مسئولیت‌پذیری، زمینه و قدرت. اولاً مسئولیت پذیری وقتی یک خبر را می خوانید، نشریه و روزنامه نگار پشت آن را می شناسید. به این معنی که فردی مسئول اطلاعاتی است که به شما داده شده است، بنابراین انگیزه واضحی برای دقیق بودن برای حفظ شهرت و اعتبار وجود دارد.

اما با وجود یک ربات چت هوش مصنوعی، هیچ فردی وجود ندارد که داستان خبری را بنویسد. در عوض، ربات فقط داستان‌های موجود در وب را خلاصه می‌کند. این بدان معناست که هیچ منبع اولیه ای وجود ندارد و شما نمی دانید اطلاعات از کجا آمده است. از این رو، آنقدرها قابل اعتماد نیست.

دوم، زمینه. اگر خبری که می‌خوانید فقط خلاصه‌ای از اطلاعات است که از منابع مختلف استخراج شده است، می‌تواند به سرعت روایتی نادرست را ترسیم کند زیرا زمینه عمیق‌تر هر داستان را از دست می‌دهید. ربات نمی داند که آیا آنچه ادعا می کند درست است یا خیر، فقط چیزها را به گونه ای با هم ترکیب می کند که در سطح سطحی درست به نظر می رسد.

و در آخر قدرت. ما می دانیم که ChatGPT می تواند جانبدارانه باشد (در میان مشکلات دیگر). بنابراین، اگر همه ما به چت ربات‌های هوش مصنوعی به‌عنوان یک منبع خبری روی بیاوریم، به شرکت‌های پشت سر آنها قدرت می‌دهد تا هرگونه پوشش منفی را پوشش دهند و همه پوشش‌های مثبت درباره دلایلی را که به آن اعتقاد دارند و می‌خواهند تبلیغ کنند، برجسته کنند. این به دلایل واضح بسیار خطرناک است.

5.سوال که نباید از ربات‌های چت هوش مصنوعی پرسید: نظر سیاسی

باید کاملاً واضح باشد که چرا درخواست از چت بات برای نظر سیاسی یک نه بزرگ است. وقتی از ChatGPT در مورد هر موضوع سیاسی بخواهید، معمولاً یک پاسخ محدود دریافت می کنید که چیزی شبیه به این است: “به عنوان یک مدل زبان هوش مصنوعی، ترجیحات یا خواسته های شخصی ندارم…”

این محدودیت قابل درک است، اما کاربران Reddit قبلاً راه‌هایی برای «جیل‌بریک کردن» ربات پیدا کرده‌اند تا با استفاده از انواع حفره‌های خلاقانه به شیوه‌ای نامحدود پاسخ دهند. انجام این کار برای سرگرمی یک چیز است، اما درخواست نظر سیاسی از یک چت ربات هوش مصنوعی بدون محدودیت مانند اجازه دادن به کودک نوپاتان به تاریک وب است. نمی تواند برای هیچ یک از طرف های درگیر پایان خوبی داشته باشد.

عکس

6. محتوای تجاری

بزرگترین نقطه فروش چت ربات های هوش مصنوعی این است که می توانند فورا محتوا تولید کنند. چیزی که یک انسان برای نوشتن چند ساعت طول می کشد، ChatGPT می تواند در چند ثانیه انجام دهد. به جز، نمی تواند.

حتی اگر اخلاق مشکوک استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا را نادیده بگیرید، نمی توانید نادیده بگیرید که آنها به اندازه کافی خوب نیستند و نمی توانند جایگزین نویسندگان انسانی شوند. هنوز نه، حداقل. برای مثال ChatGPT اغلب محتوای نادرست، قدیمی و تکراری را ارائه می دهد.

از آنجایی که این ربات‌ها نظرات، قضاوت، تخیل یا تجربه قبلی خود را ندارند، نمی‌توانند نتیجه‌گیری هوشمندانه داشته باشند، به مثال‌ها فکر کنند، از استعاره‌ها استفاده کنند و روایت‌هایی را به گونه‌ای که یک نویسنده حرفه‌ای انسانی می‌تواند خلق کند.

به عبارت دیگر، ارزش جدیدی به اینترنت اضافه نمی کند. استفاده از چت بات ها برای استفاده شخصی کاملاً خوب است. اما استفاده از آنها برای نوشتن مقاله‌ها، داستان‌های خبری، زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی، کپی‌های وب و موارد دیگر احتمالاً ایده بسیار بدی است.

چت ربات‌های هوش مصنوعی سرگرم‌کننده هستند، اما هنوز هم ایراداتی دارند

به سختی می توان گفت که چت ربات های هوش مصنوعی چگونه بر صنعت فناوری و جامعه مدرن به طور کلی تأثیر خواهند گذاشت. همانطور که فناوری انقلابی است، چت بات ها مشکلات زیادی را ایجاد می کنند که باید برطرف شوند.

عکس

جالب اینجاست که مایکروسافت اکنون در حال ادغام یک چت بات مانند ChatGPT به طور مستقیم در موتور جستجوی خود Bing است و گوگل نیز به زودی همین کار را با چت بات خود به نام Bard انجام خواهد داد. دیدن اینکه چگونه این موتورهای جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اینترنت را تغییر می دهند، جالب خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس