معرفی بهترین تلویزیون های 2022

53
0
بهترین تلویزیون های 2022

تلویزیون های بسیار خوبی در بازار وجود دارد، اما چگونه می توان بهترین ها را از بقیه جدا کرد؟ اینجاست که توصیه های ما می تواند کمک کند. ما مجموعه های مورد علاقه را برای طیف وسیعی از کاربردها و بودجه های مختلف انتخاب کرده ایم. در این مقاله به معرفی بهترین تلویزیون های 2022 می پردازیم.

به روز رسانی، 2022/06/22: LG نسخه جدیدی از بهترین توصیه کلی ما یعنی LG C2 را منتشر کرده است. ما در حال حاضر در حال ارزیابی مدل جدید هستیم، اما LG C1 هنوز یک تلویزیون فوق‌العاده است که ارزش خرید دارد و احتمالاً با گذشت زمان تخفیف‌های زیادی دریافت خواهد کرد. با این حال، اگر C2 را با همان قیمت C1 ببینید، ارزش خرید دارد.

معرفی بهترین تلویزیون های 2022

زمان بسیار خوبی برای خرید تلویزیون است. در حالی که سایر محصولات سرگرمی مانند کنسول های بازی و کارت های گرافیک به سختی به دست می ایند  و گران هستند، تلویزیون ها همچنان روند کاهش قیمت ها را سال به سال دنبال می کنند. علاوه بر این، کیفیت تصویر هرگز بهتر نبوده است.

در حال حاضر دو فناوری نمایشگر غالب موجود است: تلویزیون های LCD با نور LED و نمایشگرهای OLED خود تابش.
این رویکردهای متفاوت برای تولید یک تصویر مجموعه‌ای از مزایا و معایب خاص خود را دارند و قبل از خرید باید مطمئن شوید که تفاوت بین آنها را درک کرده‌اید.

تلویزیون‌های LCD استاندارد LED با نور پس‌زمینه از نور پس‌زمینه برای تابش در پشته نمایشگر برای تولید تصویر استفاده می‌کنند. برای ایجاد یک تصویر سیاه، نور پس‌زمینه باید توسط لایه لایه لایه نازک (TFT) مسدود شود، که اغلب منجر به سیاهی‌های شسته شده و نسبت کنتراست ضعیف می‌شود.

جدیدترین تلویزیون‌های  LED-LCD ازالگوریتم‌های کاهش نور استفاده می‌کنند تا با خاموش کردن نور پس‌زمینه در نواحی تیره‌تر، سیاهی عمیق‌تری تولید کنند. این می تواند منجر به خرد شدن سیاهی شود که در آن جزئیات ظریف از بین می روند یا در جایی که “مناطق” LED در پشت محتوا دیده می شوند، ارواح ایجاد می شود.

در مقایسه، OLED خود تابشی است، به این معنی که بازتولید رنگ سیاه یک مورد ساده برای خاموش کردن پیکسل ها است. این به نمایشگرهای OLED اجازه می دهد تا کنتراست چشمگیر و از نظر تئوری بی نهایت داشته باشند.این به طور کلی منجر به کیفیت تصویر برتر می شود مخصوصاً در یک اتاق تاریک که در آن سیاه پوستان خودنمایی می کنند. 

در حالی که فناوری OLED در محیط های تاریک عالی است، تلویزیون های LED در اتاق هایی با نور روشن بهتر هستند زیرا این مدل ها می توانند روشن تر شوند. مجموعه‌های OLED ممکن است مستعد حفظ دائمی تصویر یا «سوختن» باشند که میزان روشنایی آن‌ها را محدود می‌کند. آنها همچنین گرانتر از همتایان LCD خود هستند، اما قیمت آنها طی پنج سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

نحوه استفاده از تلویزیون تعیین می کند که آیا به ویژگی های بازی مانند پشتیبانی HDMI 2.1 نیاز دارید یا خیر. دوستداران فیلم ممکن است مدیریت حرکت و پشتیبانی خوب HDR را در اولویت قرار دهند و ممکن است از ویژگی هایی مانند حالت فیلم ساز بهره مند شوند. توصیه می کنیم قبل از خرید، راهنمای کامل ما برای خرید تلویزیون را بخوانید و نظرات وب سایت هایی مانند RTINGS را بررسی کنید.

تلویزیون  LG C1

بهترین تلویزیون های 2022
بهترین تلویزیون های 2022

مزایا

پنل OLED به معنای کیفیت تصویر عالی است

ویژگی های عالی بازی مانند پشتیبانی از HDMI 2.1 و VRR

تاخیر ورودی بسیار کم، زمان پاسخگویی panel عالی

پشتیبانی از Dolby Vision، با عبور Dolby Atmos

معایب

پنل‌های OLED به معنای روشنایی محدود در محتوای HDR است

پنل مستعد سوختن است

بدون رمزگشایی یا عبور DTS

ال‌جی C1 نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی پرفروش‌ترین ال‌جی CX در سال 2020 است، اگرچه تغییر چندانی برای مدل 2021 نکرده است. تلویزیون هوشمند 4K C1 دارای یک کنترل از راه دور به روز شده، نسخه جدیدی از نرم افزار webOS ال جی است و در اندازه صفحه نمایش بزرگتر 83 اینچی موجود است. C1 (و به‌طور گسترده CX) کیفیت تصویر عالی و ویژگی‌های بازی عالی را با قیمتی قانع‌کننده ارائه می‌دهد.

C1 یک تلویزیون OLED است که تصویری عالی و متضاد با رنگ‌های سیاه عمیق ایجاد می‌کند که در یک اتاق تاریک بیشتر در خانه وجود دارد. از آنجایی که مجموعه‌های OLED مستعد سوختن هستند، C1 برای نمایش تصاویر ثابت مانند تصاویر در کانال‌های خبری چرخشی مناسب نیست. ال‌جی ویژگی‌هایی مانند جابجایی پیکسل، کاهش درخشندگی لوگو و روال بازخوانی پیکسل را برای حفظ سلامت پنل در نظر گرفته است.

C1 دارای تاخیر ورودی بسیار کم برای همه انواع بازی، از جمله محتوای 4K HDR در 120 هرتز است. تعدادی از ویژگی های بازی، از جمله چهار پورت HDMI 2.1، پشتیبانی از FreeSync Premium و G-Sync، و منوی جدید “Game Optimizer” وجود دارد.

Dolby Vision و HDR10 هر دو پشتیبانی می‌شوند، اگرچه C1 به دلیل محدودیت‌های پنل OLED امتیازات خود را در بخش HDR از دست می‌دهد. اوج روشنایی می‌تواند در یک پنجره 2 درصدی به حدود 750 nits نیت برسد، اما در تمام میدان فقط 130 nits نیت، بنابراین در حالی که محتوای HDR همچنان ظاهر می‌شود، کاملاً به اندازه یک مدل LED یا OLED گران‌تر نیست.

بهترین تلویزیون مقرون به صرفه: Hisense U7G

بهترین تلویزیون های 2022
بهترین تلویزیون های 2022

مزایا

✓ صفحه نمایش 4K با نور LED با حداکثر 90 منطقه کم نور محلی

✓ عالی برای بازی با HDMI 2.1، FreeSync Premium و پنل اصلی 120 هرتز

✓ پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+

معایب

✗ گرانتر از مدل سال گذشته

✗ با پورت های HDMI 2.1 بیشتری می توانید این کار را انجام دهید

Hisense U7G یکی از بهترین تلویزیون‌های 4K است که می‌توانید بخرید، با توجه به آنچه برای هزینه ی متوسط ​​خود دریافت می‌کنید. این تلویزیون دارای نور LED با حداکثر 90 منطقه کم نور محلی است که به پنل VA کمک می کند تا در اکثر انواع محتوا به سطوح سیاه عمیق و چشمگیر برسد.

هایسنس یکی از معدود تولیدکنندگان تلویزیون است که از Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می کند و بهترین ها را در مورد محتوای HDR پویا به شما ارائه می دهد. همچنین از انتقال Dolby Atmos به گیرنده یا نوار صوتی سازگار پشتیبانی می‌شود.

Hisense U7G می تواند به حداکثر روشنایی در حدود 1000 nits  برای عملکرد چشمگیر HDR برسد. بسیاری از ویژگی‌های بازی، از جمله دو پورت HDMI 2.1، پنل اصلی 120 هرتز، و پشتیبانی از HDMI Forum VRR و AMD FreeSync Premium وجود دارد.

Android TV همه چیز را به این تلویزیون هوشمند وصل می کند و مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای دانلود برای دسترسی به سرویس‌های پخش مورد علاقه و محتوای شبکه ارائه می‌دهد.

به لطف میکروفون روی کنترل از راه دور می‌توانید Hisense U7G را با صدای خود کنترل کنید، به غیر از پشتیبانی از Google Assistant و Amazon Alexa.

U7G نسخه به روز شده H8G است که خرید عالی دیگری است.

بهترین تلویزیون 8K: سامسونگ QN900A 8K

بهترین تلویزیون های 2022
بهترین تلویزیون های 2022

مزایا

✓ یک تجربه باورنکردنی 8K در صورت داشتن محتوا

✓ سیستم نور پس زمینه مینی LED

✓ اوج روشنایی چشمگیر برای محتوای HDR همه جانبه

✓ مناسب برای گیمرهایی با تعداد زیادی پورت HDMI 2.1، پشتیبانی از VRR و تاخیر ورودی کم

 

معایب

✗ هنوز محتوای کافی برای توجیه 8K وجود ندارد

✗ Blooming (پیشرفت کننده، شکوفایی) و black crush شکسته شدن سیاه به دلیل تیرگی موضعی مشکل دارد

✗ بدون پشتیبانی از Dolby Vision

✗ نسبت کنتراست ضعیف در مقایسه با OLED های 4K ارزان تر

ما هنوز متقاعد نشده‌ایم که زمان مناسبی برای خرید تلویزیون 8K است، اما اگر می‌خواهید تلویزیونی بخرید، QN900A سامسونگ برای شروع عالی است. QN900A که بخشی از مجموعه تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ است، از سیستم نور پس‌زمینه Mini-LED با مناطق کم نور بسیار بیشتر نسبت به مدل‌های سال گذشته استفاده می‌کند.

نتیجه چیزی نزدیک‌تر به OLED است، جایی که سطوح سیاه می‌تواند بسیار عمیق‌تر از مجموعه‌ای باشد که به نور استاندارد محلی LED متکی است. محتوای 4K به زیبایی مقیاس می‌شود، و اگر بتوانید محتوای 8K پیدا کنید، آن‌وقت برایتان خوشایند است. همه چیز توسط سیستم عامل پاسخگو تایزن سامسونگ، که دارای یک برنامه برای اکثر سرویس های پخش عمده است، پشتیبانی می شود.

QN900A تقریباً حاشیه‌های نامرئی دارد که به شما این توهم را می‌دهد که تلویزیون در مقابل شما شناور است. پایه کم ردپای لمس خوبی است و به تلویزیون فاصله کافی برای نوار صوتی در جلو را می دهد. روشنایی HDR در حدود 1600 nits  در یک پنجره 2٪ عالی است، اگرچه هیچ پشتیبانی از Dolby Vision وجود ندارد – فقط HDR10+ و HDR10.

متأسفانه، به دلیل تکنولوژی زیربنایی، Blooming (پیشرفت کننده، شکوفایی) هنوز یک مسئله است. این یک مشکل در تمام تلویزیون‌های 8K در حال حاضر موجود در بازار به غیر از طیف OLED ال‌جی است، و این مدل‌ها 30000 دلار به شما تحمیل می‌کنند که باعث می‌شود برای اکثر آنها بسیار گران باشد. قیمت 7000 دلاری QN900A در مقایسه چندان بد به نظر نمی رسد، و به همین دلیل است که ما آن را انتخاب می کنیم.

بهترین تلویزیون بازی: LG G1

بهترین تلویزیون های 2022
بهترین تلویزیون های 2022

مزایا

✓ پنل جدید OLED evo رنگارنگ تر، 20 درصد روشن تر از مدل های دیگر است

✓ ویژگی های بازی مانند HDMI 2.1، G-Sync، FreeSync Premium، VRR، ALLM، تأخیر بسیار کم

✓ پنل Native (بومی) 120 هرتز

✓ پنج سال گارانتی پنل

معایب

✗ گرانتر از LG C1 که قبلاً عالی بود

✗ طراحی گالری دیواری به سلیقه همه نیست

✗ مستعد سوختگی

LG G1 نسل بعدی تلویزیون‌های OLED ال‌جی است که دارای پنل جدید «OLED evo» است که در LG C1، بهترین تلویزیون ما در کل دیده نمی‌شود. همچنین دارای یک پردازنده کمی سریعتر است و به شکل گالری آماده برای نصب روی دیوار یا واحد سرگرمی است. خوشبختانه، اگر فضایی برای نصب آن ندارید، می‌توانید آن را با پایه‌های سری GX ال‌جی خریداری کنید.

 تلویزیون ارزان‌تر ال‌جی C1 یک تلویزیون 4K کاملاً مناسب برای بازی است، اما از همان پنل مدل سال قبل استفاده می‌کند. G1 با داشتن نسل بعدی پنل OLED که حدود 20 درصد روشن‌تر می‌شود و نمایش رنگ بهتری را برای تصویری زنده‌تر، چه در حال بازی یا تماشای فیلم، بهبود می‌بخشد.

این باعث می‌شود که ال‌جی G1 برای استفاده در اتاق‌های پرنور، با نکات برجسته‌تر HDR نسبت به مدل‌های قبلی مناسب ‌تر باشد. G1 همچنین دارای پنج سال ضمانت پنل است که سوختگی را نیز شامل می شود. از نظر ویژگی‌های بازی، همان C1 است – چهار پورت HDMI 2.1، یک پنل اصلی 120 هرتزی، پشتیبانی از FreeSync Premium، G-Sync و HDMI-VRR و تأخیر ورودی فوق‌العاده کم. فقط با G1 نمایشگر بهتری خواهید داشت.

اگر می‌خواهید بازی‌هایتان بهترین ظاهر را داشته باشند، G1 را دریافت کنید.

بهترین تلویزیون برای فیلم: Sony A90J

بهترین تلویزیون های 2022
بهترین تلویزیون های 2022

مزایا

کنترل حرکت برتر نسبت به سایر مدل های OLED

علم رنگ و پردازش تصویر عالی سونی

پنل از ال‌جی C1 روشن‌تر می‌شود

پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10

معایب

✗ گرانتر از LG C1

✗ عدم پشتیبانی از VRR در هنگام راه اندازی

✗ بدون پشتیبانی از HDR10+

✗ پنل OLED مستعد سوختن است

در حالی که نمایشگرهای OLED ال‌جی اغلب برای گیمرها توصیه می‌شوند، عاشقان فیلم تمایل دارند به جای آن به سمت پیشنهادات سونی گرایش پیدا کنند. Sony A90J پرچم‌دار OLED این شرکت است که با هزینه کردن ویژگی‌های بازی، تجربه تماشای فیلم برتر را نسبت به مدل‌های مشابه LG ارائه می‌کند.

سونی کنترل حرکتی عالی ارائه می دهد، هر دو با درج (درون یابی) حرکتی روشن و خاموش. هر دو سونی و ال‌جی درون یابی را در مجموعه‌های خود ارائه می‌کنند که برای صاف کردن حرکت بین فریم‌ها(قاب ها) استفاده می‌شود. درون یابی MotionFlow سونی عموماً در مقایسه با TruMotion ال‌جی مصنوعات بصری کمتری تولید می‌کند، اگر این برای شما مهم است.

البته تمام تلویزیون های این لیست نمایشگرهایی برای تماشای فیلم هستند. حرکت تنها یک جنبه از یک تصویر بسیار گسترده تر است و سونی در بخش های دیگر نیز ارائه می دهد. پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10 وجود دارد و سونی می‌تواند در هر دوی آن‌ها روشن‌تر از LG C1 با قیمت قابل مقایسه باشد.

در حالی که سونی کمبود درگاه‌های HDMI 2.1 را برطرف کرده است که مدل‌های 2020 آن‌ها را آزار می‌داد، A90J در حال حاضر از VRR پشتیبانی نمی‌کند. این ویژگی که با نرخ تازه‌سازی و نرخ فریم مطابقت دارد تا به کاهش افت عملکرد در بازی‌ها کمک کند، قرار است در به‌روزرسانی‌های بعدی اجرا شود، اما اگر این ویژگی برای شما مهم است، احتیاط کنید، زیرا مدل‌های قبلی LG آن را دارند.

بهترین تلویزیون Roku: TCL 6-Series R635 2021

بهترین تلویزیون های 2022
بهترین تلویزیون های 2022

مزایا

✓ تلویزیون مینی ال ای دی مقرون به صرفه

✓ توسط Roku با هزاران کانال پخش داخلی ساخته شده است

✓ پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10

معایب

✗ بدون پورت HDMI 2.1 برای بازی 120 هرتزی در 4K HDR

✗ با وجود نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی، Blooming (شکوفایی) همچنان یک مشکل است

✗ به اندازه سایر مجموعه های LED روشن نمی شود

TCL یکی از شرکت‌های مخرب‌ در فضای تلویزیون است که با محصولاتی با قیمت‌های بسیار خوب که ویژگی‌ها را در خود جای داده است، وارد بازار شده است. TCL یکی از اولین شرکت‌هایی بود که تلویزیون‌های مینی ال‌ای‌دی را به بازار عرضه کرد، و این فناوری اکنون به TCL 6-Series R635 با ارزش عالی رسیده است.

سری 6 توسط Roku طراحی شده است، بنابراین اگر با این پلتفرم آشنا هستید، در اینجا در خانه خواهید بود. همچنین با دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Amazon Alexa سازگار است. این پنل یک LCD با نور LED با فناوری نقاط کوانتومی با نرخ تازه سازی 120 هرتز است.

متأسفانه، TCL از هیچ درگاه HDMI 2.1 استفاده نمی کند، و توصیه این مدل را برای بازی های پیشرفته با فرکانس 4K 120 هرتز در کنسول هایی مانند Xbox Series X و PlayStation 5 یا برای گیمرهای رایانه شخصی با کارت های گرافیک پیشرفته دشوار می کند.

این مجموعه می تواند 4K 60Hz را با پشتیبانی از HDR به خوبی کنترل کند و حتی اگر روی Xbox Series S بازی می کنید، 1440p را با فرکانس 120Hz انجام دهید، اما در غیر این صورت، می خواهید با انتخاب بازی ما همراه باشید.

نسبت کنتراست برای یک پنل LCD عالی است. 240 ناحیه کم نور محلی به کاهش black crush و blooming دادن سیاه کمک می کند اما همچنان در برخی محتواها قابل مشاهده است. عملکرد HDR با پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10 مناسب است، اما حداکثر روشنایی کمتر از سایر مدل‌های LCD مانند Hisense U7G یا Samsung QN90A است.

اگر به سری 6  علاقه مند هستید، اما به Roku علاقه مند نیستید، همیشه می توانید یک دستگاه stream استریم بخرید و به جای آن Android TV یا Google TV را وصل کنید.

بهترین تلویزیون LED: سامسونگ QN90A

بهترین تلویزیون های 2022
بهترین تلویزیون های 2022

مزایا

✓ نور پس زمینه مینی ال ای دی، هایلایت های روشن و نوردهی خوبی ارائه می دهد

✓ حاشیه های نازک و یک ظاهر طراحی تیز

✓ برای بازی با پشتیبانی از VRR و تاخیر ورودی کم خوب است

معایب

✗ بدون پشتیبانی از Dolby Vision

✗ فقط یک پورت HDMI 2.1

✗ هزینه تقریباً مشابه یک مدل OLED قابل مقایسه است

✗ کم نور محلی هنگام استفاده از حالت بازی ضعیف است

ما تلویزیون‌های OLED زیادی را ارائه کرده‌ایم، و در حالی که آنها معمولاً کیفیت تصویر بهتری را نسبت به مجموعه‌های LCD مشابه ارائه می‌دهند، برای همه ایده‌آل نیستند. برخی از مردم نمی‌خواهند با خطر سوختگی مقابله کنند، برخی دیگر اتاق‌های بسیار روشنی دارند و برخی از افراد عاشق روشنایی شدیدی هستند که در حال حاضر تنها نور پس‌زمینه LED مصنوعی می‌تواند ارائه دهد. اگر به نظر شما شبیه است، سامسونگ QN90A را در نظر بگیرید.

این مجموعه پرچمدار Neo QLED سامسونگ است که دارای سیستم نور پس زمینه 4K Mini-LED است که روشنایی بسیار خوبی در حدود 1500 nits در یک پنجره 2٪ یا 750 nits در میدان کامل ارائه می دهد. Mini-LED به معنای مناطق کم نور زیاد است که به QN90A کمک می کند حتی در یک اتاق تاریک به نسبت کنتراست چشمگیر دست یابد.

همچنین برای بازی با پنل اصلی 120 هرتزی یک انتخاب عالی است، اگرچه توجه داشته باشید که فقط یک پورت HDMI 2.1 وجود دارد. QN90A از VRR با FreeSync Premium و G-Sync پشتیبانی می کند و تاخیر ورودی با بهترین مجموعه های موجود در بازار برابری می کند. هیچ پشتیبانی از Dolby Vision وجود ندارد و سامسونگ در عوض HDR10+ و HDR10 را انتخاب کرده است.

اگر به دنبال مدل تلویزیونی پرچمداری هستید که از فناوری OLED استفاده نمی کند، QN90A باید در صدر لیست شما قرار گیرد.

منبع : howtogeek

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس