اضافه شدن ویژگی Dolby Vision به Xbox | چه تلویزیون‌هایی از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند؟

Dolby Vision برای آزمایشگرانی که بخشی از گروه “حلقه آلفا” Xbox Insider هستند، در Xbox series X و S منتشر می‌شود.

27
0
اضافه شدن ویژگی Dolby Vision به Xbox چه تلویزیون‌هایی از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند؟

Dolby Vision برای آزمایشگرانی که بخشی از گروه “حلقه آلفا” Xbox Insider هستند، در Xbox series X و S منتشر می‌شود. این قالب HDR مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته مانند پشتیبانی از dynamic metadata را ارائه می‌دهد. مایکروسافت می‌گوید این ویژگی به معنای “هایلایت روشن‌تر، کنتراست واضح‌تر و رنگ‌های پر جنب و جوش‌تر” در بازی‌ها است که شما در تلویزیون سازگار با دالبی ویژن بازی می‌کنید و “وضوح بهتر در هر دو صحنه تاریک و روشن” ارائه می‌دهد. این کنسول‌ها در حال حاضر از طریق استاندارد کمتر پیشرفته HDR10 از HDR پشتیبانی می‌کنند. در ادامه به اضافه شدن ویژگی Dolby Vision به Xbox می‌پردازیم.

اضافه شدن ویژگی Dolby Vision به Xbox

2 اضافه شدن ویژگی Dolby Vision به Xbox چه تلویزیون‌هایی از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند؟

ما می دانیم که نسل کنونی Xbox مایکروسافت از استاندارد Dolby’s HDR پشتیبانی می‌کند. سپتامبر گذشته، دالبی اعلام کرد که آن‌ها “اولین کنسول‌هایی هستند که از فرمت Dolby Vision HDR با فراداده پویا برای بازی پشتیبانی می‌کنند.” در همین حال ، Sony’s PS5 در حال حاضر از Dolby Vision پشتیبانی نمی کند.

مایکروسافت می‌گوید و همچنین پیشرفت در کیفیت تصویر یکی دیگر از ویژگی‌های Dolby Vision برای کاربران است. این شرکت می‌گوید: “بازی‌های Dolby Vision به طور خودکار با به هر نمایشگری که Dolby Vision پشتیبانی می‌کند سازگار می‌شوند، شما همیشه بهترین تصویر ممکن را مشاهده می‌کنید. این بدان معنی است که… دیگر مشکلی برای تنظیم تنظیمات تصویر شما وجود ندارد.” با این حال‌، توصیه می‌شود که آزمایش کنندگان ممکن است برای استفاده کامل از این فناوری‌، سیستم عامل تلویزیون خود را به روز کنند.

در آزمایش قبلی این ویژگی در ماه مارس، فوربس خاطرنشان کرد که کاربران گزارش داده‌اند که به نظر می‌رسد همه بازی‌های HDR در Dolby Vision اجرا می‌شوند، و نیازی به پشتیبانی خاص وجود ندارد. با این حال، مشخص نیست که آیا این مورد در زمان انتشار رسمی این ویژگی وجود دارد یا خیر. به عنوان بخشی از اعلامیه امروز، مایکروسافت گفت که اطلاعات بیش‌تری در مورد بازی‌هایی که به زودی از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، به اشتراک می‌گذارد.

چه تلویزیون‌هایی از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند؟

1 اضافه شدن ویژگی Dolby Vision به Xbox چه تلویزیون‌هایی از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند؟

فوربس می‌گوید آزمایش کنندگان آلفا از بهبود روشنایی، میزان سیاه و اشباع رنگ در بازی‌های HDR خبر داده‌اند. در آن زمان به نظر می‌رسید که این ویژگی به ۶۰ هرتز محدود شده است، اما اخیراً فوربس گزارش داده است که دالبی با تولیدکنندگان تلویزیون کار می‌کند تا استاندارد را به تلویزیون‌های ۱۲۰ هرتز بیاورد.

به منظور بهره مندی از این ویژگی، تلویزیون شما باید با Dolby Vision سازگار باشد، زیرا تعداد تلویزیون‌های 4K اکنون در حال افزایش است. اما همیشه مراقب باشید و مشخصات خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، سامسونگ، بزرگ‌ترین تولید کننده تلویزیون در سطح جهان، از قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

حال که با اضافه شدن ویژگی Dolby Vision به Xbox بیش‌تر آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس