معرفی دوچرخه برقی Tatamel در رویداد CES2023

90
0
دوچرخه برقی Tatamel

رویداد CES ۲۰۲۳ میزبان معرفی محصولات جذاب و عجیب‌وغریب زیادی بوده است. شرکت ژاپنی ایکوما (Icoma) در این نمایشگاه از دوچرخه‌ی برقی خود موسوم‌به Tatamel رونمایی کرد؛ محصولی که از مجموعه فیلم‌های محبوب ترنسفورمرز الهام گرفته و مهم‌ترین ویژگی‌ آن، قابلیت تا شدن است. در این مطلب به معرفی دوچرخه برقی Tatamel می پردازیم.

دوچرخه برقی Tatamel

ایکوما نمونه‌ای از دوچرخه‌ی برقی Tatamel را به‌نمایش گذاشته است. یکی از اولین ویژگی‌های این محصول که نظر شما را جلب خواهد کرد، پنل چوبی کناری و ماهیت تاشو آن است. چرخ‌های Tatamel درحالت تاشو، مثل میله‌های دستگیره‌ی آن در کناره‌ی دوچرخه قرار می‌گیرند.

شایان‌ذکر است بنیان‌گذاران ایکوما یعنی تاکامیتسو ایکوما و تاکوما اوگاتا قبلاً در شرکتی به‌نام تاکارا تامی کار می‌کردند. این شرکت اکشن‌فیگورهای ترنسفورمرز را در ژاپن تولید می‌کند.

Tatamel امکان شارژ سایر دستگاه‌های الکترونیکی را نیز فراهم می‌کند؛ قابلیتی که در مواقع اضطراری می‌تواند بسیار مفید واقع شود. پنل‌های جانبی قابل تغییر این محصول می‌تواند چوبی، فلزی یا خورشیدی باشد. اوگاتا می‌گوید طراحی این دوچرخه عمدتاً ساده است و بنابراین تقریباً می‌توان هر پنل مربعی‌شکلی را روی لبه‌های آن قرار داد. این محصول همچنین یک صفحه‌نمایش LCD دارد و به گفته‌ی شرکت سازنده، حتی می‌توان از پنل‌های کناری آن به‌عنوان میزکار موقت استفاده کرد.

دوچرخه برقی Tatamel
دوچرخه برقی Tatamel

محصولات Last-mile طی سال‌های گذشته محبوبیت زیادی میان کاربران به‌دست آورده‌اند اما جذابیت آن‌ها هیچ‌وقت به سطح یک بازار نرسید. شرکت اسکیت‌برد برقی Boosted نیز قبل از تعطیل‌شدن در سال ۲۰۲۰، به برند موردعلاقه‌ی اینفلوئنسرها تبدیل شد. OneWheel که یک برد تک‌چرخ برقی است از فراخوانی محصولات خود امتناع می‌کند و این درحالی است که کمیسیون ایمنی محصولات مصرف‌کننده ایالات‌متحده درخواست داده است محصولات آن جمع‌آوری شوند. شرکت Bird که در حوزه‌ی اجاره‌ی اسکوتر برقی فعالیت دارد نیز سال گذشته با کاهش ارزش سهام مواجه شد. براساس اعلام Spherical Insights، صنعت دوچرخه‌های الکتریکی می‌تواند نسبت به محصولات اشاره شده ازجمله اسکوتر و اسکیت‌بردهای برقی، انعطاف‌پذیرتر باشد و طبق پیش‌بینی‌ها ارزش بازار آن تا سال ۲۰۳۰ به ۵۲ میلیارد دلار خواهد رسید.
دوچرخه‌ی الکتریکی Tatamel در بهار سال جاری با قیمت ۴۰۰۰ دلار در ژاپن عرضه خواهد شد. اوگاتا می‌گوید برنامه‌هایی برای فروش این محصول در سایر کشورهای جهان دارد اما چارچوب زمانی مشخصی برای آن اعلام نکرد. این دوچرخه‌ی برقی از موتور معادل ۵۰ سی‌سی بهره می‌برد و حداکثر سرعت آن حداکثر به ۲۵ مایل درساعت (حدود ۴۰ کیلومتر درساعت) می‌رسد. جزئیات مربوط به گشتاور این محصول هنوز اعلام نشده، اما برای افرادی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم یا کم‌تر طراحی شده است.

cnet

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس