معرفی نرم افزار ManyCam برای تدریس آنلاین معلمان زبان

نرم افزار ManyCam یک نرم افزار وب کم است که معلمان آنلاین انگلیسی از آن برای خلاقانه کردن ارائه دروس آنلاین استفاده می‌کنند.

122
0
نرم افزار ManyCam

نرم افزار ManyCam یک برنامه وب کم است که معلمان آنلاین انگلیسی از آن برای خلاقانه کردن ارائه دروس آنلاین استفاده می‌کنند. این نرم افزار در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس است. بسیاری از معلمان از آن به عنوان سیستم پاداش ثانویه به شاگردان استفاده می‌کنند. (سیستم‌های پاداش ثانویه، سیستم‌های پاداش دیجیتال یا فیزیکی هستند که به دلیل رفتار یا عملکرد خوب به دانش‌ آموز می‌دهید).

کاربردهای مهم نرم افزار ManyCam

نرم افزار ManyCam ویژگی

ManyCam کاربردهای بسیاری به جز سیستم پاداش ثانویه هم دارد. می‌توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:

۱) به عنوان فیلتر های صورت

اگر می‌خواهید به دانش آموزان کلمه شیر را یاد بدهید می‌توانید فیلتر شیر را در ManyCam فعال کنید. اگر دانشجوی جوانی دارید که در ابتدا ممکن است کمی خجالتی باشد، یک فیلتر دوستانه و بامزه را انتخاب کنید تا او را بخنداند.

۲) به عنوان یک فیلتر زمینه

مثلا می‌خواهید هالووین را جشن بگیرید، از افکت هالووین برای ویدیوهای خود استفاده کنید. یا می‌توانید بکگراند جنگل، شهر ، خیابان یا فروشگاه باشد.

۳) به عنوان پرده‌ی سبز یا Green Screen

آیا مکانی که در آن تدریس می‌کنید برای تدریس مناسب نیست؟ این قابلیت برای معلمانی که مکان تدریس اختصاصی ندارند، بسیار مناسب است. همچنین یک قابلیت عالی برای ساخت ویدیو معرفی است که در پروفایل تدریس شما نمایش داده می‌شود. این ویدیو معرفی تأثیر زیادی در انتخاب شما توسط والدین دارد. با یک ویدیوی معرفی خلاقانه آنها را مجذوب خود کنید!

* لطفا توجه داشته باشید، برای استفاده از این فناوری باید پرده‌ی سبز فیزیکی خود را داشته باشید.

۴) تغییر در بین دو صفحه مختلف

این مورد بسیار پیشرفته است، اما نتایج بسیار چشمگیر دارد. می‌توانید از صفحه دوم برای نشان دادن ویدیو یا تصویر بر روی یک مرورگر اینترنت، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از صفحه دوم برای نشان دادن سیستم پاداش ثانویه بر روی مانیتور یا تبلت دیگری که در اختیار دارید استفاده کنید، مثلا اسلایدهای پاورپوینت یا گوگل اسلایدر. حتی می‌توانید دو دوربین را یکی روی صورت خود و دیگری روی وایت برد که برای نشان دادن دستور زبان است، تنظیم کنید.

برنامه های موجود در ManyCam

نرم افزار ManyCam تنظیمات

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ManyCam هم نسخه رایگان دارد و هم نسخه پولی. نسخه آزمایشی عملکرد محدودی دارد اما به شما امکان استفاده از برخی ویژگی ها را می دهد.

ManyCam دو برنامه اصلی دارد که برای معلمان مناسب است:

۱) برنامه استاندارد

  • قابل نصب بر روی یک دستگاه (رایانه، تبلت، لپ تاپ) می‌باشد.
  • از چهار فرمت ویدیویی پشتیبانی می‌کند.
  • برنامه استاندارد تمام ویژگی‌هایی را که قبلاً به آنها اشاره کردیم به جز ویژگی پرده‌ی سبز را دارد.

۲) برنامه استودیو

  • حداکثر بر روی دو دستگاه قابل نصب است.
  • از ۱۲ فرمت ویدیویی پشتیبانی می‌کند.
  • از فیلم 4k پشتیبانی می‌کند.
  • دارای ویژگی کروما کی (پرده سبز) است.

ملاحظات فنی نرم افزار ManyCam

ManyCam یک برنامه گرافیکی کاملاً پیشرفته است که می‌تواند باعث کند شدن سرعت رایانه‌های قدیمی در هنگام استفاده شود. بسیاری از معلمان از ManyCam استفاده می‌کنند و هرگز مشکلی ندارند. با این حال، ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از امتحان آن در هنگام تدریس، حداقل شرایط ManyCam را بررسی کنید.

همچنین توصیه می‌شود قبل از امتحان آن در کلاس واقعی، آن را آزمایش کنید. با آن در رایانه خود بازی کنید، سعی کنید هنگام ویدیو چت با یک دوست از آن استفاده کنید. زودتر از ساعت وارد کلاس اصلی خود شوید و ببینید که چگونه با رابط شرکت شما کار می‌کند.

سیستم مورد نیاز ManyCam

نرم افزار ManyCam تنظیمات

سیستم مورد نیاز ذکر شده در زیر برای یک ManyCam فعال با فرمت ویدیوییp720 انتخاب شده است. حداقل سیستم مورد نیاز برای ManyCam عبارتند از:

۱الف) ویندوز

  • مایکروسافت ویندوز 7 ، ویندوز 8.1 ، ویندوز 10
  • پردازنده Intel Core i3 یا پردازنده سریعتر (i5 یا ترجیحا بالاتر)
  • RAM 2 گیگابایت
  • درایورهای کارت گرافیک باید به روز باشند.
  • برای فعال سازی اشتراک ManyCam، اتصال اینترنت پهن باند (پرسرعت) مورد نیاز است.

ب) سیستم عامل macOS

  • MacOS X 10.10 و بالاتر
  • فقط Intel Mac
  • اتصال اینترنت پهن باند (پرسرعت) برای فعال سازی اشتراک ManyCam مورد نیاز است.
  • مرورگر فایرفاکس

لطفاً بخاطر داشته باشید این حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای نرم افزار ManyCam است. به طور کلی، هرچه پردازنده شما بهتر باشد، عملکرد برنامه ManyCam بهتر خواهد بود.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس