معرفی و بررسی مشخصات خودرو چری تیگو 9

119
0
مشخصات خودرو چری تیگو 9

چری تیگو 8 پرومکس را دیگر نمی‌­توان محصول پرچمدار این برند چینی دانست، چراکه تیگو 9 با ابعاد بزرگتر، امکانات بیشتر و البته قیمت گران‌تر، وارد میدان شده است. در این مطلب به بررسی مشخصات خودرو چری تیگو 9 می پردازیم.

مشخصات خودرو چری تیگو 9

در طراحی فضای کابین چری تیگو 9 ، مواردی همچون سه دریچه تهویه در بخش میانی داشبورد، دکمه تنظیم برقی صندلی‌های جلو روی درها، اهرم چرخان تعویض دنده و دکمه­‌های حساس به لمس جلب توجه می­‌کند.

طراحی چری تیگو 9

تیگو ۹ براساس پلتفرم M3X ساخته شده است. M به معنای مریخ است که روح کاوشگر آن را نشان می‌دهد. عدد 3 به مزایای اصلی پلتفرم در قدرت و انعطاف‌پذیری اشاره دارد. X نیز احتمالا نشانگر بی‌نهایت است. به گفته چری، این پلتفرم برای شاسی‌بلندها، سدان‌ها و MPV مناسب است و برای پیشرانه‌های پلاگین‌هیبرید، احتراقی و خودروهای الکتریکی با برد بالا، به‌کار می‌رود.

مشخصات خودرو چری تیگو 9
مشخصات خودرو چری تیگو 9

چری تیگو 9 از پلتفرم و حتی قطعات بدنه مشترک با اکسید یائوگوانگ بهره‌مند شده است، هرچند که برخی فناوری‌های پیشرفته محصول اکسید را به چری تیگو ۹، در سطح بالاتری نسبت به تیگو ۸ قرار دارد و ابعاد آن به 4820/1930/1699 میلی‌متر و فاصله محوری 2820 میلی‌متری می‌رسد. با وجود افزایش 110 میلیمتری فاصله بین محورها نسبت به چری تیگو 8 که با سه ردیف صندلی عرضه شده، چری تیگو 9 تنها به صورت 5 نفره وارد بازار خواهد شد.

طراحی چری تیگو ۹ زیبا است و مشخصات ظاهری‌ای مانند خط بدنه میانی، ستون‌های مشکی‌رنگ، سقف شناور، برآمدگی کوتاه در جلو، دستگیره‌های متحرک، سانروف پانوراما، اسپویلر عقب و رینگ‌های چند پره ۱۹ و یا ۲۰ اینچی دارد.
در بخش جلو، یک جلوپنجره چندضلعی با خطوط عمودی و حاشیه کرومی دیده می‌شود. در میان جلوپنجره، لوگوی نورانی چری تعبیه شده است. در ادامه نیز چراغ‌های باریک LED با دی‌لایت قرار گرفته‌اند.

مشخصات فنی چری تیگو 9

چری تیگو 9 فقط با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ TGDI با 254 اسب­‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور عرضه خواهد شد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو یا هر دو محور منتقل می­‌شود.

مشخصات خودرو چری تیگو 9
مشخصات خودرو چری تیگو 9

قیمت چری تیگو 9

چری تیگو 9 از می 2023 به بازار چین وارد خواهد شد. گران‌ترین نسخه از چری تیگو 8 در چین با قیمت 25 هزار دلار عرضه شده و اکسید یائوگوانگ هم با قیمت 22 الی 29 هزار دلار به فروش می­‌رسد. انتظار داریم که قیمت چری تیگو 9 هم در این بازه تعیین شود.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس