معرفی 5 ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی که می توانید در هر دستگاهی استفاده کنید

115
0
ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی

در اینجا چند ابزار رایگان وجود دارد که می ‌توانید آن‌ ها را در رایانه شخصی، لپ ‌تاپ و تلفن هوشمند خود دانلود کنید تا داده‌ های خود را خصوصی نگه دارید. و همچنین این برنامه ها بین دستگاه ها هم همگام می شوند! ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی را بیشتر بشناسید.

همچنین مطالب زیر را هم بخوانید:

8 تنظیم حریم خصوصی در فیس بوک

10 برنامه حفظ حریم خصوصی و امنیت در لینوکس

برای اینکه در فضای آنلاین ایمن بمانید، ابتدا باید از حریم خصوصی خود محافظت کنید. ممکن است این یک کار دلهره آور به نظر برسد، اما لزومی ندارد بترسید.

در اینجا پنج ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی وجود دارد که می توانید در هر پلتفرمی از آنها استفاده کنید و در دستگاه های مختلف همگام سازی کنید.

1.ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی: Brave

اگر می خواهید در فضای آنلاین ایمن بمانید، باید از یک مرورگر امن و خصوصی استفاده کنید. برنامه های اصلی مانند Edge و Chrome به سادگی مطابق با استانداردها نیستند. با این حال Brave است.

یک مرورگر منبع باز مبتنی بر Chromium، Brave دارای تعداد زیادی ویژگی خصوصی داخلی است. برای شروع، به طور خودکار ردیاب ها، تبلیغات و کوکی های بین سایتی را که برای نظارت بر فعالیت های آنلاین شما استفاده می شوند، مسدود می کند. Brave همچنین اثر انگشت را مسدود می ‌کند، که شناسایی و ردیابی شما را برای تبلیغ‌ کنندگان و گرد آورندگان داده غیرممکن می‌ کند.

علاوه بر این، Brave همه اتصالات را به HTTPS تغییر می دهد. این یک پروتکل امن (ایمن تر از HTTP) است که از رمزگذاری قوی استفاده می کند و بنابراین هدف قرار دادن دستگاه شما را برای عوامل تهدید دشوار تر می کند. مرورگر همچنین به طور خودکار سایت های AMP (صفحات موبایل شتاب دهنده) را که به حریم خصوصی تجاوز می کنند دور می زند، یا بهتر است هر صفحه را حذف کند.

بر خلاف برخی از نرم افزار های خصوصی، Brave هیچ مشکلی در عملکرد ندارد. در واقع، سرعت آن از اکثر مرورگر های موجود بیشتر است. و از آنجایی که مبتنی بر Chromium است، به راحتی می تواند هر برنامه افزودنی موجود در فروشگاه وب کروم را ادغام کند.

همچنین، همگام سازی Brave در دستگاه های مختلف بسیار آسان است. هنگام استفاده از برنامه روی دسکتاپ، سه نوار کوچک در گوشه بالا سمت راست را فشار دهید، همگام سازی را از منوی کشویی انتخاب کنید و کد QR را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید.

دانلود: Brave برای Windows | Mac | Android | iOS

2.ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی: Signal

اگر از برنامه‌ های پیام ‌رسان معمولی استفاده می ‌کنید، نمی ‌توانید انتظار داشته باشید که حریم خصوصی خود را حفظ کنید، زیرا آنها حجم حیرت ‌انگیز داده را جمع ‌آوری می ‌کنند. به عنوان مثال، مسنجر فیس بوک اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی، مخاطبین، سابقه خرید، داده های دستگاه و موارد دیگر را جمع آوری می کند.

اما اگر پیام رسان فوری مورد علاقه خود را برای Signal که یک برنامه منبع باز است که توسط بنیاد غیر انتفاعی Signal ایجاد شده است کنار بگذارید، می توانید حریم خصوصی خود را حفظ کنید. تمامی ارتباطاتی که از طریق این نرم افزار انجام می شود با پروتکل سیگنال قدرتمند رمزگذاری شده است و حریم خصوصی کاربر همیشه محفوظ است.

سیگنال از اسکریپت ‌های تهاجمی، ردیاب ‌ها یا هر چیز دیگری استفاده نمی ‌کند. در واقع، این برنامه هیچ داده ای را جمع آوری نمی کند. چیزی در مورد شما نمی داند. فقط به شماره تلفن شما نیاز دارد تا کار کند. به طور خلاصه، سیگنال به همان اندازه ایمن و خصوصی است.

به غیر از آن، سیگنال مانند هر برنامه پیام رسان دیگری کار می کند. می ‌توانید از آن برای ارسال پیام‌ های متنی و ناپدید شدن، تماس با افراد دیگر (می ‌توانید هم تماس ویدیویی و هم تماس صوتی برقرار کنید)، برای اشتراک ‌گذاری تصاویر و ویدیو ها و غیره استفاده کنید.

برای همگام ‌سازی نسخه تلفن همراه سیگنال با نسخه دسکتاپ، برنامه را در تلفن هوشمند خود باز کنید و به تنظیمات سیگنال > دستگاه‌ های مرتبط بروید. پس از آن، روی علامت مثبت یا Link New Device ضربه بزنید و کد QR دسکتاپ را با گوشی خود اسکن کنید.

دانلود: سیگنال برای Windows | Mac | Android | iOS

3.ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی: Windscrib

هیچ مدل حفاظت از حریم خصوصی بدون یک شبکه خصوصی مجازی خوب (VPN) کامل نیست. اما چندین مشکل با VPN ها وجود دارد. اولا، ارائه دهندگان زیادی در آنجا وجود دارند که انتخاب سرویس مناسب دشوار است. علاوه بر این، بهترین VPN ها پولی هستند و رایگان ها یا به اندازه کافی خوب نیستند یا نمی توانند در چندین دستگاه استفاده شوند.

Windscrib احتمالاً تنها سرویس VPN است که تمام جعبه ‌های مهم امنیتی و حریم خصوصی را علامت ‌گذاری می ‌کند، در حالی که استفاده از آن در چندین دستگاه رایگان است (اگر آدرس ایمیل خود را تأیید کنید 10 گیگابایت داده در ماه، که بسیار زیاد است).

نکته مهم این است که این نرم افزار VPN دارای شبکه نسبتاً بزرگی از سرور ها در ده ها کشور و شهر مختلف است، از رمزگذاری AES-256 درجه نظامی استفاده می کند، کاربران را به هیچ وجه ردیابی یا شناسایی نمی کند، دارای ویژگی ارسال پورت است و می تواند دامنه ها و آدرس های IP مسدود کند.

مشتریان Windscrib مینیمالیستی و بسیار شهودی هستند، بنابراین حتی افرادی که هرگز از یک برنامه مشابه استفاده نکرده‌اند، برای عادت کردن به آن مشکلی ندارند. وقتی می خواهید VPN را روشن کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مکان سرور را انتخاب کنید، دکمه “روشن” را فشار دهید، و تقریباً کل روند همین است.

دانلود: Windscrib برای Windows | Mac | Android | iOS

4.ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی: Avira Password Manager

اگر از رمز عبور یکسانی در همه جا استفاده می کنید، تنها یک بار نقض برای به خطر انداختن تمام حساب های شما کافی است. در عین حال، نباید از کسی انتظار داشت که ده ها رمز عبور مختلف را به خاطر بسپارد. اینجا دقیقاً همان جایی است که مدیریت رمز عبور وارد می شود.

یک مدیر رمز عبور رایگان که می توانید در هر پلتفرمی از آن استفاده کنید، توسط Avira، شرکت امنیت سایبری آلمانی که به دلیل نرم افزار آنتی ویروس خود معروف است، طراحی شده است. مدیر رمز عبور Avira می‌تواند در دستگاه ‌های مختلف همگام ‌سازی شود، رمز های عبور قوی به تنهایی ایجاد کند و داده ‌های کاربر را هم به صورت محلی و هم در فضای ابری ذخیره کند.

محصول Avira دارای چندین ویژگی قدرتمند برای افزایش حریم خصوصی مانند شناسه لمسی و چهره، احراز هویت دو مرحله‌ای و رمزگذاری درجه بانکی است. این دارای سیاست های داده نسبتاً سختگیرانه است، به این معنی که شرکت هرگز اطلاعات شما را به اشخاص ثالث نمی فروشد. لازم به ذکر است که نسخه پولی این محصول نیز وجود دارد، اما به هر حال نسخه رایگان آن تمام قابلیت های مهم را دارد.

Avira Password Manager دارای برنامه های اختصاصی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS است. کلاینت دسکتاپ مناسبی ندارد، اما برای هر مرورگر اصلی افزونه هایی دارد. بنابراین، اگر Brave را طبق توصیه‌شده دانلود کنید، می ‌توانید Avira را از طریق فروشگاه وب کروم به مرورگر اضافه کنید.

دانلود: Avira Password Manager برای Android | iOS | Chrome | Firefox | Edge | Opera

5.ابزار رایگان حفظ حریم خصوصی: ProtonMail

همه ما به نوعی تحت نظارت هستیم، چه توسط فناوری بزرگ یا دولت. برخی از مردم هیچ مشکلی با این موضوع ندارند، اما کسانی که می ‌دانند استفاده از یک ارائه ‌دهنده ایمیل امن، به جای تکیه بر جی ‌میل، یاهو میل و سایر خدمات مشابه چقدر مهم است.

ProtonMail یکی از بهترین ارائه دهندگان ایمیل امن است. با نسخه رایگان، یک آدرس ایمیل، 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنید و می توانید تا 150 پیام در روز دریافت کنید. این باید برای اکثر مردم بیش از اندازه کافی باشد—اگر در واقع روزانه بیش از 150 ایمیل دریافت می کنید، احتمالاً باید اشتراک چند خبرنامه را لغو کنید یا برخی تنظیمات برنامه را تغییر دهید.

اما چه چیزی ProtonMail را از سایر ارائه دهندگان ایمیل جدا می کند؟ همه پیام‌ ها رمزگذاری شده ‌اند، این پلتفرم از یک مدل امنیتی بدون اعتماد استفاده می‌ کند، دارای احراز هویت دو مرحله‌ای با کلید های امنیتی سخت ‌افزاری است و از پشتیبانی داخلی PGP برخوردار است. به علاوه، ProtonMail در سوئیس مستقر است که برخی از سخت‌ گیرانه ‌ترین قوانین حفظ حریم خصوصی در جهان را دارد.

مهمتر از همه، شما می توانید از ProtonMail در هر دستگاهی استفاده کنید. برنامه‌ هایی برای پلتفرم ‌های اصلی موبایل و یک کلاینت وب وجود دارد که می ‌توانید از هر مرورگری به آن دسترسی داشته باشید.

دانلود: ProtonMail برای  Android | iOS | Web

حریم خصوصی خود را تقویت کنید تا ایمن بمانید

به منظور اجرای یک استراتژی مناسب حفاظت از حریم خصوصی آنلاین، باید یک رویکرد چند بعدی را اتخاذ کنید. یکی که در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف کار می کند.

یک مرورگر امن و برنامه پیام رسانی، با مدیریت رمز عبور مناسب و ارائه دهنده ایمیل رمزگذاری شده، می تواند به عنوان پایه و اساس این استراتژی عمل کند. یک VPN خوب به ترکیب اضافه کنید، و ردیابی شما تقریبا غیرممکن می شود.

در عین حال، مطمئن شوید که با افسانه های رایج حریم خصوصی آنلاین و اینکه چرا آنها می توانند برای امنیت کلی شما مضر باشند آشنا شده اید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس