بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

اگر از علاقه‌مندان به حوزه فناوری و یا ارزهای دیجیتال هستید، شاید نام مرورگر Brave برایتان آشنا باشد. در ادامه به مرورگر Brave می‌پردازیم.

47
0
بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

دنیای دیجیتال امروزه در تمامی جنبه‌های زندگی و کار افراد توسعه پیدا کرده و استفاده از ابزارهای دیجیتال به یکی از الزامات اصلی زندگی هر فرد تبدیل شده است. روند تبلیغات در دنیای امروز حاکی از آن است که صنعت تریلیون دلاری تبلیغات، کاربران آنلاین را برای القای تفکرات سازمان‌ها و شرکت‌ها هدف گرفته است. اما این تبلیغات نباید سبب رنجش خاطر کاربران و نقض حریم خصوصی آن‌ها شود. در ادامه به بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن می‌پردازیم.

اگر از علاقه‌مندان به حوزه فناوری و یا ارزهای دیجیتال هستید، شاید نام مرورگر Brave برایتان آشنا باشد. مرورگر متن‌باز مبتنی بر بلاک چینی که هدف آن بهبود اوضاع نابه‌سامان تبلیغات در اینترنت است و در ازای تماشای تبلیغات برای کاربران خود پاداشی در نظر می‌گیرد. در ادامه با معرفی کامل این مرورگر غیرمتمرکز با ما همراه باشید.

در این مقاله به طور کامل مرورگر Brave را بررسی می‌کنیم و آن را با سایر مرورگرهای اصلی مقایسه خواهیم کرد.

معرفی مرورگر Brave

معرفی 1 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

مرورگرهای کروم و فایرفاکس، پرطرفدارترین و معروف‌ترین مرورگرهای دنیای اینترنت هستند. همین امر باعث شده است که وارد شدن به بازار مرورگرها و رقابت با این دو مرورگر کار دشواری باشد. مسلما هر مرورگری اگر بخواهد وارد این بازار شود باید علاوه بر ویژگی‌های ارائه شده توسط مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس، ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد.

Brave مرورگری با ظاهری ساده است که تصمیم گرفت وارد این بازار شود. بریو علاوه بر داشتن ویژگی‌های رقبای خود، دارای ویژگی‌های متمایز کننده‌ای است.

این مرورگر توسط برایان بوندی و برندان ایش ساخته شده است. برندان بیش‌تر به عنوان خالق جاوا اسکریپت و بنیانگذار موزیلا (سازندگان مرورگر Firefox) شناخته می‌شود. به همین ترتیب، در اینجا یک شجره نامه محرمانه وجود دارد که توجه کاربران باهوش فن آوری را به خود جلب می‌کند.

این مرورگر رایگان و متن باز است و هدف این است که تبلیغات و ردیاب‌های وب سایت‌ها را مسدود کنید. با این حال، همچنین راهی برای ارسال رمزارز اختصاصی خود به دیگران، عمدتا سازندگان محتوا، ارائه می‌دهد.

معرفی 2 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

بنیاد اپن سورس Brave بر اساس مجوز عمومی Mozilla (MPL) ساخته شده است. که مجوز همان محصولات دیگر Mozilla مانند Firefox و Thunderbird است. با این حال، برخی از برنامه‌های افزودنی مرورگر شامل HTTPS Everywhere و Privacy Badger، با مجوزهای مختلف منبع باز نسخه‌های مجوز عمومی GNU (GPL) اجرا می‌شوند.

به طور کلی، Brave قصد دارد به یک سوال معمول کاربران پاسخ دهد: چگونه می‌توانید از پایگاه کد Google Chrome استفاده کنید و از حریم خصوصی و داده‌های خود به صورت آنلاین محافظت کنید؟ پاسخ چیزی است که ما در ادامه این بررسی مرورگر Brave به آن خواهیم پرداخت.

چرا مرورگر Brave را بررسی می‌کنیم؟

 اگر می‌خواهید به آخرین آمار استفاده از مرورگر نگاه کنید، ممکن است چند نام آشنا را مشاهده کنید:

بررسی 1 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

چندان تعجب آور نیست که نام Google Chrome در این زمینه پیشتاز است، اما تسلط بر آن چیزی است که شاید روی آن حساب نکرده باشید. با توجه به اینکه نگرانی اصلی Alphabet Inc، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده، قابل درک است.

با این حال، همچنین متوجه خواهید شد که Brave فقط سهم ۰/۰۵٪ از کاربران را دارد. با در نظر داشتن این موضوع، ممکن است این سوال را بپرسید: چرا ما اصلاً روی مرورگر Brave انرژی صرف می‌کنیم؟

پاسخ در ارزش‌های اصلی آن و نوع استفاده کنندگان از مرورگر Brave نهفته است. علاوه بر این، Brave فقط در انتهای سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد، با این وجود نزدیک به ده میلیون کاربر جذب کرده است. بعد از مدتی، تعداد کاربران به سرعت به ۱۵ میلیون کاربر رسید و در ماه نوامبر گذشته، Brave به نقطه عطف ۲۰ میلیون کاربر رسید.

 همچنین می‌توانید محتوای مربوط به Brave را در YouTube پیدا کنید. این مرورگر در کانال‌های قابل توجهی مانند Pocketnow ،dottotech ،Chris Titus Tech و بسیاری دیگر مورد توجه قرار گرفته شده است. توسعه دهندگان علاقه مند به استفاده از Vim ممکن است متوجه شده باشند که The Primeagen یک توسعه دهنده Netflix با کانال در حال رشد از Brave استفاده می‌کند (اگرچه آن را به صراحت تبلیغ نمی‌کند).

ستاره‌های Brave در حال افزایش است. تا پایان سال ۲۰۲۱، ممکن است شاهد افزایش بیش‌تر سهم بازار آن باشیم، به خصوص که توسط بسیاری از توسعه دهندگان و کاربران فناوری آگاه به امنیت مورد استفاده و توجه قرار می‌گیرد.

مدل کسب و کار مرورگر Brave: و تجزیه و تحلیل آن

به طور خلاصه، مرورگر Brave از طریق دو جریان درآمد کسب می‌کند، که هر دو روی تبلیغات متمرکز هستند Brave Attention Token (BAT) و یک شبکه تبلیغاتی.

سازندگان محتوا در شبکه تبلیغات ثبت نام می‌کنند و این تبلیغات از طریق مرورگر در وب سایت‌ها نمایش داده می‌شوند. هنگام مرور وب، به جای شبکه‌های شخص ثالث (یعنی مبتنی بر Google)، تبلیغات مورد تایید Brave از شبکه به شما ارائه می‌شود:

مدل تجاری 1 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

Brave سایت‌هایی را که بازدید می‌کنید ردیابی می‌کند و به بازدیدهای شما آگهی‌هایی را اضافه می‌کند. از این رو‌، BATs به شما تعلق می‌گیرد ارز رمزنگاری شده‌ای که می‌توانید به سازندگان بازگردانید. یک بار در ماه، مقدار BAT شما براساس زمان مرور به سایت‌های متناسب ارسال می‌شود به عبارت دیگر، “توجه” شما  همچنین برای مشاهده تبلیغات با نرخ ۷۰ درصد می‌تواند به شما پرداخت شود.

به نظر می‌رسد Brave یک ابزار عالی و متمرکز بر کاربر است. با این حال، تعدادی از انتقادات به این مدل تجارت وجود دارد:

  • Brave شما را برای ارائه تبلیغات ردیابی می‌کند، که تفاوت چندانی با آنچه در اکوسیستم Google در جریان است، ندارد.
  • در واقع برای شما فعال می‌شود تا برای کسب ارز به تبلیغات بپردازید. این درخواستی است که فکر نمی‌کنیم در وهله اول با نیازهای اصلی کاربر نهایی برای انتخاب Brave هماهنگ باشد.
  • سازندگان محتوا معامله بدتری نسبت به معامله در اکوسیستم Google دارند.

اجازه دهید برخی از این نکات را با جزئیات بیش‌تری مورد بحث قرار دهیم. Brave به طور پیش فرض تبلیغات را مسدود می‌کند و در عوض، تبلیغات را از شبکه خودش جایگزین می‌کند. مسیرهای کسب درآمد شما به راه حل رمزارز Brave منتقل می‌شود (که می‌تواند برای برداشت با Uphold مرتبط شود).

همچنین، لازم به ذکر است که در نسخه قدیمی Brave، توسعه دهندگان باید متن انتخاب پاداش Brave خود را تغییر دهند. مشخص شد که از وب سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی برخی از کاربران بدون رضایت آن‌ها کسب درآمد می‌شود. اینکه آیا سایتی بخشی از شبکه کسب درآمد Brave است اکنون در مرورگر مشخص است:

مدل تجاری 2 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

در حالی که به نظر می‌رسد برخی ناهماهنگی ها بین Brave و کاربران اصلی آن وجود دارد، اما این شبکه همچنان برای تعدادی از افراد ارزشمند خواهد بود. به احتمال زیاد بدون اینکه به مقدار BAT یا اینکه کجا می‌رود فکر کنند، به مرور در وب می‌پردازند.

ویژگی‌های اصلی مرورگر Brave

ویژگی 1 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

اکنون که در مورد context و backstory Brave بحث کردیم، بیایید به مرورگر خود بپردازیم.

همانطور که اشاره کردیم، Brave یک مرورگر منبع باز است که از مجوز MPL استفاده می‌کند. در بالای مرورگر منبع باز Chromium ساخته شده است. برای افراد ناآشنا، این در واقع نسخه توسعه دهنده Google Chrome است، بدون هیچ یک از عناصر اختصاصی.

بعداً هنگام مقایسه مستقیم با Brave ،به جزئیات بیش‌تری از Chromium خواهیم پرداخت. با این حال، توجه داشته باشید که Brave همان نگرانی‌های Chrome و Chromium را خواهد داشت.

شما می‌توانید Brave را با استفاده از تعدادی افزونه گسترش دهید، برخی از آن‌ها با مجوز GPL کار می‌کنند.  همانطور که روی Chromium تعبیه شده است، همچنین می‌توانید هرکدام از برنامه‌های افزودنی را از فروشگاه وب Chrome نصب کنید. آن‌ها با همان عملکرد اجرا خواهند شد.

ویژگی 2 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

یک نسخه Brave Dev از مرورگر نیز وجود دارد که همان نسخه Firefox Developer Edition است. خوشبختانه، Brave همان کالیبر ابزارهای توسعه Chrome و Chromium را ارائه می‌دهد که از طریق همین میانبرها قابل دسترسی است:

ویژگی 3 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

از آنجا که این مرورگر رایگان است و بر محدودیت تبلیغات متمرکز است، ممکن است شما بپرسید که توسعه دهندگان چگونه از کاربران درآمد کسب می‌کنند. در ادامه با جزئیات بیش‌تری در مورد این بحث خواهیم کرد.

تمرکز Brave روی امنیت وب

از نظر امنیتی، Brave حداقل به اندازه Chromium امن است، البته هیچ مرورگری نمی‌تواند ۱۰۰ درصد ایمن باشد، اما مطمئن باشید اگر می‌پرسید: “آیا Brave یک مرورگر ایمن است؟”  پاسخ “بله” است.

 تعدادی ویژگی امنیتی برای Brave وجود دارد. مثلا:

  • یک مدیر گذرواژه داخلی برای کمک به شما در ایجاد و ذخیره رمزهای عبور ایمن هنگام مرور وجود دارد.
  • می‌توانید دسترسی به قابلیت پخش خودکار را به صورت سایت به سایت کنترل کنید.
  • شما قادر به کنترل کوکی‌ها و مسدود کردن اسکریپت‌ها توسط سایت هستید.
  • پنجره‌های مرورگر خصوصی با قابلیت‌های پروژه Tor پوشش داده شده‌اند، که وبگردی ایمن و مطمئن را تضمین می‌کنند.

علاوه بر این، می‌توانید HTTPS را در همه جا فعال کنید تا مطمئن شوید همه اتصالات سایت رمزگذاری شده‌اند.  این عالی است اگر متوجه شوید که به طور منظم اطلاعات حساس را وارد می‌کنید، بنابراین بسیار جالب است که ببینید استانداردهای Brave ارائه می‌شود.

واضح است که توسعه دهندگان می‌خواهند امنیت و حریم خصوصی کاربران وب را بهبود ببخشند. برای مثال، Brave اولین مرورگری است که پشتیبانی از InterPlanetary File System (IPFS) را ارائه می‌دهد.

از نوار ابزار Brave می‌توانید به تمام تنظیمات “shield” خود دسترسی پیدا کنید یک آرم کوچک شیر در سمت راست است:

امنیت 1 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

به طور پیش فرض، سپرها فعال هستند و غیرفعال کردن آن‌ها کار ساده‌ای است. در زیر آن، یک صفحه ساده مشاهده خواهید کرد که به شما نشان می‌دهد چند بلوک انجام شده است:

امنیت 2 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

اگر روی پیوند Advanced View کلیک کنید، گفتگو گسترش می‌یابد تا  عناصر مسدود شده را نشان دهد. تقریباً همه دارای یک کشویی هستند که به شما امکان می‌دهد تنظیمات آن سایت خاص را تغییر دهید:

امنیت 3 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

می‌توانید نحوه مسدود کردن Brave در تبلیغات و ردیاب‌ها، کوکی‌های میان سایت و «fingerprinting» را تغییر دهید. شما همچنین می‌توانید قابلیت HTTPS را که در همه اتصالات ورودی به یک وب سایت کار می‌کند و نه فقط در صفحه اصلی، تغییر دهید.

بسیاری از کاربران سوالات زیادی در مورد Brave و مقررات امنیتی آن دارند. حتی دیده‌ایم که کاربران می‌پرسند، “آیا مرورگر Brave یک ویروس است؟” البته که، پاسخ ما “نه” است.

 به طور کلی، Brave اقدامات ویژه‌ای در زمینه محافظت از کاربران در برابر ویروس انجام می‌دهد.

مسدود کردن تبلیغات درون Brave

قبل از ادامه، لازم است به برخی موارد از مسدود کردن تبلیغات Brave اشاره کنیم که توسعه دهندگان در صفحه سوالات متداول (FAQ) به آنها پاسخ می‌دهند.

به طور خلاصه، Brave به طور پیش فرض تمام تبلیغات و ردیاب‌های شخص ثالث را مسدود می‌کند. با این حال، محتوای “شخص اول” را مسدود نمی‌کند. که آن را معمولاً به صورت پست‌های تبلیغاتی و تبلیغات موتور جستجو مشاهده خواهید کرد:

مسدود کردن تبلیغات 1 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

همچنین، Brave هنوز از مدل تبلیغات قابل قبول استفاده نمی‌کند. البته، با توجه به اینکه شبکه Brave تنها منبع تأیید شده تبلیغات است، می‌تواند این باشد که پس از یک دوره رشد شاهد اجرای این برنامه خواهیم بود.

چگونه Brave ردیابی کاربر و جمع آوری داده‌ها را کنترل می‌کند

ردیابی 1 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

ردیابی کاربر از چند سال پیش تاکنون موضوع مهمی بوده است، زیرا کوکی‌ها پیشرفت کرده و شبکه‌های تبلیغاتی به اندازه آن‌ها افزایش یافته است.

DuckDuckGo یک موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی کاربر است که مستقیماً با گوگل رقابت می‌کند.  روزانه حدود ۱۰۰ میلیون بازدید دارد که حدود ۶۵ درصد بیش‌تر از سال‌های گذشته است.

ردیابی2 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

علاوه بر این، اخبار اخیر Google و اقدامات آن در مورد داده‌های کاربر باعث شده است که برخی از کاربران راه حل‌های دیگری پیدا کنند. در حقیقت، تیم Brave همچنین اقدامات نگران کننده ردیابی Google را در گذشته کشف کرده است، که شعله‌های آتش را بیش از پیش تحریک می‌کند.

Brave خود را به عنوان یک مرورگر متمرکز بر کاربر قرار می‌دهد که از داده‌ها محافظت می‌کند و تلاش برای جمع آوری داده‌ها را متوقف می‌کند. برخی از ویژگی‌هایی که تاکنون در مورد آنها بحث کردیم نشان می‌دهد که در این زمینه کار می‌شود. Brave اظهار می‌کنند که “… در تجارت اطلاعات شخصی نیستند.” داده‌های شما بین سرورها محرمانه مانده است، به این معنی که هیچ “fingerprint” برای فروش به اشخاص ثالث وجود ندارد.

با این حال، سال‌ها است، مشخص شده که مرورگر Chromium با سرورهای Google تماس می‌گیرد، البته به صورت محدود. علاوه بر این، اعضای انجمن وب سایت PRISM Break هیچ مرورگر مبتنی بر Chromium را توصیه نمی‌کنند.

بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن ردیابی 3

به طور خلاصه، Chromium هنگام راه اندازی به Google متصل می‌شود، عمدتا برای بررسی به روزرسانی‌های مربوط به مرورگر و برنامه‌های افزودنی. یک موضوع گسترده (و داغ) GitHub در مورد قابلیت‌های ردیابی خود Brave با برایان بوندی بحث کرده است. با این حال، این نگرانی هنوز برطرف نشده است.

واضح است که تمرکز Brave در جلوگیری از ردیابی بیشتر از سایر مرورگرها است. اما پایگاه کد آن دارای نقاط ورودی است که باعث شده برخی از کاربران صحت و حتی قانونی بودن Brave را زیر سوال ببرند.

آیا مرورگر Brave غیرقانونی است؟ نه، هرچند به کاربران کمک می‌کند تا داده‌های خود را از ردیابی در وب محافظت کنند.

سرعت و عملکرد Brave در هنگام استفاده

قبل از اینکه نگاهی به مقایسه ان با یک مرورگر بیندازیم، بیایید به عملکرد خود Brave نگاه کنیم.

از دیدگاه تجربی، Brave در M1 MacBook Air بسیار جالب است. مسلماً سریعتر از Firefox یا Safari در همان سیستم است. و بدیهی است عملکرد مشابه Chrome دارد. با توجه به فناوری‌ای که ما ذکر کردیم این عملکرد قابل توجه است HTTPS همه جا، نشانگر حریم خصوصی و موارد دیگر.

اگر به وب سایت Brave نگاهی بیندازید، می‌بینید که speed improvements به جلو و مرکز هستند. این اولین ویژگی برجسته شده است.

نتایج آزمایش های مقایسه‌ای چشمگیر بودند، برای کد بتا بود که تقریباً یک سال از عمرش نمی گذرد. در آخرین آزمایش VentureBeat ،Brave در تمام آزمایشات عملکرد خوبی داشت و حتی در Basemark shootout پیروز شد.

برای مقایسه بهتر ما چهار تست مختلف را برای شش مرورگر مختلف انجام دادیم MotionMark ،Speedometer ، Basemark و WebXPRT. ما از MacBook Air کاملاً جدیدی استفاده کردیم که دارای تراشه M1 است و در ادامه نتایج را می‌توانید مشاهده کنید:

سرعت 2 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

بر اساس این نتایج، Brave از نظر عملکرد در مقابل سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium ایستاده است.

تعجب آور بود (در عین حال قابل درک) که چقدر سافاری و فایرفاکس در آزمایش غالب بودند. با این وجود، در طول محک زدن عوامل بی‌شماری وجود دارد که می‌تواند بر نمرات تأثیر بگذارد. هنوز هم، این یک آزمایش جالب و “واقعی” از غرور و شجاعت Brave در رقابت است.

ما پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به کمبود Chromium ،Brave می‌تواند با پسران بزرگ رقابت کند به عنوان یک کاربر نهایی، به ندرت متوجه تأخیر یا سایر مشکلات عملکردی می‌شوید.

 مقایسه Brave  با ۵ مرورگر دیگر

البته، در نظر گرفتن Brave به این معنی است که شما می‌خواهید آن را با مرورگر فعلی خود مقایسه کنید. به همین ترتیب، بیایید نگاهی به برخی از مرورگرهایی که ممکن است در حال حاضر نصب کرده‌اید بیاندازیم و در مورد اینکه آیا Brave می‌تواند جایگزین آن‌ها شود، بررسی خواهیم کرد.

۱. Google Chrome

البته که، Chrome رقیب اصلی Brave است و بیشتر بازاریابی آن مربوط به عملکرد خوب آن از طریق مرورگر Google است:

مرورگر Brave بدون مقایسه با Chrome کامل نخواهد بود. خبر خوب این است که Brave تقریباً همه کارهایی که Chrome انجام می‌دهد را ارائه می‌دهد‌، با یک لایه از حریم خصوصی و مسدود کردن تبلیغات در بالا. اگرچه Chrome در تست عملکرد معیار بهتر از Brave عمل می‌کند.

Google Chrome 2 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

ما پیشنهاد می‌کنیم با وجود شباهت مرورگرها، اگر در اکوسیستم Google باشید، Chrome برای شما بهتر است.  فروشگاه وب Chrome کاملاً یکپارچه است وامنیت و به روزرسانی مداوم را ارائه می‌دهد (همانند Brave).

بنابراین، آیا Brave بهتر از کروم است؟ این به نیازهای کلی شما بستگی دارد.  با این حال، اگر عاشق Chrome هستید اما دوست ندارید تحت ردیابی قرار بگیرید، میتوانید از Brave استفاده کنید.

۲. Chromium

Chromium بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

ما در طول این مقاله اغلب به آن اشاره کرده‌ایم، اما Chromium همانند سایر مرورگرهای دیگر، open-source codebase است که Google Chrome روی آن ساخته شده است. البته Brave بخشی از این باشگاه است.

لازم به ذکر است که Chromium برای استفاده عموم در نظر گرفته نشده است. این مرورگر برای توسعه دهندگان طراحی شده است تا نحوه ساختن برنامه‌های وب را بیاموزند.

علاوه بر این، هیچ نصب کننده یا قابلیت بروزرسانی وجود ندارد. این بدان معنی است که شما باید مرورگر را با استفاده از دستورالعمل‌های سیستم عامل خاص خود “بسازید”.  برای به روزرسانی Chromium ،nightly builds به معنای واقعی کلمه مرورگر “as-is” را در پایان روز کاری نصب می‌کنید. این ویژگی بارز نسخه‌های توسعه دهنده نرم افزار است.

Chromium قابل مقایسه نیست. این یک نسخه توسعه یافته “بتا” از یک مرورگر  است به عبارت دیگر یک مبتدی. حتی در این صورت، Brave هر آنچه Chromium انجام می‌دهد و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

۳. Mozilla Firefox

Mozilla Firefox بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

همانطور که صحبت کردیم، Brave و Firefox پیوند منحصر به فردی دارند. Brendan Eich Brave و Mozilla را تأسیس کرد و هر دو مرورگر تحت مجوز MPL فعالیت می‌کنند.

در حالی که زمان حضور برندان در موزیلا به پایان رسید، او رئیس پروژه‌ای بود که حریم خصوصی کاربران را در صف مقدمات وب گردی قرار می‌داد. Firefox امروزه همچنان قهرمان حریم خصوصی کاربران است و عملکرد آن هم اکنون با رقبا برابر است و تقریباً برای هر استفاده‌ای یک گزینه عالی به حساب می‌آید.

حتی در این صورت، وقتی صحبت از امنیت کاربر می‌شود، فایرفاکس و Brave نتایج نزدیکی دارند. Firefox حتی خود نیز به این موضوع اقرار کرده است.

ما پیشنهاد می‌کنیم که هر دو مرورگر از حریم خصوصی و ابزارهای مسدود کننده قوی استفاده کنند، اگرچه Brave از رابط کاربری بهتری برخوردار است. همچنین عملکرد بهتری دارد، که می‌تواند برای برخی از کاربران مهم باشد.

۴. Apple Safari

Apple Safari بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

مرورگر اختصاصی اپل در موقعیتی قرار می‌گیرد که به طور پیش فرض استفاده می‌شود. با این حال، یک  مرورگر توانمند است که باید عملکرد خوبی داشته باشد، زیرا در همه دستگاه‌های Apple به طور پیش فرض وجود دارد.

از آنجا که همه جا وجود دارد، کاربران macOS و iOS اغلب Safari و Brave را مقایسه می‌کنند. صرف نظر از این، این دو مرورگر تجارب مختلفی را ارائه می‌دهند و مقایسه مستقیم آن‌ها غیرمنصفانه است. Brave خدماتی ارائه می‌دهد که بر مسدود کردن تبلیغات و مرور وب ایمن متمرکز است. هدف سافاری تسلط بر کاربران اپل و ایجاد نقطه تماس برای ادغام در اکوسیستم گسترده‌تر است.

علیرغم این، Safari محدوده خوبی از حفاظت را ارائه می‌دهد که به عنوان یک مجموعه ساده ارائه می‌شود:

Apple Safari 2 بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

اگرچه می‌توانید برای ایجاد راه حل امنیتی خود برنامه‌های افزودنی را به مرورگر اضافه کنید، اما به نظر زیاد نیستند. در مقابل، Brave وقتی صحبت از امنیت و مسدود کردن تبلیغات می‌شود، Brave آماده‌تر است و سفارشی سازی بیش‌تری را ارائه می‌دهد.

با انتخاب سافاری Apple شما یک مجموعه برنامه کاملاً یکپارچه خواهید داشت. به همین ترتیب، انتخاب Brave برای امنیت خوب است، اما برای دستیابی به سایر خدمات اپل ضعیف است.

۵. Microsoft Edge

Microsoft Edge بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن

مرورگر نهایی ما در این جمع بندی Internet Explorer ،Edge است.

با وجود معیارهای عملکرد چشمگیر در تست‌های مختلف، استفاده از Edge کم است تقریباً فاصله‌ی بسیاری از مرورگرهای بزرگ دارد. به همین ترتیب، ممکن است از خود بپرسید که چرا ما آن را در اینجا مقایسه می‌کنیم. پاسخ این است: این مرورگر دیگری است که روی Chromium ساخته شده است.

این بدان معنی است که بیش‌تر بحث‌هایی که در مورد مرورگرهای مبتنی بر Chromium داشتیم در مورد Edge نیز اعمال می‌شود. در واقع، خبرگزاری‌های مختلف عملکرد عالی آن را همراه با مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی ذکر کرده‌اند.

در حقیقت، ما سوال خواهیم کرد که آیا کاربر مستقیماً Edge را با Brave مقایسه می‌کند یا خیر. Edge بر حریم شخصی متمرکز نیست، اگرچه حداقل مانند Brave عملکرد خوبی دارد. با توجه به این، Brave احتمالاً انتخاب بهتر شما برای مرور ایمن و خصوصی خواهد بود.

خلاصه

نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی از سال‌ها پیش یکی از موضوعات مورد بحث بوده است. با وجود افزایش نگرانی درباره حریم خصوصی، Google Chrome در حال حاضر به مرورگر شماره یک تبدیل شده است. با توجه به نگرانی‌های اخیر در رابطه با گوگل، از رقیبی مانند Brave استقبال می‌شود.

در حالی که پلتفرم تبلیغات Brave روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد، انتقادات نشان می‌دهد که بسته جبران خسارت آن سود زیادی برای سازندگان محتوا ندارد. Brave متناسب با نوع خاصی از کاربر است: صاحب فن و آگاه از حریم شخصی، که همچنین نیاز به استفاده از ابزارهای مرورگر مدرن دارد.

به طور کلی، اگر نمی‌توانید کاملاً خود را از Chrome جدا کنید، اما می‌خواهید بیش‌تر روابط خود را با Google قطع کنید، Brave می‌تواند برای شما مناسب باشد.

حال که با بررسی مرورگر Brave و کسب رمز ارز از آن آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس