مقایسه الکسا و گوگل اسیسنت و سیری: کدام را ترجیح می دهید؟

55
0
مقایسه الکسا و گوگل اسیسنت و سیری

اگر از یک دستیار مجازی رایگان با گوشی هوشمند یا دستگاه های دیگر خود استفاده نمی کنید، چیزهای زیادی را از دست داده اید. مطمئنم همه ما در مقطعی به این فکر کرده ایم که یک دستیار شخصی چقدر زندگی ما را بهبود می بخشد. مقایسه الکسا و گوگل اسیسنت و سیری را در ادامه بخوانید.

در حالی که یک دستیار مجازی نمی تواند خشکشویی شما را تحویل بگیرد یا به جای شما به قرار ملاقات شما برود، می تواند در تماس و ارسال پیامک با افراد، برنامه ریزی جلسات و یادآوری در طول روز به شما کمک کند. به علاوه، دستیار مجازی مانند الکسا، دستیار گوگل یا سیری رایگان است!

الکسا: سازگار با بسیاری

الکسای آمازون بر روی دستگاه‌های زیادی در دسترس است که مهم‌ترین آنها خط محصولات Echo مستقیماً از آمازون است. اگر یک Echo Dot یا Echo Show دارید، الکسا می‌تواند در چند ثانیه با کارهایی مانند بررسی آب و هوا قبل از خروج از خانه، اضافه کردن یک یا دو مورد به لیست خرید یا جستجوی پاسخ برای یک سؤال سریع به شما کمک کند. حتی می‌توانید با الکسا آشپزی کنید، اگرچه اگر یک دستگاه اکو با نمایشگر دارید، دنبال کردن دستور غذا بسیار آسان‌تر است.

متأسفانه الکسا در حال حاضر در بسیاری از گوشی های هوشمند تعبیه نشده است. می‌توانید از آمازون الکسا از برنامه الکسا در تلفن هوشمند استفاده کنید، اما وقتی از الکسا به این روش استفاده می‌کنید، برنامه باید باز باشد تا دستورات صوتی بدهد.

دستیار گوگل: اغلب انتخابی برای کاربران اندروید است

 

در حالی که الکسا تنها در چند گوشی هوشمند تعبیه شده است، دستیار گوگل در هر گوشی اندرویدی مدرن ادغام شده است. از آنجایی که گوگل سیستم عامل اندروید را توسعه می دهد و مالک آن است، این شرکت می تواند به راحتی دستیار گوگل را در تقریبا تمام گوشی های هوشمند اندرویدی قرار دهد. این بدان معناست که می‌توانید بگویید «Hey, Google» برای دریافت کمک، چه تلفنتان قفل باشد یا نه، و لازم نیست قبل از درخواست کمک برای تکالیف ریاضی خود یا درخواست از Google برای گفتن چیز خنده‌داری، برنامه‌ای را باز کنید.

Google Assistant می‌تواند زندگی شما را در طول روز با خواندن مقاله، زنگ زدن تلفن هوشمندتان در صورت گم کردن، غربالگری تماس‌های شما برای اینکه مجبور نباشید و موارد دیگر آسان‌تر کند. اگرچه می‌توانید Google Assistant را در اندروید یا iOS راه‌اندازی کنید، بسیاری از کاربران آیفون به‌جای آن Siri را انتخاب می‌کنند زیرا ساده‌تر است.

سیری: برای کاربران اپل عالی است

اگر آیفون دارید، راه اندازی و استفاده از سیری آسان تر از استفاده از الکسا یا دستیار گوگل است. سیری علیرغم اینکه یکی از اولین دستیارهای مجازی است، همیشه قابل اعتمادترین نیست، اما فقط باید بدانید که چگونه دستورات خود را بیان کنید.

برخی از بهترین دستورات سیری برای استفاده در آیفون شامل این است که به سیری بگویید با کسی تماس بگیرد، FaceTime یا پیامک ارسال کند یا موقعیت مکانی شما را به او بدهید. همچنین می توانید برای هر چیزی که فکر می کنید یادآوری تنظیم کنید، رویدادی را به تقویم خود اضافه کنید یا دستگاه های هوشمند خانه خود را کنترل کنید.

کدام دستیار مجازی را ترجیح می دهید؟

ما یک گوشی هوشمند اندرویدی داریم، بنابراین انتخاب دستیار گوگل کار بیهوده ای به نظر می رسید. با این اوصاف، قبلاً از سیری با یک آیفون استفاده کرده ایم و همچنین سعی کرده ایم از برنامه الکسا آمازون در تلفن فعلی خود استفاده کنیم – و هنوز هم دستیار Google را ترجیح می دهیم. به نظر می رسد یک دستیار مجازی جامع تر است که می تواند به درخواست های پیچیده رسیدگی کند و به خوبی با بقیه دستگاه های هوشمند در خانه ادغام شود.

آیا دستیار مجازی ترجیحی دارید؟ آیا هرگز به طور خاص از گرفتن تلفن یا دستگاه هوشمند خودداری می کنید زیرا از دستیار مجازی خاصی پشتیبانی نمی کند؟

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس