مقایسه ChatGPT و Bard و Bing: تفاوت ها چیست؟

59
0
مقایسه ChatGPT و Bard و Bing

ما ChatGPT، Google Bard و Bing Chat را در یک سری دستورات مقایسه و آزمایش کردیم تا ببینیم کدام ربات چت در این مرحله بهتر است. مقایسه ChatGPT و Bard و Bing را در ادامه بخوانید.

چت ربات ها دنیا را غرق کرده اند.

متخصصان سئو، نویسندگان، آژانس ها، توسعه دهندگان و حتی معلمان در حال بحث درباره تغییراتی هستند که این فناوری در جامعه ایجاد می کند و نحوه کار ما در زندگی روزمره.

انتشار ChatGPT در 30 نوامبر 2022 منجر به یک رشته رقابت از جمله Bard و Bing شد، اگرچه دومی بر اساس فناوری OpenAI اجرا می شود.

اگر می‌خواهید اطلاعاتی را جستجو کنید، برای رفع اشکالات در CSS خود به کمک نیاز دارید، یا می‌خواهید چیزی به سادگی یک فایل robots.txt ایجاد کنید، ربات‌های گفتگو می‌توانند به شما کمک کنند.

آنها همچنین برای ایده پردازی موضوع فوق العاده هستند و به شما امکان می دهند ایمیل های جالب تر، خبرنامه ها، پست های وبلاگ و موارد دیگر را تهیه کنید.

مقایسه ChatGPT و Bard و Bing تفاوت چیست؟

ChatGPT Bard Bing
Pricing ChatGPT’s original version remains free to users. ChatGPT Plus is available for $20/month. Free for users who joined the waitlist and are accepted. Free for users who are accepted after joining the waitlist.
API Yes, but on a waitlist. N/A N/A
Developer OpenAI Alphabet/Google OpenAI
Technology GPT-4 LaMDA GPT-4
Information Access Training data with a cutoff date of 2021. The chatbot does state that it has been trained beyond this year, although it won’t include that information. Real-time access to the data Google collects from search. Real-time access to Bing’s search data.

صبر کن! GPT چیست؟ LaMDA چیست؟

ChatGPT از فناوری GPT استفاده می کند و Bard از LaMDA استفاده می کند، به این معنی که آنها “زیر سرپوش” متفاوت هستند. به همین دلیل است که برخی واکنش‌ها علیه بارد وجود دارد. مردم انتظار دارند Bard GPT باشد، اما هدف محصول این نیست.

همچنین، اگرچه بینگ همکاری با OpenAI را انتخاب کرده است، اما از تنظیم دقیق استفاده می کند که به آن امکان می دهد پاسخ ها را برای کاربر نهایی تنظیم کند.

از آنجایی که Bing و Bard هر دو در چنین مقیاس گسترده ای در دسترس هستند، آنها باید پاسخ ها را تنظیم کنند تا تصویر برند خود را حفظ کنند و به سیاست های داخلی که در حال حاضر در ChatGPT محدود کننده نیستند، پایبند باشند.

GPT: ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده ژنراتور چت

GPT ها با استفاده از یک مفهوم دو مرحله ای به نام “پیش آموزش بدون نظارت و سپس تنظیم دقیق” بر روی هزاران داده آموزش داده می شوند. تصور کنید که میلیاردها نقطه داده مصرف می‌کنید، و بعد از اینکه شما تمام این دانش را به دست آوردید، شخصی برای تنظیم دقیق آن به سراغ شما می‌آید. این همان چیزی است که در پشت صحنه هنگام درخواست ChatGPT رخ می دهد.

ChatGPT دارای 175 میلیارد پارامتر است که از آنها استفاده کرده و از آنها یاد گرفته است، از جمله:

. مقالات

. کتاب ها

. وب سایت ها

. و غیره.

در حالی که ChatGPT در مجموعه داده های خود محدود است، OpenAI یک افزونه مرورگر را معرفی کرده است که می تواند از داده های بلادرنگ وب سایت ها هنگام پاسخ دادن به شما استفاده کند. افزونه‌های منظم دیگری نیز وجود دارند که قدرت ربات را تقویت می‌کنند.

LaMDA مخفف زبان مدل برای برنامه های گفتگو است

تیم گوگل تصمیم گرفت از مدل LaMDA برای شبکه عصبی خود پیروی کند، زیرا این روش طبیعی تری برای پاسخگویی به سوالات است. هدف این تیم ارائه پاسخ های مکالمه ای به سوالات بود.

این پلتفرم بر روی مکالمات و گفتگوی انسانی آموزش دیده است، اما همچنین آشکار است که گوگل از داده های جستجو برای ارائه داده های بلادرنگ استفاده می کند.

Google از مجموعه داده‌های Infiniset استفاده می‌کند که مجموعه‌ای از داده‌ها هستند که ما در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره آن‌ها نداریم، زیرا گوگل این اطلاعات را خصوصی نگه داشته است.

از آنجایی که این ربات ها از منابع سراسر جهان یاد می گیرند، تمایل به ارائه اطلاعات نادرست نیز دارند.

توهم ممکن است اتفاق بیفتد

چت بات ها می توانند توهم ایجاد کنند، اما در پاسخ های خود نیز بسیار قانع کننده هستند. توجه به هشدار توسعه دهندگان مهم است.

گوگل به ما می گوید:

بینگ همچنین به ما می گوید:

اگر از ربات‌های چت برای هر چیزی که به حقایق و مطالعات نیاز دارد استفاده می‌کنید، حتماً کار خود را بررسی کنید و تأیید کنید که حقایق و رویدادها واقعاً اتفاق افتاده‌اند.

مواقعی وجود داشته است که این توهمات آشکار است و مواقع دیگری که افراد غیرمتخصص به راحتی فریب پاسخی را که دریافت می کنند، می خوردند.

از آنجایی که چت بات ها از اطلاعاتی مانند وب سایت ها یاد می گیرند، در حال حاضر به اندازه اطلاعاتی که دریافت می کنند دقیق هستند.

با در نظر گرفتن تمام این احتیاط ها، اجازه دهید از هر ربات بخواهیم ببینیم کدام بهترین پاسخ ها را ارائه می دهد.

مقایسه ChatGPT و Bard و Bing: تست سریع و مثال ها

از آنجایی که سئوی فنی حوزه‌ای است که ما به آن علاقه داریم، می‌خواستیم ببینیم که چت‌بات‌ها چه چیزی برای گفتن دارند که در هر کدام عبارت زیر را قرار می‌دهیم:

3 فاکتور فنی فنی برتر که می توانیم برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنیم چیست؟

پاسخ ChatGPT

مقایسه ChatGPT و Bard و Bing
مقایسه ChatGPT و Bard و Bing

ChatGPT پاسخی منسجم و ساختار یافته به این پرس و جو ارائه می دهد. پاسخ به سه حوزه مهم بهینه سازی اشاره می کند:

. سرعت سایت.

. پاسخگویی موبایل

. معماری سایت

هنگامی که از شما خواسته می شود اطلاعات بیشتری در مورد سرعت سایت ارائه دهید، اطلاعات بسیار خوبی دریافت می کنیم که می توانید از آنها برای شروع بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

اگر قبلاً سعی کرده اید سرعت سایت خود را بهینه کنید، می دانید که همه این عوامل چقدر برای بهبود سرعت سایت شما مهم هستند.

ChatGPT به کش مرورگر اشاره می کند، اما در مورد کش سمت سرور چطور؟

هنگامی که سرعت سایت تحت تأثیر پاسخ های آهسته برای پرس و جوهای پایگاه داده قرار می گیرد، کش سمت سرور می تواند این پرسش ها را ذخیره کند و سایت را بسیار سریعتر کند – فراتر از حافظه پنهان مرورگر.

پاسخ بارد

پاسخ‌های Bard سریع‌تر از ChatGPT هستند، و ما دوست داریم که در صورت تمایل می‌توانید «پیش‌نویس‌های» دیگر از Bard را مشاهده کنید. ما با پیش نویس اول رفتیم که در زیر مشاهده می کنید.

اطلاعات کامل است و ما از این که Google از قالب‌ بندی بیشتری استفاده می‌کند و بخش‌هایی از پاسخ‌ها را پررنگ می‌کند تا خوانایی آن‌ها را آسان‌تر کند، قدردانی می‌کنیم.

داده های ساختاریافته افزوده خوبی به لیست بود و بارد حتی Schema.org را در پاسخ خود ذکر می کند.

برای اینکه سعی کنیم چیزهای مشابهی داشته باشیم، از بارد پرسیدیم: “آیا می توانید در مورد سرعت سایت توضیح دهید؟”

مطمئناً می‌توانید شباهت‌هایی بین پاسخ‌های ChatGPT و Bard در مورد بهینه‌سازی پیدا کنید، اما برخی از اطلاعات کمی دور هستند. مثلا:

“یک پلاگین کش فایل های ثابت را در رایانه کاربر ذخیره می کند که می تواند زمان بارگذاری را بهبود بخشد.”

افزونه‌های ذخیره‌سازی که اغلب بر روی سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) نصب می‌شوند، فایل‌ها را در سرور شما، یک شبکه تحویل محتوا (CDN)، در حافظه و غیره ذخیره می‌کنند.

با این حال، پاسخ Bard نشان می‌دهد که این افزونه فایل‌های ثابت را در رایانه کاربر ذخیره می‌کند، که کاملاً اشتباه نیست، اما عجیب است.

مرورگرها به تنهایی فایل‌ها را کش می‌کنند، و مطمئناً می‌توانید کش را با هدر Cache-Control یا Expires دستکاری کنید.

با این حال، افزونه‌های کش می‌توانند کارهای بیشتری برای بهبود سرعت سایت انجام دهند. ما فکر می‌کنیم بارد و همچنین ChatGPT را کمی از دست می‌دهد.

پاسخ بینگ

دوست داشتن بینگ بسیار سخت است، زیرا سال‌هاست که در جستجو از قلم افتاده است. چت بهتر است؟ به عنوان یک سازنده سئو و محتوا، ما این واقعیت را دوست دارمی که بینگ منابعی را در پاسخ های خود ارائه می دهد.

ما فکر می کنیم برای تولیدکنندگان محتوا که برای مدت طولانی به ترافیک ناشی از جستجو متکی بوده اند، ذکر منابع مهم است. همچنین، وقتی می‌خواهیم ادعایی را تأیید کنیم، این نقل‌قول‌ها وضوحی را ارائه می‌کنند که ChatGPT و Google Bard نمی‌توانند.

پاسخ‌ها مشابه Bard و GPT هستند، اما بیایید ببینیم وقتی از آن بخواهیم کمی بیشتر توضیح دهیم چه چیزی تولید می‌کند:

بینگ کمتر از ChatGPT و Bard توضیح داد و تنها سه نکته را در پاسخ خود ارائه کرد. اما آیا می توانید همپوشانی بین این پاسخ و پاسخ ChatGPT را تشخیص دهید؟

. بینگ: باید تصاویر خود را فشرده کنید و از فرمت فایل صحیح استفاده کنید (JPEG برای عکس ها، PNG برای گرافیک).

. ChatGPT: می‌توانید آن‌ها را فشرده کنید، اندازه فایل‌هایشان را کاهش دهید و از فرمت فایل درست استفاده کنید (مانند JPEG برای عکس‌ها، PNG برای گرافیک).

پاسخ‌ها برای این نوع پاسخ‌ها بسیار شبیه هستند، اما هیچ‌کدام از آنها با استفاده از قالبی مانند WebP ذکر نشده‌اند. به نظر می رسد هر دوی آنها در این زمینه دچار کمبود هستند. شاید فقط داده های بیشتری برای بهینه سازی فایل های JPEG و PNG وجود داشته باشد، اما آیا این تغییر خواهد کرد؟

این یک مفهوم جالب است، زیرا اگر هزاران مقاله برای ارائه توصیه های نادرست مانند حذف کامل تصاویر ایجاد شود، چه می شود؟

بیایید به سمت کش وب سایت برویم. پاسخ بینگ کمی عمیق‌تر است و توضیح می‌دهد که ذخیره‌سازی به چه چیزی می‌تواند به شما کمک کند، مانند زمان کمتر برای اولین بایت (TTFB).

برنده: بینگ. فکر می‌کردیم ChatGPT برنده این کوئری خواهد بود، اما معلوم شد که Bing اطلاعات کمی بیشتر در مورد ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد و در عرصه «فنی» برنده می‌شود. Bard و ChatGPT راه حل های بیشتری برای بهبود سرعت سایت شما ارائه کردند.

لودویگ ماخیان کیست؟

همه چت‌بات‌ها اطلاعات کمی درباره سئوی فنی داشتند، اما ما چطور؟ بیایید ببینیم وقتی از آنها در مورد خودمان می پرسیم چه اتفاقی می افتد:

پاسخ ChatGPT

ChatGPT نتوانست هیچ اطلاعاتی در مورد ما پیدا کند، که قابل درک است. ما ایلان ماسک یا شخص مشهوری نیستیم، اما چند مقاله را در همین وبلاگی که اکنون می خوانید، قبل از تاریخ قطع داده ChatGPT منتشر کردیم.

ما احساس می کنیم که بینگ و بارد برای این پرس و جو کمی بهتر عمل خواهند کرد.

پاسخ بارد

هوم جمله اول کمی آشنا به نظر می رسد. این به طور مستقیم از بیوگرافی موتور جستجوی ما، کلمه به کلمه آمده است. آخرین جمله در پاراگراف اول نیز کلمه به کلمه از نشریه دیگری است که ما برای آن می نویسیم: “او یکی از بنیانگذاران MAZELESS، یک آژانس SEO سازمانی است.”

ما همچنین نویسنده هیچ یک از این کتاب ها نیستیم، اگرچه قبلاً در مورد این موضوعات با جزئیات صحبت کرده ایم.

متأسفانه، بیرون کشیدن جملات کامل از منابع و ارائه اطلاعات نادرست به این معنی است که برد در این آزمون مردود است. شما می توانید استدلال کنید که چند راه برای بیان مجدد آن جملات وجود دارد، اما پاسخ مطمئنا می تواند بهتر باشد.

پاسخ بینگ

بینگ همچنین اطلاعات پروفایل ما را مستقیماً گرفت و بیشتر اطلاعات دیگر نیز همینطور است. بینگ پاسخ بسیار کوتاه تری و لینک هایی به منابع ارائه می دهد.

با توجه به این داده ها، به نظر می رسد که برای تعریف یک شخص باید مراجع زیادی وجود داشته باشد تا چت ربات ها کار کنند. اما بیایید ببینیم این ربات‌ها با یک اعلان بهتر که کمی پیشرفته‌تر است، چه کاری می‌توانند انجام دهند.

اعلان پیشرفته: می خواهیم در سئو معتبر باشیم. برای رسیدن به این هدف چه قدم هایی باید برداریم؟

تا این مرحله، دستورات کمی آسان بوده است. بیایید دریابیم که هر ربات چت وقتی از دستورات پیشرفته تر استفاده می کنیم چگونه عمل می کند:

پاسخ ChatGPT

پاسخ بارد

مقایسه ChatGPT و Bard و Bing
مقایسه ChatGPT و Bard و Bing

پاسخ بینگ

ChatGPT لحظات ” light bulb لامپ” بیشتری را برای ما فراهم می کند و توضیح می دهد که باید چیزهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی در صفحه و ساخت لینک را یاد بگیریم.

به نظر می‌رسید که دانش هسته اصلی توصیه‌های ChatGPT باشد، اما خوب بود اگر چیزی در مورد انتشار ذکر می‌کرد.

به طور کلی، این نکات بسیار مشابه هستند، اما ChatGPT مورد علاقه ما بود. بیایید سعی کنیم این ربات‌های گفتگو را روی برخی از وظایفی که مطمئن هستیم انجام دهند، قرار دهیم.

درخواست پیشرفته: یک فایل Robots.txt ایجاد کنید که در آن ربات جستجوی گوگل را مسدود کنیم، پوشه “Private” خود را پنهان کنیم و آدرس IP زیر “123.123.123.123” را مسدود کنیم.

پاسخ ChatGPT

ChatGPT به دستورالعمل‌های ما گوش داد، آن‌ها را دوباره برای ما تکرار کرد، یک فایل را برای robots.txt به ما نشان داد و سپس پارامترهای مورد استفاده را توضیح داد. ما تحت تاثیر قرار گرفته ایم.

پاسخ بارد

گوگل! آیا فرض می کنید که تنها ربات جستجوگر در جهان هستید زیرا همه را مسدود می کنید؟ متأسفانه، بارد از “*” به عنوان یک عامل استفاده می کند، به این معنی که همه موتورهای جستجو از رفتن به سایت ما مسدود می شوند – نه فقط گوگل.

جالب اینجاست که وقتی سوال مسدود کردن بینگ را در یک چت تازه تکرار کردیم، همان پاسخ را داد. اما وقتی برای دومین بار متوالی سوال را پرسیدیم، با چند نظر پاسخ بسیار بهتری ارائه داد:

پاسخ بینگ

بینگ سخت تلاش می‌کند، و ما از توضیحی که ارائه می‌کند قدردانی می‌کنیم. با این حال، کمی عجیب است. ما همه ربات‌ها را با استفاده از «/» غیرمجاز می‌کنیم و سپس به استفاده از «/$» اجازه می‌دهیم، که به آن‌ها اجازه می‌دهد صفحه اصلی را بخزند و هیچ چیز دیگری و سپس یک آدرس IP خاص را رد کنند.

ChatGPT برنده این آزمون است زیرا راهی تمیز و آسان برای ایجاد فایل robots.txt شما ارائه می دهد. دو مثال دیگر نیاز به تنظیم دقیق دارند و اگر به سادگی آنها را کپی و در فایل robots.txt خود جایگذاری کنید، پیامدهای نامطلوبی خواهند داشت.

اعلان پیشرفته: 3 مقصد برتر در ایتالیا برای بازدید چیست، و قبل از بازدید از آنها چه چیزهایی باید بدانیم؟

پاسخ ChatGPT

ChatGPT با مکان های پیشنهادی خود کار خوبی انجام می دهد و نکات مفیدی را برای هر کدام که در یک نقطه هستند ارائه می دهد. ما همچنین دوست داریم چگونه “St. از میدان مارک استفاده شد که نشان می‌دهد ربات می‌تواند تشخیص دهد که «پیازا سن مارکو» «سنت» نام دارد. میدان مارک» به انگلیسی.

به عنوان سوال بعدی، پرسیدیم در طول سفرمان در ایتالیا چه عینک آفتابی بزنیم و پاسخ این بود:

این یک عکس طولانی بود، زیرا هوش مصنوعی شکل صورت ما، علاقه‌مندی‌ها و علاقه‌مندی‌های ما به مد را نمی‌داند. اما برخی از عینک های محبوب مانند Ray-Ban Aviators را توصیه کرد.

پاسخ بارد

بارد در اینجا خیلی خوب عمل کرد و ما واقعاً توصیه هایی را که ارائه می دهد دوست داریم.

با خواندن این، می دانیم که رم شلوغ و گران است، و اگر بخواهیم در مورد هنر ایتالیایی یاد بگیریم، می توانیم وقتی در فلورانس هستیم به گالری اوفیزی برویم.

فقط از روی کنجکاوی، به پیش نویس دوم بارد نگاه کردیم و حتی از اولی هم بهتر بود.

این بخش «چیزهایی که باید بدانید» است که مطمئناً از پاسخ اول روشن‌تر است. فهمیدیم که شهرها قابل پیاده‌روی هستند، وسایل حمل‌ونقل عمومی در دسترس است و جیب بری مشکل دارد (منتظر بودیم که به این موضوع اشاره شود).

پیش نویس سوم بسیار شبیه پیش نویس اول بود، اما ما در تمام این موارد در مورد بارد چیزی یاد می گیریم.

به نظر می رسد بارد پاسخ هایی با بینش عالی دارد، اما همیشه این اولین پیش نویس یا پاسخی نیست که ربات می دهد. اگر گوگل این مشکل را تصحیح کند، ممکن است حتی بهتر از Bing و ChatGPT پاسخ دهد.

وقتی در مورد عینک آفتابی برای استفاده پرسیدیم، پاسخ هایی مشابه ChatGPT دریافت کردیم، اما حتی مدل های خاص تر. بار دیگر شخصاً چیز زیادی درباره ما نمی داند:

پاسخ بینگ

بینگ با پاسخ خود بسیار خوب عمل کرد، اما جالب است که می‌گوید «بر اساس 1»، زیرا خیلی بهتر است که نام سایت یا انتشارات را به جای شماره یک قرار دهیم. پاسخ ها همه دقیق هستند، هرچند بسیار کوتاه.

Bard برنده این پرس و جو می شود زیرا پاسخ های عمیق تر و معنی داری را ارائه می دهد. این ربات حتی مکان های بسیار خوبی را برای بازدید در هر منطقه توصیه کرد که بینگ موفق به انجام آن نشد. ChatGPT در اینجا نیز خوب عمل کرد، اما برد به بارد رسید.

و برای سوال عینک آفتابی، شما قضاوت کنید. برخی از توصیه‌های فهرست ممکن است برای بسیاری از مسافران خارج از محدوده باشد:

اما مای متوجه همان عینک آفتابی Aviator در خلاصه شدم.

کدام چت بات در این مرحله بهتر است؟

هر ابزاری نقاط قوت و ضعف خود را دارد.

واضح است که بارد در پاسخ اولیه خود کم است، اگرچه سریع است و پاسخ های مناسبی ارائه می دهد. Bard رابط کاربری خوبی دارد و ما معتقدیم که پاسخ‌هایی دارد. اما ما همچنین فکر می کنیم که مقداری “مه مغزی” دارد یا باید آن را “مه ذره ای” بنامیم؟

منابع بینگ چیز خوبی هستند و امیدواریم همه این ربات‌های گفتگو در نهایت به آن اضافه شوند.

استفاده از این پلتفرم خوب است، اما می‌شنویم که تبلیغات در آن ادغام شده‌اند، که جالب خواهد بود. آیا تبلیغات در چت اولویت دارند؟ به عنوان مثال، اگر آخرین سوال خود را در مورد ایتالیا بپرسم، تبلیغات:

. کسب اولویت در چه اطلاعاتی نمایش داده می شود؟

. باعث اطلاعات غلط؟ به عنوان مثال، آیا مکان برتر پیتزا به جای پیتزافروشی با رتبه برتر، از مکانی با نظرات وحشتناک تبلیغ می شود؟

ChatGPT، Bard و Bing همگی ابزارهای جالبی هستند، اما آینده برای ناشران و کاربران چیست؟ این چیزی است که نمی توانیم پاسخ دهیم. هنوز کسی نمی تواند.

و همچنین یک سوال اصلی وجود دارد: آیا هوش مصنوعی “خارج از کنترل” است؟

ایلان ماسک، استیو وزنیاک و بیش از هزار نفر دیگر از رهبران فناوری، هوش مصنوعی، اخلاق و موارد دیگر خواستار توقف شش ماهه هوش مصنوعی فراتر از GPT-4 هستند.

مکث برای جلوگیری از پیشرفت نیست، بلکه برای این است که زمان برای درک «خطرات عمیق برای جامعه و بشریت» فراهم شود.

این رهبران برای توسعه و اجرای اقداماتی برای اطمینان از ایمن بودن ابزارهای هوش مصنوعی زمان می‌خواهند و از دولت‌ها می‌خواهند تا برای رسیدگی به این مسائل مهلت قانونی ایجاد کنند.

نظر شما در مورد این ابزارهای هوش مصنوعی چیست؟ آیا باید چیزی فراتر از GPT-4 را تا زمانی که اقدامات جدید اعمال شود متوقف کنیم؟

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس