مقایسه Flipboard با Google News: کدام برنامه اخبار موبایل بهتر است؟

49
0

Flipboard و Google News دو برنامه خبری پیشرو برای اندروید و iOS هستند. اما کدام یک را باید استفاده کنید؟

گاهی اوقات به نظر می رسد که فقط داستان های منفی در اخبار وجود دارد، اما آنها اغلب تنها بزرگترین داستان ها هستند. اگر می ‌خواهید در جریان همه چیزهایی که در جهان اتفاق می ‌افتد، و همچنین موضوعات مورد علاقه ‌تان به ‌روز بمانید، اپلیکیشن اخبار موبایل بهترین راه است.

در حالی که برنامه‌های خبری موبایل داستان‌های غم ‌انگیز یا منفی را پنهان نمی‌ کنند – و نباید – می‌توانید فید خود را شخصی سازی کنید تا ترکیبی از محتوای مثبت، منفی و جالب را دریافت کنید. شما می توانید در مورد تجارت جهانی، ورزش، علم و سایر موضوعات بزرگ، و همچنین موضوعات مهم دیگری مانند بافتنی، گربه، عکاسی، کتاب و موارد دیگر مطلع باشید.

Flipboard و Google News دو تا از قابل تنظیم ترین برنامه های خبری برای اندروید و iOS هستند. بیایید ببینیم آنها چگونه مقایسه می کنند و پیدا می کنیم که کدام یک برای شما مناسب است.

دانلود: Flipboard برای Android | iOS (رایگان)

دانلود: گوگل نیوز Android | iOS (رایگان)

مقایسه Flipboard با Google News: رابط کاربری

از آنجایی که این برنامه‌ ها اغلب به‌ روزرسانی می ‌شوند، رابط کاربری هر دو به راحتی قابل پیمایش است و به طور کلی تجربه‌ ای دلپذیر است.

Flipboard

اگر احساس ورق زدن مجله را دوست دارید، Flipboard را دوست خواهید داشت. این دقیقاً همان چیزی است که برنامه برای احساس طراحی شده است. لازم نیست یک حساب کاربری ایجاد کنید، اما توصیه می شود تجربه خود را شخصی کنید و همچنین داستان های خبری را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.

برای شروع شما با یک فید شخصی ‌شده، Flipboard از شما می‌خواهد حداقل سه موضوع را برای دنبال کردن در زمانی که تازه وارد برنامه هستید انتخاب کنید. دور زدن برنامه بسیار شهودی است و در ابتدا یک آموزش کوچک دریافت می کنید. یک صفحه خبری را برای شروع انتخاب می‌کنید، صفحه را با تکان دادن انگشت خود روی صفحه به سمت بالا ورق می ‌زنید و پس از یافتن مقاله جالب، روی یک مقاله ضربه می ‌زنید.

Google news

برای هر کسی که با رابط کاربری بسیاری از برنامه های تلفن همراه Google آشنا است، یادگیری نحوه استفاده از Google News آسان خواهد بود. اگر قبلاً یک حساب Google دارید، برای استفاده از Google News نیازی به ایجاد حساب جدید ندارید. فقط کافی است اکانت گوگلی را که می خواهید با آن مرتبط شود انتخاب کنید و وارد شوید.

رابط کاربری Google News به بهترین وجه به عنوان مینیمالیستی توصیف می شود. درست مانند سایر برنامه‌های Google، تمیز، کارآمد و آسان است که هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید، حتی اگر اولین بار باشد که برنامه را باز می‌کنید.

مقایسه Flipboard با Google News: پیمایش اخبار

هر برنامه روش متفاوتی برای سازماندهی داستان های برتر و داستان های شخصی شما دارد، اما یکی لزوما بهتر از دیگری نیست. اینکه کدام یک را ترجیح می دهید به ترجیح شخصی بستگی دارد.

Flipboard

هنگامی که برای اولین بار برنامه Flipboard را باز می کنید، توسط برگه For You با داستان های شخصی شده بر اساس موضوعاتی که دنبال می کنید استقبال خواهید کرد. می‌توانید بعداً این را سفارشی کنید، اما در ابتدا، چند برگه مختلف را می‌بینید که می‌توانید بین آن‌ها ورق بزنید: نسخه روزانه، انتخاب‌های امروز و علاقه شما چیست؟. همانطور که از یک برگه به ​​برگه دیگر جابجا می شوید، انواع خبرهای منصفانه و متعادل را برای ورق زدن خواهید دید.

با جابه‌جایی به تب Following، تمام هشتگ‌هایی را که در حال حاضر دنبال می‌ کنید، مشاهده خواهید کرد. با ضربه زدن روی یکی از این مربع ها، مجموعه ای از جدیدترین مقالات منتشر شده با آن هشتگ باز می شود.

یا، اگر فقط می خواهید به اطراف برنامه نگاه کنید تا افراد جدید یا وب سایت هایی را برای دنبال کردن پیدا کنید، می توانید روی نماد جستجو در پایین صفحه ضربه بزنید. این شما را به برگه Explore هدایت می کند، جایی که می توانید مقالات را بر اساس دسته بندی مرور کنید، مانند فناوری و علم، ورزش، زندگی، موسیقی و غیره.

Google News

برگه For you در برنامه Google News تاریخ و آب و هوای محلی را در بالای صفحه به شما نشان می‌دهد و سپس داستان‌های شخصی ‌شده زیر آن را نشان می ‌دهد. این صفحه به داستان‌های برتر، اخبار محلی، و برگزیده‌ها برای شما تقسیم می‌شود که در زیر عنوان هر بخش، مقاله‌های مرتبط وجود دارد.

با جابجایی به برگه Headlines، می توانید داستان های برتر در سراسر کشور و جهان را مشاهده کنید. این داستان‌ها بر اساس دسته‌ هایی از جمله تجارت، فناوری، سرگرمی، ورزش، علم و سلامت فیلتر می‌شوند. این داستان ها تحت تأثیر هیچ یک از تنظیمات برگزیده اخبار شخصی شما در برنامه قرار نمی گیرند.

در تب Following، موضوعات، منابع، محلی و داستان های ذخیره شده را خواهید دید. هر چیزی که در این برگه می بینید توسط شما اضافه شده است. برای مشاهده داستان‌های مربوط به آن موضوع یا منبع، مانند «بازی‌های تخته» یا «نیویورک تایمز»، می‌توانید روی هر نمادی در این صفحه ضربه بزنید.

سپس، در برگه newsstand، می‌توانید منابع جدیدی را برای دنبال کردن پیدا کنید و به فهرست انتخاب ‌شده اخباری که هر روز می ‌بینید اضافه کنید.

مقایسه Flipboard با Google News: به اشتراک گذاری اخبار

شما به راحتی می توانید هر داستانی را که از Flipboard و Google News به آن برخورد می کنید به اشتراک بگذارید، اما اگر به طور مکرر داستان هایی را با گروه خاصی از افراد به اشتراک می گذارید، Flipboard ممکن است بهترین انتخاب باشد.

Flipboard

Flipboard یک برنامه اجتماعی بسیار بیشتر از Google News است. می توانید مجلات منحصر به فردی را برای گروه های خاصی از دوستان یا اعضای خانواده ایجاد کنید. اگر می خواهید مقالاتی در مورد بازی با دوستان خود و مقالاتی در مورد اخبار محلی با خانواده خود به اشتراک بگذارید، عالی است. یا، همچنین می توانید به سادگی نمایه خود را در Flipboard به اشتراک بگذارید، و سپس افراد می توانند مجلات مورد علاقه خود را دنبال کنند.

برای به اشتراک گذاشتن کل یک مجله، ابتدا باید آن را باز کنید، روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس روی Share ضربه بزنید. یا اگر می‌خواهید کل نمایه خود را به اشتراک بگذارید، به تب نمایه در پایین صفحه بروید، روی نماد اشتراک‌گذاری در بالا ضربه بزنید و سپس آن را ارسال کنید!

Google News

می‌توانید با ضربه زدن روی سه نقطه عمودی کنار عنوان مقاله و انتخاب Share، مقاله‌ ای را بدون باز کردن آن در Google News به اشتراک بگذارید. یا اگر قبل از اشتراک‌گذاری مقاله را برای خواندن آن باز کنید، نماد اشتراک‌گذاری را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد.

در حالی که تقریباً می‌توانید مقاله‌ای را در هر برنامه‌ای به اشتراک بگذارید، Google News اشتراک‌گذاری با افرادی را در فهرست مخاطبین خود در اولویت قرار می‌دهد، که می‌توانید با جستجوی نام، شماره تلفن یا ایمیل آن‌ها را پیدا کنید. یکی از گزینه‌های برتر دیگری که هنگام تلاش برای اشتراک‌گذاری مقاله مشاهده می‌کنید، فید خبری فیسبوک و گروه‌های فیسبوک شما است.

متأسفانه، نمی‌توانید چندین داستان را همزمان از برنامه Google News به اشتراک بگذارید. می ‌توانید چندین پیوند را کپی کنید و آنها را در یک پیام سفارشی برای یک دوست جای ‌گذاری کنید، اما نمی‌ توانید کل مجله را با افرادی که می ‌توانید در Flipboard به اشتراک بگذارید.

مقایسه Flipboard با Google News: ذخیره مقالات برای بعد

هر دو برنامه روشی زیباشناختی برای ارائه داستان‌هایی دارند که ذخیره کرده‌ اید تا بعداً بخوانید، اما Google News ممکن است در اینجا یک مزیت جزئی داشته باشد.

Flipboard

برای نشانک‌ گذاری مقالاتی که بعداً در Flipboard خوانده می‌ شوند، ابتدا باید یک مجله ایجاد کنید. می‌توانید آن را هر چه می‌خواهید عنوان کنید، مانند «بعداً بخوانید» یا «مقالات ذخیره‌شده». سپس، وقتی با مقاله ‌ای مواجه می‌شوید که در آن لحظه وقت خواندن آن را ندارید، می‌توانید روی نماد + در نوار خاکستری بالای صفحه ضربه بزنید و مجله جدید خود را انتخاب کنید.

وقتی برای خواندن داستان‌هایی که ذخیره کرده‌اید زمان پیدا کردید، باید به نمایه خود بروید و مجله‌ای را که در آن داستان‌ها قرار داده‌اید باز کنید. می‌توانید بین داستان‌ها ورق بزنید و بعد از خواندن آن‌ها را از مجله خود حذف کنید.

Google news

یافتن و خواندن داستان‌هایی که بعداً برای آن‌ها ذخیره کرده‌اید در برنامه Google News کمی ساده ‌تر است، به‌ ویژه اگر قبلاً با رابط کاربری بسیاری از برنامه‌های Google آشنا باشید.

وقتی روی داستان مورد علاقه خود ضربه می ‌زنید، می‌توانید روی نماد ذخیره در پایین صفحه ضربه بزنید و به طور خودکار به استوری‌های ذخیره شده شما اضافه می‌شود. اگر نمی ‌خواهید مقاله را باز کنید، می‌توانید روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید و سپس Save for later را انتخاب کنید.

برای یافتن مقالات ذخیره شده خود، به تب Following در پایین برنامه بروید. به پایین بروید تا داستان های ذخیره شده را ببینید. ابتدا چند داستان آخری را که ذخیره کرده ‌اید می‌بینید، اما می ‌توانید تا انتها به پایین پیمایش کنید و روی View all ضربه بزنید و مدیریت کنید که کارت‌های مقاله بزرگ ‌تر را با همه پست‌های ذخیره شده ‌تان ببینید.

به نظر می‌رسد Google News روش ساده ‌تری برای سازمان ‌دهی مقاله‌هایی دارد که می‌خواهید بعدا بخوانید، بنابراین اگر پست‌ها را مرتب نشانک می‌کنید، ممکن است این برنامه اخبار موبایل بهتری برای شما باشد.

کدام اپلیکیشن اخبار موبایل بهتر است؟

مگر اینکه جذب مکانیسم چرخش در برنامه Flipboard شوید یا بخواهید مقالات را به صورت انبوه با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارید، من برنامه Google News را انتخاب می کنم. رابط کاربری ساده ‌تر است، Google اخبار را از موتور جستجوی خود مدیریت می‌کند، و ذخیره مقالات برای موارد بعدی در برنامه Google News بسیار بصری‌ تر است. Flipboard به هیچ وجه یک برنامه خبری نا کار آمد تلفن همراه نیست. Google News فقط کمی بهتر است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس