10 افزونه کروم که برای انجام تکالیف توسط دانش آموزان استفاده می‌شود

124
0
افزونه کروم که برای انجام تکالیف توسط دانش آموزان

Chrome به شما کمک می‌کند تا تکالیف خود را انجام دهید. آیا از این افزونه‌ها که به شما در برنامه ریزی و اجرای تکالیف مدرسه کمک می‌کنند، اطلاع داشتید؟ در ادامه افزونه کروم برای انجام تکالیف را معرفی می کنیم.

اگر معمولاً از Chrome برای انجام تحقیقات علمی، پروژه‌ها یا تکالیف خود استفاده می‌کنید، چرا از افزونه‌های مرورگر (browser extensions) آن برای مدیریت تکالیف استفاده نمی‌کنید؟

این ابزارهای یادگیری در مرورگر به شما این امکان را می‌دهد تا وظایف و تسک‌های خود را برنامه ریزی کنید، همچنین به تحقیق و کمک به مطالعات کمک می‌کند و از همه بهتر این است که لازم نیست نگران باز کردن یک برنامه جداگانه برای کارهای خود باشید.

افزونه کروم برای انجام تکالیف: برنامه ریزی برای انجام تکالیف

انجام تکالیف به روال و عادات خاص خود نیاز دارد. شما می‌توانید از ابزارهای مناسب برای برنامه ریزی استفاده کنید و در عین حال به آن پایبند باشید. این افزونه‌های Chrome به شما کمک می‌کنند تا هر کلاس و تکالیفی را مدیریت و برنامه ریزی کنید.

1. Student e-Planner

Student e-Planner
Student e-Planner

برای تکالیف، یادآوری‌ها و داشتن یک تقویم کاربردی، Student e-Planner را بررسی کنید. با استفاده از این افزونه بسیار مفید، فقط کافیست دوره‌های خود را اضافه و تکالیف خود را وارد کنید، تاریخ‌ها و زمان‌های مقرر را برنامه ریزی کنید و در حین تکمیل، موارد کامل شده را علامت بزنید.

ویژگی‌های اضافی شامل نمای تقویم از همه تکالیف، یک برگه برای مشاهده موارد تکمیل‌شده، امکان اضافه کردن یادداشت‌ها، رنگ‌های قابل ویرایش در هر کلاس، رنگ تم کلی و اعلان‌های دسکتاپ برای یادآوری است. Student e-Planner یک برنامه افزودنی کوچک بسیار چشمگیر است که به شما کمک می‌کند در دوره خود بمانید.

2. myHomework Student Planner

myHomework Student Planner
myHomework Student Planner

یکی دیگر از افزونه‌های عالی که باید بررسی کنید myHomework Student Planner است. کلاس‌ها، تکالیف و پروژه‌ها را می‌توانید بررسی و ردیابی کنید، یادآوری‌ها را اضافه و بین دستگاه‌ها یا deviceهای مختلف خود همگام سازی ایجاد کنید. همه این‌ها با یک حساب کاربری رایگان در نوار ابزار، شما را مستقیماً به سایتی می‌برد که می‌توانید همه آن‌ها را مدیریت کنید.

همراه با ویژگی‌های فوق، گزینه‌هایی برای پیوست کردن جزئیات کلاس مانند برنامه درسی و فایل‌های خود دارید. می‌توانید لیست وظایف خود را بر اساس کلاس، اولویت یا نوع مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با Teachers.io به جستجوی مربیان بپردازید تا تکالیف شما توسط آنها وارد شود و آن را برای شما خودکار کند. برای داشتن تعداد زیادی ویژگی اضافی، myHomework Student Planner عالی است.

افزونه کروم برای انجام تکالیف: لیست برای تکالیف

داشتن لیست‌های سریع می‌تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید. این ابزارهای جالب به شما این امکان را می‌دهند که در حین حرکت مواردی را اضافه و علامت گذاری کنید.

3. Homework Tracker

Homework Tracker
Homework Tracker

بعضی برنامه‌ها در عین سادگی بسیار کاربردی هستند، Homework Tracker یکی از آن‌هاست. شاید شما فقط یک لیست اولیه از تکالیف یا پروژه‌هایی دارید که می‌خواهید پیگیری کنید. Homework Tracker برای این کار ایده آل است. روی دکمه نوار ابزار کلیک کنید تا موارد خود را اضافه یا مشاهده کنید و تعدادی از کارهای تکمیل نشده را با نشان نماد مشاهده خواهید کرد.

کلاس، تکلیف و تاریخ سررسید (اگر دارید) را وارد کنید و روی Add کلیک کنید. سپس با تکمیل کار خود، دکمه Done را بزنید. می‌توانید بر اساس تاریخ سررسید مرتب‌سازی کنید، بنابراین نزدیک‌ترین آیتم‌ها درست در بالا هستند. Homework Tracker یک برنامه اساسی و کاربردی و در عین حال موثر است.

4. My Homework Reminder

My Homework Reminder
My Homework Reminder

My Home Reminder یکی دیگر از افزونه‌های خوب برای انجام تکالیف در Chrome است. روی دکمه نوار ابزار کلیک کنید، تکلیف و تاریخ سررسید خود را Add کنید و Save را بزنید.

می‌توانید بر اساس تکلیف یا تاریخ سررسید مرتب‌سازی کنید، کادرها را برای مواردی که تمام می‌کنید علامت‌گذاری و تکالیف تکمیل‌شده خود را به راحتی مرور کنید. اگر می‌خواهید یک مورد را حذف کنید، فقط روی سطل زباله (trash) کلیک کنید و آن را کنار بگذارید. درست مانند برنامه Homework Tracker، My Homework Reminder برنامه ساده اما در عین کاربردی است.

افزونه کروم برای انجام تکالیف: نوار ابزار (Toolbars) برای تحقیق

به جای جستجوی تصادفی در گوگل، در اینجا یک نوار ابزار جست و جو است که برای آموزش ساخته شده است. این گزینه به سرعت نتایج مورد نیاز را به شما می‌دهند.

5. Homework Simplified

Homework Simplified
Homework Simplified

Homework Simplified یک نوار ابزار جالب است که می‌تواند به شما در تحقیق آنچه مورد نیاز شما است، کمک کند. مورد خوبی که در مورد آن وجود دارد این است که علاوه بر کادر جستجو، می‌توانید از دکمه‌های ریاضی، علوم، انگلیسی و تاریخ استفاده کنید. هر کدام بصورت جداگانه ابزارهایی را برای موضوع خاص خود ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، دکمه ریاضی (Math) به شما این امکان را می‌دهد از ماشین حساب و نمونه مسائل دیگر استفاده کنید در حالی که ابزار علوم شامل مبدل واحد و جدول تناوبی است.

همراه با ابزار موضوع، شما یک دکمه Tutor با منابعی مانند Sylvan Learning و Tutor.com به اضافه یک دکمه با سایت‌های محبوب مانند Britannica و CollegeBoard دارید.

6. StudyHQ

StudyHQ
StudyHQ

نوار ابزار StudyHQ به شما امکان جستجو می‌دهد و دکمه‌های موضوع مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهد، با این حال، ابزارها بصورت فلش کارت (flashcard) هستند. بنابراین، اگر روی دکمه‌های History، Language، Math یا Science کلیک کنید، می‌توانید مستقیماً به فلش کارت‌های مفید در سایت StudyHQ دسترسی پیدا کنید. به علاوه، شما می‌توانید فلش کارت‌های خود را ایجاد کنید.

دکمه تست‌های تمرینی را با منابعی برای تست‌های SAT و AP بررسی کنید یا از دکمه translator  برای منابع به زبان دیگر استفاده کنید. اگر فلش کارت‌ها در مطالعه به شما کمک می‌کنند، می‌توانید آن ابزارها را با یک گزینه جستجو (search) ترکیب کنید و در عین حال StudyHQ دارید.

افزونه کروم برای انجام تکالیف: دکمه‌های search

هنگامی‌که نیاز به جستجوی سریع دارید، یک دکمه کاربردی می‌تواند پاسخگو باشد. این افزونه‌های کروم به شما امکان می‌دهند با یک کلیک جستجو کنید.

7. دکمه Google Scholar

دکمه Google Scholar
دکمه Google Scholar

گوگل ابزارهای جستجوی زیادی را ارائه می‌دهد و برخی از آنها مختص حق ثبت اختراع، تصاویر و البته آموزش هستند. دکمه Google Scholar به شما امکان می‌دهد موضوعی را به راحتی جستجو کنید. روی دکمه در نوار ابزار خود کلیک کنید، عبارت جستجوی خود را باز و سپس نتایج search خود را دریافت کنید.

تعداد کوتاهی از نتایج را در پنجره جستجو دریافت خواهید کرد. می‌توانید عنوانی را برای رفتن مستقیم به صفحه انتخاب کنید یا برای مشاهده همه نتایج، روی دکمه پایین پنجره pop-up کلیک کنید تا یکtab  جدید برای شما باز شود.

8. دکمه Course Hero Search

دکمه Course Hero Search
دکمه Course Hero Search

Course Hero شبیه Google Scholar است که روی دکمه جستجوی موضوع کلیک می‌کنید و سپس برای دریافت نتایج به سایت مراجعه می‌کنید. چیزی که کمی متفاوت است این است که برای به دست آوردن منبع باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اما، می‌توانید تنها در چند دقیقه یکی را به صورت رایگان ایجاد کنید.

سپس، به اسناد و فلش کارت‌های (flashcard) مرتبط با موضوع خود دسترسی خواهید داشت. به علاوه، می‌توانید از مربیان کمک بگیرید. همچنین می‌توانید منابع را نشانه‌گذاری کنید، مواردی را که اخیراً مشاهده کرده‌اید پیگیری و app موبایل را هم می‌توانید برای مطالعه دانلود کنید.

افزونه کروم برای انجام تکالیف: کمک برای تمرکز در انجام تکالیف

هنگامی که مشغول انجام تکالیف هستید از یکی از این ابزارهای عالی برای کمک به تمرکز و اتمام تکالیف استفاده کنید.

9. ReCall Study Time

ReCall Study Time
ReCall Study Time

جلسه مطالعه خود را تنظیم کنید، صفحاتی را که می‌خواهید بخوانید، علامت بزنید و با ReCall Study Time کار کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید جلسات انجام تکالیف خود را برنامه ریزی کنید هم چنین می‌توانید رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام را برای تمرکز بیشتر مسدود کنید.

اگر برای انجام تکالیف خود در دوری از رسانه‌های اجتماعی مشکل دارید، ReCall Study Time برنامه مفیدی است.

10. Focus Mode

Focus Mode
Focus Mode

Focus Mode یکی دیگر از ابزارهای مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی است که هنگام انجام تکالیف خود می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه افزودنی هفت برنامه از جمله فیس بوک، توییتر و یوتیوب را به طور پیش فرض نظارت می‌کند. می‌توانید انتخاب کنید که کدام یک را رفع انسداد کنید و اگر بخواهید یک برنامه مسدود شده سفارشی اضافه کنید.

هنگامی که جلسه مطالعه خود را شروع می‌کنید، فقط دکمه موجود در نوار ابزار را فشار دهید و روی Activate کلیک کنید. سپس، هنگامی‌که سعی می‌کنید به یکی از شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنید، به جای آن یک پیام بازگشت به کار دریافت خواهید کرد. وقتی کارتان تمام شد، روی Deactivate کلیک کنید.

افزونه Chrome مورد علاقه شما برای تکالیف خانه کدام است؟

یک ابزار ساده که به شما امکان می‌دهد کار آنلاین خود را ادامه دهید، اما در عین حال شما را در مسیر درست نگه می‌دارد، می‌تواند کمک بزرگی باشد. آیا تا به حال از این افزونه‌های Chrome استفاده کرده اید یا برنامه‌های دیگری را ترجیح می‌دهید؟

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس