مقایسه Spotify و Deezer | کدام سرویس پخش موسیقی بهتر است؟

66
0
مقایسه Spotify و Deezer

Spotify و Deezer به دلیل عالی بودن سرویس‌های پخش موسیقی محبوب هستند، اما کدام یک بهتر است؟ در این مقاله به بررسی مقایسه Spotify و Deezer می پردازیم .

مقایسه Spotify و Deezer

با وجود بسیاری از خدمات پخش استریم موجود در بازار، چگونه می توانید بدانید که کدام یک برای شما بهترین است؟

ما تصمیم گرفته‌ایم کار مقایسه دو پلتفرم پیشرو – Spotify و Deezer – را بپذیریم تا به شما کمک کنیم به نتیجه‌گیری خودتان برسید.

Spotify در مقابل Deezer: مقایسه قیمت

در حالی که هر دو سرویس دارای یک نسخه رایگان هستند که می توانید از آن استفاده کنید، معمولا برای طرفداران واقعی موسیقی کافی نیست.

با اشتراک رایگان، پس از گوش کردن به چند آهنگ تبلیغات را به شما نشان می دهد، تعداد محدودی پرش خواهید داشت، نمی‌توانید آهنگ‌ها را برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید، و محدودیت‌های آزاردهنده دیگر.

خوشبختانه، Deezer و Spotify انواع طرح های اشتراک را با قیمت های متفاوت ارائه می دهند. قیمت اشتراک انفرادی برای هر دو سرویس یکسان است، در حالی که می‌توانید با انتخاب طرح‌های گروهی در اشتراک‌های ممتاز صرفه‌جویی کنید. برای مشاهده برنامه های اشتراک هر پلتفرم به جدول زیر نگاه کنید.

مقایسه Spotify و Deezer
مقایسه Spotify و Deezer

و برنده این است:  Tie

همانطور که احتمالاً می توانید بگویید، قیمت ها فقط تفاوت های جزئی دارند. این بدان معنی است که شما باید انتخاب خود را بر اساس کیفیت پلتفرم قرار دهید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

Spotify در مقابل Deezer: رابط برنامه موبایل

مقایسه Spotify و Deezer
مقایسه Spotify و Deezer

هر دو پلتفرم دارای برنامه های دسکتاپ و موبایل هستند. با این حال، از آنجایی که بسیاری از مردم دوست دارند در حال حرکت به موسیقی گوش دهند، ما در این مقایسه بر روی رابط تلفن همراه تمرکز خواهیم کرد.

ما با Spotify شروع می کنیم. اولین چیزی که در صفحه اصلی شما برای دسترسی آسان به آهنگ هایی که از گوش دادن به آنها اخیراً لذت می برید پخش می شود. بقیه صفحه مطابق با ترجیحات شما تنظیم شده است، قسمت های پادکست پیشنهادی، میکس های روزانه با توجه به موسیقی مورد علاقه شما، میکس هایی برای حالت های مختلف، موسیقی های پرطرفدار و موارد دیگر.

این ترکیب خوبی از آهنگ هایی است که از قبل دوست دارید و گزینه ای برای پیدا کردن موسیقی جدید، همه با یک کلیک ساده. اگر چیز خاصی می‌خواهید، می‌توانید به صفحه جستجو بروید، که ژانرهای برتر، نسخه‌های جدید و لیست‌های پخش شخصی‌شده شما را نیز نشان می‌دهد.

در کتابخانه شما، می‌توانید هر چیزی را که دوست داشتید یا دنبال می‌کردید ببینید و براساس فهرست پخش، هنرمندان، آلبوم‌ها، پادکست‌ها یا دانلود شده فیلتر کنید.

در نهایت، هنگام گوش دادن به یک آهنگ، هنر کاور را خواهید دید. می توانیدآن را به یک لیست پخش اختصاصی اضافه کنید یا هرگز آن را نشنوید. اگر به پایین اسکرول کنید، می توانید متن ترانه را نیز بخوانید.

حال بیایید Deezer را مشاهده کنیم. صفحه اصلی تقریباً مشابه است و مانند Spotify با توجه به استفاده شما تغییر می کند. اولین چیزی که می بینید Recently Played است و به دنبال آن Made For You که لیست های پخش سفارشی هستند. در مرحله بعد، لیست های پخش توصیه شده، نسخه های جدید برای شما و غیره وجود دارد.

معادل کتابخانه Spotify Favorites است. اینجا جایی است که آهنگ‌های اخیراً پخش شده، دانلود‌ها و دوست‌داشتنی‌های خود را می‌بینید.

برخلاف Spotify، در اینجا می‌توانید بر روی همه آهنگ‌هایی که دانلود کرده‌اید یا مورد علاقه تان است، Shuffle را بزنید.یعنی شما مجبور نیستید یک لیست پخش اختصاصی ایجاد کنید تا هر آنچه را که دوست دارید به طور همزمان گوش دهید.

در مورد صفحه آهنگ، Deezer متن آهنگ را نشان می دهد و شما می توانید تایمر خواب را تنظیم کنید.

و برنده این است: دیزر Deezer

رابط کاربری سفارشی تر و شخصی تر به نظر می رسد. همچنین، Spotify این گزینه را ندارد که به طور همزمان به هر چیزی که دوست دارید گوش دهد.

لیست‌های پخش شخصی‌شده و کشف موسیقی

مقایسه Spotify و Deezer
مقایسه Spotify و Deezer

 

 در مورد قبلی به این موضوع پرداختیم، اما بیایید عمیق‌تر کاوش کنیم. در حالی که صفحه اصلی Deezer کمی شخصی ‌تر به نظر می‌رسد، در واقع، هر دو پلتفرم در لیست پخش و پیشنهادات خود برتر هستند.

  اسپاتیفای  دارای میکس روزانه، کشف هفتگی، رادار انتشار، و همچنین هنرمندان، ژانر، حالت، و میکس های دهه است. Deezer چندین میکس روزانه، و همچنین Monday Discovery، Sunday Chill و Flow دارد. 

هر دو لیست پخش، هنرمندان جدید و موسیقی را بر اساس حالت و ژانر نیز توصیه می کنند، که به شما کمک می کند موسیقی جدید را کشف کنید. یکی از تفاوت های اصلی ترکیب Deezers Flow است که به طور نامحدود ادامه می یابد و می تواند در زمان واقعی بر اساس ترجیحات شما تغییر یابد.

و برنده این است: دیزر Deezer

روی هم رفته، هر دو پلتفرم در این مرحله عالی هستند، اما لیست پخش Flow Deezer را کمی جلوتر می برد.

Spotify در مقابل Deezer: Content Library

عرضه بی پایانی از موسیقی در هر دو سرویس وجود دارد. در واقع، هر کدام حدود 50 میلیون آهنگ دارند. هر دو ترکیب خوبی از نوازندگان محبوب و مستقل، جریان اصلی و زیرزمینی و همچنین نوازندگان بدون امضا دارند. تفاوت اصلی در مورد موارد انحصاری است.

هر دو پلتفرم محتوای انحصاری به نام Deezer Originals و Spotify Singles را ارائه می دهند. تفاوت این است که به دلیل محبوبیت Spotify، انتخاب بزرگ تری از موارد انحصاری از نام های بزرگ تر است.

و بزرگترین تفاوت در پادکست ها است. اسپاتیفای به خاطر بستن قرارداد انحصاری با جو روگان بدنام است، اما او تنها نیست. نام‌های بزرگ دیگری مانند میشل اوباما، کوین بیکن، و داکس شپرد، اسپاتیفای را به محبوبیت پادکست تبدیل کرده‌اند.

و برنده این است: Spotify

انتخاب موسیقی با یک تفاوت بزرگ تر است و هیچ چیز نمی تواند کتابخانه پادکست ها را شکست دهد.

Spotify در مقابل Deezer: ویژگی های موجود

مقایسه Spotify و Deezer
مقایسه Spotify و Deezer

هر دو برنامه برخی از ویژگی های مشابه، مانند اشعار و اکولایزر داخلی را به اشتراک می گذارند. هر دو همچنین آمار شنیداری سرگرم کننده را در پایان سال در قالب Spotify Wrapped و #MyDeezerYear ارائه می دهند. همچنین می توانید با دوستان خود در هر دو پلتفرم لیست پخش ایجاد کنید.

بنابراین چه چیز منحصر به فردی برای هر سرویس پخش است؟ برای مثال، Deezer یک نسخه داخلی Shazam به نام SongCatcher دارد. این پلتفرم همچنین از فناوری صوتی فضایی پشتیبانی می کند که صدای واقعی 360 درجه را ارائه می دهد و Deezer را به یکی از بهترین سرویس های پخش موسیقی برای علاقه مندان به موسیقی تبدیل می کند.

با این حال، Spotify یک اصل اجتماعی قوی دارد، جایی که می توانید آنچه را که دوستانتان در حال گوش دادن هستند دنبال کنید. همچنین راه های زیادی برای اشتراک گذاری لیست های پخش Spotify وجود دارد.

علاوه بر این، Spotify اجازه می دهد تا بین آهنگ ها یک ضربدری ایجاد شود. اما Deezer این امکان را دارد که آهنگ ها و لیست های پخش را از 16 پلتفرم دیگر منتقل کند.

و برنده این است: Tie

هر دو پلتفرم دارای ویژگی های کوچک مختلفی هستند که در هر صورت تفاوت چندانی ایجاد نمی کند.

کدام پلتفرم استریمینگ بهترین است؟

اگر بردهای هر بخش را محاسبه کنیم، دیزر برنده است. با این حال، تنها یک اختلاف کم وجود دارد که برای ایجاد تفاوت کافی نیست.

پیشنهاد ما این است که بخش‌ها را مطالعه کنید و ویژگی‌هایی را که برایتان مهم‌تر هستند پیدا کنید. اینها مشخص می کنند که باید پول خود را در کدام پلتفرم سرمایه گذاری کنید. خوشبختانه، می توانید هر دو پلتفرم را به صورت رایگان امتحان کنید، بنابراین همیشه می توانید نظر خود را بعداً تغییر دهید.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس