مقایسه Xiaomi 12S Pro و Realme GT 2 Master Explorer Edition

34
0
مقایسه Xiaomi 12S Pro و Realme GT 2 Master Explorer Edition

مقایسه Xiaomi 12S Pro و Realme GT 2 Master Explorer Edition

هر دو ریلمی و شیائومی پرچمداران جدید خود را برای نیمه دوم سال معرفی کردند. اولی با Realme GT 2 Master Explorer Edition ظاهر شد، در حالی که دومی یک سری گوشی با سه محصول راه اندازی کرد: Xiaomi 12S، Xiaomi 12S Pro و Xiaomi 12S Ultra. در میان این سه دستگاه، شیائومی 12 اس پرو، هم به دلیل مشخصات و هم نسبت قیمت و کیفیت، نزدیک ترین دستگاه به گوشی پرچم دار Realme است.

این دو دستگاه نه تنها از نظر کارایی در زمره بهترین گوشی ها هستند بلکه از نظر قیمت نیز جزو بهترین ها هستند. این مقایسه بین مشخصات اصلی Xiaomi 12S Pro و Realme GT 2 Master Explorer Edition است.

طراحی Xiaomi 12S Pro و Realme GT 2 Master Explorer Edition

اگر در مورد طراحی صحبت کنیم، Realme GT 2 Master Explorer Edition بدون شک جالب تر است. زیبایی آن یادآور یک صندوق عقب مسافرتی است و اینطور نیست که رنگ اصلی آن Travel Trunk نامیده شود. این گوشی دارای قاب فلزی و پشتی چرمی است، نسبت صفحه نمایش به بدنه فوق العاده بالا و حاشیه های تخت بسیار زیبا و مدرن دارد.

Xiaomi 12S Pro در انواع رنگ های مختلف ساخته شده از مواد مختلف ارائه می شود: می توانید یک گزینه رنگ کلاسیک با پشت شیشه ای و فریم آلومینیومی یا یک گزینه رنگی با پشتی چرمی را انتخاب کنید. شیشه جلویی توسط Gorilla Glass Victus محافظت می شود و این یک ارزش افزوده مهم در کیفیت ساخت است. هیچ یک از این تلفن ها در برابر آب و گرد و غبار محافظت نمی کنند، بنابراین انتظار گواهی IP را نداشته باشید.

نمایشگر ها Xiaomi 12S Pro و Realme GT 2 Master Explorer Edition

نمایشگرهای AMOLED این دو گوشی هر دو عالی هستند، اما نمایشگر موجود در شیائومی 12 اس پرو بهتر است. دارای یک صفحه با قطر 6.73 اینچ است که می تواند تا یک میلیارد رنگ را نشان دهد. رزولوشن Quad HD + 1440 x 3200 پیکسل، نرخ تازه سازی تطبیقی ​​از 1 تا 120 هرتز، گواهینامه HDR10+، پشتیبانی از Dolby Vision، حداکثر روشنایی تا 1500 نیت و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر ارائه می شود. Realme GT 2 Master Explorer Edition دارای یک پنل AMOLED 6.7 اینچی است که تا یک میلیارد رنگ را با نرخ تازه سازی 120 هرتز و گواهی HDR10+ نشان می دهد. رزولوشن پایین تر فول اچ‌دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل است و دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است. هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو هستند. بلندگوی گوشی شیائومی توسط هارمن کاردون تنظیم شده است، اما هیچ یک از آنها جک 3.5 میلی متری صدا ندارند.

مشخصات و نرم افزار Xiaomi 12S Pro و Realme GT 2 Master Explorer Edition

Xiaomi 12S Pro و Realme GT 2 Master Explorer Edition از پلتفرم جدید موبایل Snapdragon 8+ Gen 1 پشتیبانی می‌کنند: بهترین پردازنده‌ای که تا به حال توسط کوالکام برای یک دستگاه تلفن همراه منتشر شده است. این یک چیپست ساخته شده با فرآیند تولید 4 نانومتری و با معماری هشت هسته ای است که از یک CPU Cortex X2 با حداکثر فرکانس 3.19 گیگاهرتز، سه پردازنده Cortex A710 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز، چهار Cortex A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 تشکل شده است.

بالاترین پیکربندی حافظه Xiaomi 12S Pro شامل 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 است، در حالی که Realme GT 2 Master Explorer Edition تا 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 ارائه می دهد. این گوشی ها اندروید 12 را با رابط کاربری بسیار سفارشی سازی شده در بالا اجرا می‌کنند و حداقل سه به‌روزرسانی اصلی اندروید را دریافت خواهند کرد.

دوربین Xiaomi 12S Pro

روی کاغذ، پیشرفته ترین دوربین ها متعلق به شیائومی 12 اس پرو است. در قسمت پشتی، دوربین اصلی با وضوح 50 مگاپیکسل و پشتیبانی از OIS، سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری دارد. در حالی که در جلو، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی وجود دارد. Realme GT 2 Master Explorer Edition دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی است، اما لنز تله فوتو را با یک دوربین میکروسکوپ 3 مگاپیکسلی و دوربین سلفی با سنسور 16 مگاپیکسلی پایین تر جایگزین می‌کند.

باتری

Realme GT 2 Master Explorer Edition دارای باتری بزرگ تر 5000 میلی آمپر ساعتی است و در اکثر سناریوها باید عمر باتری بیشتری را ارائه دهد. Xiaomi 12S Pro دارای 4600 میلی آمپر ساعت است، اما از فناوری شارژ سریع با قدرت 120 وات بهره می برد. علاوه بر این، برخلاف رقیب خود، دارای شارژ بی سیم 50 واتی و شارژ بی سیم معکوس است.

قیمت

قیمت اولیه Xiaomi 12S Pro در چین تقریباً به 670 دلار می‌رسد، در حالی که Realme GT 2 Master Explorer Edition از 560 یا 560 دلار در بازار چین شروع می شود. این گوشی ها هنوز در خارج از چین موجود نیستند. Xiaomi 12S Pro به دلیل دوربین، نمایشگر و فناوری های شارژ بهتر در این مقایسه برنده است، اما Realme مقرون به صرفه تر است و باتری بزرگتری دارد.

 Realme GT 2 Pro 

نقاط قوت: 

  • باتری بزرگتر 
  • دوربین میکروسکوپی 
  • طراحی زیبا تر 

 نقاط ضعف: 

  • دوربین های عقب پایین 
  • بدون شارژ بی سیم 

 شیائومی 12 اس پرو 

نقاط قوت: 

  • شارژ سریعتر 
  • شارژ بی سیم 
  • چیپست بهتر 
  • دوربین های عقب برتر 
  • دوربین جلو بهتر 

 نقاط ضعف: 

  • باتری کوچکتر 
  • قیمت بالاتر در مقایسه با Realme  
امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس