مهمترین اخبار ۸ آذر ۱۴۰۲

123
0
مهمترین اخبار ۸ آذر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین اخبار ۸ آذر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین اخبار ۸ آذر ۱۴۰۲

تکذیب شیوع ویروس جدید در چین

سخنگوی وزارت بهداشت چین در خصوص نگرانی‌های سازمان بهداشت جهانی، خاطرنشان کرد که ویروس «آنفلونزا» موجب تشدید بیماری های تنفسی در این کشور شده است و ویروس جدیدی در کار نیست.

مازوت‌سوزی از دلایل آلودگی هوای تهران در ۶ ماه دوم سال

مهمترین اخبار ۸ آذر ۱۴۰۲

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته گفته قول نمی‌دهد در فصل زمستان مازوت‌سازی انجام نشود، اظهار کرد: شهروندان بدانند که یکی از دلایل آلودگی هوای شهر تهران در ۶ ماه دوم سال مازوت‌سوزی و موارد اینگونه است.

قیمت نفت ۷۱ دلار پیش‌بینی شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بودجه ما یک کسری پن‌ها داریم یک کسری آشکار، کسری پنهان یعنی با اعداد درآمد و منابع را به‌گونه‌ای بیان می‌کنیم که پاسخگوی هزینه‌ها هستیم. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ سعی کردیم به هیچ وجه کسری پنهان در اعداد نداشته باشیم و اعداد بر اساس مولفه‌های واقعی برآورد شده است، برای مثال درآمد صادرات نفت که میزان صادرات و نرخ ارز و با چه میزان قیمت نفت بیان شده و قیمت نفت ۷۱ دلار پیش‌بینی شده است و این عدد، عددی قابل دفاع در بازار جهانی انرژی است. میزان صادرات نیز عددی است که وزارت نفت تعهد کرده می‌تواند صادر کند و شبکه صادرات آن نیز فراهم است.

کار روی قائم مقام رهبری در کمیسیون‌های خبرگان

توکل، نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در کمیسیون‌ها یک چند نفری هستند که در مورد قائم مقام رهبری دارند کار می‌کنند؛ آنها افراد را گزینش کرده و فقط با رهبری مشورت می‌کنند. اما از گزینه‌هایی که این چند نفر دارند انتخاب می‌کنند، هیچ‌کسی با خبر نیست. در اجلاس هم از این حرف‌ها مطلقا حرفی به میان نیامده است.

رسانه اسرائیلی: توافق جدید، شامل آزادی همه اسرای طرفین خواهد بود

مهمترین اخبار ۸ آذر ۱۴۰۲

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل خبر داد که مذاکرات در قطر، در راستای حصول یک توافق جدید آتش‌بس در غزه است. این رسانه اسرائیلی همچنین گفت که توافق جدید، شامل «آزادی همه ربوده‌شدگان در غزه از جمله سربازان است». به ادعای این نهاد اسرائیلی، بر اساس این توافق، اسرائیل نیز باید تمامی زندانیان امنیتی فلسطینی در بند خود را آزاد کند.

این که می‌گویند پزشک محرم است یک جمله عوامانه است

آیت الله لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز و عضو کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت معتقد است بیان جمله «پزشک محرم است» از لحاظ شرعی عوامانه است و جمله درستی نیست. در واقع در موارد ضرورت این حکم برداشته می‌شود و در آن شرایط خاص بیمار نیازی به مراعات محرم و نامحرمی نیست.

خرید جنگنده سوخو ۳۵ و بالگرد میل۲۸ قطعی شد

سردار فرحی جانشین وزیر دفاع از قطعی شدن ورود بالگرد هجومی میل ۲۸، جنگنده سوخو ۳۵ و هواپیمای آموزشی یاک ۱۳۰ به ایران خبر داد.

دیدار رئیس سیا با رئیس موساد در قطر

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از منابع مطلع در دولت آمریکا گزارش داد که رئیس سیا امروز در سفری محرمانه به قطر رفته تا در آنجا با رئیس موساد به‌صورت مخفیانه دیداری داشته باشد. این منابع به واشنگتن‌پست گفتند که رئیس سیا قصد دارد در جریان سفر به قطر، چشم‌انداز تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس را تقویت کند تا شامل نظامیان صهیونیست نیز بشود.

امیرعبداللهیان: در ۶ هفته گذشته پیام‌هایی را از آمریکا دریافت کرده‌ایم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در مصاحبه با الجزیره گفت: ما پیام‌هایی را در شش هفته گذشته از آمریکا از طریق دیپلماتیک، به طور مشخص از طریق سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع ایالات متحده آمریکاست، دریافت کردیم. آمریکایی‌ها همواره در پیام‌ها تاکید کرده‌اند که به دنبال توسعه دامنه جنگ نیستند.

توضیح سایت وابسته به دفتر تنظیم و نشر آثار امام درباره اظهاراتی پیرامون آیت الله مصباح

جماران، سایت وابسته به دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی ادعای کیهان مبنی بر اینکه مصباح پس از عدم اجازه امام، راهی جبهه نشده است را رد کرد. کیهان به نقل از فرزند آیت الله مصباح یزدی در توجیه اینکه چرا ایشان در طول ۸ سال دوران جنگ در جبهه‌ها حضور نیافته نوشته است: آیت الله مصباح از امام درباره رفتن به جنگ سوال کرد. امام فرمودند هر وقت من رفتم جبهه شما هم بروید. جماران نوشته: در این نسبت خلاف واقع، گفته شده است که امام فرمودند هر وقت من رفتم جبهه شما هم بروید! در حالی که امام خمینی جدای از اینکه به واسطه شرایط ویژه کشور و نقش منحصر به فرد ایشان به عنوان رهبر انقلاب و نظام که قطعا کسی حضور مستقیم ایشان در خطوط جنگ را مجاز نمی شمرد، در نوبت های مکرر از اینکه به واسطه کهولت سن و ضعف ناشی از بیماری قلبی نمی تواند در جبهه ها حاضر شده و حتی همدوش رزمندگان بجنگد اظهار نارضایتی کرده است.

مرعشی: بیش از پیش فهمیده ایم که نباید برای انتخابات بیاییم

مهمترین اخبار ۸ آذر ۱۴۰۲

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اشکال ما این است که بیش از پیش متوجه می‌شویم و فهمیدیم نباید بیاییم. مرعشی در عین حال گفت: ما باز هم در انتخابات مشارکت می‌کنیم. اما فهمیدیم نباید پایمان را از گلیم خودمان درازتر کنیم.

سخنگوی جبهه پایداری: محصولی از زمان دولت احمدی‌نژاد یک دینار کار اقتصادی نکرده

مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری گفت: ما نه اینکه بخواهیم ادای ریاضت را دربیاوریم پول مشروع باشد خرج می‌کنیم، اما پول مشروع زیاد پیدا نمی‌شود این را مطمئن باشید. پول مشروع که باد آورده نباشد که بیاید مصرف حزب شود نیست. اقای محصولی از زمان دولت احمدی‌نژاد یک دینار کار اقتصادی نکرده است. خب چقدر دارد مگر؟ بعد خرج‌های عمده را هم ایشان داده است همچنین وی خیریه هم دارد و سه الی چهار هزار نفر را در عید کارت هدیه دویست هزار تومانی و سیصد هزار تومانی می‌دهد. ما که نمی‌اییم این‌ها را تبلیغ کنیم.

اراکی: برای حضور زنان در مجلس خبرگان منع قانونی وجود ندارد

محسن اراکی عضو خبرگان رهبری دوشنبه شب در گفت‌ وگویی با اشاره امکان حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری گفت: منع قانونی وجود ندارد که خانم‌ها عضو خبرگان شوند اما یا خانم‌هایی که واجد شرایط هستند جلو نمی‌آیند و یا برخی نتوانستند شرایط حضور را محقق کنند و در کسب شرایطی که در عضویت وجود دارد موفق نبودند.

اسرائیل آماده تمدید ۹ روزه آتش‌بس در غزه

پایگاه خبری اکسیوس شامگاه سه‌شنبه به نقل از یک مقام اسرائیلی خبر داد در صورتی که حماس هر روز ۱۰ اسیر را آزاد کند، این رژیم آماده تمدید ۹ روزه آتش‌بس است.

توضیح وزارت کشور درباره سخنان وزیر درخصوص حجاب

مهمترین اخبار ۸ آذر ۱۴۰۲

مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور درباره سخنان اخیر وزیر و بخشنامه حجاب اعلام کرد: موضع وزارت کشور درخصوص عفاف و حجاب و حمایت از آمرین به معروف کاملا روشن و مشخص بوده است رعایت حجاب و الزام به پوشش قانونی تغییر ناپذیر بوده و هر گونه برداشتی بر خلاف این موضوع ناصحیح و غیر دقیق است. ابلاغیه ضرورت مراعات حجاب توسط همگان و اعمال ان از سوی دستگاه و نهادها و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تعارضی با این اظهار نظر وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عفاف و حجاب مبنی بر اینکه مجوز خاصی از سوی وزارت کشور صادر نشده است ندارد و تلاش برخی فضاسازیهای رسانه ای برای دوگانه نشان دادن آن امری غیر واقعی و ناصواب است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس