نکات برجسته رویداد فناوری Google I/O 2022

76
0
رویداد فناوری Google I/O 2022

Google I/O یکی از داغ ترین رویدادها در کل صنعت تکنولوژی است. امسال، گوگل اعلام کرد که تعداد زیادی از محصولات جدید که طرفداران منتظر آن بوده‌اند و همچنین بهبودهای نرم‌افزاری در تعداد زیادی از برنامه‌ها و خدمات این شرکت ارائه خواهد شد. اگر وقت تماشای کل سخنرانی را ندارید، در این مقاله خلاصه‌ای از اخبار رویداد فناوری Google I/O 2022 را بررسی می‌کنیم.

1.گوشی Pixel 6a در رویداد فناوری Google I/O 2022

گوشی Pixel 6a
گوشی Pixel 6a

شاید قابل توجه ترین معرفی برای اکثریت مردم در Google I/O امسال، Pixel 6a باشد. دقیقاً مانند همه گوشی های پیکسل سری a، Pixel 6aقیمت را کاهش می‌دهد تا تجربه Pixel را برای همه مقرون به صرفه تر کند.

Pixel 6a از قیمت 449 دلار شروع می شود و برای پیش خرید در 21 جولای در دسترس خواهد بود. این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی و طراحی نوار دوربین کمی متفاوت است. در سه رنگ گل مریمی، گچی و زغالی عرضه می شود.

این تلفن دارای همان Google Tensor SoC و تراشه امنیتی Titan M2 است که در پیکسل 6 معمولی و پیکسل 6 پرو وجود دارد. همچنین از بهترین ویژگی های دوربین سری Pixel 6 مانند Real Tone، Night Sight، Magic Eraser، Face Unblur و غیره برخوردار هستید.

2. Pixel Buds Pro

Pixel Buds Pro
Pixel Buds Pro

یکی دیگر از رونمایی های مهم در Google I/O، Pixel Buds Pro بود. این اولین جفت هدفون TWS این شرکت با ANC (حذف نویز فعال) و حالت شفافیت است. Pixel Buds Pro در تاریخ 21 جولای با قیمت 199 دلار و در چهار رنگ مرجانی، کرمی، زغالی و علف لیمویی برای پیش‌فروش در دسترس خواهد بود.

تراشه صوتی 6 هسته‌ای جدید، مغز Pixel Buds Pro است. این تراشه تعیین می‌کند که صدا چگونه به گوش شما برسند. علاوه بر این، میکروفون های روی هدفون از الگوریتم های کاهش نویز برای کاهش صداهای ناخواسته مانند باد یا ترافیک استفاده می‌کنند، بنابراین در حین مکالمه فقط صدای شما شنیده می‌شود.

Pixel Buds Pro با یک بار شارژ تا 11 ساعت میتوانند برای شما کار کنند. اگر ANC را روشن کنید این تایم به ۷ ساعت کاهش می‌یابد. همراه با کیس، شما تا 31 ساعت دریافت خواهید کرد.

3. Pixel Watch در رویداد فناوری Google I/O 2022

Pixel Watch
Pixel Watch

در کنار Pixel 6a و Android13 ، Pixel Watch یکی از مهمترین انتظارات ما از Google I/O 2022 بود، و ما خوشحالیم که Google آن را ارائه کرد. Pixel Watch جدید اولین ساعت هوشمندی است که به طور کامل توسط گوگل ساخته شده است. تمام ساعت های هوشمند دیگر موجود در فروشگاه Google از نوع Fitbit هستند.

اگرچه این شرکت مشخصات را فاش نکرد، اما می دانیم که Pixel Watch در پاییز امسال در کنار Pixel 7 عرضه می شود. ساعت پیکسل از فولاد ضد زنگ بازیافتی ساخته شده و دارای طراحی دایره ای با نوارهای قابل تنظیم است.

این ساعت از WearOS 3 پشتیبانی می‌کند و Fitbit را به عنوان شریک سلامتی شما ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد ضربان قلب و خواب خود را ردیابی کنید و اهداف تناسب اندام خود را به دست آورید. همچنین با برنامه های Google مانند Assistant، Maps و Google Wallet جدید عرضه می‌شود که همگی برای صفحه نمایش کوچک تر بهینه سازی شده‌اند.

4. Pixel 7 Series

Pixel 7 Series
Pixel 7 Series

در کمال تعجب، Google پیش‌نمایش سریعی از Pixel 7 و Pixel 7 Pro آینده را نشان داد. یک طراحی نوار دوربین آلومینیومی جدید را نشان داد که یک ویژگی بسیار خوب به تلفن های Google Pixel اضافه می‌کند. توسط نسل بعدی پردازنده Google Tensor که پیشرفت هایی را در گفتار، عکاسی، ویدئو و امنیت به ارمغان می آورد.

Pixel 7 همچنین با اندروید 13 عرضه خواهد شد که پیشرفت های کلیدی را در طراحی Material You به ارمغان می‌آورد. گوگل هنوز تاریخ عرضه رسمی پیکسل 7 را اعلام نکرده است، اما بر اساس عرضه های قبلی، می‌توانید انتظار داشته باشید که در اکتبر امسال عرضه شود.

5. Google Search Improvement

Google در حال اعمال یکسری پیشرفت ها در جستجو است تا یافتن اطلاعات مرتبطی را که معمولاً یافتن آنها در وب دشوار بود برای شما آسان‌تر کند. دو مورد از این پیشرفت ها عبارتند از Multisearch و Scene Exploration.

جستجوی چندگانه به شما امکان می دهد تا یک عبارت متنی را در بالای جستجوی تصویر اضافه کنید. برای مثال، فرض کنید با تصویری از یک غذای جدید در شبکه های اجتماعی مواجه شده‌اید و می‌خواهید آن را امتحان کنید، اما نمی‌دانید نام آن چیست یا کجا آن را پیدا کنید.

با Multisearch، می توانید تصویر را از طریق Google Lens ارسال کنید و “near me” را به عنوان یک جستجوی متنی اضافه کنید. سپس گوگل رستوران های اطراف را به شما نشان می دهد که این نوع غذا را سرو می کنند. ویژگی جالبی است، نه؟

کاوش صحنه نوعی افزونه برای جستجوی چندگانه است، به شما امکان می دهد دوربین خود را در اطراف یک صحنه حرکت دهید و بینش های مفیدی در مورد آن به دست آورید. انتخاب یک یا چند مورد از این اطلاعات به Google کمک می کند تا نتایج جستجوی شما را شخصی کند.

6. My Ad Center

My Ad Center یک مرکز مدیریت تبلیغات آینده است که در آن می‌توانید مستقیماً نوع تبلیغاتی را که در YouTube، Google Search، و Google Discover مشاهده می‌کنید، کنترل کنید. می‌توانید موضوعاتی را که به آنها علاقه دارید و موضوعاتی را که به آنها علاقه ندارید وارد کنید و Google بر اساس آن اولویت ها، تبلیغات را به شما نشان می‌دهد.

حتی می توانید آن را طوری تنظیم کنید که تبلیغات برندهای مورد علاقه شما را اولویت بندی کند. اما در صورتی که همه اینها به نظر چیزی نیست که شما دوست دارید، می‌توانید تبلیغات شخصی سازی شده را نیز به قیمت دیدن تبلیغات نامربوط به طور کامل خاموش کنید.

پشت صحنه در گوگل اتفاقات زیادی می افتد

البته چیزهای بسیار دیگری وجود دارد که گوگل اعلام کرده است ولی ما نتوانستیم آنها را در این لیست پوشش دهیم. مواردی مانند بهبود در Google Assistant، Translate، Maps، و Workspace، همراه با هزاران ویژگی جدید هوش مصنوعی، و بهینه سازی نرم افزار برای صفحه نمایش های بزرگ‌تر.

همچنین گوگل تعدادی عینک های واقعیت مجازی را به همراه اولین تبلت پیکسل خود که قرار است در سال آینده عرضه شود، معرفی کرد.

در حالی که این پیشرفت ها ادامه چیزهایی است که گوگل سال گذشته در I/O 2021 اعلام کرده بود، اما فناوری‌های جدید زیادی نیز وجود دارد که این شرکت اعلام کرد. بسیاری از این دستگاه ها هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و عرضه زمان می‌برد، اما خانواده جدید دستگاه های پیکسل مطمئنا ما را تا آن زمان درگیر می‌کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس