مهمترین خبرهای 16 اردیبهشت ۱۴۰۲

43
0
مهمترین خبرهای ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 16 اردیبهشت ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 16 اردیبهشت ۱۴۰۲

فریدون عباسی، درباره انتقدادت از واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان: چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم؟
فریدون عباسی درباره تایید واگذاری خودرو به نمایندگان گفت: موضوع واگذاری خودرو به نمایندگان مربوط به سال گذشته بود و هیچ ارتباطی به وزیر صمت نداشت. عباسی خاطرنشان کرد: چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟

هشدار غرب درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل

رویترز به نقل از سه مقام اروپایی می‌نویسد که فرانسه، بریتانیا و آلمان به تهران هشدار داده‌اند، در صورتی که جمهوری اسلامی غنی‌سازی اورانیوم را به سطح مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای برساند، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بار دیگر فعال خواهد شد. در همین زمینه یک مقام ارشد هسته‌ای ایران هم به رویترز گفته که تهران چنین اقدامی را بر نخواهد تافت و واکنش تندی در مقابل بازگشت احتمالی تحریم‌های سازمان ملل متحد اتخاذ می‌کند.

احتمال افزایش دوباره حقوق کارگران و کارمندان

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در زمان تصویب افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال‌جاری تعهد گرفتیم تا اگر روند افزایش تورم ادامه پیدا کند، در نیمه دوم سال حقوق کارگران باز هم افزایش پیدا کند. اسماعیلی تصریح کرد: بنده این موضوع را به صورت جدی پیگیر هستم و اگر وضعیت تورمی به همین شکل ادامه پیدا کند، حقوق کارگران و حتی کارکنان در نیمه دوم سال قابل افزایش خواهد بود.

اعلام رسمی پایان همه گیری کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی اعلام کرد که همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس از این پس دیگر یک وضعیت اضطراری برای بهداشت عمومی جهانی نیست. تدروس در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز (جمعه) گفت: بیش از یک سال است که همه گیری در یک روند نزولی بوده است.

کاخ سفید: از مردم در مقابل هوش مصنوعی محافظت کنید

روسای شرکت‌های فناوری روز گذشته به کاخ سفید فراخوانده شدند و به آن‌ها گفته شد که باید از مردم در برابر خطرات هوش مصنوعی (AI-Artificial Intelligence) محافظت کنند. به ساندرای پیچای از گوگل، ساتیا نادلا از مایکروسافت و سام آلتمن از اوپن ای‌آی (شرکتی پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی) گفته شد که وظیفه «اخلاقی» برای محافظت از جامعه دارند. کاخ سفید تصریح کرده که احتمالا بر این بخش نظارت بیشتری خواهد داشت.

چهار وزیر در نوبت استیضاح

سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه چهار وزیر در نوبت استیضاح قرار دارند، گفت: به رئیس‌جمهور اعلام شده که این چهار وزیر عزل شوند یا استعفا دهند، در غیر این صورت مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

ربات‌های دریایی آمریکا در راه خلیح فارس

بلومبرگ می گوید ایالات متحده در تلاش است با هدف محافظت از آبراه‌های حیاتی برای تجارت جهانی و تجارت نفت، متحدانش در خاورمیانه را متقاعد کند که ده‌ها ربات شناور را در اطراف شبه‌جزیره عربستان فعال کنند تا به این ترتیب بتوانند تهدیدات کشورهایی مانند ایران را بهتر و سریع‌تر شناسایی کنند.

تفاهم برای پیوند زدن ۳۵۰ مدرسه به ۳۵۰ مسجد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع سوم، خانواده است، اظهار کرد: تربیت، امری پیچیده و چند وجهی است. مثلث مدرسه، مسجد و خانواده تضمین کننده تربیت هستند. با شهردار تهران تفاهم کردیم ۳۵۰ مدرسه را به ۳۵۰ مسجد پیوند بزنیم. این کار را از تهران شروع کردیم و به تدریج تعمیم می‌دهیم.

آمریکا: درصورت تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی، آزادی عمل اسرائیل را به رسمیت خواهیم شناخت

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت، در بحث برنامه اتمی، ما همچنین با ایران به صورت دیپلماتیک تعامل می‌کنیم، ما برای ایران روشن کرده ایم که هرگز اجازه دستیابی سلاح هسته‌ای را پیدا نمی‌کند. وی افزود: امریکا اقدامات لازم برای متعهد ماندن بر این اظهارات را انجام خواهد داد از جمله به رسمیت شناختن آزادی عمل اسرائیل.

ایران ۴ دیپلمات جمهوری آذربایجان را اخراج کرد

به نوشته رسانه ها، ۴ دیپلمات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در تهران و تبریز، به عنوان عنصر نامطلوب شناخته و اخراج شدند. این اقدام ایران در پاسخ به باکو در اخراج دیپلمات‌های ایرانی انجام گرفته است. با این حال آیهان حاجی‌زاده، معاون سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان در این خصوص گفت: خبری که این روزها در مطبوعات پخش می‌شود، جدید نیست.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس