مهمترین خبرهای 11 اردیبهشت 1402

52
0
مهمترین خبرهای 11 اردیبهشت 1402

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 11 اردیبهشت 1402 بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 11 اردیبهشت 1402

زاکانی: در مترو، ابتدا به بی حجاب ها تذکر می دهیم، سپس از ورودشان ها جلوگیری می کنیم
علیرضا زاکانی شهردار تهران درخصوص اقدامات شهرداری پیرامون اقدامات صورت گرفته در رابطه با حوزه عفاف و حجاب گفت: مطابق قوانین کشور در این رابطه پیش می رویم، مواجهه یگان حفاظت شهرداری با بی‌حجابان‌ در قدم نخست اطلاع رسانی سپس تذکر و سپس ممانعت از ورود به ایستگاه‌های مترو است.

از پلمب رستوران عارف غلامی تا اخطاریه برای کافه بهرام رادان

فارس نوشت: در راستای طرح عفاف و حجاب و مقابله با کشف حجاب تعداد دیگری از واحدهای صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات و توجه به اخطارهای صادرشده، پلمب شدند. رستوران چیلای، متعلق به عارف غلامی بازیکن باشگاه استقلال هم پلمب شده. همچنین کافه رستوران ویونا واقع در سهروردی شمالی به علت عدم رعایت حجاب اسلامی ، روز جاری از سوی اداره اماکن تهران اخطاریه پلمب دریافت کرده است. در صورت صحت این خبر، بهرام رادان باید منتظر پلمب کافه خود باشد.

بازداشت مولوی عبدالعزیز عمرزهی در سیستان و بلوچستان

فارس نوشت: یک منبع آگاه گفت: مولوی عبدالعزیز عمرزهی یکی از اتباع بیگانه تاثیرگذار در اغتشاشات و نا امنی های سیستان و بلوچستان بازداشت شد.

فارس: آنیشا اسداللهی و ریحانه انصاری از تیم جاسوسان فرانسوی بازداشت شدند

فارس به نقل از منابع مطلع نوشت: اعضای یک جلسه تشکیلاتی متشکل از عناصری با سوابق وابستگی به گروهک‌های ضد انقلاب مارکسیستی، منافقین و جاسوسان فرانسوی بازداشت شدند. این منابع آگاه اعلام کردند: بازداشت‌شدگان که جملگی دارای سوابق بازداشت بوده و با برخورداری از عفو مقام معظم رهبری آزاد شده بودند، با هدف طراحی و هماهنگی برای ایجاد تنش در تجمعات کارگری و معلمین و هدایت آن‌ها به سوی اعتصابات سراسری و نیز برجسته‌سازی مجدد پروژه مسمومیت‌های مصنوعی در مدارس گردهم آمده بودند. بنابراین خبر، مریم اسداللهی (معروف به آنیشا) و ریحانه انصاری نیز از افراد دستگیر شده هستند که سال گذشته به دلیل ارتباط و همکاری با دو جاسوس فرانسوی دستگیر شده بودند.

نصب پرده بین واگن زنان و مردان در مترو

مهمترین خبرهای 11 اردیبهشت 1402

روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد بین واگن زنان و مردان در مترو تهران، پرده‌ای برای جداسازی این واگن‌ها از هم نصب شده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در این باره گفت: نصب درهای حائل برای ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان، با طرح‌های مناسبتی، فرهنگی و تبلیغاتی پوشیده شده که این طرح‌ها با توجه به شرایط قابل تغییر است. او افزود: با توجه به بازخوردهای خوبی که این نمونه آزمایشی داشت به مرور در سایر قطارها نیز این طرح اجرایی شد.

فاطمی امین از وزارت صمت برکنار شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد خود را از سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت پس گرفتند. استیضاح ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف و ۲ رای ممتنع داشت. رئیسی هم سید مهدی نیازی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد. نیازی پیش از این قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بود .

واکنش رئیسی به موضوع واگذاری خودرو در غیر روال معمول

رئیس‌جمهور در دفاع از وزیر صمت در مجلس گفت: باید با مافیای خودرو برخورد شود. پرونده‌های آنها در حال بررسی است و از هیچ موردی چشم پوشی نشده است. اولین مدعی در این زمینه دولت است. هر نقطه ای در مدیریت ببینیم که فساد و روابط ناسالم وجود دارد و ناکارآمدی وجود دارد، قبل از هر کس ما مدعی می‌شویم و حتما برخورد می کنیم. دولت قبل از هر بخشی مدعی برخورد با فساد و ناکارآمدی است. این برنامه دولت است. در باره مساله واگذاری خودرو در غیر روال معمول گفتم باید مسئول این کار برکنار شود و برخورد قضایی شود که این کار اتفاق افتاد. مافیا و روابط ناسالم هر جا باشد برخورد می کنیم. خودرو به خاطر سود کلان حتما مورد توجه دست‌های ناپاک است.

تایید تفاهم‌نامه مجلسی‌ها برای دریافت خودروی شاسی بلند

فارس نوشت که پیگیری خبرنگار این خبرگزاری از برخی نماینده های مجلس حاکی از آن است که چنین تفاهمی صورت گرفته است که باید نهادهای نظارتی برخورد لازم را با رانت شکل گرفته انجام دهند. اما مسئله ای که همچنان مبهم است تاریخ این تفاهم نامه است. باتوجه به اینکه تاریخ این تفاهم نامه در اسناد منتشر شده وجود ندارد امکان تطبیق این اسناد با ادعای رشوه ای که علیرضا بیگی مطرح کرده وجود ندارد.

واکنش شهرداری به فیش حقوقی ۵۰ میلیون تومانی

مهمترین خبرهای 11 اردیبهشت 1402

مجید باقری معاون منابع انسانی شهرداری تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حواشی فیش‌های حقوقی منتشر شده ۵۰ میلیون تومانی گفت: قانون سقف حقوق را مشخص کرده است. وی ادامه داد: برخی از فیش‌ها متعلق به گروه‌هایی است که استثنا هستند. باقری تصریح کرد: تمام فیش‌های حقوقی با قیمت بالایی که منتشر شده است استثنا هستند.

پلمب دو فروشگاهی که برای حضور بدون حجاب خانم‌ها تخفیف می‌دادند

فارس نوشت که خبرنگار این خبرگزاری کسب اطلاع کرد که امروز مجتمع تجاری اپال بعد از پلمب به علت کشف حجاب بازگشایی شد اما دو واحد صنفی گرند کیدز و مک استور در همین مجتمع تجاری که با درج استوری با ارایه تخفیف مشتریان را تحریک به حضور در محل بدون حجاب شرعی می کرد پلمب شدند. همچنین زرگری سنجاق متعلق به شاهرخ استخری واقع در مجتمع اپال در پی بی توجهی به اخطارها و تعهدات قبلی، به علت کشف حجاب فروشنده، پلمب شد.

ادعای اعلام شروط جدید از سوی ریاض برای به رسمیت شناختن اسرائیل

مهمترین خبرهای 11 اردیبهشت 1402

رسانه اسرائیلی اسرائيل هیوم به نقل از منابع آمریکایی گزارش داده، ریاض به آمریکا گفته در ازای چندین پیش شرط حاضر خواهد بود اسرائیل را به رسمیت بشناسد. این رسانه اسرائیلی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته خواسته‌های عربستان برای امر شامل مواردی، چون برخورداری از برنامه هسته‌ای غیرنظامی، گسترش روابط نظامی و دفاعی با ایالات متحده و همچنین پایان انتقاد واشنگتن از ماجرای قتل جمال خاشقچی است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس