مهمترین خبرهای 24 اردیبهشت 1402

25
0
مهمترین خبرهای 25 اردیبهشت 1402

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 24 اردیبهشت 1402 بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 24 اردیبهشت 1402

ایراد هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص به مصوبه واردات خودروهای کارکرده

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌که چرا مصوبه خودروهای کارکرده در بودجه ۱۴۰۲ رد شد؟ گفت: شورای نگهبان مستقلا به این موضوع اشکالی نداشت اما هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی ایراداتی داشت که بر این اساس مصوبه به مجلس ارجاع داده شد. الان هم گویا مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی درحال تصویب است که پس از تصویب و دریافت آن، اعلام نظر خواهیم کرد.

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به لاریجانی

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به بیانیه اخیر علی لاریجانی که ضمن رد حضورش در انتخابات مجلس دوازدهم، تعابیری کنایه آمیز درباره رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده بود، گفت: مفهوم چنین تعابیری برای ما روشن نیست. ضمن اینکه تاریخ جمهوری اسلامی گواه بر این است که شورای نگهبان هیچگاه جناحی برخورد نکرده و نتیجه انتخابات مردم همواره به گونه ای بوده که جریان‌ها و گروه های مختلف در برهه‌های زمانی متفاوت در مسند امور حضور داشته‌اند. البته این را هم تاکید کنم که نتیجه انتخاب مردم خروجی و نتیجه عملکرد همین گروه‌های سیاسی بوده است.

رواج خانه‌های اشتراکی به دلیل ناتوانی مردم در پرداخت کرایه

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اخیراً در رسانه خواندم مردم به دلیل نا توانی در پرداخت کرایه خانه به سمت خانه‌های اشتراکی رفته و چند خانواده در کنار هم زندگی کرده و اجاره را پرداخت می‌کنند، یا اخباری در خصوص پشت بام خوابی منتشر شده که به هیچ عنوان شایسته و زیبنده مردم کشورمان نیست.

احتمال تغییر قیمت خرید تضمینی گندم

مهمترین خبرهای 24 اردیبهشت 1402

محمدجواد عسکری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قانونا رییس شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی ملزم است در هفته جاری جلسه بازنگری قیمت خرید تضمینی گندم را برگزار کند. قیمت توافق شده هر کیلو ۱۷ هزار تومان است.

سقوط دو کودک ۷ و ۸ ساله از ترن هوایی

دو کودک از ترن هوایی پارک شادی یزد سقوط کرده و مجروح شدند. خوشبختانه یکی از این کودکان مصدوم از اورژانس مرخص شده است ولی یکی دیگر از مصدومان این حادثه، مشکوک به خونریزی کبد و در بخش مراقبت های ویژه ICU بیمارستان رهنمون بستری است.

حداقل یک‌چهارم از ۲۷۰ هواپیمای ایران زمین‌گیر است

محسن هاشمی رییس پیشین شورای شهر تهران در یادداشتی با بیان اینکه وعده بذرپاش درباره برنامه نوسازی صنعت هواپیمایی ایران، در نبود برجام و FATF و وجود تحریم‌های 40ساله صنعت هوایی، تعجب‌برانگیز است نوشت: حداقل یک‌چهارم از 270 هواپیمای ایران به دلیل فرسودگی و کمبود قطعات یدکی ناشی از تحریم، زمین‌گیر است. او افزود: عمر متوسط 175 هواپیمای فعال ایران حدود 20 سال است درحالی‌که عمر متوسط هواپیماهای قطر پنج سال، امارات 9 سال و ترکیه 10 سال است. به گفته هاشمی، اگر صنعت هوایی ایران بخواهد نوسازی شود، نیاز به خرید دست‌کم 375 هواپیمای نو یا دست‌دوم با طول عمر زیر پنج سال با ظرفیت متوسط 120 صندلی دارد یهنی 45 هزار صندلی و این در حالی است که صندلی‌های فعال امروز در صنعت هوایی ایران به 10 هزار صندلی فرسوده هم نمی‌رسد. او نوشت که در دولت روحانی بعد از امضای برجام صحبت از سفارش و تأمین300 هواپیما می‌شد که مورد تمسخر اصولگراها قرار گرفت و آن را اقدامی لوکس فرض کردند.

سازمان بنادر: اطلاعات پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر چین محرمانه است

علی نازی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اطلاعات مربوط به پهلوگیری و تردد کشتی‌های ایرانی در بنادر چین محرمانه است. او گفت: اسکورت کشتی‌های تجاری با توجه به بار کشتی و خطوط تردد آن کشتی به لحاظ مساله حضور دزدان دریایی در برخی از نقاط انجام می‌شود. اما اسکورت از سوی سازمان انجام نمی‌شود و خود آن خط کشتیرانی با توجه به ریسک‌های احتمالی اسکورت را عهده دار می‌شود.

آژانس: نظارت‌ها در ایران ۱۰ درصد افت داشتند

مهمترین خبرهای 24 اردیبهشت 1402

وبسابت بلومبرگ می گوید بر اساس گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، نظارت‌های این نهاد در ایران در سال ۲۰۲۲ با کاهش ده درصدی مواجه شده است. بلومبرگ می گوید افت نظارت های آژانس، به خاطر اقدام ایران در برچیدن دوربین‌ها و ابزارهای پایشی این نهاد بوده است.

ریزش‌ وحشتناک بورس در یک ساعت

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات شنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه با ۶۳ هزار و ۶۶۶ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل بازار سهام در یک ساعت ابتدایی بازار ریزشی ۵۰ هزار واحدی را تجربه کرد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز در طول این مدت ۲۰ هزار واحد از ارتفاع خود را از دست داد.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به ماجرای شاسی بلندها

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره بحث واگذاری بی‌ضابطه خودروهای شاسی بلند به برخی نمایندگان و این‌که این موضوع در بررسی صلاحیت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر گفت: هنوز در این زمینه گزارشی دریافت نکردیم اما اگر خلافی در این خصوص صورت گرفته باشد، در بررسی صلاحیت‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

دادستان زاهدان: پسر مولوی قلندرزهی بر اثر بازی با اسلحه جنگی کشته شد

شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فرزند ۱۶ ساله مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه اهل‌سنت یکی از مساجد اهل‌سنت در شهرستان خاش به‌وسیله اسلحه‌ای که در منزل آن‌ها بوده است فوت کرده است. وی افزود: فرزند مولوی محمد عثمان قلندرزهی در حال بازی با اسلحه بود که به‌علت شلیک ناگهانی اسلحه فوت می‌کند.

قتل مدیر مسئول یک روزنامه در ایذه

مهمترین خبرهای 24 اردیبهشت 1402

محمد رسالتی دادستان عمومی و انقلاب ایذه گفت: ساعت ۱۹ روز جمعه (بیست و دوم اردیبهشت)، فردی ناشناس پس از پیاده شدن از خودرو و ورود به کافه‌ای در شهر ایذه، به سمت اکبر لیموچی مدیر مسئول روزنامه توسعه جنوب شلیک کرد که منجر به قتل وی شد.

تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور قطعی است

حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه تاثیر ۴۰ درصدی معدل در کنکور قطعی است، گفت: داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است برای کسب سوابق تحصیلی مورد نظر برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

entekhab

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس