رونمایی از مودم 5G NTN سامسونگ

63
0
مودم 5G NTN سامسونگ

سامسونگ مودم 5G جدیدی معرفی کرده است که برقراری ارتباط دوطرفه بین گوشی و ماهواره‌های مدار پایینی زمین را امکان‌پذیر می‌کند. در این پست به بررسی مودم 5G NTN سامسونگ می پردازیم.

مودم 5G NTN سامسونگ

سامسونگ در بیانیه‌ای از تولید مودم 5G سری NTN (شبکه‌ی غیر زمینی) خبر می‌دهد که ارتباط مستقیم در بین گوشی هوشمند و ماهواره را امکان‌پذیر می‌کند. شرکت کره‌ای قصد دارد مودم جدیدش را وارد پردازنده‌های سری اگزینوس کند.

سیستم NTN که نمونه‌ای از آن را در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ دیده‌ایم (قابلیت Emergency SOS) به گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد که به ماهواره و سایر تجهیزاتی که در مدار زمین حضور دارند، وصل شوند. این سیستم دسترسی به شبکه‌های ارتباطی را در ناحیه‌هایی که پوشش‌دهی مناسبی ندارند، امکان‌پذیر می‌کند.

در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ می‌خوانیم: «فناوری NTN سامسونگ مطابق با جدیدترین استانداردهای 5G NTN است که به سازگاری و مقیاس‌پذیری سرویس‌های ارائه‌شده توسط اپراتورهای جهانی، تولیدکنندگان دستگاه‌های موبایلی و تراشه‌سازان کمک می‌کند.»
فناوری ارتباط ماهواره‌ای سامسونگ در مودم Exynos 5300 استفاده شده است و ارتباط با ماهواره‌های حاضر در مدار پایینی زمین را امکان‌پذیر می‌کند. سامسونگ می‌گوید مودم‌های بعدی سری اگزینوس از ارتباطات دوطرفه پشتیبانی می‌کنند، همچون راهکار Snapdragon Satellite شرکت کوالکام. گوشی‌های مجهزبه این مودم‌ها می‌توانند پیام متنی، عکس و ویدیو را ارسال و دریافت کنند.

رونمایی مودم جدید سامسونگ در حالی انجام می‌شود که تی‌ام رو، رئيس واحد موبایل این شرکت، چند هفته قبل گفته بود عملکرد سیستم ارتباط ماهواره‌ای در حال حاضر محدود است. رو گفت همین موضوع عامل اضافه نشدن ارتباط ماهواره‌ای به گلکسی S23 بوده است.
مشخص نیست که کدام مدل از گوشی‌های سامسونگ از مودم جدید این شرکت استفاده خواهند کرد. شماری از شرکت‌های دیگری که در بازار موبایل فعال هستند، از مودم‌های سامسونگ استفاده می‌کنند. برای نمونه تراشه‌ی Tensor G2 که در پیکسل ۷ گوگل استفاده شده به مودم سامسونگ مجهز است.

androidauthority

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس