مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022

46
0
مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022

با نزدیک شدن به شلوغ‌ترین فصل بازی‌های ویدیویی، چندین بازی با کیفیت بالا در هر سبک و برای سلیقه‌ای وجود دارند که باید منتظر آن‌ها باشید. فهرست جذاب مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022 را از اول نیوز بخوانید.

اگرچه اوایل سال 2022 شاهد تعداد زیادی از بازی‌های برجسته و شاخص همچون Elden Ring و Horizon Forbidden West بودیم. اما فصل پاییز/تعطیلات سال نو میلادی همچنان عنوان شلوغ‌ترین بخش سال را برای بازی‌های ویدیویی حفظ کرده است.

با این حال، در حالی که عناوین بسیار مورد انتظاری برای پاییز امسال برنامه ریزی شده‌اند، اما مقوله انتشار بازی‌های ویدیویی همیشه امری غیر قابل پیش‌بینی است. به عنوان مثال، هیچ کس انتظار نداشت که بازی Marvel’s Midnight Sun دوباره به تعویق بیفتد. و همین را می‌توان در مورد بازی‌های فهرست شده در زیر گفت. یعنی تأخیر خوردن بازی‌های این فهرست محتمل است و دور از انتظار نیست. فهرست زیر شامل بازی‌هایی می‌شود که در بازه‌ی زمانی سپتامبر تا دسامبر و فصل پاییز عرضه می‌شوند. شایان ذکر است که فهرست مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022 بر اساس نزدیک بودن تاریخ عرضه بازی‌ها مرتب شده است.

مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022

A Plague Tale: Requiem

عنوان اکشن-ماجراجویی مخفی کاری، A Plague Tale: Requiem، شاهد ادامه ماجراجویی آمیشیا و هوگو است و اکنون آن‌ها به دنبال درمانی برای بیماری خونی هوگو در جنوب فرانسه هستند. در خلال این ماجراجویی آن‌ها با تفتیش عقاید و موش‌هایی که طاعون سیاه را منتشر می‌کنند مواجه خواهند شد. A Plague Tale: Requiem بهبودهایی در گیم پلی انجام می‌دهد، از جمله این واقعیت که Amicia دیگر با یک ضربه نمی‌میرد و راه‌های بیشتری برای مقابله با مخفی کاری و موارد مشابه باز می‌کند.

بازی A Plague Tale: Requiem در تاریخ 18 اکتبر برابر با 26 مهر ماه برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و نینتندو سوییچ عرضه می‌شود. این بازی قطعاً برای طرفداران بازی‌های داستان محور جایگاه ویژه‌ای دارد. برای همین در فهرست مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022 قرار گرفته است.

مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022

Mario + Rabbids Spark of Hope

عنوان کراس اوور Mario + Rabbids King Battle یک کراس اوور بزرگ، و شاید کمی غافلگیرکننده، بین نینتندو و یوبی سافت بود و امسال با انتشار دنباله‌ای ادامه خواهد داشت. این بار، بازیکنان با موجودی به نام Cursa روبرو خواهند شد که به دنبال انرژی Sparks است. کهکشان در هرج و مرج است، بنابراین این به ماریو، دوستانش و همتایان Rabbid آن‌ها بستگی دارد که دشمنان را شکست دهند. بازیکنان این بار متحدان جدیدی خواهند داشت، از جمله افزودن Bowser به عنوان شخصیت قابل بازی.

بازی Mario + Rabbids Sparks of Hope در تاریخ 20 اکتبر برابر با 28 مهر ماه به صورت کاملاً انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه می‌شود.

مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022

Scorn

یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های فهرست مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022؛ اکتبر نماینده یک «فصل شبح وار» است و زمانی از سال است که طرفداران به طور یکسان از بازی‌های ترسناک جدید و قدیمی دیدن می‌کنند. Scorn یکی از آن‌هاست و به لطف سبک بصری آزاردهنده‌اش (تأثیر HR Giger و Zdzislaw Beksinski) و رویکرد بیومکانیکی منحصربه‌فرد، در طول توسعه‌اش طرفدارانی اختصاصی پیدا کرده است. در Scorn، بازیکنان یک شخص انسان نما بدون پوست را در یک سیاره بیگانه با محیطی کابوس‌وار و متخاصم کنترل می‌کنند، و بازیکنان به دنبال پاسخی در مورد دنیای منحصر به فرد اطراف خود هستند. بازیکنان همچنین از سلاح‌های بیومکانیکی استفاده می‌کنند. سلاح‌هایی که در بدن شخصیت اصلی کاشته می‌شوند. این مهم وحشت بدنی یا بادی هارر زیادی را برای طرفداران تضمین می‌کند.

بازی Scorn در تاریخ 21 اکتبر برابر با 29 مهر ماه برای کامپیوتر و ایکس‌ باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس عرضه خواهد شد.

مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022

Gotham Knights

بازی Gotham Knights بازیکنان را پس از مرگ بتمن، به جای رابین، نایت وینگ، بت گرل و/یا رد هود جا می‌زند. معمای زیادی پیرامون مرگ بتمن وجود دارد، اگرچه سازنده اصرار دارد که او مرده است و طرفداران با The Court of Owls به عنوان یک آنتاگونیست اصلی برخورد خواهند کرد. بسیاری از بازاریابی‌ها و تبلیغات برای Gotham Knights روی شخصیت‌های قابل بازی متمرکز شده است. اما امیدواریم قبل از فرا رسیدن ماه اکتبر، توسعه‌دهنده شرورهای بیشتری را نیز به نمایش بگذارد.

بازی Gotham Knights قرار است در تاریخ 25 اکتبر برابر با 3 آبان برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس عرضه شود.

مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022

Bayonetta 3

طرفداران مدت‌ها منتظر تکمیل سه‌گانه‌ی Bayonetta بودند و حال می‌دانیم که نسخه‌ی سوم فقط چند روز قبل از هالووین عرضه می‌شود. این بار، بایونتا با متحدان قدیمی و جدید، نسخه‌های جایگزین خود و جادوگری به نام ویولا که در حال آموزش برای مبارزه با هومونکولی است، سفر به جزیره تول و شکست طرح‌های تکینگی را دنبال خواهد کرد. با توجه به ویژگی‌های جدید و گیم‌پلی متمرکز بر قابلیت‌های سوییچ، به نظر می‌رسد که بازی بایونتا 3 به راحتی جوابگوی انتظار طرفداران باشد. و مثل همیشه یک بازی هک اند اسلش جذاب و درجه یک را شاهد باشیم.

بازی Bayonetta 3 در تاریخ 28 اکتبر برابر با 6 آبان به صورت کاملاً انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. طرفداران هک اند اسلش 2 بازی شاخص در فهرست مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022 دارند که یکی از آن‌ها بایونتاست.

مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022

Call of Duty: Modern Warfare 2

بازآفرینی یا ریبوت مجموعه Modern Warfare در سال ۲۰۱۹ شاید یکی از بدترین بازی‌های Call of Duty در سال‌های اخیر باشد. حداقل از لحاظ کمپین داستانی و بخش چندنفره که این‌طور بود. و این موضوع انتظارات را از Modern Warfare 2 افزایش می‌دهد و کار را برای سازندگان به شدت سخت می‌کند. به هر حال، نسخه‌ی اصلی Modern Warfare 2 که در سال ۲۰۰۹ عرضه شده یکی از محبوب‌ترین‌ها در کل فرنچایز است. به این معنی که این بازآفرینی دارای چالش‌های بزرگی برای پشت سر گذاشتن است. خوشبختانه، به نظر می رسد همه چیز در مسیر درستی قرار دارد.

این بازی سه سال پس از ایجاد گروه ضربت 141 توسط Soap روی می‌دهد و خلاصه داستان آن نشان می‌دهد که گروه ضربت 141 در تلاش است تا موقعیتی را مهار کند که در آن حمله موشکی ایالات متحده یک ژنرال خارجی را می‌کشد و در عین حال با القطاله و لاس الماس مبارزه می‌کنند. البته بخش چند نفره مثل همیشه یک امتیاز فروش بزرگ برای این بازی است و اخیراً مشخص شد که رونمایی چند نفره در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 در تاریخ 28 اکتبر برابر با 6 آبان برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

خدای جنگ

God of War Ragnarok

غیرممکن است که انتخاب کنید کدام یک از این بازی‌ها مورد انتظارترین هستند. اما یک کاندید قوی وجود دارد و آن بازی God of War Ragnarok است. تا کنون اطلاعات و تریلرهای اندکی از بازی به اشتراک گذاشته شده‌اند. اما بسیاری برای دیدن نسخه‌ی بعدی ماجراجویی کریتوس در نورس هیجان زده هستند. کریتوس و آترئوس به دنبال این هستند که جلوی رخدادهای آخرالزمانی راگناروک را بگیرند و فریا و ثور به عنوان آنتاگونیست‌های اصلی بازی ایفای نقش می‌کنند. باید دید که شخصیت‌های دیگری مانند تیر، آنگربودا و فنریر چگونه به هم گره می‌خورند، اما هیجان پیرامون این عنوان مطمئناً زیاد است. این امر به‌ویژه با توجه به اینکه طرفداران می‌دانند که این بازی حماسه اسکاندیناوی God of War را به پایان می‌رساند، بیش‌تر است.

بازی God of War Ragnarok در 9 نوامبر برابر با 18 آبان برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. این بازی قطعاً برای خیلی‌ها رتبه نخست مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022 است.

پوکمون

Pokemon Scarlet and Violet

هیچ چیز مانند نسل جدید پوکمون‌ها تبلیغات و هیجان زیاد ایجاد نمی‌کند. هنوز چیزهای زیادی برای نمایش در مورد پوکمون اسکارلت و بنفش وجود دارد، اما بسیاری از ویژگی‌های جدید آن برای طرفداران هیجان‌انگیز بوده است. این اولین عنوان دنیای باز واقعی پوکمون با طراحی داستانی غیرخطی است. بازی دارای بخش چهار نفره کوآپ است. و بسیاری از طرفداران برای: Fuecoco ،Quaxly و Sprigatito فوق العاده مشتاق هستند. تریلر اخیر Pokemon Scarlet and Violet تعدادی پوکمون جدید مانند Fidough و Cetitan را به نمایش گذاشت. و احتمال می‌رود که چهره‌های جدید بیشتری در زمان عرضه معرفی شوند.

بازی Pokemon Scarlet and Violet در تاریخ 18 نوامبر برابر با 27 آبان به صورت کاملاً انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. این بازی برای طرفداران پوکمون یکی از مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022 است.

کالیستو پروتکل

The Callisto Protocol

بازی The Callisto Protocol یکی دیگر از بازی‌های ترسناکی است که قرار است امسال منتشر شوند، اگرچه پس از پایان «فصل شبح وار» منتشر می‌شود. بسیاری از طرفداران بازی‌های ترسناک بلافاصله به این پروژه علاقه‌مند شدند. چرا که گلن اسکافیلد، یکی از خالقان مجموعه Dead Space کارگردانی آن را بر عهده دارد. این انتظارات زیادی را از بازی ایجاد می‌کند. اما همه چیزهایی که تاکنون نشان داده شده است، نوید این را می‌دهند که لذت وحشتناکی در انتظار طرفداران خواهد بود. داستان بازی در سال 2320 در یک کلونی زندان به نام Black Iron در قمر کالیستوی مشتری می‌گذرد. بازیکنان نقش جیکوب لی را بر عهده می‌گیرند که در جریان حمله بیگانگان در این زندان گرفتار می‌شود. با توجه به نمایش‌های این بازی، Scorn و عرضه نسخه‌های بازسازی Dead Space و Resident Evil 4 در اوایل سال 2023، چند ماه خوب برای طرفداران بازی‌های ترسناک در انتظار خواهد بود.

بازی Callisto Protocol در تاریخ ۲ دسامبر برابر با 11 آذر برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد.

هاگوارتز لگاسی

Hogwarts Legacy – تعطیلات 2022

بازی Hogwarts Legacy ممکن است مشکوک‌ترین عنوان این لیست باشد، چرا که تاریخ عرضه آن هنوز تایید نشده است. با این حال، باید توجه داشت که افشای اطلاعات اخیر به تاریخ انتشار در دسامبر برای Hogwarts Legacy اشاره دارد. و اگر چنین باشد، طرفداران آن را قبل از پایان سال همانطور که سازندگان پیش از این وعده داده بودند دریافت خواهند کرد. در این بازی، بازیکنان یک هاگوارتزی را تجربه می‌کنند که دور از دنیای مجموعه فیلم هری پاتر قرار دارد. آن‌ها دانش‌آموز مدرسه جادوگری می‌شوند و در یکی از چهار خانه جادوگری طبقه‌بندی می‌شوند. ارتباط با جادوی باستانی، شورش اجنه و موارد دیگر همگی با طرح داستانی بازی گره خورده‌اند. اگرچه باید دید که چگونه همه چیز با هم ترکیب می‌شود. و نتیجه‌ی کار چه خواهد شد.

حواشی این بازی در سال‌های اخیر نگران کننده بوده است. به عنوان مثال بایکوت کردن خالق هری پاتر به دلیل مخالفت با گروه‌های منحرف اخلاقی و همچنین اخراج یکی از سازندگان بازی به دلیل داشتن موضع مشابه با خالق مجموعه. باید دید عاقبت چه خواهد شد.

بازی Hogwarts Legacy برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، کامپیوتر و نینتندو سوییچ در دست ساخت است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست مورد انتظارترین بازی‌های پاییز 2022 را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس