نحوه دانلود و نصب رایگان ویندوز XP

42
0
دانلود و نصب رایگان ویندوز XP

اجرای ویندوز XP دیگر آسان نیست. آموزش نصب ویندوز XP روی ماشین مجازی با دانلود رایگان ویندوز XP. دانلود و نصب رایگان ویندوز XP را در ادامه یاد بگیرید.

یک نسخه رایگان از ویندوز XP می خواهید؟ با استفاده از ماشین مجازی امکان پذیر است.

ویندوز XP قدیمی است و مایکروسافت دیگر پشتیبانی رسمی از سیستم عامل محترم ارائه نمی دهد. اما با وجود عدم پشتیبانی، ویندوز XP هنوز بر روی میلیون ها کامپیوتر در سراسر جهان اجرا می شود. پس چرا مردم هنوز از ویندوز XP استفاده می کنند؟ بیشتر به دلیل کار، تحقیق یا سرگرمی است.

(عکس)

یافتن یک کپی از ویندوز XP کار آسانی نیست. پیدا کردن سخت افزاری برای اجرای آن به همان اندازه دشوار است. به همین دلیل بهترین گزینه نصب ویندوز XP بر روی یک ماشین مجازی است تا بتوانید همیشه آن را در دسترس داشته باشید. در اینجا نحوه انجام آن است!

آیا ویندوز XP به صورت رایگان در دسترس است؟

برای مدت طولانی، مایکروسافت حالت Windows XP را ارائه می‌کند، نسخه کامل XP که در ویندوز 7 اجرا می‌شود. با این حال، بسیاری از ما مدت‌هاست که از ویندوز 7 خارج شده‌ایم، و این مشکل سازگاری را… خوب، کمی بی‌فایده کرده است.

متأسفانه، مایکروسافت از آن زمان گزینه دانلود مستقیم Windows XP Mode را حذف کرده است. با این حال، این به این معنی نیست که شانس ندارید و می توانید از لینک دانلود Windows XP Mode زیر برای گرفتن نسخه استفاده کنید.

قبل از ادامه این آموزش حالت ویندوز XP، به چند چیز نیاز دارید:

  1. آخرین نسخه VirtualBox را دانلود و نصب کنید.
  2. ابزار آرشیو فایل را دانلود و نصب کنید. این آموزش از 7-Zip استفاده می کند.
  3. یک کپی از حالت Windows XP (به زیر مراجعه کنید).

هارد دیسک مجازی Windows XP Mode را دانلود کنید

هارد دیسک مجازی Windows XP Mode را دانلود کنید.

وقتی کامل شد، هنوز آن را نصب نکنید!

  1. در عوض، فایل اجرایی را مرور کنید، سپس راست کلیک کرده و 7-Zip > Open archive > cab را از منوی زمینه انتخاب کنید.

    دانلود و نصب رایگان ویندوز XP
    دانلود و نصب رایگان ویندوز XP

  2. این بلافاصله فایل اجرایی را در 7-Zip باز می کند تا بتوانید در اطراف آن یک پوک داشته باشید. سه فایل وجود دارد:
  3. منابع باز برای نمایش سه فایل دیگر:
  4. روی xpm دوبار کلیک کنید. این پوشه هارد مجازی XP Mode است. باید شبیه تصویر زیر باشد:

    دانلود و نصب رایگان ویندوز XP
    دانلود و نصب رایگان ویندوز XP

اینها فایل هایی هستند که برای ایجاد هارد دیسک مجازی XP Mode نیاز دارید. متأسفانه، آنها فایل‌های بایگانی هستند و فایل‌های اجرایی نیستند، یعنی در حال حاضر فقط خواندنی هستند.

شما باید این فایل ها را در یک پوشه جدید استخراج کنید.

Extract را از نوار ابزار انتخاب کنید، سپس نماد بیضی کنار نوار آدرس را فشار دهید. به جایی که می‌خواهید فایل‌ها را استخراج کنید بروید—درایو C: شما خوب است—و Make New Folder را انتخاب کنید.

من پوشه خود را “Windows XP Mode” نامیده ام، اما انتخاب با شماست. وقتی آماده شدید، OK و سپس دوباره OK را فشار دهید تا فرآیند استخراج شروع شود. این ممکن است یک یا دو دقیقه طول بکشد.

پس از اتمام فرآیند استخراج، به پوشه ای که ایجاد کرده اید بروید. همان لیست فایل ها را خواهید دید. تفاوت این است که اکنون می توانید این فایل ها را به دلخواه ویرایش کنید.

فایلی با نام VirtualXPVHD را انتخاب کنید. برای تغییر نام، F2 را فشار دهید. یک نقطه بین “P” و “V” وارد کنید و Enter را فشار دهید، اکنون VirtualXP.VHD را می‌خوانید. فایل باید فوراً به یک هارد دیسک مجازی تبدیل شود و نماد آن به بوت شود.

Windows XP Mode را در ماشین مجازی نصب کنید

قبل از اینکه استخراج هارد دیسک مجازی XP Mode را کامل کنیم، از شما خواستم که VirtualBox را دانلود و نصب کنید. VirtualBox یک برنامه ماشین مجازی رایگان است که به شما امکان می دهد سیستم عامل های مختلفی را بر روی دستگاه میزبان خود اجرا کنید. برای مثال، با استفاده از VirtualBox، می‌توانید یک توزیع لینوکس را در ویندوز بدون نصب آن روی سخت‌افزار واقعی خود امتحان کنید.

ما قصد داریم هارد درایو مجازی Windows XP Mode را در VirtualBox نصب کنیم.

  1. VirtualBox را باز کنید. جدید را انتخاب کنید
  2. در پایین پنجره Create Virtual Machine، Expert Mode را انتخاب کنید (اگر پنجره شما گزینه ای برای Guided Mode نشان می دهد، در حال حاضر از حالت Expert Mode استفاده می کنید).
  3. حالا یک نام مناسب برای ماشین مجازی خود بگذارید. اگر “XP” را در نام ماشین مجازی وارد کنید، نسخه به طور خودکار تغییر می کند تا آن را منعکس کند. با این وجود، دوباره بررسی کنید که نسخه ویندوز XP (32 بیتی) است.
  4. به ماشین مجازی مقداری حافظه اختصاص دهید. حافظه یک منبع مشترک است، یعنی هم میزبان (رایانه شخصی شما) و هم مهمان (ماشین مجازی) به طور همزمان از آن استفاده می کنند. خوشبختانه ویندوز XP قدیمی است و برای اجرا به سطل رم نیاز ندارد. من توصیه می کنم حداقل 512 مگابایت اختصاص دهید (اما به بیش از 2048 مگابایت نیاز ندارید).
  5. در نهایت، باید هارد دیسک مجازی را که قبلاً از حالت اجرایی ویندوز XP استخراج کردیم، اختصاص دهید. در قسمت هارد دیسک، استفاده از فایل هارد دیسک مجازی موجود را انتخاب کنید. سپس با فلش سبز رنگ پوشه را بزنید. به پوشه ای که فایل های خود را در آن استخراج کرده ایم، بروید، VirtualXP و سپس Open را انتخاب کنید.

وقتی کارتان تمام شد، تنظیمات ماشین مجازی جدید شما باید به این صورت باشد:

باشه؟ Create را بزنید.

تنظیمات دیسک حالت ویندوز XP

قبل از راه‌اندازی ماشین مجازی ویندوز XP جدید خود، باید چند تنظیمات را تغییر دهید.

در نوار ابزار VirtualBox، تنظیمات را فشار دهید. به سیستم بروید به سفارش بوت نگاه کنید. تیک Floppy را بردارید و آن را به پایین لیست ببرید. هارد دیسک را به بالای شمع ارتقا دهید. درست مانند رایانه شخصی میزبان شما، ماشین مجازی دارای یک ترتیب بوت مشخص است. شما به هارد دیسک مجازی در بالای لیست نیاز دارید تا ابتدا بوت شود:

دانلود و نصب رایگان ویندوز XP
دانلود و نصب رایگان ویندوز XP

در قسمت Display، حافظه ویدیویی را به 128 مگابایت افزایش دهید:

تنظیمات شبکه ماشین مجازی ویندوز XP

سپس تنظیمات شبکه ماشین مجازی ویندوز XP را بررسی کنید. نسخه‌های قدیمی‌تر VirtualBox نیاز به رویکرد دستی‌تری برای پیکربندی شبکه داشتند. این روزها نرم افزار هوشمندتر شده است (بخوانید: خودکار) و معمولاً تنظیمات شبکه شما را بدون درخواست دریافت می کند.

برای مثال، ماشین مجازی Windows XP Mode من از پیکربندی پیش‌فرض استفاده می‌کند: NAT، آداپتور مخصوص VirtualBox، و اطمینان از اینکه Cable Connected بررسی شده است.

دانلود و نصب رایگان ویندوز XP
دانلود و نصب رایگان ویندوز XP

با این حال، اگر کار نکرد (و با روشن کردن ماشین مجازی متوجه خبر خوب یا بد آن خواهید شد)، می‌توانید یک پیکربندی جایگزین را امتحان کنید.

  1. تنظیم پیوست به: آداپتور فقط میزبان
  2. نام مجموعه: آداپتور اترنت فقط میزبان VirtualBox
  3. تنظیم حالت بی بند و باری: انکار
  4. کابل متصل را بررسی کنید

با استفاده از نوار جستجوی منوی شروع، شبکه را تایپ کرده و مرکز شبکه و اشتراک گذاری را انتخاب کنید. در ستون سمت چپ، Change adapter settings را انتخاب کنید. در مرحله بعد، CTRL را نگه دارید و هم کارت اترنت/بی سیم و هم VirtualBox Host-Only Network را انتخاب کنید. سپس، کلیک راست کرده و Bridge Connection را انتخاب کنید.

“ترکیب” آداپتورها یک پل شبکه ایجاد می کند که به ماشین مجازی اجازه می دهد به یک شبکه متصل شود حتی اگر دسترسی مستقیم به روتر (یا سوییچ جایگزین) نداشته باشد.

هنگامی که وارد ماشین مجازی Windows XP می شوید، باید تنظیمات آداپتور شبکه خود را به روز کنید:

  1. به کنترل پنل > اتصالات شبکه و اینترنت > اتصالات شبکه بروید.
  2. سپس روی Local Area Connection راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. پروتکل اینترنت (TCP/IP) را برجسته کنید، سپس Properties را انتخاب کنید.
  3. استفاده از آدرس IP زیر را انتخاب کنید و یک آدرس IP موجود برای شبکه خانگی خود وارد کنید. به عنوان مثال، من 192.168.1.10 را وارد می کنم. Subnet mask و دروازه پیش فرض خود را وارد کنید.
  4. مطمئن نیستید که آنها چیست؟ در دستگاه میزبان خود، Windows Key + R را فشار دهید، سپس CMD را تایپ کنید و Enter را بزنید. حالا ipconfig /all را تایپ کنید. اطلاعات مورد نیاز خود را در زیر نام آداپتور اترنت یا بی سیم خود خواهید یافت.
  5. همان آدرس های سرور DNS را به عنوان میزبان وارد کنید. من از Google DNS استفاده می کنم، بنابراین 8.8.8.8 و 8.8.4.4 را وارد می کنم.
  6. OK را بزنید.

ماشین مجازی ویندوز XP را اجرا کنید

شما هارد دیسک مجازی را استخراج کردید. شما یک ماشین مجازی ایجاد کردید، تنظیمات را درگیر کردید و اکنون آماده هستید تا کلید پاور را بزنید.

ماشین مجازی Windows XP Mode خود را در پنجره اصلی VirtualBox برجسته کنید. روی آن دوبار کلیک کنید و منتظر بمانید تا ویندوز XP فعال شود:

دانلود و نصب رایگان ویندوز XP
دانلود و نصب رایگان ویندوز XP

به نظر می رسد شما آن را ساخته اید!

این احتمال وجود دارد که ماوس شما بلافاصله با ماشین مجازی Windows XP Mode کار نکند. صفحات نصب سیستم عامل را با استفاده از کلید Tab، کلیدهای پیکان، Spacebar و کلید Enter پیمایش کنید.

نصب را کامل کنید. شما به یک صفحه کاملا سیاه خواهید رسید. نگران نباش! Ctrl + R راست را فشار دهید تا ماشین مجازی راه اندازی مجدد شود.

وقتی راه‌اندازی مجدد می‌شود، می‌توانید جادوگرهای نصب سخت‌افزار جدید و به‌روزرسانی خودکار مایکروسافت را لغو کنید.

تصویر CD VirtualBox Guest Additions را نصب کنید

در عوض، به Devices > Install Guest Additions CD Image بروید. تصویر CD VirtualBox Guest Additions برخی از قابلیت‌های کاربردی را به VirtualBox اضافه می‌کند، از جمله وضوح‌های سفارشی و گزینه‌های ماوس.

اگر نصب به طور خودکار شروع نشد، از صفحه کلید برای پیمایش به My Computer استفاده کنید. کلید Windows را فشار دهید تا منوی Start باز شود و سپس کلیدهای جهت نما را به My Computer باز کنید. از محل نصب پیش فرض استفاده کنید و منتظر بمانید تا تنظیمات کامل شود

با هشدارهایی مواجه خواهید شد مبنی بر اینکه در حال تلاش برای نصب نرم افزار و/یا درایورهای پشتیبانی نشده هستید. Continue Anyway را انتخاب کنید. فرآیند نصب کمی طول می کشد، برای عبور از اخطارهای نرم افزار به ورودی دوره ای نیاز دارد.

پس از اتمام نصب Guest Additions، گزینه Reboot now را انتخاب کنید.

دانلود و نصب رایگان ویندوز XP
دانلود و نصب رایگان ویندوز XP

اگر راه اندازی مجدد نشد، ماشین مجازی را دوباره راه اندازی کنید.

و شما آن را دارید. یک نصب ویندوز XP با امکانات کامل و کارآمد برای تماس با خودتان.

در مورد کلیدهای محصول ویندوز XP چطور؟

ماشین مجازی Windows XP Mode دارای مجوز موقتی است که پس از 30 روز منقضی می شود.

اگر مجوز ویندوز XP قدیمی دارید، آن را بیرون بیاورید و وارد کنید تا سعی کنید ماشین مجازی را زنده نگه دارید. من می گویم “سعی کنید” زیرا سرورهای فعال سازی ویندوز XP طولانی مدت آفلاین هستند، اما می توانید فعال سازی تلفن را امتحان کنید.

اگر احساس انحراف دارید، می توانید حلقه فعال سازی قدیمی ویندوز را امتحان کنید، به موجب آن مجوز آزمایشی را به شمارنده اصلی 30 روزه خود بازگردانید. با این حال، من آن را با ماشین مجازی Windows XP Mode امتحان نکرده‌ام، بنابراین باید یک آزمایش خصوصی انجام دهید.

اما راه حل ساده تر این است که بلافاصله پس از نصب، یک عکس فوری از ماشین مجازی Windows XP Mode ایجاد کنید. سپس، وقتی مجوز منقضی شد، می‌توانید به عکس فوری جدید خود برگردید (اما تمام داده‌های موجود در ماشین مجازی را از دست خواهید داد، پس این را در نظر داشته باشید).

بدون عکس فوری، باید به نصب مجدد ماشین مجازی Windows XP Mode ادامه دهید.

ویندوز XP ایمن نیست

توجه داشته باشید که فقط به این دلیل که ویندوز XP کار می کند به این معنی نیست که باید از آن استفاده کنید! ویندوز XP به دلیل خطرات امنیتی دیگر به عنوان یک سیستم عامل اصلی مناسب نیست. اگر هنوز از ویندوز XP بر روی رایانه خانگی یا لپ تاپ خود استفاده می کنید، باید به یک سیستم عامل مدرن ارتقا دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس