10 ویژگی عالی ایکس باکس سری X و S که باید از آنها استفاده کنید

54
0
ایکس باکس سری X و S

آیا بالاخره یک ایکس باکس سری X و S را به دست آوردید؟ چیزهای زیادی در این کنسول بازی مایکروسافت گنجانده شده است، بنابراین بیایید نگاهی به ویژگی‌هایی بیندازیم که به شما کمک می‌کنند از تمام امکانات کنسول جدید خود نهایت استفاده را ببرید.

همچنین مطلب مقایسه پلی استیشن 5 با ایکس باکس X: کدام کنسول برای خرید بهتر است؟ را هم بخوانید.

پاس بازی/Game Pass

ما می‌توانیم تمام روز در مورد اینکه Game Pass از نظر فنی یک ویژگی است صحبت کنیم، اما با توجه به اینکه اشتراک یک ماهه سرویس همه‌چیز مایکروسافت را با قیمت 1 دلار با کنسول خود دریافت می‌کنید، ممکن است همینطور باشد. Game Pass ممکن است بهترین معامله در بازی باشد و به این معنی است که همیشه چیزی برای بازی وجود دارد.

اشتراک Game Pass به شما امکان می دهد بازی های جدید و قدیمی را با اضافه شدن به سرویس دانلود و بازی کنید. بازی‌ها چندین بار در ماه اضافه می‌شوند، از جمله نسخه‌های جدید و عناوین قدیمی‌تر. Game Pass Ultimate شامل دسترسی به این سرویس در رایانه شخصی، به علاوه EA Play است که به شما امکان می دهد عناوین بیشتری را از کاتالوگ پشتی EA پخش کنید.

 ایکس باکس سری X و S
ایکس باکس سری X و S

پس از اتمام دوره آزمایشی رایگان، این سرویس 14.99 دلار در ماه برای اشتراک Ultimate هزینه دارد که تقریباً هزینه سه بازی با قیمت کامل در سال است. Game Pass یک بوفه است که می توانید آزادانه از آن استفاده کنید و به شما امکان می دهد عناوینی را که در غیر این صورت هرگز خریداری نمی کردید، امتحان کنید و عاشق شوید. همچنین در روز اول به تمام عناوین شخص اول مایکروسافت (از جمله نسخه های بزرگ از فرنچایزهای Halo و Forza) دسترسی خواهید داشت.

دکمه اشتراک گذاری

سونی اولین کسی بود که با انتشار PS4 دکمه اشتراک‌گذاری را به کنترلر اضافه کرد و اکنون همه این کار را انجام می‌دهند. می توانید از دکمه اشتراک گذاری برای گرفتن اسکرین شات های ثابت و کلیپ های کوتاه گیم پلی استفاده کنید. به‌طور پیش‌فرض، با فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه، با یک ضربه یک فیلم ثابت می‌گیرد و ویدیو را ذخیره می‌کند.

 ایکس باکس سری X و S
ایکس باکس سری X و S

می‌توانید این رفتار را با استفاده از برنامه لوازم جانبی Xbox که از قبل روی کنسول خود نصب شده است، سفارشی کنید. روی دکمه Xbox ضربه بزنید سپس بازی‌ها و برنامه‌های من > مشاهده همه > برنامه‌ها را انتخاب کنید تا آن را پیدا کنید. برای تغییر قالب و اندازه کلیپ ها و اسکرین شات های ذخیره شده، روی دکمه Xbox در کنترلر خود ضربه بزنید و به نمایه و سیستم > تنظیمات > تنظیمات > ضبط و اشتراک گذاری بروید.

هنگامی که کلیپ های خود را ذخیره کردید، می توانید با دانلود برنامه Xbox برای iPhone یا Android برای اشتراک گذاری آسان، به راحتی در دستگاه تلفن همراه خود به آنها دسترسی داشته باشید.

سازگاری به عقب

مایکروسافت برای اطمینان از سازگاری کنسول های سری Xbox با خانواده Xbox One تلاش زیادی کرده است. این بدان معنی است که شما تعداد زیادی بازی از نسل قبلی در دسترس دارید، که بسیاری از آنها پیشرفت‌ها و وصله‌هایی را برای استفاده از سخت‌افزار سریع‌تر دریافت کرده‌اند. می‌توانید بازی‌های ایکس‌باکس وان را مانند یک عنوان بومی سری ایکس‌باکس از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

 ایکس باکس سری X و S
ایکس باکس سری X و S

علاوه بر این، تعداد زیادی بازی Xbox 360 و Xbox اصلی در دسترس شماست. بسیاری از این موارد از طریق Game Pass در دسترس هستند، از جمله بازی‌های کلاسیک مانند Psychonauts (Xbox) و Viva Piñata (Xbox 360) اما بسیاری دیگر را می‌توانید در کتابخانه بازی‌های سازگار با Xbox Backward پیدا کنید.

HRD خودکار

بسیاری از عناوین قدیمی‌تر می‌توانند از پیشرفت‌هایی که بازی‌های جدید به صورت استاندارد در آن ساخته شده‌اند، بهره ببرند. یکی از این ها Auto-HDR است که سطحی از درخشش HDR را به عناوینی که هرگز از آن پشتیبانی نمی کردند، اضافه می کند. این کار با استفاده از یادگیری ماشینی انجام می شود. در بیشتر مواقع به خوبی کار می کند و عناصری مانند خورشید و چراغ قوه نسبت به سایر اشیاء روی صفحه روشن تر ظاهر می شوند.

 ایکس باکس سری X و S
ایکس باکس سری X و S

اکثر عناوینی که از این ویژگی پشتیبانی می کنند، به طور پیش فرض Auto-HDR را فعال کرده اند. قبل از اینکه بتوانید از این ویژگی استفاده کنید، باید HDR را در ایکس‌باکس خود راه‌اندازی کنید، سپس می‌توانید آن را به صورت بازی به بازی با استفاده از گزینه «مدیریت بازی» که با ضربه زدن روی دکمه «بیشتر» در دستگاه قابل دسترسی است، مدیریت کنید. کنترلر هنگام مرور کتابخانه بازی خود

همچنین می‌توانید با فشار دادن دکمه Xbox روی کنترلر خود و رفتن به Power & System > Settings > General > TV & Display Options > Video Modes و برداشتن علامت «Auto-HDR»، Auto-HDR را کاملاً خاموش کنید. ممکن است ناب‌پرستان و جغدهای شب این گزینه را ترجیح دهند، اما توصیه می‌کنیم آن را امتحان کنید تا ظاهری مدرن‌تر به بازی‌های قدیمی‌تان ببخشید.

تقویت FPS

علاوه بر Auto-HDR، مایکروسافت ویژگی دیگری به نام FPS Boost را نیز توسعه داده است تا بازی های قدیمی را بهتر اجرا کند. این گزینه را در همان منوی «مدیریت بازی» که برای تغییر وضعیت Auto-HDR استفاده می‌کنید، پیدا خواهید کرد و به شما امکان می‌دهد آن را بر اساس هر بازی فعال یا غیرفعال کنید.

 ایکس باکس سری X و S
ایکس باکس سری X و S

همانطور که از نام آن پیداست، FPS Boost نرخ فریم عناوین قدیمی را افزایش می‌دهد تا تجربه گیم‌پلی روان‌تری داشته باشید. این کار را با استفاده از برخی بهینه‌سازی‌های سطح سیستم (به‌جای یک وصله نرم‌افزاری) انجام می‌دهد که از سخت‌افزار توانمندتر کنسول‌های Xbox Series X و Series S بهره می‌برد.

اکثر عناوینی که از FPS Boost پشتیبانی می کنند، این ویژگی به طور پیش فرض فعال است، اما شما باید آن را برای دیگران فعال کنید. با توجه به ماهیت این توییک، ممکن است با برخی اشکالات و مشکلات پایداری مواجه شوید و بسیاری از بازی‌ها اصلاً از آن پشتیبانی نمی‌کنند، زیرا سیستم‌هایی مانند فیزیک بازی یا چرخه‌های آب و هوا مستقیماً با نرخ فریم مرتبط هستند.

بازی ایکس باکس ابری

اگر مشترک Game Pass Ultimate هستید (از جمله نسخه آزمایشی 1 دلاری)، به Xbox Cloud Gaming دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را از طریق اینترنت بدون نیاز به دانلود و نصب ابتدا بازی کنید. این که چقدر خوب کار می کند به سرعت اتصال اینترنت شما (20 مگابیت در ثانیه یا بهتر) و فاصله شما از سرور بستگی دارد.

بازی‌های بومی همیشه تجربه‌ای پایدارتر و پاسخ‌گو ارائه می‌کنند، و برخی از بازی‌ها (مانند شوترهای کششی یا beat’em ups رقابتی) هرگز کاملاً با قالب بازی‌های ابری سازگاری ندارند. اما برای امتحان کردن یک بازی قبل از اینکه به یک دانلود بزرگ، مستقیماً از داشبورد Xbox خود متعهد شوید، Xbox Cloud Gaming ابزار مفیدی است که در اختیار دارید.

Xbox Cloud Gaming همچنین به شما امکان می‌دهد عناوین Game Pass را تقریباً در هر کجا اجرا کنید، از جمله در رایانه شخصی یا مک، Android، iPhone و iPad و برخی تلویزیون‌های هوشمند. تنها چیزی که نیاز دارید یک کنترلر سازگار، سرعت اتصال خوب و اشتراک فعال Game Pass Ultimate است. از آنجایی که مایکروسافت ذخیره‌های شما را در فضای ابری ذخیره می‌کند، حتی می‌توانید از جایی که کار را متوقف کرده‌اید ادامه دهید.

شبیه سازی بازی های یکپارچه سازی با سیستم عامل با RetroArch

کنسول های سری ایکس باکس نه تنها برای سازگاری با نسخه های قبلی عالی هستند، بلکه روشی عالی برای بازی عناوین قدیمی نیز هستند. با قرار دادن Xbox خود در حالت برنامه‌نویس و نصب شبیه‌ساز چند سیستمی RetroArch، می‌توانید همه چیز را از بازی‌های کلاسیک آرکید گرفته تا بازی‌های PlayStation 2، GameCube و Dreamcast بازی کنید.

 ایکس باکس سری X و S
ایکس باکس سری X و S

برخی از اشکالات کوچک در این مورد وجود دارد. برای باز کردن قفل این حالت، که اجازه می‌دهد برنامه‌های UWP (پلتفرم جهانی ویندوز) روی کنسول شما نصب شوند، باید ۱۹ دلار هزینه توسعه‌دهنده به مایکروسافت بپردازید. همچنین برای انجام این کار باید کنسول خود را در حالت برنامه‌نویس راه‌اندازی مجدد کنید، که هر بار چند دقیقه طول می‌کشد.

با این حال ارزش آن را دارد که به تعداد زیادی پلتفرم قدیمی در Xbox خود دسترسی داشته باشید. فقط مطمئن شوید که از قانونی بودن استفاده از رام ها و شبیه سازها آگاه هستید.

بازی 120 هرتزی

در حالی که بازی‌های با نرخ تازه‌سازی بالا برای سال‌ها یکی از پایه‌های اصلی رایانه‌های شخصی بوده‌اند، نسل Xbox Series و PlayStation 5 اولین باری است که می‌توانیم از بازی‌های 60 هرتزی روی یک کنسول فراتر برویم. این به دو معیار مهم بستگی دارد: نرخ تازه سازی صفحه نمایش شما و وجود پورت HDMI 2.1.

120 هرتز به این معنی است که نمایشگر 120 بار در ثانیه تازه می شود، در مقابل 60 بار در یک مانیتور قدیمی 60 هرتزی. برای مفید بودن، حالت‌های 120 هرتز به نرخ فریم بالایی نیاز دارند و همه بازی‌ها نمی‌توانند از این مزیت استفاده کنند. برای رسیدن به اهداف با نرخ فریم بالاتر، بسیاری از بازی ها نیاز به کاهش وفاداری بصری مانند فاصله ترسیم یا وضوح کلی رندر دارند.

در حالی که تعداد زیادی بازی از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند، بسیاری از آنها مانند Halo: Infinite در Xbox Series X و عنوان مستقل The Touryst حالت های 120 هرتزی را اختصاص داده اند. اینها تجربه گیم پلی روانتر و پاسخگو را به قیمت گرافیکی با وفاداری بالا ارائه می دهند. با اجرای یک ابزار کالیبراسیون در تنظیمات ایکس باکس، می توانید متوجه شوید که ایکس باکس شما می تواند از این حالت ها استفاده کند یا خیر.

پیش بارگیری بازی ها قبل از خرید

پیش بارگذاری یک بازی به این معنی است که آن را قبل از انتشار دانلود کنید تا آماده اجرا شود. این از زمان های طولانی دانلود در روز انتشار جلوگیری می کند. روزی روزگاری، باید متعهد شوید که یک بازی را برای پیش‌بارگذاری پیش‌سفارش کنید، اما با توجه به اینکه ناشران بیشتر و بیشتری از کدهای پیش‌نمایش و تحریم‌های بازبینی تا روز انتشار خودداری می‌کنند، این می‌تواند دستوری برای فاجعه باشد.

استفاده از هارد دیسک به عنوان ذخیره سازی سرد

مایکروسافت مسیر اختصاصی خود را از نظر گسترش فضای ذخیره سازی Xbox Series X و Series S طی کرد. این بدان معناست که باید کارت‌های توسعه گران قیمت را خریداری کنید تا فضای ذخیره‌سازی موجود برای اجرای عناوین بومی سری Xbox را افزایش دهید. خوشبختانه، راه ارزان‌تری برای افزایش فضای ذخیره‌سازی شما وجود دارد.

با استفاده از هارد دیسک‌های USB به‌عنوان «ذخیره‌ی سرد» می‌توانید بازی‌ها را در صورت نیاز و در صورت نیاز به درایو حالت جامد داخلی خود منتقل کنید. این به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را برای استفاده بعدی بایگانی کنید و نیازی به دانلود مجدد آن‌ها به طور کامل نداشته باشید. اگر هارد دیسک ها برای شما کمی کند هستند، استفاده از SSD خارجی را به عنوان یک سازش خوب بین عملکرد و قیمت در نظر بگیرید.

همچنین می‌توانید از درایوهای خارجی برای اجرای عناوین قدیمی‌تر مانند ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و بازی‌های اصلی ایکس‌باکس استفاده کنید (اگر ابتدا آن‌ها را به درایو داخلی خود منتقل کنید، زمان بارگذاری سریع‌تری دریافت خواهید کرد).

Xbox Series X یک خرید عالی است

Xbox Series X مقرون به صرفه تر از رایانه شخصی است، گرافیک با کیفیت بالا ارائه می دهد، به شما امکان می دهد از تلویزیون یا مانیتور موجود خود استفاده کنید (حتی اگر 4K نباشد)، و اشتراک Game Pass به این معنی است که همیشه چیزی برای بازی خواهید داشت.

به همین دلیل است که کنسول رده بالای مایکروسافت یک خرید عالی است، با این فرض که بتوانید یکی از آنها را به دست آورید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس