نحوه ویرایش فیلم در فتوشاپ: راهنمای کامل

98
0
ویرایش فیلم در فتوشاپ

فتوشاپ ممکن است اولین ابزاری نباشد که برای ویرایش ویدیو به ذهن کاربران می رسد، اما ویرایشگر ویدیوی آن در واقع بسیار مفید است. در اینجا نحوه استفاده از آن برای شما آورده شده است. ویرایش فیلم در فتوشاپ را در ادامه بررسی کرده ایم.

همچنین می توانید مطلب مقایسه فتوشاپ با لایت روم را بخوانید.

هنگامی که به دنبال نرم افزار ویرایش ویدیو هستید، کدام پلتفرم ها ابتدا به ذهن شما می آیند؟ ما تصور می کنیم که Premiere Pro و Final Cut Pro در آنجا هستند. از طرف دیگر آیا فتوشاپ نیز جز گزینه های شما هست؟ احتمالا نه چندان.

در حالی که Adobe در اصل فتوشاپ را برای ویرایش تصاویر ثابت منتشر کرد، شما همچنین می توانید از این پلتفرم برای ایجاد پروژه های ویدیویی استفاده کنید. و اگر در نرم افزار ویرایش ویدیو تازه کار هستید، فتوشاپ یک نقطه شروع عالی برای دستیابی به اصول اولیه است.

این مقاله هر آنچه را که باید در مورد ویرایش فیلم در فتوشاپ بدانید را به شما می گوید. با افزودن جلوه‌ های ویژه، تغییر سرعت ویدیو و موارد دیگر آشنا خواهید شد.

چه نوع فیلم هایی را می توان در فتوشاپ ویرایش کرد؟

فتوشاپ برای ویرایش انواع پروژه های ویدئویی مناسب است. به لطف ابزار های تغییر اندازه آن، می ‌توانید به راحتی برای ویدیو های YouTube و موارد مشابه محتوا ایجاد کنید و بعداً آنها را در قالب ‌های پیشنهادی آپلود کنید.

این پلتفرم به شما امکان می ‌دهد پروژه ‌های ویدیویی طولانی ‌مدت را ویرایش کنید، اما می ‌توانید محتوای کوتاه ‌تر نیز ایجاد کنید. به این ترتیب، فتوشاپ هنگام استفاده مجدد از محتوا برای شبکه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک تاک نیز مفید است.

Importing

قبل از اینکه به نحوه ویرایش ویدیو های خود در فتوشاپ نگاه کنیم، دانستن نحوه وارد کردن فیلم و صدا نقطه شروع خوبی است. برای شروع ویرایش یک ویدیو، می ‌توانید فایل ‌هایی را که می ‌خواهید ویرایش کنید به داخل برنامه بکشید.

یا می توانید از طریق نوار منو وارد کنید. به File > Import بروید. در آنجا، چندین گزینه برای انجام این کار پیدا خواهید کرد. اگر فیلمی دارید که می ‌خواهید از دستگاه دیگری به فتوشاپ اضافه کنید، می ‌توانید به جای آن به Import Footage From iPhone یا iPad بروید.

ویرایش فیلم در فتوشاپ
ویرایش فیلم در فتوشاپ

هنگامی که ویدیو های خود را وارد کردید، آنها را در یک جدول زمانی در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد.

چگونه در فتوشاپ تنظیمات اولیه را در فیلم ویدئویی خود انجام دهیم

در حالی که استفاده از ابزار های ویدئویی پیچیده سرگرم کننده است، باید قبل از استفاده از آنها با اصول اولیه آشنا شوید. فتوشاپ به شما امکان می دهد چندین تغییر ساده مانند برش و تنظیم رنگ ها را در فیلم خود ایجاد کنید. همچنین می ‌توانید اصلاحات لنز، منحنی ‌های تن و موارد دیگر را اضافه کنید.

فتوشاپ چندین ابزار برای تنظیم رنگ دارد. اگر نمی خواهید کار های دستی زیادی انجام دهید، می توانید اصلاحات خودکار را انجام دهید. برای انجام این کار، به Image > Auto Color بروید. همچنین می ‌توانید از میان «تن خودکار» و «کنتراست خودکار» انتخاب کنید.

اگر می ‌خواهید کنترل بیشتری روی رنگ ‌های خود داشته باشید، به نمادی که در گوشه سمت راست با چهار خط قرار دارد بروید. روی آن کلیک کنید و یک منوی کشویی ظاهر می شود. می توانید از میان چرخ رنگ، مکعب رنگ، و فضا های کاری مختلف دیگر را انتخاب کنید.

اگر به Windows > Adjustments بروید، مجموعه وسیعی از ابزار های اساسی برای ویرایش ویدیوی خود را خواهید یافت. برای مثال، می ‌توانید رنگ ‌های مختلف مانند آبی و زرد را متعادل کنید. به طور مشابه، می توانید انتخاب کنید که روشنایی و کنتراست را به صورت دستی یا خودکار تنظیم کنید.

نحوه ویرایش صدا

اگر در حال ویرایش یک ویدیو در فتوشاپ هستید، باید بدانید که چگونه می توانید صدا را نیز تغییر دهید. این پلتفرم به اندازه پریمیر پرو از این نظر ابزار ندارد، اما همچنان می ‌توانید تنظیمات ساده ‌ای انجام دهید.

برای ویرایش صدای خود، به برگه آهنگ در پایین بروید. در اینجا، می توانید روی فلش در انتهای آهنگ خود کلیک کنید تا قابلیت های ویرایش آن آشکار شود.

ویرایش فیلم در فتوشاپ
ویرایش فیلم در فتوشاپ

در پنجره، می ‌توانید صدای خود را بی ‌صدا کنید. علاوه بر این، می ‌توانید انتخاب کنید که در کجای ویدیوی خود می ‌توانید آن را در داخل و خارج محو کنید. اگر ابزار های پیشرفته تری می خواهید، ممکن است بخواهید از قبل همه چیز را در Adobe Audition تنظیم کنید.

چگونه ویدیو های خود را برش دهید

احتمالاً چندین بخش از ویدیوی خود را خواهید یافت که نمی خواهید در پروژه نهایی خود نگه دارید. انجام این کار در فتوشاپ بسیار ساده است. ابتدا باید به قسمتی از ویدیو که می خواهید بردارید بروید.

در ابتدا و انتهای بخشی که می ‌خواهید حذف کنید، روی نماد قیچی در بخش تایم لاین کلیک کنید. پس از آن، می ‌توانید کلیپ برش را انتخاب کنید و با فشار دادن بک اسپیس روی صفحه ‌کلید، آن را حذف کنید.

اگر می ‌خواهید فقط ابتدا و انتهای یک ویدیو را حذف کنید، می ‌توانید انتهای آن را بکشید تا زمانی که از شر بیت‌ هایی که می‌ خواهید خلاص شوید.

نحوه اضافه کردن متن به ویدیوهای خود

علاوه بر تنظیم ظاهر ویدیوی خود، ممکن است بخواهید جلوه های ویژه را به فیلم خود اضافه کنید. افزودن متن برای اینکه بتوانید داستان خود را با جزئیات بیشتر بگویید مفید است و همچنین می توانید از آن برای نمایش حقایق جالب استفاده کنید – مانند اطلاعاتی در مورد شهر یا شهری که در آن فیلم گرفته اید.

افزودن متن به یک ویدیو در فتوشاپ تلاش بسیار کمی می کند. در نوار ابزار سمت چپ، نماد T را خواهید دید. هنگامی که روی نماد متن کلیک کردید، یک کادر روی ویدیوی خود ایجاد کنید. در بالا، می توانید اندازه فونت را به همراه خود فونت تنظیم کنید.

چگونه مناطق خاصی از فیلم ویدئویی خود را ویرایش کنید

اگر از فتوشاپ برای ویرایش تصاویر ثابت استفاده کرده ‌اید، می ‌دانید که چقدر برای اصلاح بخش ‌های خاصی از یک عکس مفید است. و اگر می خواهید از این پلتفرم برای ویرایش ویدیو ها استفاده کنید، می توانید کار های مشابهی انجام دهید.

فتوشاپ چندین ابزار برای ویرایش قسمت های خاصی از ویدیوی شما دارد. برای مثال، اگر به ابزار Dodge بروید، می توانید بخش هایی از فیلم خود را که احساس می کنید خیلی تاریک هستند را روشن کنید. به طور مشابه، می توانید از Blur برای محو کردن نواحی مختلف استفاده کنید.

اگر تنظیمی انجام دادید که به این نتیجه رسیدید که دیگر آن را دوست ندارید، می توانید از History Brush برای بازیابی بخشی که ویرایش کرده اید استفاده کنید. همه این ابزارها در نوار ابزار سمت چپ موجود هستند.

چگونه فیلم ویدیوی خود را Sharpen کنید

ویرایش فیلم در فتوشاپ
ویرایش فیلم در فتوشاپ

آیا احساس می کنید فیلم شما خیلی تار است؟ اگر چنین است، به راحتی می توانید آن را تیز کنید. برای تیز کردن ویدیو، به Filter > Sharpen بروید. در آن پنجره، می ‌توانید از بین چندین گزینه انتخاب کنید، مانند تیز کردن لبه‌ های خود یا انجام این کار برای کل ویدیو.

برای افزایش وضوح ویدیو، Sharpen را انتخاب کنید و Control یا Command و F را فشار دهید تا از نتیجه نهایی راضی باشید.

همچنین می توانید با رفتن به Smart Sharpen تنظیمات شارپنینگ خود را سفارشی کنید. در اینجا می توانید شعاع و درصد را تنظیم کنید. علاوه بر این، می ‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می ‌خواهید تاری لنز، تاری گاوسی و تاری حرکتی را حذف کنید یا خیر. کاهش نویز در ویدیوی شما نیز امکان پذیر است.

Exporting

پس از اتمام ویرایش ویدیوی خود در فتوشاپ، آماده Export ویدیوی خود هستید. ابتدا باید آن را رندر کنید؛ به File > Export > Render Video بروید. در اینجا می ‌توانید تنظیمات مختلفی را انجام دهید، مانند آماده کردن ویدیوی خود برای YouTube یا Apple TV

هنگامی که تنظیمات خود را ویرایش کردید، روی دکمه Render کلیک کنید.

ویرایش ویدیو های شما در فتوشاپ آسان است

فتوشاپ ممکن است اولین انتخاب اکثر مردم برای ویرایش ویدیو ها نباشد، اما ابزار قدرتمندی است که ارزش کاوش را دارد. پس از خواندن این راهنما، باید ابزار هایی را که برای ایجاد تنظیمات در فیلم خود نیاز دارید و آن را برای پلتفرم دلخواه خود صادر کنید، داشته باشید.

اکنون که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار دارید، چرا اجازه ندهید که خلاقیت شما جریان یابد و ببینید چه چیزی می توانید از این طریق به دست آورید؟

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید تصمیم خود را در زمینه ی استفاده از فتوشاپ جهت ویرایش ویدیو های خود بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس