نحوه فشرده سازی فایل های صوتی حجیم: معرفی 5 روش آسان و موثر

161
0
فشرده سازی فایل های صوتی حجیم

آیا باید حجم فایل های صوتی خود را کاهش دهید؟ در اینجا چند روش برای فشرده سازی فایل های صوتی بزرگ در ویندوز، مک، اندروید و غیره برای شما وجود دارد. فشرده سازی فایل های صوتی حجیم با این روش ها انجام می شود.

چه تولید کننده پادکست، یک نوازنده یا یک دی جی که میکس های موسیقی را ایجاد می کند، هستید، باید بدانید که چگونه فایل های صوتی را فشرده کنید تا اندازه آنها کاهش یابد. همچنین می ‌تواند مفید باشد که بدانید چگونه فایل‌ های صوتی را فشرده کنید، زمانی که فقط می ‌خواهید فضای کمتری از دستگاه شما اشغال کنند.

در اینجا چند روش آسان و موثر برای کاهش حجم فایل‌های صوتی به اندازه قابل مدیریت ‌تر آورده شده است.

آیا باید فشرده سازی صدا بدون افت کیفیت یا اتلاف را انتخاب کنید؟

اولین قدم برای کاهش حجم فایل‌های صوتی این است که تشخیص دهید صدای شما «بی ضرر» است یا «ضایع».

  • فرمت های بدون از دست دادن تمام داده های اصلی را دست نخورده دارند و بنابراین فایل های بسیار بزرگتری هستند.
  • فرمت‌ های با اتلاف از نرخ بیت پایین ‌تری استفاده می ‌کنند و بخش خوبی از داده ‌های فایل صوتی را حذف می ‌کنند. این کار کیفیت کلی صدا را کاهش می دهد، اما همچنین باعث می شود که فایل بسیار کوچکتری داشته باشد و در نتیجه روی هارد دیسک شما آسان تر شود.

فرمت های باخت در بیشتر موقعیت ها خوب هستند. تا زمانی که میزان بیت را خیلی پایین تنظیم نکنید، بعید است بتوانید تفاوت زیادی بین صدای بدون اتلاف و صدای با اتلاف تشخیص دهید، به خصوص اگر از طریق هدفون به گوشی خود گوش دهید.

گفته می ‌شود، اگر فضای ذخیره‌ سازی برای شما مشکلی نیست و اسپیکر یا هدفون باکیفیت دارید، فرمت بدون تلفات ممکن است راه حلی مناسب برایتان باشد.

در صورتی که تجهیزات بهتری برای گوش دادن به دست آورید، فرمت های بدون اتلاف نیز به شما امکان می دهند صدای خود را در آینده ثابت کنید. همیشه می ‌توانید صدای بدون اتلاف را به فرمت با اتلاف تبدیل کنید، اما نمی ‌توانید صدای با اتلاف را دوباره به فرمت ‌های با کیفیت بالا تر تبدیل کنید.

نگاهی اجمالی به نحوه فشرده سازی فایل بیندازید تا ببینید وقتی MP3 یا سایر فرمت های فایل صوتی را فشرده می کنید چه اتفاقی می افتد.

1. فشرده سازی فایل های صوتی با Monkey’s Audio برای ویندوز

اکثر مردم نمی توانند تفاوت بزرگی بین یک MP3 با سرعت 320 کیلوبیت در ثانیه و یک فایل 1411 کیلوبیت بر ثانیه بدون افت بشنوند، بنابراین اگر شنونده معمولی هستید، یک فرمت با اتلاف با نرخ بیت ثابت باید کار کند. از سوی دیگر، علاقه‌ مندان به صدا و صداپیشگان جدی می ‌توانند گروه بسیار خاصی باشند و دوست ندارند کیفیت صدایشان به هم ریخته شود.

اگر کاملاً به موسیقی خود در قالب بدون افت نیاز دارید، یک کمپرسور صوتی مانند Monkey’s Audio در ویندوز باید این کار را انجام دهد. این سرویس فایل های بدون اتلاف را بدون به خطر انداختن کیفیت صدا فشرده می کند و کد منبع باز ارائه می دهد تا توسعه دهندگان بتوانند از آن در برنامه های خود استفاده کنند. شاید بهترین ویژگی Monkey’s Audio این است که استفاده از آن هیچ هزینه ای ندارد.

دانلود: Monkey’s Audio (رایگان)

2. فشرده سازی فایل های MP3 با iTunes یا Apple Music

اگر هنوز از iTunes در ویندوز استفاده می ‌کنید یا در macOS به Apple Music تغییر داده ‌اید، می ‌توانید پس از اینکه تصمیم گرفتید از کدام نوع فایل صوتی استفاده کنید، فایل‌ های صوتی را به راحتی تبدیل و فشرده کنید. دستورالعمل ها تقریباً در هر دو برنامه یکسان است.

  1. در Apple Music، به Preferences > Files > Import Settings بروید. یا در iTunes، به Preferences > Import Settings بروید.
  2. پنجره جدیدی باز می شود که در آن می توانید با انتخاب گزینه دیگری در منوی کشویی Import Using نحوه وارد کردن فایل ها را تغییر دهید.
  3. برای اکثر افراد، استفاده از فرمت MP3 ترجیح داده می شود. اگر می ‌خواهید، می ‌توانید با کلیک بر روی تنظیمات > سفارشی، کیفیت را کمی پایین‌ تر ببرید تا فضای بیشتری ذخیره شود.
  4. سپس روی فایلی که می خواهید فشرده شود کلیک راست کرده و Create MP3 Version را انتخاب کنید.
  5. سپس نرم افزار فایل صوتی را بر اساس تنظیمات کیفیتی که انتخاب کرده اید فشرده می کند و فایل جدید را مستقیماً در کتابخانه موسیقی شما می گذارد.

3.فشرده سازی فایل های صوتی حجیم: حجم فایل صوتی را با Audacity کاهش دهید

استفاده از iTunes یک راه آسان برای تبدیل فایل های صوتی است، اما همه کاربران اپل یا iTunes نیستند. ابزار دیگری که برای فشرده سازی صدا استفاده می شود Audacity است. این نرم افزار برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.

Audacity ویژگی های زیادی برای ضبط و ویرایش صدا دارد، اما فایل های صوتی را نیز فشرده می کند. رابط کاربری ممکن است ترسناک باشد، به خصوص برای کسانی که قبلاً هرگز از نرم افزار ویرایش صدا استفاده نکرده اند، اما استفاده از آن برای کاهش حجم فایل نسبتاً ساده است:

  1. فایل خود را در Audacity باز کنید.
  2. به مسیر File > Export بروید و فرمت مورد نظر برای ذخیره فایل را انتخاب کنید.
  3. در قسمت Format Options، حالت Bitrate (متغیر یا ثابت) را انتخاب کنید، سپس یک Quality را تنظیم کنید.
  4. Save را بزنید تا یک فایل تازه فشرده ذخیره شود.

Audacity همچنین به شما امکان می دهد امواج صوتی واقعی را دستکاری کنید. از آنجایی که آنها قبلاً ساکت هستند، می توانید قسمت های صاف موج را انتخاب کرده و آنها را حذف کنید. پس از تمام این مراحل، روی File کلیک کنید و Export as MP3 را انتخاب کنید تا فایل را به فرمت مناسب ذخیره سازی تبدیل کنید.

دانلود: Audacity (رایگان)

4. از کمپرسور صوتی وب استفاده کنید

اگر نمی خواهید نرم افزار را دانلود و نصب کنید، می توانید به جای آن از یک سرویس آنلاین استفاده کنید. اکثر این ابزار ها بسیاری از ویژگی های مشابه ابزار های آفلاین را ارائه می دهند. یکی از گزینه های عالی، مبدل صوتی آنلاین 123apps است که برای راحتی بیشتر به عنوان افزونه کروم نیز موجود است.

این یک رابط کاربری آسان دارد که به شما امکان می دهد فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. فرمت های معمولی مانند MP3، WAV، M4A و FLAC در دسترس هستند، اما پیشنهادات غیرعادی تری مانند فرمت آهنگ زنگ آیفون نیز وجود دارد. می ‌توانید فایل ‌های صوتی را از رایانه یا سرویس‌ های ذخیره‌ سازی آنلاین مانند Google Drive و Dropbox تبدیل کنید.

یک نوار لغزنده به شما امکان می دهد نرخ بیت را بین 64، 128، 192 و 320 کیلوبیت در ثانیه تنظیم کنید، در حالی که تب تنظیمات پیشرفته به شما امکان می دهد مواردی مانند نرخ نمونه و اینکه آیا خروجی مونو یا استریو می خواهید را تنظیم کنید. پس از انجام این انتخاب ها، به سادگی روی دکمه تبدیل کلیک کنید. این یک راه بسیار سریع و آسان برای کاهش اندازه MP3 است.

ابزار های آنلاین فقط برای فشرده سازی فایل های صوتی نیستند. به راهنمای ما در مورد بهترین ویرایشگر های صوتی آنلاین رایگان برای برخی از برنامه های حتی قدرتمند تر نگاهی بیندازید.

دانلود:مبدل صوتی آنلاین 123apps (رایگان)

5. فشرده سازی فایل های صوتی حجیم: نحوه کاهش حجم فایل صوتی در اندروید

اگر نیاز به فشرده سازی یک فایل صوتی در موبایل دارید، چندین برنامه اندرویدی وجود دارند که این کار را انجام می دهند. Audio Video Manager یکی از برنامه هایی است که این کار را به خوبی انجام می دهد. می ‌توانید فایل صوتی خود را انتخاب کنید و آن را به فرمت ‌های مختلفی از جمله MP3، AAC یا حتی FLAC بدون اتلاف تبدیل کنید.

می‌توانید یک تبدیل فایل مستقیم انجام دهید یا همزمان آن را فشرده کنید. به سادگی گزینه فشرده سازی را روشن یا خاموش کنید، سپس انتخاب کنید که آیا می خواهید نرخ بیت متغیر یا ثابت داشته باشید، و خود نرخ بیت را انتخاب کنید. شما می توانید هر چیزی را از 32 کیلوبیت بر ثانیه با کیفیت بسیار پایین تا 320 کیلوبیت بر ثانیه عالی انتخاب کنید.

در نهایت برای شروع دکمه Convert را بزنید.

دانلود: Audio Video Manager (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

روش خود را انتخاب کنید و فشرده سازی را شروع کنید

اکنون می دانید که چگونه MP3 و سایر فایل های صوتی را فشرده کنید. هر یک از ابزار های ذکر شده در بالا این کار را انجام می دهد، و استفاده از آنها عمدتاً ساده است.

فشرده‌ سازی صدا زمانی که خودتان آن را ضبط می ‌کنید ضروری است، در غیر این صورت با فایل ‌های عظیمی مواجه می ‌شوید که برای اشتراک ‌گذاری یا استفاده راحت بسیار بزرگ هستند. اما این تنها یک بخش از فرآیند است، نکات زیادی وجود دارد که باید برای حرفه ای تر کردن صدای صوتی خود رعایت کنید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب یک پلتفرم مناسب در زمینه ی کم کردن حجم یک فایل صوتی بگیرید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس