نحوه ایجاد نمودار گانت در Google Sheets

93
0
نمودار گانت در Google Sheets

Google Sheets ابزار قدرتمندی است که می توانید برای مدیریت پروژه از آن استفاده کنید. در اینجا نحوه ایجاد یک نمودار گانت برای کمک به شما در ردیابی پروژه ها آمده است.

همچنین مطلب یک CRM ساده در گوگل شیت را بخوانید.

اگر نمی ‌خواهید برای مایکروسافت اکسل هزینه کنید، Google Sheets یک جایگزین عالی است. Google Sheets یک برنامه صفحه گسترده است که به صورت رایگان با مجموعه ویرایشگر Google Docs ارائه می شود. برخلاف اکسل، Google Sheets نیز مبتنی بر فضای ابری است، به این معنی که می توانید صفحات گسترده خود را با هرکسی به اشتراک بگذارید و به طور همزمان روی آنها کار کنید.

یکی از محبوب ترین کاربرد های Google Sheets به عنوان ابزار مدیریت پروژه است، با این حال Google Sheets گزینه ای برای ایجاد نمودار Gantt در ویرایشگر نمودار خود ندارد. با این وجود، راه‌ حل‌ هایی برای انجام این کار وجود دارد که به شما در پیگیری پروژه ‌هایتان کمک می‌ کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

زمان استفاده از نمودار گانت

نمودار های گانت توسط مدیران پروژه تقریباً در تمامی متدولوژی های مدیریت پروژه مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که نمودار های گانت اساساً نمودار های میله ای افقی هستند، نمودار های گانت روشی عالی برای تجسم پیشرفت هستند و معمولاً برای تجزیه پروژه های بزرگ به بخش های قابل مدیریت تر استفاده می شوند.

در صورتی که پروژه شما نیاز به گزارش در نقاط عطف خاصی داشته باشد یا پروژه شما شامل افراد زیادی باشد، نمودار گانت نیز مفید است.

نحوه ایجاد نمودار گانت در صفحات گوگل

متأسفانه، دکمه ‌ای وجود ندارد که بتوانید در Google Sheets آن را فشار دهید که نمودار گانت را برای شما بسازد، اما این نباید مانع از ایجاد یک برد مدیریت پروژه کاربردی در Google Sheets شود. اگر می خواهید یک نمودار گانت در Sheets ایجاد کنید، دو راه برای انجام آن وجود دارد.

1. راه آسان برای ایجاد نمودار گانت در برگه ها – الگو ها

ساده ترین راه برای ایجاد نمودار گانت در Google Sheets با یک قالب آماده است. الگو ها بیشتر کار سخت را برای شما انجام می دهند، بنابراین می توانید به جای ساختن آن از ابتدا، بر اصلاح نمودار گانت خود تمرکز کنید.

می ‌توانید با ایجاد یک Google Sheet جدید از یک الگو، یک الگوی نمودار گانت را در Google Drive خود بیابید. برای انجام این کار، Google Drive خود را باز کنید و + جدید را انتخاب کنید، سپس Google Sheet را انتخاب کنید و سپس از یک الگو را انتخاب کنید.

با این کار گالری الگو باز می شود. در داخل گالری الگو، به قسمتی با عنوان مدیریت پروژه بروید و الگویی با عنوان نمودار گانت توسط Smartsheet پیدا خواهید کرد.

اگر الگوی Smartsheet بالا برای شما نمایش داده نمی‌شود، یا کمی سخت به نظر می ‌رسد، الگوی نمودار گانت رایگان توسط مشاور فوربس را امتحان کنید. این بسیار ابتدایی تر است اما در زمان شما صرفه جویی می کند.

2. ساختن نمودار گانت از ابتدا در Google Sheets

اگر نمی ‌خواهید از یک الگو برای ایجاد نمودار گانت در Google Sheets استفاده کنید، می ‌توانید آن را از ابتدا بسازید. در اینجا نحوه ایجاد نمودار گانت با استفاده از نمودار میله ای انباشته در Google Sheets آورده شده است.

داده های پروژه خود را در یک Google Sheet جدید وارد کنید. این باید شامل نام هر کار و تاریخ شروع و پایان باشد.

در مرحله بعد، باید مدت زمان هر کار را مشخص کنید. برای آسان ‌تر کردن محاسبه مدت زمان هر کار، از فرمول اصلی Google Sheet استفاده کنید. یک فرمول همچنین تضمین می کند که هر تغییری که در تاریخ شروع و پایان وظایف شما ایجاد شده است در نمودار گانت تمام شده شما منعکس می شود.

از این فرمول برای تعیین مدت زمان هر کار استفاده کنید: تاریخ پایان – تاریخ شروع = مدت زمان.

به عنوان مثال، اگر تاریخ شروع شما در ستون B ردیف سه و تاریخ پایان در ستون C ردیف سه باشد، باید از فرمول استفاده کنید: =sum(C3-B3). شما فقط باید این فرمول را یک بار بنویسید و سپس می توانید آن را با استفاده از کادر کوچک آبی رنگ در گوشه بکشید. این فرمول را برای تمام داده های انتخاب شده اعمال می کند.

اگر با اصول اولیه برگه های گوگل مشکل دارید، برخی از آموزش های دیگر ما را بررسی کنید.

در مرحله بعد، باید یک نمودار میله ای انباشته ایجاد کنید. برای انجام این کار، ایجاد یک جدول دوم شامل نام وظایف شما، روز شروع و مدت آنها کمک می کند.

جدول دوم خود را با نام وظایف، روز شروع و مدت زمان برجسته کنید و سپس Insert و سپس Chart را انتخاب کنید. اگر کاربرگ ‌نگار Google به‌طور خودکار نمودار میله ‌ای انباشته شده را انتخاب نکرده است، می ‌توانید به صورت دستی نوع نمودار را تغییر دهید.

در حال حاضر، شما یک نمودار میله ای پشته ای دارید، اما همانطور که می بینید، شبیه نمودار گانت نیست. برای اینکه این نمودار میله ای بیشتر شبیه نمودار گانت به نظر برسد، باید تغییراتی در تنظیمات نمودار خود ایجاد کنید.

ابتدا باید قسمت آبی نوار های انباشته را حذف کنید که نشان دهنده روز شروع هر کار است. برای این کار روی نمودار دابل کلیک کنید تا ویرایشگر نمودار باز شود و سپس روی قسمت آبی نمودار کلیک کنید.

با این کار تنظیمات سری باز می شود. شما نمی توانید نوار های آبی را به طور کلی حذف کنید، اما می توانید با تغییر شفافیت آنها از 100٪ به 0٪ آنها را نامرئی کنید.

اکنون، شما نمی توانید آنها را ببینید، اما آنها همچنان قسمت های قرمز مهم نمودار میله ای شما را در جایی که باید باشند نگه می دارند.

در مرحله بعد، باید افسانه را از نمودار خود حذف کنید. روی برچسب ها در بالای نمودار خود کلیک کنید و سپس موقعیت آنها را از بالا به هیچ تغییر دهید. همچنین می توانید افسانه را با ضربه زدن روی دکمه حذف روی صفحه کلید خود حذف کنید.

در نهایت، با دوبار کلیک کردن روی عنوان موجود و ایجاد تغییرات، به نمودار گانت خود عنوانی بدهید. همچنین می ‌توانید عنوان محور را با کلیک کردن روی آن و سپس ضربه زدن روی حذف روی صفحه ‌کلید حذف کنید.

اگر طرفدار رنگ قرمز نیستید، رنگ نوار های قرمز را با کلیک کردن روی یکی از آنها و سپس انتخاب یک رنگ Fill جدید تغییر دهید.

اکنون یک نمودار گانت دارید که با تغییر تاریخ شروع یا پایان هر کار به طور خودکار به روز می شود.

مدیریت پروژه ها در Google Sheets

اکنون می دانید که چگونه یک نمودار گانت در Google Sheets ایجاد کنید. چه بخواهید از یک الگو استفاده کنید یا یک نمودار گانت را از ابتدا بسازید، اکنون آماده مدیریت یک پروژه با استفاده از Sheets هستید.

ابزار های مدیریت پروژه مانند Asana ممکن است نمودار های گانت را برای شما بسازند، اما آنها همچنین برنامه های پولی هستند. Google Sheets کاملا رایگان است، بنابراین اگر بودجه زیادی برای نرم افزار مدیریت پروژه ندارید، ارزش یادگیری نحوه مدیریت پروژه در Google Drive را دارد.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه ی مدیریت پروژه ها در Google Sheets را به دست آورده باشید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنی

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس