نقد و بررسی فیلم سینمایی سال گربه

28
0
نقد و بررسی فیلم سینمایی سال گربه

سال ۱۴۰۳ را هم باید سال کمدی‌های پرفروش نام‌گذاری کنیم. آنطور که از آغاز سال معلوم است اقبال مخاطبان به تماشای آثار کمدی و رکوردشکنی‌های متعدد باعث شده است فعلا تا مدت‌ها خبری از سینمای اجتماعی نباشد. با این حال در این مطلب قرار است به معرفی فیلم کمدی سال گربه ساخته مصطفی تقی‌زاده برویم که اکرانش از عید فطر آغاز شده است. در این پست به نقد و بررسی فیلم سینمایی سال گربه می پردازیم.

نقد و بررسی فیلم سینمایی سال گربه

در خلاصه داستان یک خطی فیلم سال گربه که بهرام افشاری بازیگر نقش اصلی آن است آمده است: داستان فیلم سال گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود حالا به هر طریقی که شده.

سینمایی «سال گربه» به مدت ۱۰۵ دقیقه سال گذشته ساخته شده و تولید آن حدوداً ۲ ماه زمان برده است.

بازیگران و عوامل فیلم سال گربه

بهرام افشاری که سال ۱۴۰۲ با کمدی پرفروش فسیل یک تنه یکه‌تاز گیشه بود و توانست رکوردهای مختلفی را جابجا کند در سال گربه نیز در نقش اصلی حضور دارد. فیزیک و چهره بامزه افشاری در کنار درک درست او از کمدی باعث شده است به انتخاب اول تمامی کمدی‌سازان تبدیل شده است. افشاری امسال نیز فیلم هفتاد سی را به عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش ساخته است و خودش نیز پا به عرصه فیلمسازی گذاشته تا بعد از جواد عزتی بازیگر کمدی دیگری وارد عرصه فیلمسازی شود.

دیگر بازیگران فیلم سال گربه سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی‌زاده، لادن ژاوه‌وند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی، حمید معصومی‌نژاد هستند. استفاده از حمید معصومی‌نژاد که سال‌ها خبرنگار صدا و سیما در شهر رم بود یکی از جذابیت‌های این فیلم است.

سال گربه را مصطفی تقی‌زاده نوشته و کارگردانی کرده و سعید خانی تهیه‌کننده فیلم است. سعید خانی تهیه کننده ایرانی و مدیر شرکت پخش «خانه فیلم» است که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده و پیش از این فیلم، تهیه‌کنندگی فیلم‌های «حرفه ای»، «من»، «لیپار»، «دوزیست»، «لونه زنبور» و «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را برعهده داشته است.

مسعود سلامی در مقام مدیرفیلمبرداری حضور دارد و پیام آزادی موسیقی فیلم را نوشته است. مرتضی سوری نیز تدوینگر فیلم سال گربه است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس