نقد و بررسی فیلم Hustle : یک درام ورزشی قابل پیش بینی اما سرگرم کننده

79
0
فیلم Hustle

فیلم Hustle جدیدترین اثر آدام سندلر در نتفلیکس است که پس از استقبال نه چندان خوب از Hubie Halloween شاهد آن هستیم. آدام سندلر؛ بازیگر مطرح و کمدین حرفه ای سینمای هالیوود، نقش استنلی شوگرمن، پیشاهنگ بسکتبال فیلادلفیا را در این سریال ایفا خواهد کرد. در داستان این سریال آمده است که روزهای او در بیرون از اتاق های هتل با صرف فست فودهای بیرون بر می گذرد و در همین حال او به دنبال ستاره بعدی NBA می باشد. او پس از مشاهده یک بازیکن محلی اسپانیایی به نام بو کروز (Juancho Hernangómez ) که یک بازی خارق العاده را به نمایش گذاشته بود، به این فکر می افتد که از او یک بازیکن حرفه ای و ستاره ای بزرگ در NBA بسازد. 

فیلم Hustle

سریال Hustle یک درام سرگرم کننده و در عین حال امید دهنده است که لحظات خارق العاده ی احساسی را برای مخاطبان به نمایش می گذارد. در طول فیلم، استنلی از “بو” می پرسد: “آیا این بازی را دوست داری؟” و این سوالی است که نه تنها از بو، بلکه از مخاطبان نیز پرسیده می شود. این فیلم برای افرادی است که عاشق تماشای بسکتبال هستند و خوشبختانه در طول آن شاهد داستانی گیرا و مجذوب کننده هستیم و حتی این امکان وجود دارد که با دیدن آن عاشق بسکتبال شوید و ورزش را شروع کنید! از طرفی، Hustle فیلمی است که احتمالاً علاقه‌مندان به NBA بسیار از آن استقبال خواهند کرد، زیرا از سال 2018 تا به امروز هیچ فیلمی دارای خط داستانی احساسی و تشویق کننده در زمینه NBA و بسکتبال نبوده است. 

ساده ترین انتقادی که می توان در مورد این فیلم کرد، یکسان بودن خط داستانی و شباهت آن با فیلم های ورزشی دیگر است. در واقع، تقریباً هر فیلمی در ژانر ورزشی داستان یکسانی را روایت می‌کند و به راحتی می ‌توان به تماشای این دست از فیلم ها نشست و جای بسکتبال را با بوکس عوض کرد و نتیجه مشابهی گرفت! با این حال اگرچه شباهت هایی وجود دارد، اما مواردی نیز در این فیلم هست که باعث می شود مخاطب جذب آن شود. دنبال کردن داستانی پر از هیجان در مورد یک ورزشکار جوان تازه کار که برای بهتر شدن و دستیابی به موفقیت حرفه ای با کمک یک مربی مسن تمرین می کند، داستانی بسیار دیدنی خواهد بود.

نگاهی بر روند امید بخش داستان فیلم Hustle

محوریت فیلم Hustle پیرامون هدف اصلی استنلی می چرخد. در طول کل فیلم، استنلی چیزی جز این نمی خواهد که “بو” را به بهترین بازیکنی که می تواند باشد تبدیل کند. او نقاط ضعف بو را می بیند و می داند چگونه روی آن‌ها کار کند. سعی می کند اشتباهات او را تصحیح کرده و فنون درست را به اون بیاموزد. تماشای رابطه آن‌ها به عنوان یک مربی و یک شاگرد سرگرم کننده خواهد بود. همچنین، یک سکانس به یاد ماندنی در طول فیلم وجود دارد که در آن استنلی سعی می کند تا با فریاد و توهین “بو” را از بازی خارج کند تا بو یاد بگیرد که توسط بازیکنان دیگر از بازی رانده نشود و به خود مسلط باشد؛ در واقع دیدن مرحله به مرحله پیشرفت بود به عنوان یک بازیکن در طول فیلم بسیار تماشایی و امید بخش است. 

 

وقتی فیلمی را با بازی آدام سندلر شروع می کنید، احتمالاً باید انتظار یکی دو نسخه دیگر از آن فیلم را داشته باشید! خوشبختانه این فیلم یک اثر دراماتیک عالی در کارهای آدام سندلر است و اگرچه بهترین کار حرفه ای او نمی باشد، اما همچنان فیلمی بسیار گیرا است و ترکیب لحظه های کمدی با داستان جدی و دراماتیک آن بسیار دیدنی خواهد بود. در ابتدا شاید برای خیلی ها این سوال پیش بیاید که چرا استنلی اینقدر خود را وقف تبدیل کردن بو به یک ستاره می کند، اما همانطور که درباره گذشته پر دردسر استنلی بیشتر می‌آموزیم، همه سوالات ما بر طرف می شود و همه چیز منطقی به نظر می رسد و در این جاست که شاهد درخشش استعدادهای آدام سندلر خواهیم بود. 

بازی فوق العاده سندلر در کنار بازیگران جوان

همچنین به علاوه آدام سندلر شاهد استعداد های شگفت انگیز جدیدی در این فیلم هستیم، بازی همسر استنلی با نام ترزا فوق العاده است و می تواند لبخند را به روی لب تماشاگر بیاورد و همچنین به اضافه بازیگران حرفه ای سایر بازیگران را می بینیم که در نقش بسکتبالیست های دیگر هستند. 

همچنین هرنانگومز و کنی اسمیت در نقش لئون ریچ، یکی از دوستان استنلی، عملکرد عالی ارائه را از خود می دهد و علاوه بر این، آنتونی ادواردز، گارد شوتینگ تیم مینه ‌سوتا تیمبرولوز، در نقش کرمیت ویلتز، بازیکنانی که در نقش مقابل بو قرار گرفته اند و به او توهین می کنند نیز در نقش های خود به خوبی ظاهر شده اند. برخی از آن‌ها چنان احساسات مخاطب را جریحه دار می کنند که حتی یادتان می رود آن‌ها بازیگران حرفه ای و شناخته شده نیستند. 

Hustle یک فیلم ورزشی فوق ‌العاده است که اگرچه در ژانر خود جزو بهترین‌ها نیست، اما مطمئناً برای کسانی که بسکتبال دوست دارند ارزش دیدن را دارد. این فیلم با سکانس ‌های بسکتبالی هیجان‌ انگیز و کارگردانی شده توسط جرمیا زاگر، نمایشی بی نظیر از ورزش بسکتبال را به تصویر می کشد و همچنین به آدام سندلر، بازیگر محبوب هالیوود، فرصت دیگری می دهد تا بتواند بازیگری دراماتیک خود را به نمایش بگذارد. Hustle یک اثر سرگرم کننده، هیجان انگیز و غم انگیز است و در عین حال ممکن است شما را پس از تماشای آن وادار به شروع ورزش کند و انگیزه ای بی نهایت برای آغاز تحرک به شما ببخشد. داستان فیلم روند لذت بخشی را دنبال می کند و به ویژه برای کسانی که عاشق ورزش و بسکتبال هستند می تواند بسیار امید بخش باشد. 

امتیازی که کارشناسان برای فیلم Hustle در نظر گرفته اند امتیاز 8 از 10 می باشد و این امتیاز به معنی یک نمره “عالی” برای فیلم به حساب می آید. در حالی که چند مشکل جزئی در برخی موارد وجود دارد، اما این امتیاز به معنی این است که اثر هنری در ارائه هدف خود موفق عمل کرده و تأثیری به یاد ماندنی بر جای می گذارد.

منبع : comingsoon

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس