نوشتن کتاب الکترونیکی : همه چیزهایی که نیاز دارید

40
0
نوشتن کتاب الکترونیکی

در اینجا همه چیزهایی که در مورد نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی باید بدانید، از مراحلی که باید بردارید تا ابزارهایی که باید استفاده کنید، آورده شده است.

بسیاری از ما در یک زمان به نوشتن یک کتاب الکترونیکی یا آنلاین فکر کرده‌ایم، چه رمان باشد و چه کتاب غیرداستانی. اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، ما به شما نحوه نوشتن کتاب الکترونیکی را نشان خواهیم داد.

نوشتن یک کتاب آسان نیست، اما استفاده از یک گردش کار خوب می تواند آن را قابل کنترل تر کند. نوشتن یک کتاب الکترونیکی، که شامل متنی در قالب دیجیتال برای خواندن بر روی یک دستگاه الکترونیکی مانند آمازون کیندل است، چالش های منحصر به فردی را اضافه می کند.

در این مقاله، یک راهنمای مبتدی برای شروع نوشتن کتاب الکترونیکی، از مراحلی که باید بردارید تا ابزارهایی که باید استفاده کنید، ارائه خواهیم کرد.

چگونه یک کتاب الکترونیکی بنویسیم: ابتدا بیشتر بخوانید!

مهم نیست چقدر تجربه دارید، همیشه می توانید به عنوان یک نویسنده پیشرفت کنید. یکی از بهترین راه ها برای یادگیری به عنوان یک نویسنده، خواندن کتاب های بیشتر است. هر چیزی را که می توانید از داستانی تا غیرداستانی بخوانید، حتی ژانرهایی که عموماً به آنها علاقه ندارید.

مگر اینکه بخواهید یک کتابخانه عظیم جمع آوری کنید (که برخی از ما انجام می دهیم)، احتمالاً فضای محدودی برای کتاب دارید. اگر خواننده ای مشتاق هستید، اما نمی خواهید اطراف خود را با کتاب احاطه کنید، خواندن در eReader راه حل است. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، لیست ما از بهترین کتاب‌خوان‌های الکترونیکی برای خواندن کتاب‌های دیجیتال در اینجا آمده است.

آماده سازی: تحقیقات و یادداشت های خود را جمع آوری کنید

در بیشتر مواقع، شما از قبل ایده‌ای دارید که کتاب الکترونیکی شما قرار است در مورد چه چیزی باشد. اگر نه، وقت آن است که شروع کنید. با فرض اینکه ایده ای دارید، به این معنی نیست که هنوز آماده شروع نوشتن هستید.

تحقیق در مورد مخاطب هدف ایده خوبی است، اما به خصوص برای اولین کتاب الکترونیکی خود، می خواهید در مورد چیزی بنویسید که می دانید. چیزی بنویسید که برای شما معنادار باشد.

در حالت ایده‌آل، تا آنجایی که می‌توانید قبل از شروع به نوشتن اطلاعات آماده خواهید داشت. برای داستان، این به معنای جمع‌آوری یادداشت‌های شخصیت، تنظیمات، جزئیات طرح و سایر بخش‌های داستان است. برای یک کتاب غیرداستانی، این تحقیق و منابع شما خواهد بود.

اگر بیشتر اهل عمل هستید، ممکن است بخواهید یادداشت های خود را ثبت کنید یا با قلم و کاغذ تحقیق کنید. با فرض اینکه بیشتر به دیجیتال گرایش دارید، برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برنامه‌ها درجات مختلفی از سودمندی و محبوبیت خواهند داشت، اما این یک اولویت است – چه چیزی برای شما بهتر عمل می‌کند؟ چندین ابزار مختلف را امتحان کنید تا زمانی که ابزار مورد علاقه خود را پیدا کنید.

Evernote و Microsoft OneNote دو برنامه یادداشت هستند که ممکن است دوست داشته باشید، اما آنها تنها نیستند. Google Keep، Apple Notes و Notion همگی گزینه‌های قابل اجرا هستند. برخی از این برنامه ها دارای قابلیت اسکن داخلی هستند که حتی می تواند به شما در سازماندهی یادداشت های قلم و کاغذ کمک کند.

نوشتن: رسیدن به پیش نویس اول

استراتژی نوشتن شما باید شخصی باشد که برای شما بهترین کار را دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند فقط شروع به نوشتن کنند و ببینند چه چیزی بیرون می آید. برخی دیگر ترجیح می دهند همه چیز را از قبل آماده و برنامه ریزی کنند تا قبل از شروع نوشتن، ساختار آن را بشناسند. هر دو روش نقاط قوت خود را دارند، اما برای غیرداستانی، قطعاً مزایای عمده‌ای را از برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی پیش رو خواهید دید.

اگر شما یک برنامه ریز هستید، چند ابزار وجود دارد که می توانید استفاده کنید. مایکروسافت ورد دارای نمای کلی است که می تواند ساختار کتاب الکترونیکی شما را آسان کند. برنامه های اختصاصی طرح کلی مانند OmniOutliner نیز می توانند به ساده سازی برنامه ریزی شما کمک کنند.

وقتی نوبت به نوشتن اولین پیش نویس می رسد، همه چیز به این موضوع مربوط می شود که شما را راحت می کند. اگر سادگی را ترجیح می دهید، می توانید از یک ویرایشگر متن ساده استفاده کنید. اگر ویژگی های بیشتری می خواهید، یک واژه پرداز مانند Microsoft Word عالی است، در حالی که LibreOffice یک جایگزین عالی رایگان است. با این حال، برای نوشتن از هر جایی، Google Docs ممکن است ابزاری استاندارد در هنگام نوشتن کتاب الکترونیکی در نظر گرفته شود. (در اینجا نحوه استفاده از Google Docs آورده شده است).

برخی از نویسندگان ممکن است ابزار قدرتمندتری بخواهند. اینجاست که برنامه های اختصاصی مانند Scrivener وارد تصویر می شوند. Scrivener می‌تواند اولین پیش‌نویس شما را تا یک کتاب الکترونیکی تمام‌شده ببرد، اما با منحنی یادگیری تند همراه است و مانند Google Docs رایگان نیست.

ویرایش: بازبینی و بازنگری کار شما

اولین پیش نویس شما فقط همین است: پیش نویس اول. برای درخشش واقعی کتاب الکترونیکی خود، باید یک یا چند ویرایش را انجام دهید. این می تواند از برخی ویرایش های سنگین تا بازنویسی کامل متغیر باشد. وقتی فکر می کنید که نمی تواند بهتر از این باشد، یک پاس دیگر به آن بدهید.

اگر می توانید از افراد دیگری نیز بخواهید پیش نویس های شما را بخوانند. حتی بهتر از آن، یک ویرایشگر کپی، ویرایشگر خط یا هر دو استخدام کنید. ویرایشگرهای کپی گرامر و علائم نگارشی شما را از نظر خطا بررسی می کنند. ویراستاران خط، نسخه خطی را می‌خوانند و به طور کلی مسائل بزرگ ‌تری را که بر داستانی که می‌گویید تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌کنند.

وقتی صحبت از کار با ویرایشگرها می شود، ممکن است Google Docs استاندارد صنعتی در نظر گرفته شود. شما نمی توانید روی یک نسخه یا ویرایشگر خط با استفاده از هر قالب مبهم که دست نوشته خود را نوشته اید حساب کنید. احتمالاً می توانید با استفاده از Google Docs روی آنها حساب کنید، بنابراین این گزینه یک انتخاب عالی است.

طراحی جلد: مردم کتاب ها را بر اساس جلدشان قضاوت می کنند

مهم نیست که چقدر روی دست نوشته خود زحمت بکشید، اگر جلد آماتور به نظر برسد، هیچ کس آن را نخواهد خواند. حتی اگر پیش نویس نهایی شما کامل باشد، با طراحی خسته کننده روی جلد، هیچ کس هرگز نمی داند.

اگر مهارت طراحی ندارید نگران نباشید. شما می توانید از سایتی مانند designs99 برای پیدا کردن یک طراح برای جلد خود استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید یک فریلنسر را در سایتی مانند Fiverr استخدام کنید. اگر ترجیح می دهید از سرویس دیگری استفاده کنید، این جایگزین ها برای Fiverr نیز وجود دارد.

اگر مهارت های طراحی دارید، حتی بهتر است. می توانید از ابزارهای موجود در مجموعه Adobe Creative Cloud مانند InDesign یا Photoshop استفاده کنید. برای چیزی حتی ساده تر، می توانید Canva را امتحان کنید. بسته به آنچه نیاز دارید، حتی می توانید از Microsoft Word برای طراحی جلد خود استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که جلد کتاب الکترونیکی خود را حرفه ای جلوه دهید.

چیدمان: ایجاد محصول نهایی

اکنون باید نسخه خطی تمام شده و صیقلی و همچنین طرح جلد خود را داشته باشید. بنابراین وقت آن است که همه اینها را در کتاب الکترونیکی نهایی خود قرار دهید. قبل از شروع، چند نکته باقی مانده است که باید در نظر بگیرید.

ابتدا تصمیم بگیرید که کتاب الکترونیکی خود را کجا بفروشید یا توزیع کنید. آمازون این روزها سلطان فروش کتاب های الکترونیکی است، اما این تنها نیست. اگر فقط به دنبال تهیه کتاب خود هستید، ممکن است بخواهید در ابتدا آن را به صورت رایگان در نظر بگیرید. در اینجا سایت های دانلود رایگان کتاب الکترونیکی برای شروع شما وجود دارد.

بسته به جایی که توزیع می کنید، از قالب های مختلفی استفاده خواهید کرد. PDF یک فرمت پرکاربرد است، در حالی که آمازون و دستگاه های آن از فرمت اختصاصی AZW آن استفاده می کنند. EPUB و MOBI دیگر فرمت های محبوب هستند که MOBI روی دستگاه های Kindle نیز کار می کند.

Scrivener می تواند دست نوشته شما را در چندین قالب مختلف کتاب الکترونیکی گردآوری کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات نویسنده و هنر جلد خود را اضافه کنید. اگر می خواهید در دستگاه های اپل توزیع کنید، می توانید از Apple Pages استفاده کنید.

برای کتاب‌های الکترونیکی با گرافیکی قوی‌تر، ممکن است به ابزارهای مختلفی نیاز داشته باشید. Microsoft PowerPoint می تواند برای این نوع کتاب های الکترونیکی مفید باشد، مانند Adobe InDesign.

شروع به نوشتن کتاب الکترونیکی خود کنید

روزهایی که تنها گزینه شما برای انتشار کتابتان از طریق یک ناشر سنتی بود، گذشته است. این روزها، می‌توانید بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید، فرآیند را کنترل کنید و از ابزارهای زیادی برای انجام کار استفاده کنید. بنابراین همین الان شروع به نوشتن کتاب الکترونیکی خود کنید و از آن لذت ببرید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس