همه کدهای خطا و رفع خطاهای PS5 توضیح داده شده است

65
0
کدهای خطا و رفع خطاهای PS5

نمایش کدهای خطای PS5 معمولاً نشان دهنده این است که مشکلی رخ داده است، خواه در خود کنسول پلی استیشن 5، سرویس اینترنت شما یا شبکه گسترده تر پلی استیشن باشد. کدهای خطا و رفع خطاهای PS5 را بشناسید.

آنچه بعدا اتفاق می افتد بستگی به دسته ای دارد که مشکل شما در آن قرار دارد، زیرا برخی از کدهای خطا دارای یک راه حل سریع هستند که می تواند با استفاده از سیستم یا روتر شما انجام شود، در حالی که برخی دیگر نشان می دهد که مشکل بسیار گسترده تری در حال رخ دادن است که شما کنترلی روی آن ندارید.

خبر خوب به طور کلی این است که کدهای خطای PS5 به ندرت دیده می شوند، اما اگر در حال حاضر به یکی از آنها نگاه می کنید و فکر می کنید چه کاری باید انجام دهید، احتمالاً چندان راحت نیست. در زیر جزئیات رایج‌ترین کدهای خطا و رفع اشکالی که بازیکنان گزارش کرده‌اند را می‌بینید تا بتوانید دوباره شروع به کار کنید.

راهنمای سریع کدهای خطای PS5

اینها برخی از کدهای خطای PS5 هستند که به احتمال زیاد آنها را می بینید:

WS-116449-5

CE-107880-4

CE-108255-1

CE-108862-5

CE-105799-1 / CE-113212-0

CE-107520-5 / CE-108889-4

CE-11773-6

NP-102955-2

NP-104602-3

Other PS5 error codes

اگر با هر یک از این مشکلات روبرو شده اید، کد خطای خاص را برای اطلاعات بیشتر انتخاب کنید، یا اگر در لیست نیست، در پایان جزئیات بیشتری در مورد نحوه دریافت راهنمایی بیشتر در مورد این موضوع داریم.

کدهای خطا و رفع خطاهای PS5: کد خطای PS5 WS-116449-5

“این سرویس در حال حاضر تحت تعمیر و نگهداری است.”

برخلاف بسیاری از کدهای خطای PS5 که در اینجا ذکر شده است، این کد حداقل دارای توضیحات مفیدی است، زیرا اغلب زمانی که برخی یا تمام شبکه پلی استیشن در حال تعمیر و نگهداری هستند ظاهر می شود. صفحه وضعیت شبکه پلی استیشن را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، زیرا این باید تأیید کند که آیا مشکلات گسترده ای وجود دارد که بازیکنان را از دسترسی به این سرویس باز می دارد. اگر مشکلی گزارش نشده است، سپس تنظیمات اتصال اینترنت را در کنسول خود تنظیم مجدد کنید و تست اتصال اینترنت را اجرا کنید، و اگر کمکی نکرد، روتر و مودم خود را حداقل به مدت پنج دقیقه خاموش کنید، سپس دوباره امتحان کنید. اگر باز هم مشکل حل نشد، بعداً دوباره امتحان کنید زیرا ممکن است در خط شما شلوغی موقتی وجود داشته باشد.

کد خطای PS5 CE-107880-4

“مشکلی پیش آمد.”

این کد خطای PS5 با توضیحات مفیدی خاص معمولاً در رابطه با پیش‌سفارش‌ها، و یا از قبل بارگیری یا نصب محتوای افزودنی انحصاری رخ می‌دهد. اگر مشکل شما مربوط به بارگیری از قبل است، سعی کنید به کتابخانه PSN خود در مرورگر دسترسی پیدا کنید تا دانلودهای معلق را لغو کنید، سپس بارگیری را از راه دور در صف قرار دهید. اگر جواب نداد، می‌توانید PS5 خود را کاملاً خاموش کنید و سپس آن را مجدداً راه‌اندازی کنید، یا مجوزها را از طریق گزینه System > Users and Accounts > Other > Restore Licenses بازیابی کنید.

اگر این کد خطا را در رابطه با محتوای الحاقی دریافت می‌کنید، ممکن است مشکل این باشد که آیتم(های) خاصی هنوز در دسترس قرار نگرفته‌اند، زیرا تاریخ انتشار پیوست شده به آنها در فروشگاه پلی‌استیشن مشکل دارد. یا سیستم به اشتباه سعی در دسترسی به نسخه PS4 DLC دارد که با بازی PS5 سازگار نیست. متاسفانه در این موارد در حال حاضر هیچ راه حل شناخته شده ای وجود ندارد و باید منتظر بمانید تا Sony یا توسعه دهندگان مشکل را حل کنند تا بتوانید محتوای اضافی خود را دریافت کنید.

کد خطای PS5 CE-108255-1

“مشکلی در این بازی یا برنامه پیش آمد.”

تعدادی از بازیکنان این کد خطای PS5 را دریافت می کنند و متاسفانه پیش آگهی اولیه خوب به نظر نمی رسد. برخی آن را با یک بازی خاص PS5 دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر با هر عنوان PS5 که امتحان می کنند این خطا را دریافت می کنند. اگرچه سونی هنوز به طور رسمی در مورد این مشکل اظهار نظر نکرده است، اما چندین نفر گزارش داده اند که با خدمات مشتریان صحبت کرده اند و به آنها توصیه شده است که باید سخت افزار خود را برای تعویض بازگردانند. اگر این خطا را دریافت کردید و همچنان ادامه داشت، برای جزئیات بیشتر باید با خدمات مشتریان پلی استیشن تماس بگیرید.

کد خطای PS5 CE-108862-5

“نمیتوانید به سرور متصل شوید.”

این یکی دیگر از پیام های خطای اتصال است، اما این بار احتمالاً مربوط به سرورهای بازی فردی است که در حال انجام آن هستید. اگر صفحه وضعیت شبکه پلی استیشن که در بالا لینک داده شده است تأیید می کند که همه چیز در حال حاضر کار می کند، وب سایت سازنده بازی یا کانال های رسانه های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکل خاصی دارند یا خیر. باز هم، به احتمال زیاد این یک خطای اتصال موقت است، بنابراین اگر نتوانستید آن را حل کنید، صبر کنید و بعداً دوباره امتحان کنید.

کد خطای PS5 CE-105799-1 / CE-113212-0

“نمیتوانید به سرور متصل شوید.”

اینها پیام خطای اتصال PSN هستند، بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که صفحه وضعیت شبکه پلی استیشن (لینک شده در بالا) را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز آماده است. اگر هیچ تعمیر و نگهداری یا خرابی در حال انجام نیست، PS5 خود را مجددا راه اندازی کنید و تنظیمات اتصال بی سیم خود را دوباره پیکربندی کنید، بررسی کنید که روتر در محدوده است یا در صورت امکان به اتصال سیمی تغییر دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، مودم و روتر خود را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید، سپس سیستم عامل روتر خود را مجدداً راه اندازی کنید و در صورت وجود آن را به روز کنید. اگر مشکل هنوز حل نشده است، احتمالاً یک خطای اتصال موقت وجود دارد، بنابراین صبر کنید و بعداً دوباره امتحان کنید.

کد خطای PS5 CE-107520-5 / CE-108889-4

“لطفا جدیدترین نرم افزار سیستم را نصب کنید.”

این کد خطای PS5 به این معنی است که نرم افزار سیستم شما به روز نیست، بنابراین به اینترنت متصل شوید و دستورالعمل ها را برای به روز رسانی به آخرین نسخه دنبال کنید. اگر نمی‌توانید کنسول خود را به‌صورت آنلاین وصل کنید، می‌توانید آخرین نرم‌افزار سیستم را نیز از طریق کامپیوتر بر روی درایو USB دانلود و نصب کنید، یا آن را با استفاده از دیسک بازی به‌روزرسانی کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند، به سایت رسمی به روز رسانی نرم افزار سیستم PS5 مراجعه کنید.

کدهای خطا و رفع خطاهای PS5: کد خطای PS5 CE-11773-6

اگر این کد خطای PS5 را می‌بینید، معمولاً به این دلیل است که کنسول شما نمی‌تواند تأیید کند که مالکیت دیجیتالی بازی را دارید که می‌خواهید راه‌اندازی کنید. بررسی کنید که آیا مشکلی در ارتباط با PSN وجود دارد یا خیر، اگر وجود داشته باشد، ممکن است لازم باشد قبل از تأیید جزئیات شما، صبر کنید تا آنها حل شوند. همچنین، بهتر است به منوی تنظیمات بروید و گزینه Users and Accounts > Other > Restore Licenses > Restore را انتخاب کنید، زیرا ممکن است تأیید مورد نیاز برای فعال کردن بازی شما را آغاز کند.

کد خطای PS5 NP-102955-2

“اطلاعات اکانت نادرست است.”

اگر این کد خطای PS5 را دریافت می‌کنید، اطلاعات ورود به اکانت شبکه پلی‌استیشن که ارائه می‌دهید با رکوردهای سونی مطابقت ندارد. دوباره بررسی کنید که آدرس ایمیل و رمز عبور صحیح را وارد کرده اید (حساس به حروف بزرگ)، و اگر مطمئن هستید اطلاعاتی که وارد می کنید صحیح است، باید با خدمات مشتری تماس بگیرید تا رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

کد خطای PS5 NP-104602-3

“مشکلی پیش آمد.”

دلایل مختلفی برای این کد خطای PS5 وجود دارد که همگی مربوط به اتصال به اینترنت است. ابتدا وضعیت شبکه پلی استیشن را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی در آن وجود ندارد، زیرا مشکلات در آن سطح فقط توسط سونی قابل حل است. اگر گزارش شد که کارها درست کار می کنند، از Test Connection Internet برای بررسی تنظیمات شبکه خود استفاده کنید، زیرا به احتمال زیاد با یک خطای نوع NAT مواجه می شوید که از اتصال آنلاین جلوگیری می کند. اگر اینطور است، چند چیز دیگر نیز وجود دارد که باید در پایان خود امتحان کنید که برای دیگران کارآمد بوده است.

راه‌اندازی مجدد روتر همیشه یک اقدام اولیه خوب در هنگام داشتن مشکلات اتصال است، اما اگر کار نکرد، سپس به تنظیم اتصال اینترنت در PS5 خود بروید، گزینه‌ها را در اتصال Wi-Fi خود فشار دهید سپس در باندهای فرکانس Wi-Fi سعی کنید از خودکار به 5 گیگاهرتز یا 2.4 گیگاهرتز و ببینید که آیا این خطا را برطرف می کند. اگر کمکی نکرد یا از اتصال سیمی استفاده می‌کنید، گزینه‌ها را روی اتصال خود فشار دهید، سپس به تنظیمات پیشرفته بروید و تنظیمات DNS اصلی/ثانویه خود را به 8.8.8.8 / 8.8.4.4 (Google Public DNS) یا 1.1 تغییر دهید. 1.1 / 1.0.0.1 (Cloudflare DNS) زیرا این امر مشکلات اتصال را در تعدادی از شرایط حل می کند. در غیر این صورت، با ISP خود برای هر گونه مشکلی در سرویس آنها بررسی کنید.

سایر کدهای خطای PS5

اگر کد خطای خاص PS5 که با آن مواجه شده اید در اینجا فهرست نشده است، منابع دیگری وجود دارد که می توانید برای پشتیبانی به آنها مراجعه کنید. تیم پشتیبانی انجمن ردیت پلی استیشن در حال حاضر در حال ساخت این پایگاه داده کد خطای پلی استیشن برای پوشش طیف گسترده ای از مسائل هستند، یا می توانید کد خطا را در خود سایت پشتیبانی پلی استیشن جستجو کنید تا ببینید آیا مقاله پشتیبانی موجود است یا خیر.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس