10 نکته عکاسی برای عکاسان که برای اولین بار در استودیو عکس می گیرند

79
0
نکته عکاسی برای عکاسان

آیا اولین فیلمبرداری استودیویی شما در راه است؟ این نکات شما را بیش از حد آماده می کند. نکته عکاسی برای عکاسان را در ادامه بخوانید.

اولین حضور یک عکاس در یک استودیو می تواند یک تجربه ترسناک باشد. اما لازم نیست که باشد. در اینجا، ما نکات بسیار مفیدی را به شما ارائه می دهیم که اولین حضور شما در استودیو را به تجربه ای بی دردسر تبدیل می کند.

همچنین مطالب زیر را هم بخوانید:

بهترین لپ تاپ برای عکاسان در سال 2022

وسایل ضروری عکاسی در سفر

 

1. برنامه داشته باشید

نکته عکاسی برای عکاسان
نکته عکاسی برای عکاسان

داشتن یک برنامه همیشه باید اولین چیزی باشد که باید در لیست عکاس هنگام عکاسی در استودیو باشد.

برخلاف عکاسی در فضای باز در نور طبیعی یا در مکان های دیگر بدون نور استودیو، اگر همه چیز را از قبل برنامه ریزی نکرده باشید، بداهه پردازی در استودیو دشوار است. دلیلش این است که خیلی شبیه فیلمبرداری یک فیلم است. عکاس باید همیشه کارگردان باشد.

همه سوالات باید پاسخ داده شود؛ در وهله اول هر کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا و چرا در استودیو فیلمبرداری می کنید. در اینجا برخی از ملاحظات مهم وجود دارد:

. آیا نیاز به اجاره فضای استودیویی دارید؟ و آیا این مکان برای شما و سایر افراد درگیر به راحتی قابل دسترسی خواهد بود؟

. یک تابلوی (برد) خلق و خوی داشته باشید که از قبل با مدل ها (اگر از آن استفاده می کنید) به اشتراک بگذارید. باید با همه مشورت کرد.

. بسیار مهم است که بدانید چقدر زمان نیاز دارید، به خصوص اگر در حال اجاره یک استودیو یا پرداخت هزینه یک مدل هستید.

نکات بالا فقط نقطه شروع هستند. همه چیز باید به دقت فکر شود. این امر تجربه ای روان تر را تضمین می کند و شما به عنوان یک عکاس حرفه ای ظاهر خواهید شد.

یک برنامه ریز هفتگی به شما کمک می کند تا برای هفته عکاسی سازماندهی شده باشید و مطمئن شوید که چیزی حیاتی را فراموش نکنید.

2. بدانید از چه نورپردازی استفاده کنید

نور در عکاسی استودیویی پادشاه است. نحوه انتخاب نور سوژه خود در نهایت تعیین می کند که آیا به دید کلی خود برای عکسبرداری دست خواهید یافت یا خیر.

وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، احتمالاً بهتر است همه چیز را ساده نگه دارید. استفاده از راه اندازی تک نوری را در نظر بگیرید. بسیاری از عکاسان پرتره فقط از یک نور بارق اصلی برای عکاسی خود استفاده می کنند. همچنین می توان از یک بازتابنده برای پرکردن نور در جاهایی که هیچ سایه ای نمی خواهید استفاده کرد.

راهنمای نور استودیو ما برای عکاسان را ببینید که به شما کمک می کند تصمیمات خلاقانه مهمی برای عکاسی خود بگیرید.

3. دیدگاه مهم است

نکته عکاسی برای عکاسان
نکته عکاسی برای عکاسان

پرسپکتیو با نورپردازی و ژست استودیو همپوشانی دارد (که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد)، بنابراین باید در مرحله برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

برای پرتره و ژانرهای دیگر مانند زیبایی، همیشه باید توجه داشت که دوربین را نسبت به مدل یا سوژه خود کجا نگه می دارید. از آنجایی که چشم‌ها در بسیاری از شرایط در پرتره مهم هستند، تعیین کنید که آیا بیشتر عکس‌های شما در سطح چشم قرار می‌گیرند یا می‌خواهید پرسپکتیو را تغییر دهید.

این مهم است زیرا به محض جابجایی مدل یا دوربین، نورپردازی شما همیشه تغییر می کند. به محض تغییر دیدگاه، سایه ها و هایلایت ها در مکان های مختلف می افتند. حتی اگر همه ژست‌ها را درست نکرده‌اید، دوباره بررسی کنید تا ببینید نور چگونه با مدل شما تعامل می‌کند تا ببینید آیا به یک بازتابنده نیاز است یا نیاز به تغییری قبل از گرفتن عکس است.

4. پوزها را از قبل برنامه ریزی کنید

جدا از نور استودیو، ژست گرفتن یکی از بزرگترین موانع برای عکاسان مبتدی است، چه در استودیو باشند و چه نباشند. اما در استودیو، بسیار مهم‌تر است، زیرا معمولاً هیچ پس‌زمینه و پیش‌زمینه اضافی برای بازی مانند عکسبرداری با نور طبیعی در فضای باز وجود ندارد.

عکس

مقداری الهام از ژست گرفتن را در تلفن خود ذخیره کنید تا ایده هایتان تمام نشود. سایت هایی مانند Pinterest برای کشف نحوه ژست عکاسی از مدل ها عالی هستند. ببینید چگونه تصاویر را از Pinterest در تلفن Android یا iOS خود ذخیره کنید تا در روز عکسبرداری به راحتی به این عکس ها دسترسی داشته باشید.

5. بهترین تنظیمات دوربین برای استفاده

نکته عکاسی برای عکاسان
نکته عکاسی برای عکاسان

تنظیمات دوربین آنقدرها هم که در ابتدا به نظر می رسد پیچیده نیستند. وقتی با نورهای سرعت عکاسی می کنید، سرعت شاتر شما معمولاً همان سرعت همگام سازی دوربین شما خواهد بود، چیزی در حدود 200/1 یا 250/1 ثانیه.

ISO شما روی کمترین مقدار، معمولاً حدود 100 تنظیم می شود. این دیافراگم را ترک می کند، که بسته به سوژه و مقدار سوژه ای که می خواهید در فوکوس باشد، متفاوت خواهد بود. دیافراگم های معمولی از f/2.8 برای پرتره تا f/11 یا بالاتر برای عکاسی زیبایی و محصول متغیر است.

ارزش دانستن اصول اولیه عمق میدان را دارد زیرا عکسبرداری شما ممکن است به گنجاندن یا حذف جزئیات خاصی برای جلوه خلاقانه بستگی داشته باشد.

6. استفاده از پس زمینه خنثی را در نظر بگیرید

هنگامی که در استودیو به تازگی شروع به کار می کنید، بهتر است آن را ساده نگه دارید و از یک پس زمینه خنثی برای عکاسی از سوژه خود استفاده کنید. چیزی شبیه پس زمینه خاکستری خنثی ایده آل خواهد بود. تعدادی دلیل برای این وجود دارد:

. نور به اندازه ای منعکس نمی شود و به طور کامل توسط پس زمینه های خنثی جذب نمی شود، که باعث می شود عکاسی انعطاف پذیرتری داشته باشید.

. در صورت نیاز به کامپوزیت یا تعویض پس‌زمینه با چیزی متفاوت، ساده‌تر است که سوژه‌های خود را از پس‌زمینه جدا کنید.

. پس زمینه های بسیار روشن و تیره فقط باید به دلایل خاص عمدا استفاده شوند.

پس زمینه خنثی نباید خاکستری باشد. هر پس زمینه جامد (از الگوها اجتناب کنید) که خیلی روشن یا خیلی تیره نباشد، به خوبی کار می کند.

7. یک دستیار می تواند بسیار مفید باشد

نکته عکاسی برای عکاسان
نکته عکاسی برای عکاسان

یک دستیار می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص اگر قبلاً در یک استودیو کار کرده باشد یا تجربه ای به عنوان عکاس در استودیو داشته باشد. صرف نظر از تجربه، یک دستیار می تواند در کارهایی که معمولاً زمان عکاسی را از عکاس می گیرد کمک کند.

همچنین باید در نظر گرفت که آیا این مدل به یک آرایشگر، آرتیست یا حتی یک طراح لباس نیاز دارد یا خیر. اما اگر تازه شروع کرده اید، بهتر است ببینید آیا مدل می تواند آرایش و کمد لباس خود را برای ساده نگه داشتن کارها اعمال کند یا خیر.

8. لوازم سرگرم کننده را بیاورید

وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه، جواهرات، روسری، عصا، چتر، یا هر چیز نسبتا کوچک دیگری که بسته بندی آن آسان است، ممکن است ارزش بردن برای عکاسی را داشته باشد. اگر ایده‌هایتان تمام شد یا فقط می‌خواهید آزمایش کنید، وسایل می‌توانند مفید باشند.

عکس

اگر از لوازم جانبی استفاده می کنید، توصیه می کنیم بعد از عکس های برنامه ریزی شده از آنها استفاده کنید. این به کاهش خطر اکسسوری های فرسوده و خراب کردن مو و آرایش مدل کمک می کند. همچنین ممکن است بخواهید از قبل با مدل خود مشورت کنید تا آنها را در مورد وسایلی که ممکن است به همراه داشته باشید مطلع کنید. همچنین می‌توانید از مدل بخواهید که هر وسیله‌ای را که ممکن است بخواهد امتحان کند، بیاورد.

9. تعداد تغییرات کمد لباس را محدود کنید

نکته عکاسی برای عکاسان
نکته عکاسی برای عکاسان

ممکن است وسوسه انگیز باشد که از مدل بخواهید لباس های زیادی به همراه داشته باشد، اما ما به شدت توصیه می کنیم اولین عکاسی خود را فقط به یک یا دو لباس محدود کنید. به این دلیل که هر تغییر کمد لباس به زمان نیاز دارد و ممکن است نیاز به آرایش جدید و توجه بیشتر به موهای مدل داشته باشد.

همچنین، اگر کمد لباس‌های تعویض مدل خود را دارید، مطمئن شوید که یک فضای خصوصی در استودیو وجود دارد که می‌توانند آن‌ها را عوض کنند، ترجیحاً یک اتاق تعویض با چراغ‌های مناسب و یک آینه.

10. آن را ساده نگه دارید

نکته عکاسی برای عکاسان
نکته عکاسی برای عکاسان

در اولین عکاسی استودیویی خود، با نورهای متعدد، کمد لباس های متعدد، تعویض لنزهای متعدد و تعداد زیادی ژل و اصلاح کننده جلوه های ویژه برنامه ریزی نکنید. آن را ساده نگه دارید.

به خاطر داشته باشید که اگر فضایی را اجاره می کنید، زمان پول است. ماموریت اصلی شما این است که عکسبرداری را طبق برنامه خود انجام دهید، نه بیشتر و نه کمتر. برنامه ریزی کنید که هزینه های خود را نسبت به جیب خود پایین نگه دارید و هدف خود را بر روی برنامه نگه دارید.

عکس

ساده نگه داشتن آن چیزی فراتر از برنامه ریزی است، این طرز فکری است که تمام زمینه های عکاسی استودیویی شما را پوشش می دهد و در نهایت به شما کمک می کند آن را با موانع پیش بینی نشده کمتری تکمیل کنید.

اولین فیلمبرداری استودیویی خود را به تجربه ای روان و به یاد ماندنی تبدیل کنید

هر جلسه عکاسی استودیویی باید یک تجربه شاد باشد و نه چیزی برای ترس. امیدواریم از این نکات به خوبی استفاده کنید تا اولین عکسبرداری استودیویی خود را به تجربه ای سرگرم کننده و پر ارزش تبدیل کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس