وسایل ضروری عکاسی در سفر

76
0
وسایل ضروری عکاسی در سفر

اکثر مردم در سفر از گوشی های هوشمند خود برای عکاسی استفاده میکنند. اما اگر بخواهید حرفه ای تر عکاسی کنید چه کار می کنید؟ برخی از افراد به خصوص تازه کارها بیش از حد وسیله با خود به سفر میبرند و در وسط راه مجبور می شوند وسیله های اضافی را حذف کنند. از طرف دیگر نبردن وسیله های ضروری ممکن است مشکلاتی ایجاد کند و نتوانید از سفر خود نهایت استفاده را ببرید. اما چه وسایل عکاسی را حتما باید به سفر برد؟

1. لنز دوربین

لنز یا لنزهایی که برای عکاسی استفاده می کنید تأثیر قابل توجهی بر عکس های نهایی خواهد داشت. هنگام سفر بسیار مهم است که لنزهای متناسب با نوع سفر و عکس هایی که میخواهید بگیرید انتخاب کنید. اگر می‌خواهید عکس‌های متنوعی بگیرید، گرفتن یک لنز همه کاره مانند لنز پرایم 35 یا 50 میلی‌متری ایده خوبی است. برای گرفتن عکس های ماکرو حتما لنز ماکرو داشته باشید.

اگر می‌خواهید عکس های خاص تری بگیرید، به این فکر کنید که کدام لنز برای آن مناسب‌تر است. به عنوان مثال عکاسی حیات وحش به فاصله کانونی بیشتری نیاز دارد. وقتی در مورد عکس‌هایی که می‌خواهید بگیرید تصمیم گرفتید، سعی کنید حداکثر دو لنز داشته باشید. دو لنز فضای زیادی در کیف شما را اشغال نمیکند و در صورت وقوع یک حادثه یک لنز جایگزین خواهید داشت.

2.وسایل ضروری عکاسی در سفر: دوربینی که واقعا از آن استفاده میکنید

دوربینی که واقعا از آن استفاده میکنید
دوربینی که واقعا از آن استفاده میکنید

مهم نیست که دوربینی که خریده اید ارزان یا گران است. اگر از آن استفاده نمیکنید پول خود را هدر داده اید. برای عکاسی در سفر باید دوربینی داشته باشید که به راحتی در کیف جا شود و قابل حمل باشد. یک DSLR فضای بیشتری را در چمدان یا کوله پشتی شما اشغال می‌کند و می‌تواند توجهات را هنگام بیرون رفتن به خود جلب کند. در نتیجه ممکن است از آن استفاده نکنید.

خوشبختانه برخی از دوربین های جدید به راحتی قابل حمل هستند. سعی کنید به سراغ یک دستگاه بدون آینه بروید. FujiFilm، Olympus و Leica برندهایی گران تری هستند اما به دلیل کیفیت بهتر تصویر و قابلیت حمل ارزش خرید را دارند.

3. باتری های اضافی

صرف نظر از اینکه برای سفر کاری میروید یا تفریحی مسافرت و عکاسی در سفر اغلب شامل روزهای طولانی است. بنابراین داشتن یک باتری اضافی ایده خوبی است. همچنین می توانید شارژر خود را ببرید و آن را در یک کافه، رستوران یا فروشگاه وصل کنید. اما ممکن است تا شارژ شدن کامل باتری زمان زیادی طول بکشد و در برخی موارد حتی ممکن است به چنین مکان هایی دسترسی نداشته باشید.

همراه داشتن 1 تا 3 باتری اضافی در سفر نجات بخش خواهد بود، به خصوص اگر به یک سفر طولانی مانند یک سفر جاده ای می روید. قیمت باتری با توجه به سازنده و مدل دوربین شما متفاوت خواهد بود. برای صرفه جویی در هزینه ها خرید باتری دست دوم را در نظر بگیرید.

4.وسایل ضروری عکاسی در سفر: کیف دوربین

کیف دوربین
کیف دوربین

اگر در عکاسی در سفر تازه کار هستید، ممکن است وسوسه انگیز شوید تمام وسایل خود را در چمدان با خود ببرید و زمانی که میخواهید بیرون بروید وسایل را در کوله پشتی خود قرار دهید. اما این کار اشتباه است!

با این کار شما در خطر شکستن تجهیزات، ورود گرد و غبار به دوربین و گم شدن وسایل هستید. کیف های دوربین ممکن است کاملا ضروری نباشند، اما از استرس شما جلوگیری می کنند. استفاده از یک کیف دوربین کمک می کند تا تمام وسایل خود را در یک مکان نگه دارید و در عین حال از آسیب احتمالی محافظت کنید.

5. محافظت در برابر آب و هوا

محافظت در برابر آب و هوا
محافظت در برابر آب و هوا

یکی از حیاتی ترین جنبه های عکاسی در سفر، آماده شدن برای بدترین آب و هوای ممکن است. مثلا اگر به نروژ سفر کنید و و از دوربین خود در برابر تغییرات اب و هوا محافظت نکنید قطعا با مشکلی جدی رو به رو میشوید.

قبل از سفر آب و هوای آن منطقه را چک کنید و ببینید نیاز به خرید وسیله ای اضافی برای محافظت از تجهیزات خود دارید یا خیر. وسیله هایی که ضروری هستند شامل کاور محافظ در برابر باران و بیمه است. هنگام خرید دوربین به بدنه و لنزهای مقاوم در برابر آب و هوا توجه کنید.

6.وسایل ضروری عکاسی در سفر: کارت حافظه اضافی

اگر برای مدت طولانی سفر نمی کنید، ممکن است نیازی نباشد که لپ تاپ خود را به سفر ببرید. هنگامی که بیرون هستید، مطمئناً کارت حافظه را بررسی نمی کنید تا ببینید چه چیزی را باید حذف کنید و چه چیزی را نباید حذف کنید.

خرید کارت حافظه اضافی ساده ترین راه برای حل این مشکل است. 1 تا 3 کارت حافظه اضافی 64 گیگابایتی تقریباً کافی است. کارت حافظه را درون کیس های مخصوص قرار دهید. انجام این کار از آسیب به کارت حافظه و ورود گرد و غبار جلوگیری می کند.

7. لباس مناسب

لباس مناسب
لباس مناسب

بیشتر مواردی که گفته شد به تجهیزات دوربین مربوط میشدند. لباس مناسب نیز یکی از موارد ضروری در سفر است. نپوشیدن لباس مناسب باعث سرد یا گرم شدن بیش از حد شما می شود و در نهایت ممکن است نتوانید عکس های خوبی بگیرید. برای مثال در صورت لرزیدن از سرما دوربین نیز بیشتر می‌لرزد و منجر به تار شدن عکس ها میشود.

وقتی چمدان خود را می بندید بسیار مهم است که به جایی که می روید فکر کنید و لباس مناسب بپوشید. به یاد داشته باشید که دما در ارتفاعات مختلف نیز تغییر می کند. هنگام پیاده روی در کوهستان پوشیدن تی شرت و دمپایی ایده خوبی نیست.

8.وسایل ضروری عکاسی در سفر: آداپتورهای تبدیل برق

حتی اگر تمام نکات بالا را رعایت کنید، اگر نتوانید از وسایل خود استفاده کنید بی فایده هستند. قبل از سفر باید مطمئن شوید که آداپتورهای تبدیل را با خود برده اید.

به یاد داشته باشید که استانداردهای کشورها متفاوت است. به عنوان مثال سوئیس از یک نوع دوشاخه متفاوت از آلمان و اتریش استفاده می کند. در صورت خرید آنلاین آداپتورها نباید هزینه زیادی داشته باشند. اگر وقت کمی دارید در بیشتر فرودگاه ها اداپتور برق در دسترس است.

برای ثبت لحظات زیبا آماده باشید!

عکاسی در سفر احتمالاً هیجان‌انگیزترین ژانر عکاسی است، اما نکاتی زیادی وجود دارد که باید به آن توجه کنید و قبل از سفر حتما آمادگی با هر گونه مشکلات را داشته باشید. امیدواریم نکاتی که در این مقاله گفته شد به شما کمک کند تا بهترین عکس ها را ثبت کنید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس