6 روش خلاقانه برای استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار

79
0
فناوری تبدیل متن به گفتار

تبدیل متن به گفتار از جمله فناوری هایی است که کاربردهای بسیاری دارد، در ادامه این راهنما قصد داریم برخی از خلاقانه ترین و بهترین راه های استفاده از این فناوری را به شما نشان دهیم. فناوری می ‌تواند هم کاربردی و هم خلاقانه باشد و تبدیل متن به گفتار نمونه ‌ای عالی از نحوه ادغام این دو است. اگرچه این نرم افزار ابتدا برای افراد دارای معلولیت بینایی ایجاد شده بود، اکنون از آن برای تولید موسیقی، افزودن یک عنصر کمدی به ویدیوها و صرفه جویی در هزینه و زمان برای صداپیشگان استفاده می شود. اگر در مورد روش‌ های خلاقانه استفاده از فناوری تبدیل متن به گفتار کنجکاو هستید، پیشنهاد می دهیم در ادامه همراه ما باشید.

صدای هوش مصنوعی را به آهنگ های موسیقی خود اضافه کنید

چند دهه پیش، مردم مفهوم خلق هنر با استفاده از هوش مصنوعی را زیر سوال می بردند، اما در سال های اخیر این ایده به ویژه در شرق آسیا محبوبیت پیدا کرده است. شاید یکی از شناخته شده ترین هنرمندان هوش مصنوعی Hatsune Miku باشد که توسط Crypton Future Media با استفاده از نرم افزار Vocaloid توسعه یافته است. اما شما لزوماً نیازی به استفاده از Vocaloid در تولیدات موسیقی خود ندارید. تبدیل متن به گفتار معمولی چه به عنوان یک بخش کوچک و چه برای کل یک آهنگ می تواند به همان اندازه خلاقانه باشد. به ویژه در موسیقی الکترونیک استفاده از این روش بسیار محبوب است.

یک Voicepver برای ویدیوهای رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید

TikTok در سال‌ های اخیر قابلیت استفاده از متن به گفتار را به صورت رایج بر روی ویدیوها در دسترس قرار داده است که در حال حاضر اغلب برای جلوه ‌های کمدی از آن استفاده می شود، با این حال قابلیت تبدیل متن به گفتار سال ‌ها است در پلتفرم ‌های دیگری مانند یوتیوب استفاده می ‌شود. اگر به دنبال راهی آسان برای افزودن صداهای صوتی به ویدیوهای خود هستید، این امکان را دارید تا از ویژگی تبدیل متن به گفتار در Podcastle استفاده نمایید.

این نرم‌ افزار نه تنها باعث استفاده بهینه از رسانه ‌های اجتماعی می شود، بلکه برای هر کسی که می‌خواهد در وب ناشناس بماند یا برای کسانی که در بهره مندی از صدای خود راحت نیستند، یک قابلیت عالی به شمار می رود. به ‌علاوه، ایجاد یک صدای متن به گفتار عالی آسان‌تر از استفاده مجدد صداهای ضبط‌ شده است که اغلب زمان ‌بر می باشد، نیاز به چندین برداشت دارد و ممکن است به نرم ‌افزار خاصی نیاز داشته باشد که استفاده از آن دشوار یا خرید آن گران باشد.

از تبدیل متن به گفتار در ویدیوهای تبلیغاتی خود استفاده کنید

هنگامی که شرکت، محصول یا نام تجاری خود را تبلیغ می کنید، این امر مهم است که مطمئن شوید تبلیغات شما نه تنها در دسترس است، بلکه برای مخاطب جالب خواهد بود. از آنجایی که انسان ها موجوداتی چند وجهی هستند که به گونه ای متفاوت با جهان درگیر می شوند، بهترین راه برای ساختن یک ویدیوی تبلیغاتی خوب و پر بازده، گنجاندن عناصر تعاملی تا جایی که امکان داشته باشد، است. اگر فقط کلماتی را روی صفحه نمایش ‌دهید، به احتمال زیاد تعداد زیادی از مردم قادر به خواندن آن نخواهند بود و گروه دیگری نیز حتی خود را درگیر خواندن آن نمی کنند. با این حال، زمانی که یک صدا اضافه می کنید، ناگهان توجه کامل آن‌ها را جلب خواهید کرد. شما می توانید اپلیکیشن Ivona TTS که می تواند متن را به گفتار در هر زبانی تبدیل کند، بررسی نمایید.

دانلود: Ivona برای اندروید (رایگان)

با این حال، اگر اندرویدی ندارید، می توانید به سایت‌ ها و برنامه ‌های افزودنی رایگان برای ابزارهای تبدیل متن به گفتار آنلاین که روی دستگاه‌ های مختلف کار می ‌کنند، نگاهی بیندازید.

تبدیل متن به گفتار را به وب سایت خود اضافه کنید

درست مانند ویدیوهای تبلیغاتی، برخی از افراد وقت یا حوصله خواندن مقالات را ندارند، به خصوص به این دلیل که زندگی مدرن بسیار سریع است و دامنه توجه ما محدود است. اگر بتوانید متن به گفتار را به وب ‌سایت خود اضافه کنید، به افراد این فرصت را می ‌دهید که هم زمان با گوش دادن به مقاله‌ های شما چند کار انجام دهند و در زمان خود صرفه‌ جویی کنند. علاوه بر این، صداگذاری برای مقالات می ‌تواند آن‌ها را جذاب ‌تر کند، به‌ ویژه اگر این مقالات طولانی‌ باشند و اگر به خواننده این امکان را بدهید که بلندگویی را برای برقرار ارتباط انتخاب کند، احتمالاً دسترسی جامع تری به اطلاعات خواهد داشت.

از Voice-Overs برای ارائه مطالب استفاده کنید

آیا دانش آموز مدرسه ای هستید یا کارمند یک شرکت؟ در صورتی که مکرراً سخنرانی انجام می دهید، تبدیل متن به گفتار می تواند به ارائه های شما کمک کند. برخی از افراد تمایل بیشتری به شنیدن دارند و به احتمال زیاد هنگام شنیدن گفتار، تعامل بیشتری نشان می دهند، اگر ارائه شما طولانی است، ممکن است بهتر باشد از فناوری تبدیل متن به گفتار برای تاثیر گذاری بیشتر کلامتان استفاده نمایید. علاوه بر این، بسته به اینکه به چه کسی ارائه می ‌دهید و از چه نرم ‌افزاری استفاده می ‌کنید، تبدیل متن به گفتار نیز می ‌تواند به رفع موانع زبان کمک کند. برخی از نرم افزارهای تبدیل متن به گفتار به شما امکان می دهند بین لهجه های مختلف یکی را انتخاب کنید، در حالی که برخی دیگر به یک زبان کاملاً دیگر ترجمه می کنند.

کار خود را تصحیح کنید

دنیای شلوغی که در آن زندگی می کنیم، ممکن است فرصتی برای نشستن و تصحیح کارهایی که انجام می دهیم نداشته باشیم، اما می توانیم به آن‌ها گوش دهیم و از این طریق آن را بررسی نماییم. اگر فشار کاری شما زیاد است و نمی توانید کارهای خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید، تبدیل متن به گفتار می ‌تواند آنچه نوشته ‌اید را با صدای بلند بخواند و اگر اشتباهی مرتکب شده باشید، به این روش می توانید آن را اصلاح نمایید. همچنین به این ترتیب، می توانید کارهای دیگر خود را نیز در حین تصحیح متن های خود انجام دهید.

امکانات بی پایان با تبدیل متن به گفتار

تبدیل متن به گفتار برای مقاصد سرگرمی یا تمایل به برقراری ارتباط به روش های مؤثر تر، امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. این فناوری در حال پیشرفت است و به راحتی در دسترس می باشد، بنابراین واقعاً هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از قابلیت های بی نهایت آن وجود ندارد.

4/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس