پرتال دستی پلی استیشن سونی چیست؟ 

29
0
پرتال دستی پلی استیشن سونی

PlayStation Portal یک دستگاه پخش از راه دور است که بازی های نصب شده به صورت محلی روی PS5 شما را از طریق Wi-Fi پخش می کند. پرتال دستی پلی استیشن سونی را بشناسید.

  • پرتال PS فیدبک لمسی و محرک های تطبیقی ​​را ارائه می دهد اما فاقد بلوتوث است. فقط با بازی های پلی استیشن کار می کند و 199.99 دلار قیمت دارد. 
  • برای گزینه ای همه کاره تر و مقرون به صرفه تر، یک کنترلر گوشی هوشمند برای دسترسی به چندین سرویس بازی در نظر بگیرید. 

سونی پرتال پلی استیشن را در نوامبر 2023 راه‌اندازی کرد، یک دستگاه بازی که شبیه یک کنترلر DualSense است که توسط یک صفحه نمایش هشت اینچی تقسیم شده می باشد. اما پرتال دقیقا چیست؟ آیا این رقیب سونی برای نینتندو سوییچ و استیم دک است؟ یا این یک دستگاه بازی ابری مانند Logitech G Cloud هست؟ 

پرتال پلی استیشن چیست؟ 

پرتال پلی استیشن دارای یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی با وضوح p1080 و نرخ تجدید 60 هرتز است. همچنین دارای کنترل‌هایی شبیه به DualSense در هر دو طرف هست، بنابراین اگر قبلاً کاربر PS5 هستید، احساس آشنایی خواهید داشت. 

همچنین دارای جک هدفون 3.5 میلی متری، پشتیبانی از Wi-Fi 5 و سازگاری با PS Link است. می توانید باتری 4370 میلی آمپر ساعتی آن را از طریق درگاه USB-C شارژ کنید که برای حدود 7 تا 9 ساعت بازی کافی می باشد. 

اما پلی استیشن یک Steam Deck  یا رقیب Logitech G Cloud نیست. در عوض، این یک دستگاه پخش از راه دور است که از طریق Wi-Fi به پلی استیشن 5 شما متصل می شود و فقط بازی های نصب شده به صورت محلی روی کنسول شما را پخش می کند. این شبیه به Steam Link هست که به شما امکان می دهد بازی های کامپیوتر شخصی را در اندروید یا آیفون خود از طریق استریم انجام دهید. 

بنابراین، به جای تکیه بر مزرعه سرور برای پخش جریانی بازی خود از فضای ابری، پرتال پلی استیشن به شبکه خانگی و پلی استیشن 5 شما بستگی دارد. برای استفاده از پرتال پلی استیشن حداقل به یک اتصال 5 مگابیت در ثانیه نیاز دارید، اما سونی برای قابلیت اطمینان، سرعت 15 مگابیت در ثانیه را توصیه می کند. 

علاوه بر این، برای استفاده از آن به یک اکانت شبکه پلی استیشن نیاز دارید. 

چه کاری می توانید با پرتال PS انجام دهید؟ 

از آنجایی که پرتال پلی استیشن اساساً یک کنترلر DualSense با صفحه نمایشی است که بازی ها را از پلی استیشن 5 شما پخش می کند. همچنین دارای ویژگی هایی مانند فیدبک لمسی و محرک های تطبیقی ​​هست – به شرطی که بازی که پخش می کنید با این ویژگی ها سازگار باشد. 

پرتال پلی استیشن اگر از آن در همان شبکه ای استفاده کنید که کنسول شما به آن متصل است، بهترین کار را خواهد داشت، اما تا زمانی که سرعت اینترنت مناسبی برای هر دو دستگاه (کنسول پلی استیشن 5 و پورتال پلی استیشن دستی) دارید، می توانید هر پلی استیشن را بازی کنید. 5 عنوان در حالی که دور از خانه هست. با این حال، بازی هایی که به لوازم جانبی دیگری مانند PlayStation VR2 نیاز دارند، با پرتال کار نخواهند کرد. 

اما یکی از نقاط ضعف پرتال این است که اتصال بلوتوث ندارد. این بدان معناست که AirPods و سایر لوازم جانبی بلوتوث شما با دستگاه کار نمی کنند. اگر صدای شخصی می‌خواهید، از یکی از بهترین هدست‌های بازی سیمی یا یک دستگاه صوتی سازگار با PlayStation Link مانند Pulse Elite، Explore یا 3D استفاده نمایید. 

همچنین سازگاری پخش جریانی از سرورهای خارجی را ندارد، بنابراین حتی اگر اشتراک PlayStation Plus Premium داشته باشید، نمی توانید عناوین را مستقیماً به پرتال پلی استیشن پخش کنید. در عوض، باید هر عنوانی را که به آن علاقه دارید روی پلی استیشن 5 خود نصب نمایید و آن را به دستگاه دستی استریم کنید. 

آیا باید پرتال پلی استیشن را بخرید؟ 

اگر از طرفداران پر و پا قرص پلی استیشن هستید و هر زمان که در خانه نیستید متوجه می شوید که بازی های خود را از دست می دهید، پرتال پلی استیشن برای شما مناسب می باشد. با این دستگاه دستی، تا زمانی که اتصال داده G5 قوی داشته باشید، اساساً پلی استیشن 5 خود را در هر کجا که هستید با خود می برید. 

با این حال، پرتال روی اتصالات داده کندتر مانند 4G کار نخواهد کرد، بنابراین اگر منطقه شما این را ندارد، باید این موضوع را در نظر بگیرید. علاوه بر این، مرورگر ندارد، بنابراین پرتال با اکثر زیرساخت‌های هتل و Wi-Fi عمومی که نیاز به ورود از طریق مرورگر دارند، کار نمی‌ کند. 

اگر نمی‌خواهید فقط بازی‌های PS5 را استریم کنید، بهتر است یک کنترلر بازی گوشی هوشمند مانند دسته GameSir X2s Type-C تهیه کنید. به این ترتیب، می‌توانید از آن برای سرویس‌ های غیر پلی‌استیشن، مانند Steam و Xbox Game Pass Ultimate یا حتی برای اجرای بازی‌های AAA مستقیماً از تلفن خود استفاده نمایید. به علاوه، این کنترلرها کمتر از 50 دلار قیمت دارند. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس