پهپاد بدون سرنشین والکری XQ-58A با موفقیت آزمایش شد

45
0
پهپاد بدون سرنشین والکری XQ-58A

آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی (AFRL) و شرکت راهکارهای دفاعی و امنیتی Kratos هفته گذشته به‌صورت مشترک دومین سری از پهپاد بدون سرنشین والکری XQ-58A را در پایگاه آزمایشی یوما در آریزونا امتحان کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، سری دوم پهپادهای شرکت Kratos به تازگی اولین آزمایش خود را پشت سر گذاشته است. این آزمایش نشان داد که Valkyrie می‌تواند برای مدت طولانی‌تر و با بار سنگین‌تر پرواز کند. اگرچه جزئیات دقیق این آزمایش هنوز منتشر نشده، اما می‌دانیم که سطح معیارها نسبت به آزمایش‌های قبلی بالاتر رفته است.

Kratos از این سری 12 هواپیمای بی‌سرنشین ساخته و پهپادی که این آزمایش را انجام داده، اولین محصول از سری دوم بوده است. مهندسان توانسته‌اند در این پرواز تجهیزات ارتباط رادیویی هواپیماها را برای ماموریت‌های با فاصله زیاد و عملیات‌های دیگر آزمایش کنند.

پهپاد بدون سرنشین والکری XQ-58A

این آزمایش نشان داد که پهپاد XQ-58A Valkyrie در صورت قطع ارتباط می‌تواند خود را به یک نقطه فرود برساند و آن‌جا به‌شکل خودکار فرود بیاید. پرواز بدون وابستگی به ارتباطات همچنین به معنای این است که والکری می‌تواند بدون ردیابی شدن از سوی نیروهای متخاصم به نقطه راهبردی خود برگردد.

«استیو فندلی»، مدیر واحد سیستم‌های بی‌سرنشین Kratos می‌گوید بهترین روش برای استفاده از پهپادها و پیروزی در میدان مبارزه، استفاده گروهی از این هواپیماهاست. این شرکت حالا تمرکز خود را روی راهکارهای ارزان قیمت و مخرب گذاشته است.

پهپاد XQ-58A هواپیمایی فروصوت با دامنه پروازی بالاست. این محصول در نسل اول می‌توانست باری در حدود 544 کیلوگرم را حمل کند و هر ساعت 882 کیلومتر پیش برود. برد مسافتی والکری احتمالا حدود 5600 کیلومتر است. این پهپاد قبلا در سال 2019 و 2021 هم آزمایش شده و نشان داده بود که می‌تواند حتی محموله‌های خود را در میانه هوا رها کند.

این دستگاه همچنین می‌تواند برای اسکورت جنگنده‌های پیشرفته نیروی هوایی آمریکا که حامل اسلحه یا سیستم‌های جاسوسی هستند، استفاده شود و به صورت دسته‌ای فعالیت کند.

منبع : globenewswire

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس