در زمان پیدا کردن آیفون گم شده یا دزدیده شده چه باید کرد؟

50
0
پیدا کردن آیفون گم شده

آیا شما هم آیفون گم شده یا دزدیده شده ای را پیدا کرده اید؟ در این مقاله نحوه تلاش برای باز کردن قفل آیفون گم شده و بازگرداندن آن به صاحب قانونی آن برای شما آورده شده است.

حتی با بهترین نیت ها، اغلب دشوار است که بدانید وقتی یک آیفون گم شده یا دزدیده شده را پیدا می کنید چگونه مراحل بعدی را ادامه دهید. خوشبختانه، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای بازگرداندن دستگاه به صاحب واقعی آن به شما کمک کند.

در مورد دارایی دیگران هیچ استثنایی وجود ندارد، بنابراین نگه داشتن چیزی که مال شما نیست می تواند دزدی باشد. به علاوه، همه مدل‌ های آیفون مدرن به لطف ویژگی قفل فعال ‌سازی اپل، برای کسی غیر از مالک آن بی ‌فایده هستند.

بنابراین اگر آیفون گم شده ای را پیدا کردید، در این مقاله برای شما توضیح داده شده است که چه کاری را باید انجام دهید.

1.پیدا کردن آیفون گم شده: آیا آیفون گم شده شارژ می شود؟

اقدام: یک شارژر بخرید یا قرض بگیرید و دستگاه را روشن و در حال شارژ نگه دارید.

وقتی آیفون گم شده ای را پیدا کردید ابتدا باید این مورد را بررسی کنید. باتری ‌های مدرن گوشی ‌های هوشمند عالی نیستند، بنابراین در بیشتر مواقع، یک دستگاه گمشده در بهترین حالت یک روز فرصت دارد تا باتری آن تمام شود. اگر شارژی وجود ندارد، دکمه پاور (یک دکمه در سمت راست یا بالای دستگاه) را نگه دارید تا ببینید چه اتفاقی می ‌افتد.

اگر آیفون همچنان کار کند، ابتدا باید آن را شارژ کنید. اگر خودتان آیفون ندارید و به شارژر مخصوص آن دسترسی ندارید، یا باید قرض بگیرید یا یک کابل لایتنینگ بخرید.

اگر یک آیفون مدرن پیدا کرده اید، ممکن است نیازی به نگرانی در مورد شارژ دستگاه نداشته باشید. با آیفون 11 و نسخه های بعدی که دارای iOS 15 هستند، حتی می توان دستگاه را در صورت خاموش بودن ردیابی کرد.

وقتی باتری تلفن در حالت بحرانی است و در شرف از بین رفتن است، آیفون آخرین مکان شناخته شده خود را ارسال می کند.

2.پیدا کردن آیفون گم شده: آیا قفل رمز عبور دارد؟

اقدام: رمز عبور را بررسی کنید، اما سعی نکنید آن را به صورت بی رحمانه اعمال کنید. اگر می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، گزارش تماس و Apple ID ثبت شده را برای جزئیات تماس بررسی کنید.

هنگامی که آیفون راه اندازی شد، یک صفحه قفل خواهید دید. با فشار دادن دکمه هوم یا کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا – بسته به مدل آیفونی که پیدا کرده اید – احتمالاً از شما یک رمز عبور، تاچ آیدی یا فیس آیدی درخواست می کند.

اما احتمال کمی وجود دارد که قفل گوشی باز شود. این بدان معناست که مالک رمز عبور تنظیم نکرده است، کاری که همه دارندگان گوشی های هوشمند باید انجام دهند. اگر رمز عبور وجود دارد، در تلاش برای باز کردن قفل آیفون گم شده استرس نداشته باشید.

اگر قفل گوشی باز شود، دو گزینه برای دریافت اطلاعات بیشتر دارید. اولین مورد این است که برنامه Settings را باز کنید و نام کاربر را در بالای صفحه انتخاب کنید تا آدرس ایمیل ثبت شده Apple ID و شماره موبایل آنها را ببینید. سپس می توانید ایمیلی ارسال کنید یا با مالک تماس بگیرید و به او اطلاع دهید که دستگاه او را در اختیار داشته و آن را پیدا کرده اید.

مورد دوم این است که به Phone > Recents بروید و گزارش تماس ها را بررسی کنید. شما باید بتوانید یک مخاطب مناسب برای تماس بگیرید تا به آنها اطلاع دهید که این آیفون را پیدا کرده اید. همچنین باید بتوانید نام مالک فهرست شده در بالای لیست مخاطبین را در برنامه تلفن پیدا کنید.

3. برای اطلاعات بیشتر به شناسه پزشکی نگاه کنید

اقدام: حتی با آیفون قفل شده به ویژگی Medical ID دسترسی پیدا کنید.

اگر همچنان به دنبال صاحب آیفون گمشده هستید، ویژگی Medical ID را امتحان کنید. در حالی که هدف اصلی آن ارائه اطلاعات مهم پزشکی به اولین پاسخ دهندگان در مواقع اضطراری است، همچنین می تواند سرنخ های بیشتری در مورد هویت مالک نیز به شما بدهد.

برای دسترسی به عملکرد شناسه پزشکی، در هر آیفونی به صفحه قفل دسترسی پیدا کنید و Emergency را در سمت چپ پایین صفحه انتخاب کنید. سپس یک صفحه شماره را روی صفحه خواهید دید. در پایین سمت چپ آن صفحه، شناسه پزشکی را انتخاب کنید.

اگر مالک این ویژگی را راه‌اندازی کرده باشد، نام او و اطلاعات بیشتری درباره آن ‌ها مشاهده خواهید کرد. امیدواریم که این بخش به شما کمک کند مالک تلفن را پیدا کنید.

و اگر شما صاحب یک آیفون هستید قطعا باید از این ویژگی در دستگاه خود استفاده کنید. در دیگر مقالات ما نحوه تنظیم شناسه پزشکی در آیفون شما آورده شده است.

4. آیا گوشی در حالت گم شده است؟

اقدام: به دنبال پیامی بگردید و با استفاده از جزئیات ارائه شده، تماس برقرار کنید.

آیفون شخص دیگری برای کسی غیر از مالک آن بی فایده است، مشروط بر اینکه Find My iPhone فعال باشد. قفل فعال سازی از استفاده آیفون حتی پس از بازنشانی نرم افزار جلوگیری می کند و همین ویژگی به مالک قانونی اجازه می دهد دستگاه های گم شده را ردیابی کند.

اگر آیفون در حالت گم شده قرار گرفته باشد، به این معنی است که مالک به iCloud.com وارد شده و دستگاه را گمشده علامت گذاری کرده است. شما باید پیامی را مشاهده کنید که این موضوع را به شما اطلاع می دهد، همراه با پیامی که از طرف مالک باقی مانده است. این باید شامل یک شماره تماس یا آدرس ایمیل باشد که می‌توانید از آن برای ردیابی مالک استفاده کنید.

در این شرایط اگر گوشی به اینترنت وصل شود، موقعیت مکانی خود را از طریق iCloud برای مالک ارسال می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر آیفون دارید، مطمئناً باید Find My iPhone را در دستگاه خود در تنظیمات > [Name] > Find My فعال کنید. درباره Lost Mode اپل و نحوه استفاده از آن می توانید در دیگر مقالات ما بیشتر بخوانید.

5.پیدا کردن آیفون گم شده: از Siri بپرسید

اقدام: برای اطلاع یافتن از مالک تلفن از سیری کمک بگیرید.

به شرط آنلاین بودن تلفن، سیری می تواند کارهای زیادی انجام دهد حتی اگر دستگاه قفل باشد. با این حال، این فقط در صورتی کار می کند که وقتی گوشی را پیدا کردید، آن را روشن کرده باشید.

پس از راه اندازی مجدد، سیری غیرفعال می شود تا زمانی که برای اولین بار آن را باز کنید. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Home یا دکمه Side، سیری فعال می شود و به شما فرصتی می دهد تا برای کمک به پیدا کردن مالک سؤال بپرسید. چند ایده که می توانید امتحان کنید عبارتند از:

“call my wife” – یا شوهر، مادر، پدر، رئیس و غیره.

“Read my call log”—ممکن است یک تماس اخیر را به شما نشان دهد، بنابراین می توانید از سیری بخواهید که با مخاطب تماس بگیرد (با نام).

“read my last message” – نام مخاطب و همچنین محتوای پیام را ارائه می دهد.

“who own this iphone؟” – باید نام ذخیره شده در ورودی تماس مالک را به شما بدهد.

«what is my email address؟»—همچنین، شماره تلفن، دسته توییتر و غیره را امتحان کنید.

متأسفانه سیری محدودیتی در میزان و نوع اطلاعات افشا شده قبل از درخواست رمز عبور دارد. به عنوان مثال، سیری بدون باز کردن قفل دستگاه ابتدا آدرس ایمیل کاربر را فاش نمی کند. به این ترتیب، درخواست از سیری برای تماس با مخاطب، ممکن است بهترین اقدام باشد.

6.پیدا کردن آیفون گم شده: عکس بگیرید

اقدام: از اطلاعات تماس خود عکسی بگیرید که بصورت آنلاین همگام شود.

بسیاری از کاربران آیفون، iCloud Photos را فعال کرده اند. این ویژگی هر عکس و ویدیوی گرفته شده توسط دستگاه‌ هایی را که از Apple ID شما استفاده می ‌کنند در iCloud ذخیره می‌ کند. این به شما این امکان را می دهد با همان Apple ID به تصاویر خود در هر دستگاه iOS یا Mac دسترسی داشته باشید. این یک مزیت بزرگ برای بازگرداندن آیفون گمشده به صاحبش است.

برای گرفتن عکس یا ویدیو نیازی به آیفون آنلاک ندارید. در صفحه قفل، نماد دوربین را انتخاب کنید یا برای دسترسی به دوربین، انگشت خود را از راست به چپ بکشید. سپس می توانید عکس بگیرید. بهترین ایده این است که از اطلاعات تماس خود عکس بگیرید.

اگر صاحب آیفون خوش شانس باشد، تصویر به حساب iCloud Photos مالک ارسال می ‌شود و آن ‌ها آن را در دستگاه دیگری که استفاده می ‌کنند مشاهده خواهند کرد.

7. با حامل تماس بگیرید یا آن را تحویل دهید

اقدام: برای یافتن اطلاعات بیشتر، سیم کارت آیفون را بیرون بیاورید.

اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد، ممکن است بخواهید سیم کارت مالک را بیرون بیاورید و شرکت مخابراتی و شماره چاپ شده روی سیم کارت را یادداشت کنید. سپس می توانید با شرکت مخابراتی تماس بگیرید، شماره را نقل قول کنید، و آنها ممکن است بتوانند به تماس با صاحب دستگاه کمک کنند.

از طرف دیگر، ممکن است سیم کارت را در یک تلفن یدکی قرار دهید تا ببینید آیا می ‌توانید مخاطبین صاحب آیفون را برای تماس پیدا کنید یا خیر.

پس از امتحان همه این گزینه‌ها، بهترین شرط شما این است که آن را به ایستگاه پلیسی که نزدیک ‌ترین جایی است که آیفون را پیدا کرده ‌اید ببرید. توضیح دهید که تلفن را پیدا کرده اید و سعی کرده اید با آن تماس برقرار کنید، اما هیچ چیز کار نمی کند.

آیا آیفون پیدا کرده اید؟ تماس برقرار کنید یا آن را تحویل دهید

اگر آیفون گم شده ای پیدا کنید، Activation Lock در صورتی که توسط سرویس Find My اپل محافظت شده باشد، از استفاده از آن جلوگیری می کند. تا زمانی که آن را در اختیار دارید، اساساً یک کاغذ وزن دار بدون استفاده است. پس انتظار نداشته باشید از آیفونی که پیدا کرده اید استفاده کنید. علاوه بر این، راه‌ های مختلفی وجود دارد که می ‌توانید برای بازگرداندن آیفون گمشده به صاحبش از آن ها استفاده کنید.

امیدواریم مواردی را که در این مقاله توصیه و بحث کرده ایم مورد پسند شما قرار گیرد. شما همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید دیگر مقالات ما را که در این زمینه برای شما گردآوری شده اند را بررسی کنید و اطلاعات مد نظر خود را دریافت کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس