7 دلیل که چرا شارژر گوشی شارژ نمی کند

68
0
چرا شارژر گوشی شارژ نمی کند

گوشی شارژ نمیشه؟ ممکن است خراب نشود: شارژر ممکن است مقصر باشد. در اینجا این است که چگونه می توانید بفهمید که چه چیزی اشتباه می شود. چرا شارژر گوشی شارژ نمی کند؟

هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که گوشی خود را به برق وصل کنید فقط برای اینکه نشان دهد شارژ نمی شود. اما، در حالی که بسیاری از مردم در اولین نگاه به یک مشکل شارژ به مرکز خدمات می روند، احتمالاً رفع آن ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

ممکن است تلفن شما به دلیل یک مشکل جزئی، مانند کابل معیوب یا کثیفی در درگاه شارژ، شارژ نشود. با این حال، مشکل گاهی اوقات می تواند کمی جدی تر باشد، مانند باتری خاموش. اما حتی در آن زمان، مشکلات معمولاً قابل رفع هستند.

1. شما از شارژر اشتباه استفاده می کنید

اگر از شارژر اشتباهی استفاده می کنید، ممکن است گوشی شما به کندی شارژ شود (یا اصلا شارژ نشود). دلیل این امر این است که شارژرها به گونه ای ساخته شده اند که میزان جریان برق گوشی هایی که با آن ها عرضه می شوند را تامین کنند.

همچنین، همه آداپتورها برای تحویل برق یکسان رتبه بندی نمی شوند. به عنوان مثال، ممکن است تلفنی داشته باشید که از شارژ سریع پشتیبانی می کند، اما آداپتوری که استفاده می کنید قادر به شارژ سریع نیست.

برای رفع این مشکل، از یک شارژر استاندارد برای شارژ گوشی خود استفاده کنید. اگر همانطور که انتظار می رود کار کند، احتمالاً مشکل شارژ ناشی از یک شارژر ناسازگار است.

2. ممکن است خاک یا زباله در درگاه شارژ داشته باشید

اگر تلفن شما همیشه در جیب شما باشد، احتمالاً با گرد و غبار و پرز تماس پیدا می کند که می تواند وارد درگاه شارژ شده و از شارژ شدن گوشی شما جلوگیری کند. مواد خارجی محبوس شده در بندر می تواند انتقال نیرو را کند کند. اگر کثیفی غلیظ باشد باعث از کار افتادن درگاه شارژ می شود.

از ذره بین و چراغ قوه برای تشخیص وجود آلودگی در درگاه شارژ گوشی خود استفاده کنید. به داخل پورت نگاه کنید و اگر ذرات خارجی پیدا کردید، آنها را بردارید.

می توانید با استفاده از یک خلال دندان، یک برس آنتی استاتیک یا یک مسواک نرم، انسداد را برطرف کنید. به طور مشابه، می توانید پورت را با استفاده از یک قوطی هوای فشرده تمیز کنید. ما استفاده از سنجاق ایمنی یا هر چیز فلزی را توصیه نمی کنیم. این می تواند اتصال را کوتاه کرده و تلفن شما را از بین ببرد.

پس از از بین بردن کثیفی، شارژ را امتحان کنید. اگر کار نکرد احتمالا پورت شارژ آسیب دیده و باید تعمیر شود.

3. کابل، آداپتور یا پریز برق معیوب دارید

کابل شارژ آسیب دیده یکی از رایج ترین علل مشکلات شارژ است و یکی از دلایلی است که شارژر شما کار نمی کند. راه‌های زیادی وجود دارد که کابل‌ها آسیب ببینند و سیم‌ها را در معرض یا شکستگی قرار دهند. با این حال، بریدگی و خمیدگی دو مورد از رایج ترین دلایل آسیب کابل است و می تواند مانع از شارژ موثر باتری گوشی توسط شارژر شود.

همچنین، کابل قدیمی ممکن است برای گوشی شما مناسب نباشد. اگر سال‌هاست که صاحب گوشی هستید، کابلی که با آن حمل می‌شود احتمالاً تحت فشار قرار گرفته و آسیب دیده است.

می توانید این مشکل را با تعمیر کابل شکسته یا تعویض آن با کابل جدیدتر تشخیص دهید. اگر هر یک از اینها کار کند، کابل اصلی احتمالا مشکل دارد زیرا کابل های جدید سریعتر هستند. با این حال، اگر مشکوک هستید که مشکل از شارژ سیمی است و گوشی شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند، سعی کنید آن را با یک شارژر بی سیم شارژ کنید.

اگر کابل شما مشکلی ندارد، آداپتور دیواری را بررسی کنید، زیرا درگاه‌های USB آداپتورها با افزایش سن شل می‌شوند. به طور مشابه، اگر از آداپتور اصلی استفاده نمی کنید، ممکن است تلفن شما با ناسازگاری سخت افزاری مواجه شود و شارژر شما به درستی کار نخواهد کرد. برای حل این مشکل، از آداپتور برق متفاوت و سازگار استفاده کنید.

منابع تغذیه ضعیف نیز می تواند باعث مشکلات شارژ شود. به عنوان مثال، درگاه‌های USB لپ‌تاپ معمولاً تلفن‌ها را به آرامی شارژ می‌کنند و اتصال دستگاه به پریز دیواری با استفاده از شارژر می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

4. گوشی شما آسیب آب دارد

آسیب آب از طریق پاشش آب یا غوطه ور شدن کامل می تواند باعث مشکلات شارژ گوشی شود. برخی از مدل‌های تلفن (مانند iPhone XR و جدیدتر) می‌توانند رطوبت را تشخیص دهند، شارژ را به طور خودکار قطع کنند و هشدار تشخیص مایع را روی صفحه نمایش شما نشان دهند.

هنگامی که درگاه شارژ خیس است، بسیاری از گوشی های هوشمند نماد قطره آب را روی صفحه نمایش نشان می دهند. برای رفع مشکل رطوبت، گوشی را (در حالت ایده آل نزدیک پنجره) بگذارید تا چند ساعت خشک شود. اگر نفوذ شدید است، آن را خاموش کرده و جلوی فن قرار دهید. و به یاد داشته باشید، برنج گوشی آسیب دیده از آب را تعمیر نمی کند.

عکس

5. باتری گوشی شما تمام شده است

وضعیت باتری گوشی شما تعیین می کند که آیا شارژ می شود یا خیر. با افزایش سن باتری ها، توانایی شارژ کامل باتری ها از دست می رود. و اگر کاملاً مرده باشد، تلفن شما روشن نمی شود.

خوشبختانه، اگر فکر می کنید باتری شما در حال اتمام است، راه هایی وجود دارد که می توانید سلامت باتری خود را در اندروید و سلامت باتری خود را در iOS بررسی کنید. علائمی که نشان می دهد باتری شما ممکن است مشکل داشته باشد عبارتند از تخلیه سریعتر باتری از حد معمول، شارژ نشدن کامل باتری، داغ شدن بیش از حد گوشی و شارژ نشدن درست گوشی از طریق شارژر.

برخی از باتری های معیوب به راحتی قابل تشخیص هستند، زیرا برآمدگی یا نشت مایع دارند، و بسته به تلفن خود، می توانید خودتان باتری را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر تلفنی دارید که باتری قابل جابجایی دارد، می‌توانید یک باتری جدید تهیه کنید و باتری معیوب را جایگزین کنید.

با این حال، بسیاری از جدیدترین گوشی‌های هوشمند دارای باتری‌های غیرقابل تعویض هستند و ممکن است لازم باشد دستگاه خود را برای ارزیابی به مرکز خدمات ببرید.

6. نرم افزار تلفن شما به به روز رسانی یا بازگشت نیاز دارد

اگر به نظر می رسد راه حل های سخت افزاری کار نمی کنند و به نظر می رسد شارژر شما هنوز خراب است، ممکن است نرم افزار شما از کار افتاده باشد. نرم افزار برای شارژ موفق یکپارچه است زیرا تعیین می کند که آیا دستگاه شما شارژ شود یا خیر. بنابراین، اگر برای مدتی نرم افزار گوشی خود را به روز نکرده اید، ممکن است بخواهید همین الان این کار را انجام دهید.

اشکالات نرم افزاری می تواند از شارژ شدن گوشی شما جلوگیری کند، زیرا اشکالات نرم افزاری می توانند بر روند شارژ تأثیر بگذارند. می‌توانید این مشکل را با دانلود و نصب به‌روزرسانی‌ها حل کنید، زیرا به‌روزرسانی‌های سیستم اغلب حاوی وصله‌هایی هستند که می‌توانند عمر باتری و سرعت شارژ را بهبود بخشند.

راه حل دیگر ممکن است بازگرداندن نرم افزار قبلی شما باشد. به عنوان مثال، اگر مشکل شارژ پس از نصب به روز رسانی سیستم شروع شد، ممکن است یک باگ باعث این مشکل شده باشد. برای رفع این مشکل، اگر سازنده تلفن اجازه می دهد، سعی کنید به نسخه قبلی برگردید.

7. یک برنامه ممکن است فرآیند شارژ را مختل کند

اجرای همزمان چندین برنامه پرمصرف هنگام شارژ می تواند باعث مشکلات شارژ شود. این تا حدی به این دلیل است که مقداری جریان مستقیماً به جای باتری به برنامه‌ها می‌رود و باعث می‌شود باتری گوشی شما به کندی شارژ شود.

برای رفع این مشکلات، کاربران اندروید باید برنامه هایی را که هرگز استفاده نمی کنند بررسی و حذف کنند. می توانید برنامه ها را از آیفون خود نیز حذف کنید.

بستن همه برنامه ها در حین شارژ شدن تلفن نیز ممکن است این مشکل را برطرف کند. شارژ در حالت هواپیما یکی دیگر از راه حل های رایج است.

نمی توانید دلیل شارژ نشدن گوشی خود را پیدا کنید؟

شارژ نشدن گوشی می تواند تجربه ترسناکی باشد، اما اغلب قابل تعمیر است. ممکن است تلفن شما به دلیل کثیفی یا زباله در درگاه شارژ، کابل های معیوب، باتری مرده یا نرم افزار قدیمی شارژ نشود.

قبل از بردن تلفن خود به مرکز خدمات، توصیه می‌کنیم ابتدا راه‌حل‌های ساده‌تری مانند تمیز کردن درگاه شارژ یا استفاده از کابل یا آداپتور دیگر را امتحان کنید. اما اگر نمی توانید مشکل را برطرف کنید، به مرکز خدمات مراجعه کنید یا یک تلفن جدید تهیه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس