راهنمای انتخاب CPU گیمینگ: بهترین CPU برای بازی 2022

131
0
بهترین CPU برای بازی

بهترین CPU برای بازی در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. از تراشه های AMD Ryzen گرفته تا پردازنده های Core اینتل، شما باید سخت افزار دیگر خود را نیز در نظر بگیرید تا از سازگاری آن اطمینان حاصل کنید.

در حالی که پردازنده‌های بازی اغلب به عنوان محصولات گران‌تر برچسب‌گذاری می‌شوند، تعداد زیادی CPU سطح متوسط ​​و با کارایی بالا برای بازی با قیمت مناسب وجود دارد.

در اینجا بهترین CPU های موجود برای بازی امروزی وجود دارد.

1.بهترین CPU برای بازی: Intel Core I9-12900KS

اگر به دنبال بزرگترین و بدترین CPU برای بازی هستید، آنها از Intel Core i9-12900KS چشمگیرتر نیستند. با حداکثر فرکانس توربو 5.50 گیگاهرتز، به راحتی می توان فهمید که چرا این پردازنده یکی از قدرتمندترین پردازنده های موجود در بازار در حال حاضر است.

Intel Core i9-12900KS برای کسانی که به دنبال ساخت یک کامپیوتر گیمینگ نسل بعدی هستند ایده آل است. با سازگاری با سخت‌افزارهای نسل بعدی مانند DDR5 و PCIe Gen 5، این یک سرمایه‌گذاری گران قیمت است که بهترین کارایی را که می‌توانید بخرید، به شما ارائه می‌دهد، مخصوصاً وقتی با یک GPU سخت و رم DDR5 جفت شود.

با این حال، در حالی که Intel Core i9-12900KS ممکن است از سرعت کلاک باورنکردنی برخوردار باشد، اما این باعث افزایش 20 درصدی توان می شود که می تواند باعث شود پردازنده نسبت به سایرین داغ تر شود. بنابراین اگر در فکر ارتقا به Intel Core i9-12900KS هستید، مطمئن شوید که خنک کننده کافی در محل خود دارید.

ویژگی های کلیدی

. 14 مگابایت L2 + 30 مگابایت کش L3

. گرافیک داخلی UHD اینتل

. کش هوشمند اینتل

. اینتل Killer Wi-Fi 6/6E سازگار است

مشخصات فنی

. برند: اینتل

. مدل CPU: Core i9

. سرعت پردازنده: 2.50 گیگاهرتز

. سوکت پردازنده: LGA-1700

. هسته ها: 16

. موضوعات: 24

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+ سازگار با DDR5

+ پشتیبانی از PCIe Gen 5

+ 16 هسته ای

+ قابلیت های اورکلاک چشمگیر

+ شامل قلع کلکتور

ویژگی های منفی

-می تواند بسیار داغ اجرا شود

2. بهترین CPU برای بازی: AMD Ryzen 9 7950X

آیا به دنبال کامپیوتر بازی نهایی هستید؟ آیا پول اضافی دارید؟ اگر می توانید به هر دوی این سؤالات پاسخ مثبت دهید، AMD Ryzen 9 7950X ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

AMD Ryzen 9 7950X دارای قابلیت‌های تک و چند رشته‌ای چشمگیر، فرکانس‌های تقویت بالا است و با نسل بعدی سازگار است و با DDR5 و PCIe Gen 5.0 کار می‌کند.

همانند آخرین سری پردازنده های اینتل، AMD Ryzen 9 7950X نیز نیاز به خنک کننده قوی دارد. بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که خنک کننده آب اختصاصی یا یک واحد خنک کننده آبی 240 میلی متری یا 360 میلی متری AIO دارید تا این جانور CPU را در دمای بهینه برای حفظ عملکرد ثابت نگه دارید.

ویژگی های کلیدی

. کش 80 مگابایتی

. پشتیبانی از DDR5-5200

. پشتیبانی از اورکلاک

مشخصات فنی

. نام تجاری: AMD

. مدل CPUک Ryzen 9

. سرعت پردازنده: 4.5 گیگاهرتز

. سوکت CPU : AM5

. هسته ها: 16

. موضوعات: 32

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+ عملکرد سخت (جامد)

+ فرکانس های تقویتی بالاتر

+ می توان اورکلاک کرد

DDR5 و PCIe 5.0

ویژگی های منفی

-به مادربرد AM5 نیاز دارد

-بیش از حد

3.Intel Core I5-11400

اینتل Core i5-11400 یکی از بهترین CPU های بازی ارزان قیمت موجود در بازار است. در مقایسه با Ryzen 5 3600 سطح پایه AMD، این تراشه اینتل رقبا را شکست می دهد. این تعادل عملکرد و ارزش را ارائه می دهد و کار تک رشته ای با کارایی بالا را تولید می کند.

در Intel Core i5-11400 یک خنک کننده همراه است. در حالی که برای عملکرد برنامه کافی است، علاقه مندان به بازی به خنک کننده بهتری نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که دمای سیستم آنها از حداکثر بیشتر نمی شود و به عملکرد آسیب نمی رساند.

Intel Core i5-11400 از اورکلاک حافظه پشتیبانی می کند، بنابراین یک جایگزین مقرون به صرفه برای کسانی است که می خواهند سرهم بندی کنند.

ویژگی های کلیدی

. فناوری تقویت توربو اینتل

. سازگار با اکثر مادربردهای سری 400 و 500

. حافظه کش هوشمند 12M اینتل

مشخصات فنی

. برند: اینتل

. مدلCPU: Core i5

. سرعت پردازنده: 2.6 گیگاهرتز

. سوکت پردازنده: سوکت LGA 1200

. هسته ها: 6

. موضوعات: 12

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+ عملکرد عالی در بازی

+ شامل یک کولر

+ اورکلاک حافظه

ویژگی های منفی

-علاقه مندان به بازی به یک خنک کننده -بهتر نیاز دارند

4.بهترین CPU برای بازی: AMD Ryzen 9 5950X

AMD Ryzen 9 5950X یک CPU با کارایی بالا است که سرعت های غیر قابل انطباق را با قیمت مناسب ارائه می دهد. در حالی که بدون شک از برخی پردازنده های میان رده گران تر است، این CPU بازی دارای 16 هسته و 32 رشته است که با سخت افزار کلاس HEDT بدون برچسب قیمت اضافی رقابت می کند.

AMD Ryzen 9 5950X با تمام مادربردهای سری 500 AMD سازگار است. شما باید یک به روز رسانی برای بایوس اعمال کنید، اما این روند نسبتا ساده است. با استفاده از نرم افزار کمکی AMD Ryzen Master، می توانید دما، سرعت، ولتاژ هسته و بسیاری موارد دیگر CPU خود را زیر نظر داشته باشید.

اگر رایانه بازی رده بالای شما برای آن آماده است، می توانید AMD Ryzen 9 5950X را اورکلاک کنید. با این حال، با هیچ نوع خنک کننده ای عرضه نمی شود، بنابراین توصیه می شود از سیستم خنک کننده مایع استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که دمای کامپیوتر شما به خوبی در محدوده نگه داشته می شود.

ویژگی های کلیدی

. 72 مگابایت کش

. پشتیبانی از رندر سه بعدی

. سازگار با هر مادربرد سری 500 AMD

مشخصات فنی

. نام تجاری: AMD

. مدلCPU: Ryzen 9

. سرعت پردازنده: 4.9 گیگاهرتز

. سوکت CPU: سوکت AM4

. هسته ها: 16

. موضوعات: 32

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

. قابل اورکلاک کردن

. انرژی کارآمد

PCIe Gen 4.0

ویژگی های منفی

-به خنک کننده شدید نیاز دارد

5. Intel Core I9-10900K

Intel Core i9-10900K یک رقیب مناسب AMD برای کسانی است که ترجیح می دهند با اینتل بمانند. سیستم‌های مبتنی بر اینتل احتمالاً این CPU را برای موارد مورد نیاز بیش از حد می‌بینند، اما اگر گیمر یا تولیدکننده محتوا هستید که می‌خواهید اطمینان خاطر از پردازش با کارایی بالا را داشته باشید، مطمئناً یک انتخاب عالی است.

اگرچه این یک CPU اصلی است، اما Intel Core i9-10900K دارای 10 هسته است و قادر به رسیدن به فرکانس 5.3 گیگاهرتز است که آن را برای بازی ایده آل می کند. برای پشتیبانی از این تراشه و خنک کننده مناسب، زیرا بسیار قدرتمند است، به یک مادربرد Z490 نیاز دارید. از آنجایی که این CPU بازی دارای پتانسیل اورکلاک است، حتی ممکن است بخواهید روی یک PSU قوی‌تر سرمایه‌گذاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که رایانه شما می‌تواند آنچه را که به آن پرتاب می‌شود مدیریت کند.

در حالی که برای تراشه های AMD مناسب نیست، Core i9-10900K اینتل یک رقیب شایسته است. به خوبی در گروه قیمتی میان رده قرار می گیرد و برای کسانی که نمی خواهند از اینتل دور شوند مقرون به صرفه است.

ویژگی های کلیدی

. حداکثر سرعت 5.3 گیگاهرتز با Intel Turbo Boost Max

. سازگار با مادربردهای سری 400

. مناسب برای بازی و تولید محتوا

مشخصات فنی

. برند: اینتل

. مدلCPU: Core i9

. سرعت پردازنده: 3.7 گیگاهرتز

. سوکت پردازنده: سوکت LGA 1200

. هسته ها: 10

. موضوعات: 20

. پشتیبانی از PCIe 4.0: خیر

ویژگی های مثبت

+ بازی با کارایی بالا

+ قابل اورکلاک کردن

+ برای افراد خلاق عالی است

ویژگی های منفی

-از معماری قدیمی‌تر Comet Lake استفاده می‌کند

6.بهترین CPU برای بازی: AMD Ryzen 9 5900X

AMD Ryzen 9 5900X اکثر کارت‌های گرافیکی با عملکرد بالا را با حفظ فریم‌ها تحسین می‌کند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید از عناوین سه‌گانه A لذت ببرید. این سی پی یو با داشتن 12 هسته و 24 رشته، می تواند با جدیدترین بازی ها و برنامه های کاربردی متعدد کنار بیاید. تقریباً هر چیزی را که می توانید به آن پرتاب کنید.

از ویرایش ویدیو گرفته تا بازی، AMD Ryzen 9 5900X سرمایه‌گذاری ارزشمندی است. با این حال، برای پشتیبانی از ماهیت قدرتمند خود به یک سیستم خنک کننده فوق العاده خوب نیاز دارد. در حالی که Ryzen 9 5950X گام منطقی بعدی است، علاقه مندان به بازی هیچ مشکلی برای تقویت بازی های خود با این چیپ ست نخواهند داشت.

به نظر می رسد AMD Ryzen 9 5900X تعادل مناسبی بین عملکرد و هزینه پیدا کرده است. بله، می‌توانید روی قدرت بیشتری سرمایه‌گذاری کنید، اما زمانی که این CPU می‌تواند بازی‌های K4 و رندر سه بعدی را انجام دهد، نیازی به آن نیست.

ویژگی های کلیدی

. سرعت ساعت تا 4.8 گیگاهرتز و 70 مگابایت حافظه نهان

. از مادربردهای PCIe 4.0 پشتیبانی می کند

. سازگار با مادربردهای سری 500 AMD

مشخصات فنی

. نام تجاری: AMD

. مدلCPU: Ryzen 9

. سرعت پردازنده: 4.8 گیگاهرتز

. سوکت CPU: سوکت AM4

. هسته ها: 12

. موضوعات: 24

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+ عملکرد عالی در بازی

+ معماری سریع و کارآمد

+ هزینه میان رده

ویژگی های منفی

-خنک کننده اضافی مورد نیاز است

7.بهترین CPU برای بازی: AMD Ryzen 7 5800X

AMD Ryzen 7 5800X یک CPU بازی مناسب است. اگر Core i7 اینتل یک رقیب نبود، قطعاً جایگاهی برای یکی از بهترین پردازنده‌های گیمینگ روی میز داشت. این یک انتخاب مقرون به صرفه است و عملکرد عالی بازی را ارائه می دهد. همچنین از مادربردهای PCIe 4.0 پشتیبانی می کند، به این معنی که نسبت به چیپست PCIe 3.0 در آینده مقاوم تر است.

AMD Ryzen 7 5800X سرعت بالایی را برای برنامه های کاربردی و بازی های سطح بالا ارائه می دهد. در حالی که اینتل ارزان‌تر است و عملکرد تقریباً مشابهی را ارائه می‌دهد، اگر به AMD پایبند هستید، این CPU یک انتخاب ایده‌آل برای بازی است.

سرمایه گذاری روی AMD Ryzen 7 5800X به این معنی است که برای مدتی نیازی به حفاری بیش از حد برای استفاده از فناوری بیشتر ندارید. این با هشت هسته و 16 رشته پیکربندی شده است که با مشخصات Xbox Series X و PS5 مطابقت دارد.

ویژگی های کلیدی

. 36 مگابایت کش

.پشتیبانی از مادربردهای سری 500

. می توان اورکلاک کرد

مشخصات فنی

. نام تجاری: AMD

. مدلCPU: Ryzen 7

. سرعت پردازنده: 4.7 گیگاهرتز

. سوکت CPU: سوکت AM4

. هسته ها: 8

. موضوعات: 16

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+ از معماری Zen 3 استفاده می کند

+ عملکرد خوب بازی

+ پشتیبانی از PCIe 4.0

ویژگی های منفی

-برای بازی درست زیر اینتل می افتد

8. AMD Ryzen 5 5600X

AMD Ryzen 5 5600X یک تراشه Zen 3 مقرون به صرفه است که بازی های با عملکرد بالا را با نرخ فریم مشابه با AMD Ryzen 9 5950X بالاتر ارائه می دهد. برای علاقه مندان به بازی که بودجه کمی دارند، شکست دادن این CPU از نظر عملکرد و خنک کننده سخت است. یک خنک کننده Wraith Stealth موجود است که برای اکثر بازی های سطح بالا به اندازه کافی مناسب است.

در حالی که نیمی از هسته های CPU برتر را ارائه می دهد، شش هسته و 12 رشته به راحتی اکثر وظایف بهره وری را انجام می دهند. با کنسول های نسل بعدی با هشت هسته و 16 رشته، AMD Ryzen 5 5600X چندان دور از آخرین فناوری بازی نیست.

AMD Ryzen 5 5600X نه تنها با قرار دادن یک خنک کننده همراه در پول شما صرفه جویی می کند، بلکه عملکرد عالی بازی را با نصف هزینه ارائه می دهد. امکان افزایش قابلیت های آن با اورکلاک وجود دارد، اما اکثر گیمرها به این نیاز ندارند.

ویژگی های کلیدی

. شامل خنک کننده Wraith Stealth

. سازگار با مادربردهای سری 500

. 35 مگابایت کش

مشخصات فنی

. نام تجاری: AMD

. مدلCPU: Ryzen 5

. سرعت پردازنده: 4.6 گیگاهرتز

. سوکت CPU: سوکت AM4

. هسته ها: 6

. موضوعات: 12

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+ عملکرد خوب بازی

+ مقرون به صرفه

+ شامل یک خنک کننده عالی

ویژگی های منفی

-هزینه ای بیشتر از 3600X دارد

9. Intel Core I5-11600K

Intel Core i5-11600K قادر است از یک پردازنده گرافیکی میان رده در تنظیمات بالا پشتیبانی کند. این یک CPU بازی رقابتی است که با هزینه ای مقرون به صرفه در دسترس است. نسخه KF نیز وجود دارد که شامل یک GPU یکپارچه است که عملکرد مشابهی را با قیمتی حتی ارزان‌تر ارائه می‌کند و این محدوده را به یک سرقت مطلق تبدیل می‌کند.

اینتل Core i5-11600K با حداکثر سرعت 4.9 گیگاهرتز در دو هسته و 4.6 گیگاهرتز در همه هسته ها، می تواند عملکردی باورنکردنی ارائه دهد. همراه با ضریب آنلاک شده است، به این معنی که در صورت تمایل می توانید آن را اورکلاک کنید. این مادربرد از اکثر مادربردهای سری 400 و 500 پشتیبانی می کند و با PCIe 4.0 برای M.2 SSD و کارت های گرافیک سازگار است.

در مقایسه با 10600K، Intel Core i5-11600K با افزایش 69 وات عرضه می شود. این شامل هیچ خنک‌کننده‌ای نمی‌شود، بنابراین باید روی یک PSU و خنک‌کننده مناسب سرمایه‌گذاری کنید تا مطمئن شوید که سیستم شما می‌تواند عملکرد را تحمل کند.

ویژگی های کلیدی

. سازگار با مادربردهای سری 400 و 500

. عملکرد چند رشته ای

. بازی با FPS بالا

مشخصات فنی

. برند: اینتل

. مدلCPU: Core i5

. سرعت پردازنده: 3.9 گیگاهرتز

. سوکت پردازنده: سوکت LGA 1200

. هسته ها: 6

. موضوعات: 12

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+ارزان تر از 5600X

+ عملکرد عالی در بازی

+ چند رشته ای جامد

ویژگی های منفی

-بدون خنک کننده

10.بهترین CPU برای بازی: Intel Core I5-12600K

Intel Core i5-12600K یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک کامپیوتر گیمینگ میان رده و کم هزینه هستند. و در حالی که جایگزین‌های ارزان‌تری در بازار وجود دارد، تعداد زیادی از آنها با امتیاز اضافی پشتیبانی از DDR5 و PCIe 5.0 به قدرت 12600K نزدیک نمی‌شوند.

در حالی که اینتل Core i5-12600K یکی از برترین پردازنده‌ها برای بازی است، اما بدون اشکال نیست. این پردازنده می تواند در هنگام بارهای سنگین کمی داغ کار کند که تا حدودی به دلیل مصرف برق پایه 125 وات است. همچنین دارای فن نیست، به این معنی که شما باید یک شخص ثالث خود و همچنین خود CPU را خریداری کنید.

ویژگی های کلیدی

.کنترلر گرافیکی داخلی اینتل UHD

. 16 مگابایت حافظه نهان L3

. حداکثر سرعت 4.9 گیگاهرتز

مشخصات فنی

. برند: اینتل

. مدلCPU: Core I5

. سرعت پردازنده: 2.80 گیگاهرتز

. سوکت پردازنده: LGA-1700

. هسته ها: 6

. موضوعات: 16

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+قیمت مناسب

PCIe 5.0 و DDR5

+ قابلیت اورکلاک

+ عملکرد تک رشته ای چشمگیر

ویژگی های منفی

-بدون فن گنجانده شده است

– تشنه قدرت

11.بهترین CPU برای بازی: AMD Ryzen 7 5700G

AMD Ryzen 7 5700G یک CPU مقرون به صرفه است که دارای یک GPU یکپارچه است. برای گیمرهایی که نمی‌خواهند از جدیدترین فناوری‌ها استفاده کنند، این CPU گزینه خوبی است. پردازنده گرافیکی مبتنی بر Vega می‌تواند بازی‌های 1080p را ارائه دهد، بنابراین اکثر بازی‌های با عملکرد متوسط ​​بدون هیچ وقفه عملکرد خوبی خواهند داشت.

AMD Ryzen 7 5700G دارای هشت هسته و 16 رشته است، به این معنی که می تواند برنامه ها و بازی های زیادی را مدیریت کند. شما نمی توانید جدیدترین عناوین بازی را با بالاترین گرافیک بازی کنید و از 4K نیز پشتیبانی نمی کند، با این حال، قیمت عملکرد کمی پایین تر آن را توجیه می کند.

با وجود این، AMD Ryzen 7 5700G عملکرد حرارتی عالی را ارائه می دهد. همچنین با مادربردهای سری 500 و مادربردهای سری 400 سازگار است، که آن را به گزینه ای همه کاره برای گیمرهایی با بودجه کمتر تبدیل می کند.

ویژگی های کلیدی

. پشتیبانی از بازی های 1080p

. 20 مگابایت کش کل

. سازگار با مادربردهای AMD 500 و سری 400

مشخصات فنی

. نام تجاری: AMD

. مدلCPU: Ryzen 7

. سرعت پردازنده: 4.6 گیگاهرتز

. سوکت CPU: سوکت AM4

. هسته ها: 8

. موضوعات: 16

. پشتیبانی از PCIe 4.0: خیر

ویژگی های مثبت

+ گرافیک یکپارچه عالی

+ حرارتی عالی

+ عملکرد قوی

ویژگی های منفی

-بدون پشتیبانی از PCIe 4.0

12.بهترین CPU برای بازی: AMD Ryzen 7 7700X

در حالی که دریافت جدیدترین و بهترین CPU عالی است، گاهی اوقات قیمت متورم پردازنده‌ای که به تازگی منتشر شده است می‌تواند به اندازه کافی ما را ناامید کند. خوشبختانه برخی از پردازنده های میان رده نسل بعدی وجود دارند که استفاده از آخرین فناوری را کمی مقرون به صرفه تر می کنند.

مطلب مقایسه Ryzen 7 5800X3D با Ryzen 7000، کدام بهتر است؟ را هم بخوانید.

AMD Ryzen 7 7700X با قیمتی میان رده وارد بازار می شود، و اگرچه به اندازه AMD Ryzen 9 7950X قدرتمند نیست، اما همچنان برای سخت ترین بازی ها نیز به اندازه کافی قدرتمند است. همچنین به شما امکان می دهد از فناوری های جدید مانند DDR5 بهره ببرید.

AMD Ryzen 7 7700X مانند بسیاری از پردازنده‌های برتر Ryzen، می‌تواند در هنگام بارهای سنگین کمی داغ شود و مجهز به فن استوک نیست. خوشبختانه تعداد زیادی خنک کننده AIO وجود دارد که می توانند این CPU را کنترل کنند و آن را در دمای مطلوب نگه دارند، اما این یک سرمایه گذاری اضافی است.

ویژگی های کلیدی

. حداکثر تقویت 5.4 گیگاهرتز

. پشتیبانی از PCIe 5.0

. پشتیبانی از DDR5-5200

. 32 مگابایت کش L3

.سوکت AM5

مشخصات فنی

. نام تجاری: AMD

. مدلCPU: Ryzen 7

. سرعت پردازنده: 4.5 گیگاهرتز

. سوکتCPU: AM5

. هسته ها: 8

. موضوعات: 16

. پشتیبانی از PCIe 4.0: بله

ویژگی های مثبت

+ قیمت بسیار مناسب تر از 7950X

+ شامل گرافیک یکپارچه

+ عملکرد میان رده

ویژگی های منفی

-می تواند بسیار گرم شود

-شامل فن نیست

سوالات متداول

 آیا یک CPU 10 هسته ای برای بازی خوب است؟

اکثر سی پی یوهای شش هسته ای برای بازی بسیار مناسب هستند. در حالی که چهار هسته هنوز کافی است، شش هسته راه حلی برای آینده ارائه می دهد.

ممکن است هشت هسته عملکرد بهتری ارائه دهد، اما این به بازی ای که در حال انجام آن هستید و سخت افزار رایانه شخصی شما، از جمله CPU و GPU بستگی دارد.

 آیا i9 برای بازی بهتر از i7 است؟

پردازنده‌های i7 اینتل باید برای اکثر رایانه‌های شخصی بازی کافی باشد. تراشه‌های i7 مقرون به صرفه‌تر هستند و برای اکثر تنظیمات بازی، قدرت زیادی ارائه می‌دهند. با این حال، اگر قصد دارید از رایانه شخصی خود برای سایر برنامه ها استفاده کنید، یک i9 قطعا این کار را انجام می دهد، اما برای اکثر رایانه های شخصی بازی این کار بیش از حد است.

 آیا CPU می تواند بر FPS تأثیر بگذارد؟

CPU ها هنگام بازی بر روی FP شما تأثیر می گذارند. با این حال، بیشتر تأثیر از GPU شما خواهد بود. باید اطمینان حاصل کنید که CPU و GPU شما با یکدیگر همتراز هستند تا گلوگاهی وجود نداشته باشد.

 آیا CPU ها قابل تعمیر هستند؟

پردازنده‌ها از پین‌های کوچکی تشکیل شده‌اند که با مادربرد رایانه شخصی شما هماهنگ هستند. اگر یک سنجاق خم شود، می توان آن را با ابزار مناسب صاف کرد. باید اطمینان حاصل کنید که از مواد و سطوح ضد الکتریسیته ساکن استفاده می کنید، با این حال، در بیشتر موارد تراز کردن کامل پین ها بسیار دشوار خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس