10 چیزی که هنگام تغییر از اندروید به آیفون متوجه خواهید شد

44
0
تغییر از اندروید به آیفون

بالاخره تصمیم گرفتید از دستگاه اندرویدی به آیفون سوئیچ کنید؟ هنگام تغییر از اندروید به آیفون این موارد را متوجه می شوید.

بنابراین شما بالاخره جهش کردید و تصمیم گرفتید به آیفون تغییر دهید و اندروید را برای همیشه ترک کنید. شما هیجان زده هستید که همه چیزهایی را که آیفون جدیدتان ارائه می دهد کشف کنید و همه زنگ ها و سوت هایی را که با iOS ارائه می شود تجربه کنید.

در حالی که در واقع چیزهای زیادی برای انتظار وجود دارد، عاقلانه تر است که به جای ترسیم یک تصویر گلگون، با انتظارات واقع بینانه وارد شوید. برای کمک به اینکه بدانید چه انتظاری دارید، اجازه دهید به بیش از 10 موردی که هنگام جابجایی از Android به iPhone متوجه خواهید شد، اشاره می کنیم.

1. انتقال داده آزاردهنده است

در حین جابجایی از اندروید به آیفون، متوجه خواهید شد که انتقال تمام عکس ها، فیلم ها، مخاطبین، اسناد، آهنگ ها و سایر فایل های شما بسیار دشوار است. اما اگر قبلاً یک آیفون دارید و آن را به مدل جدیدتر ارتقا می دهید، راه اندازی تنها چند دقیقه طول می کشد.

در هنگام انتقال فایل از تلفن همراه به رایانه شخصی نیز چنین است. برای مثال، ارسال فایل‌ها از آیفون به لپ‌تاپ ویندوزی، یکی از ناخوشایندترین تجربه‌ها است، به‌ویژه اگر فایل‌های شما بزرگ باشند. اما انتقال فایل ها از آیفون به مک بوک بسیار آسان است.

2. استفاده از iOS بسیار ساده تر است

دلیل بزرگی که چرا مردم iOS را ترجیح می دهند این است که استفاده از آن بسیار ساده تر از اندروید است. دومی معمولاً منحنی یادگیری تندتری دارد، به‌ویژه از آنجایی که پوسته‌های مختلف اندرویدی از سازندگان مختلف گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ، وان پلاس، ویوو، هیچ چیز و غیره وجود دارد.

این بدان معناست که هر بار که از یک برند اندروید به برند دیگر تغییر می‌کنید، باید زمانی را صرف عادت کردن به تجربه نرم‌افزاری کنید. این مورد در مورد آیفون ها صدق نمی کند. یک کاربر آیفون X در حال ارتقا به آیفون 14 پرو با استفاده از آخرین نسخه iOS با مشکل کمی روبرو خواهد بود.

3. مدیریت فایل وحشتناک است

تغییر از اندروید به آیفون
تغییر از اندروید به آیفون

مانند انتقال داده، مدیریت فایل یکی دیگر از دردسرهای اصلی آیفون است. به‌عنوان یک کاربر سابق اندروید، عادت دارید فایل‌های خود را به طور منظم مدیریت کنید، آنها را در پوشه‌های مختلف منتقل کنید و از طریق Google Drive از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. همه چیز به راحتی قابل دسترسی و مدیریت است.

در آیفون، همه چیز به این راحتی نیست. اپل (در حالت ایده آل) از شما می خواهد که تمام مدیریت فایل های خود را در iCloud انجام دهید، نه روی دستگاه، اما بسیاری از کاربران گزارش می دهند که با مشکل همگام سازی مواجه هستند.

طبق بررسی‌های متعدد، برنامه Files اپل «ویژگی‌هایش را از دست داده است»، احساس می‌کند «نیمه کاره، خوب فکر نمی‌کند»، «به طور منظم از سرویس‌های خارجی قطع می‌شود» و دانلود فایل‌ها از iCloud به آیفون را به یک «کابوسی مطلق» تبدیل می‌کند.

4. برنامه ها و بازی ها بسیار بهینه شده اند

از آنجایی که iOS کنترل‌تر و استاندارد شده‌تر است و اپل تنها تعداد انگشت شماری گوشی را هر سال عرضه می‌کند، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها بهینه‌سازی برنامه‌ها و بازی‌های خود را برای آیفون بسیار آسان‌تر می‌کنند.

در مقایسه، هزاران برند اندرویدی وجود دارد که بسیاری از آنها هر ساله چندین مدل را از چندین خط تولید عرضه می کنند. توسعه دهندگان برنامه نمی توانند زمان، پول و تلاش خود را صرف بهینه سازی هر گوشی اندرویدی کنند، بنابراین به یک نسخه متوسط ​​و یکسان و یکسان از برنامه خود رضایت می دهند.

5. ویژگی های اندروید مورد علاقه خود را از دست خواهید داد

به عنوان یک کاربر سابق اندروید که عادت به دریافت ویژگی‌های جدید دارد، ناامیدکننده خواهد بود که iOS ویژگی‌های کمتری دارد، قابل تنظیم نیست و آیفون‌ها در دریافت ویژگی‌های جدید کند هستند.

مسلماً، برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانید از اپ استور دانلود کنید که می‌توانند برخی از ویژگی‌هایی را که در تلفن اندرویدی شما از آن لذت می‌بردید تکرار کنند، اما برنامه‌های شخص ثالث به ندرت با روان بودن و قابلیت اطمینان ویژگی‌ها و ابزارهای داخلی مطابقت دارند.

6. تجربه دوربین بسیار صیقلی است

تغییر از اندروید به آیفون
تغییر از اندروید به آیفون

آیفون هیجان انگیزترین سیستم دوربین را ندارد. در واقع، فاقد تعداد کمی از ویژگی های دوربین است که حتی گوشی های اندرویدی میان رده امروزی ارائه می کنند. با این حال، متوجه خواهید شد که هر چیزی که به دست می آورید بسیار بهینه و جلا داده شده است.

به همین دلیل، آیفون‌ها از راه‌اندازی سریع‌تر برنامه، سرعت شاتر سریع‌تر، رنگ‌های ثابت و کیفیت ویدیوی برتر لذت می‌برند. همه این‌ها در کنار هم منجر به یک سیستم دوربین می‌شوند که – اگرچه خیلی جالب نیست – حتی در مقایسه با دوربین‌های گلکسی سامسونگ بسیار قابل اعتمادتر است.

7. به روز رسانی های نرم افزاری به موقع منتشر می شوند

از آنجایی که سازندگان اندروید پوست خود را در بالای اندروید قرار می دهند، به زمان بیشتری برای عرضه به روز رسانی های جدید سیستم عامل نیاز دارند. گوگل و سامسونگ مسلماً سریع هستند، اما دیگر سازندگان اندروید زمان بسیار بیشتری را صرف می‌کنند و گاهی اوقات به‌روزرسانی گوشی‌های ارزان‌تر خود را به کلی نادیده می‌گیرند.

در آیفون، می‌توانید مطمئن باشید که به‌محض عرضه‌ی اپل، آخرین به‌روزرسانی‌های iOS را دریافت خواهید کرد و تا چندین سال به دریافت آن‌ها ادامه می‌دهید!

8. اکوسیستم اپل شما را به داخل می کشاند

بهترین چیز در مورد اندروید این است که به شما امکان انتخاب می دهد. شما این آزادی را دارید که گجت هایی از برندهای مختلف بخرید و انتظار داشته باشید که با هم به خوبی کار کنند. شاید یک گوشی OnePlus، یک جفت Google Pixel Buds، یک Samsung Galaxy Watch و یک لپ تاپ مایکروسافت ویندوز.

متأسفانه، به محض اینکه به آیفون سوئیچ می کنید، بیشتر تصمیمات شما از قبل برای شما گرفته شده است. چه بخواهید چه نخواهید، به زودی متوجه خواهید شد که نیاز به خرید سایر محصولات اپل مانند AirPods، Apple Watch، AirTags، MacBook و لوازم جانبی دارید تا بیشترین بهره را از آیفون خود ببرید.

9. iMessage Lock-In بی رحم است

تجربه پیام رسانی در اندروید کمی آشفته است. هر شرکتی از شما می خواهد که از برنامه از پیش نصب شده خود با مجموعه ویژگی های متناقض استفاده کنید. مسلماً Google Messages این کار را آسان‌تر کرده است، اما تجربه پیام‌رسانی همچنان در آیفون بهتر است – به شرطی که به شخصی پیام می‌دهید که آیفون نیز دارد.

برنامه پیام‌ها در آیفون شما از پروتکل پیام‌رسانی iMessage با ویژگی‌های غنی استفاده می‌کند، اما هنگام صحبت با یک کاربر اندرویدی، به طور پیش‌ فرض روی استاندارد قدیمی پیام کوتاه قرار می‌گیرد، که کل تجربه پیام‌رسانی را به‌طور باورنکردنی آزاردهنده می‌کند و به آرامی باعث می‌شود اندروید را نفرت کنید.

10. خدمات مشتریان اپل بهتر است

برای اکثر مردم، خدمات خوب به مشتریان به اندازه داشتن ویژگی های خوب در تلفن شما اهمیت دارد، و این دلیل اصلی وفاداری کاربران اپل است.

از آنجایی که سازندگان اندروید گوشی‌های زیادی را در سری‌های مختلف می‌فروشند، احتمال بروز مشکلات در این خط افزایش می‌یابد. اپل تنها کسری از آیفون‌ها را در مقایسه می‌فروشد و بنابراین پهنای باند کافی برای صرف زمان بیشتری برای هر کاربر برای رفع مشکلات خود دارد.

تغییر به آیفون نیاز به مصالحه دارد

چیزهای زیادی در مورد آیفون وجود دارد: تجربه دوربین شگفت‌انگیز، رابط کاربری ساده، برنامه‌ها و بازی‌های بسیار بهینه‌شده، خدمات بهتر به مشتریان، و پشتیبانی نرم‌افزار طولانی‌تر.

اما در عین حال، باید مصالحه هایی مانند مواجه شدن با مشکل در انتقال داده و مدیریت فایل، عدم انتخاب، امکانات کمتر، پرداخت هزینه بیشتر برای لوازم جانبی تایید شده توسط اپل و موارد دیگر را انجام دهید. به دلیل این مصالحه ها، تغییر از اندروید به آیفون یک انتقال آسان نیست و نیازمند تعهد است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس